ORIGINALS

Τι συμβαίνει με την ‘Κ@ριόλα’;

Αναλύουμε τη viral επιτυχία των ημερών.

Φαντάζομαι ήδη ότι ο τίτλος του άρθρου σου έχει γεννήσει αμέτρητες απορίες. Ποιος είναι ο Νάσος; Υπάρχει όντως τραγούδι που λέγεται ‘Κ@ριόλα’; Ποιος πίστεψε ότι αντικαθιστώντας το άλφα με παπάκι δεν θα φαίνεται η βρισιά;

Ψυχραιμία. Ας τα πιάσουμε όλα με τη σειρά. Πρόκειται για τον 21χρονο Νάσο Καρακώστα, ο οποίος μένει στο Βόλο, έπαιζε ποδόσφαιρο επαγγελματικά, δηλώνει αυτοδίδακτος μουσικός και του αρέσει να γράφει τραγούδια βασισμένα στις δικές του εμπειρίες. 

Ο Νάσος μεγάλωσε στον οικισμό Ρομά της περιοχής της Νέας Ιωνίας και από μικρή ηλικία δραστηριοποιήθηκε και έδωσε μάχες για τα δικαιώματα των Ρομά και την εξάλειψη του ρατσισμού εναντίον τους, κάτι που μας έχει κάνει να τον συμπαθήσουμε ιδιαίτερα.

Πρόσφατα, έγραψε ακόμη ένα αυτοβιογραφικό τραγούδι με τον τίτλο ‘Κ@ριόλα’, στο οποίο εξιστορεί την απιστία της πρώην κοπέλας του. Και το τραγούδι αυτό πήγε και το ερμήνευσε στο ‘Ελλάδα Έχεις Ταλέντο’, όπου λατρεύτηκε και φυσικά πέρασε ‘αέρα’ στην επόμενη φάση.

Δεν ξέρω αν είναι ο νέος Παντελίδης, του οποίου δεν υπήρξα και ποτέ φαν, όμως η αλήθεια είναι ότι έχει κότσια, χιούμορ και μια χαρά φωνή. Και το σημαντικότερο, ένα βίντεο-κλιπ διαμάντι, στα όρια του καλτ, το οποίο και θα αναλύσουμε διεξοδικά παρέα με τον στίχο, γιατί κάτι τέτοια αγαπάμε.

Πριν από αυτό, να ξεκαθαρίσω κάτι. Διάβασα ότι ο Νάσος θυμίζει τον STAN. Στα δικά μου μάτια, είναι σαν να βλέπω τον Σάββα Γκέντσογλου με μια κιθάρα.

(Έλα, δεν το βλέπω μόνο εγώ)

Τώρα που το βγάλαμε αυτό απ’ τη μέση, ας περάσουμε στην ανάλυση. Κι επειδή ο βόλος είναι μικρός, ας αρχίσουμε με μερικά πλάνα από την πόλη του τσίπουρου και του Αχιλλέα Μπέου.

Ο Νάσος μπαίνει δυνατά στο βίντεο κλιπ, κατεβαίνοντας τη 2ας Νοεμβρίου πάνω στο μηχανάκι του, χωρίς κράνος, ακούγοντας μουσική. Α όχι, συγγνώμη, τελικά δεν άκουγε μουσική, άκουγε απλά Σάκη Αρσενίου.

Στην Ιάσονος τον σταματάει η ομάδα ΔΙΑΣ, προφανώς για να τον συλλάβει που ακούει Αρσενίου. Μα κι εσύ ρε Νάσο, κλασικό μπλόκο εκεί, πώς την πάτησες έτσι; Χαιρετίζω πάντως την έκφραση του προσώπου του, κλασική φάτσα φαντάρου που τον έχουν πιάσει να παραγγέλνει σουβλάκια στην σκοπιά:

Χαρούμενο παιδί πάντως ο Νάσος, όλοι το έχουν καταλάβει αυτό, δεν χάνει το χαμόγελό του και συνεχίζει τις βόλτες στο κέντρο του Βόλου, εκεί όπου βασιλεύουν οι κώνοι στη μέση του δρόμου και η παταούγγα.

Για να ξεπεράσει την στεναχώρια του, ο Νάσος αποφασίζει να πάει μια βόλτα στην Κουμουνδούρου για να ξεχάσει. Επειδή σε αυτό το σημείο το βίντεο κλιπ μπορεί να σε μπερδέψει, μιας κι ο στίχος προηγείται της εικόνας, άσε με να σου εξηγήσω. Ο Νάσος εννοεί ότι θα βγει το βράδυ και μισή ώρα αφότου βγει θα γίνει το κακό, κι όχι μισή ώρα αφότου τον έπιασε η ΔΙΑΣ. Έτσι είναι οι μεγάλοι σκηνοθέτες όμως, ασαφείς. Αρονόφσκι, Λάνθιμος, Λεωνίδας Κεχαγιάς, ίδια σχολή όλοι.

Συνεχίζοντας πάνω σε αυτή τη λογική, ο Νάσος δεν είδε την κοπέλα του με άλλον αγκαλιά τη στιγμή που τη βλέπουμε εμείς. Όχι, εμείς βλέπουμε το παράνομο ζευγαράκι να κάνει ρομαντική βόλτα στο λιμάνι πριν τον πρωταγωνιστή, επειδή ως γνωστόν ο κερατάς το μαθαίνει πάντα τελευταίος.

Όση ώρα το παράνομο ζευγάρι κάνει βόλτες σε κεντρικό σημείο της πόλης, σαν να μην τρέχει τίποτα, είναι ολοφάνερο ότι κάτι πάει στραβά με το μηχανάκι του Νάσου. Κάτι το οποίο δεν αναφέρεται στους στίχους, γεννώντας μου βάσιμες υποψίες πως δεν πρόκειται για προϊόν του σεναρίου.

Ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις υποψίες μου, ο Νάσος συνεχίζει με τα πόδια και παίζει μόνος του κιθάρα, κυριολεκτικά δίπλα στην κοπέλα του και τον παράνομο εραστή τους, χωρίς να παίρνει χαμπάρι τίποτα, σε μια σκηνή βγαλμένη κατευθείαν από το Scary Movie.

Μπορεί να δείχνει ότι παίζει αθώα με την κιθάρα του, ο Νάσος όμως εκτοξεύει τεράστιο spoiler, αφού αποκαλύπτει ότι θα δει την κοπέλα του να φιλιέται με τον εραστή της φορώντας σκούρο κραγιόν στο μπαρ Azzοuro. Μόνο τι ποτό θα παραγγείλουν δεν μας αποκάλυψε.

Τελικά το μηχανάκι δουλεύει κανονικά, ο Νάσος ανεβαίνει ξανά και κάπου εκεί έρχεται ο μεγάλος στίχος: “Κι εκεί τα είδα όλα, μ’ αυτόν μωρή κ@ριόλα; (τέλειο αυτό με το @, σαν τον Κλαρκ Κέντ που έβαζε γυαλιά και ξαφνικά κανείς δεν καταλάβαινε ότι είναι ο Σούπερμαν φάση) Αυτός δεν ξέρει τι σημαίνει χτένα,  αυτός είναι πιο γύφτος κι από μένα“.

Χειροκροτάω τον στίχο ‘αυτός είναι πιο γύφτος κι από μένα’, ελάχιστα πράγματα εκτιμώ περισσότερο από τον καλό αυτοσαρκασμό και το ειλικρινές χιούμορ, Νάσο, σε συμπάθησα ακόμα περισσότερο. Κατά τ’ άλλα, λίγο άδικος ο στίχος για την χτένα, αφού για να τα λέμε όλα Νάσο μου, μπορεί ο τύπος να σου έφαγε το κορίτσι, όμως μια χαρά χτενισμένος είναι. Εμένα με έχεις δει ποτέ;  Έκτος κι αν εννοεί όταν τον είδε, στο Azzοuro, α δεν ξέρω, αγωνία, αγωνία, για να δούμε.

Ξαφνικά, στο πλάνο βλέπουμε έναν άσχετο τύπο, έξαλλο, τύπου ‘ποδοσφαιριστής που δεν κέρδισε πέναλτι’ έξαλλος.

Εντέλει, το μυστήριο λύνεται, ήταν έξαλλος επειδή ο Νάσος τον είχε στήσει στο ραντεβού τους, έξω από το δημοτικό σχολείο. Ο Νάσος μόλις έχει φάει κλήση, αλλά δεν μασάει, τρικάβαλο, πάμε, χωρίς κράνη, γιόλο, ό,τι γίνει.

(Μην το δοκιμάσετε στο σπίτι)

Ώπα, δε πλοτ θίκενς, για μισό λεπτό. Το παράνομο ζευγαράκι τρώει στο ουζερί και η τρικάβαλη παρέα τους βλέπει ξεκάθαρα. Τότε γιατί αναφέρει μόνο τη συνάντηση στο Azzοuro στους στίχους; Αριστούργημα, Λεωνίδας Κεχαγιάς στα καλύτερά του. Παρά τις προτροπές των φίλων του, ο Νάσος κύριος, δεν μπαίνει μέσα να κάνει σκηνή, είναι καλύτερος απ’ αυτό, παίρνει τους δύο φίλους του και φεύγουν. Θα έγραφα με το κεφάλι ψηλά, αλλά όταν φεύγεις τρικάβαλο σε ένα τόσο δα μηχανάκι, ε την αξιοπρέπεια την έχεις χάσει από τα αποδυτήρια.

(Ποίηση)

Επιτέλους, φτάνει το βράδυ, (ο Νάσος οδηγάει ΠΟΛΥ αργά μάλλον, πάλι καλά) και η παρέα φτάνει στην Κουμουνδούρου. Ο Νάσος, ένα πραγματικό ερείπιο μετά τα δυσάρεστα νέα.

Και η προφητεία της κιθάρας, σιγά-σιγά παίρνει σάρκα και οστά.

Το Azzouro:

Το μαύρο κραγιόν:

Τα φιλιά:

Μάλιστα. Όλα δένουν, τελικά οι στίχοι δεν ήταν συμβολικοί και ο τύπος εξακολουθεί να είναι χτενισμένος. Η παρέα του Νάσου ξαναμπαίνει στο μαγαζί, ο πρωταγωνιστής βλέπει ξανά το κορίτσι του με αυτόν τον τύπο και δείχνει ξανά να ξαφνιάζεται.

Για ακόμη μια φορά, ο ήρωάς μας γίνεται ράκος, δεν το αντέχει με τίποτα.

Τελικά το ρίχνει στο πότο, μεθάει τόσο και παραγγέλνει από το μπαρ μια κιθάρα! Και του δίνουν! Δεν γίνονται αυτά.

Με τη λιγοστή ψυχική δύναμη που του έχει απομείνει, ο Νάσος παίζει με την κιθάρα του, εμφανώς καταβεβλημένος απ’ όσα έχουν γίνει. Πραγματικό μεγαλείο ψυχής, βράχος.

Κι εκεί, φτάνουμε στην μεγάλη κορύφωση. Η κοπέλα, βγαίνει από το μαγαζί και πάει προς τον Νάσο. Εκείνος όμως της ρίχνει ένα φονικό βλέμμα και την παρατάει στα κρύα του λουτρού, φεύγοντας -ευτυχώς- με τα πόδια, στέλνοντας κι ένα κοινωνικό μήνυμα. Για να φανταστείς πόσο είχε πιει, μετά το πρώτο λεπτό του βίντεο και του τραγουδιού, απλά επαναλαμβάνονται οι ίδιοι στίχοι, δεν έχει καινούριους. Καλύτερα όμως, έτσι απολαμβάνουμε τη σκηνοθεσία του Leo Kehagia πιο άνετα.

Εύγε σε όλους, γ@μησε.