ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα κορυφαία αυτοκίνητα που περιμένουμε το 2017

Νέα χρονιά, νέες προσδοκίες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που μέσα στο έτος που διανύουμε παρουσιάζουν 17 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, για κάθε βαλάντιο και κάθε γούστο.

Ακόμα και σε χαλεπούς καιρούς όπου τα μεγάλα πολιτικά κεφάλια προσπαθούν να μας πείσουν πως το αυτοκίνητο είναι πολυτέλεια, η ατέρμονη αγάπη μας για τις τέσσερις ρόδες μας αναγκάζει να κλείσουμε αυτιά και να ανοίξουμε μάτια! Χαζεύοντας ό,τι νέο έχει να μας προσφέρει η αυτοκίνηση. Και δεν μιλάω για διαστημικά κινούμενα gadgets από την CES, ούτε φουτουριστικά πρωτότυπα που θα δούμε γύρω μας το σωτήριο έτος 2040. Αλλά για (σχεδόν) καθημερινά μοντέλα που μέχρι να έρθει η ώρα να κάνουμε ξανά ευχές στον Άι Βασίλη, θα τα βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους. Άλλα οικονομικά αυτοκίνητα πόλης που θα πουλήσουν σα ζεστά ψωμάκια, άλλα όμορφα αλλά ακριβά στολίδια που θα τα χαζεύουμε στο πέρασμά τους τοποθετώντας τα σε μία wishlist που ποτέ δεν θα αποκτήσουμε. Ακολουθούν λοιπόν 16+1 πρεμιέρες που θα μας απασχολήσουν!

Alfa Romeo Stelvio

Όλος ο μπαξές παίζει πλέον μπάλα στην ασταμάτητα αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, πόσο να καθόταν η Alfa Romeo με σταυρωμένα τα χέρια; Έτσι λοιπόν στην Έκθεση του Λος Άντζελες οι Ιταλοί αποκάλυψαν το παρθενικό crossover στην ιστορία τους! Το όνομά του είναι Stelvio και προέρχεται από την ομώνυμη, θρυλική διαδρομή στη Βόρεια Ιταλία που σκαρφαλώνει σε υψόμετρο 2.757 μέτρων. Θα βγει στην αγορά το καλοκαίρι, με τον 2λιτρο υπέρ-τροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 280 αλόγων και παρότι ακόμα δεν έχει ειπωθεί από επίσημα χείλη, λογικά θα δούμε και τον 2.2 lt diesel που φορά και η Giulia. Όσο για την κορυφή της γκάμας, εκεί θα βρίσκεται φυσικά η κορυφαία έκδοση Quadrifoglio που παίρνει 510 άλογα από έναν V6 Twin-Turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2.9lt! Όμορφη η ‘Ιταλίδα’, δεν βρίσκετε;

Audi SQ5

Μπορεί στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ η Audi να μας «ηλέκτρισε» με την αποκάλυψη του πρωτότυπου Q8, όμως για όσους θέλουν να δουν πιο βραχυπρόθεσμα, πιο ουσιαστικά και πιο συναρπαστικά, έδειξε και το SQ5 – την κορυφαία δηλαδή έκδοση του Q5. Με δέμας SUV αλλά επιδόσεις supercar, καθώς ο 3λιτρος TFSI V6 βενζινοκινητήρας που γεννήθηκε στο Ίνγκολσταντ, προσφέρει σε συνεργασία με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, 354 άλογα και 500 Nm ροπής!

BMW X2

Αυτό κι αν είναι πολυαναμενόμενο μοντέλο, με την πρωτότυπη εκδοχή του να μας κάνει τα σάλια να τρέχουν. Κι όποιος μας αδικεί, να του καεί το βίντεο. Ξεχάστε τις αυστηρές γερμανικές γραμμές και την συνήθη τάση των Βαυαρών για απόλυτη λειτουργικότητα. Η X2 έρχεται με σαγηνευτικές καμπύλες και με προκλητικούς αεραγωγούς, φουσκωμένη και επιβλητική, με ξεκάθαρο κουπέ χαρακτήρα. Κάτω από το καπό αναμένεται να δούμε turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (3 και 4 κυλίνδρων), με απόδοση που θα κυμαίνεται ανάμεσα στους 136 και τους 231 ίππους ενώ στην πορεία, πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα δούμε και M έκδοση. Προς το παρόν, περιμένουμε την πιο… προσγειωμένη σχεδιαστικά έκδοση παραγωγής, με τη νέα X2 να πατάει άσφαλτο προς το τέλος του έτους.

Citroen C5

Όταν στο περιθώριο του Διεθνούς Σαλονιού του Παρισιού η Citroen επιδείκνυε το εντυπωσιακό πρωτότυπο C-Xperience (φωτό) ήταν σαφές πως όχι απλά μας έδειχνε κλεφτές ματιές στο μέλλον της αλλά προλόγιζε και την ανανέωση του C5. Παρότι αρχικά οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για ολική αλλά σύγχρονη και μοντέρνα επαναφορά στην αρχή της επόμενης δεκαετίας, τα τελευταία νέα από τη χώρα των κρουασάν μιλούν για παρουσίαση εντός του 2017! Για ένα μοντέλο που θα μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ισχυρό ανταγωνισμό σε αυτή την κατηγορία, θα πατάει στην πλατφόρμα EMP2, θα φοράει υδραυλικό σύστημα αναρτήσεων και από το C-Xperience αναμένεται να πάρει εκτός από… λούσα, αρκετή ουσία!

Dacia Duster

Είναι σκυλί, μαχητής και το απόλυτο value for money. Το Duster κέρδισε με το σπαθί του μία θέση στην καρδιά όσων αναζητούν αξιόπιστα και οικονομικά crossover. Ήδη εξοπλίζεται και με νέο, αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο αλλά αυτό είναι μόνο το σκαλοπάτι μέχρι το επόμενο βήμα. Αυτό θα είναι το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς, που αναμένεται πριν μας αφήσει το έτος. Η Renault σκοπεύει να αξιοποιήσει την ανέλπιστη έως τώρα επιτυχία του μοντέλου και να το φρεσκάρει ουσιαστικά. Μάλιστα θα δούμε και επταθέσια διάταξη.

 

Ford Fiesta

Αυτό δεν είναι αυτοκίνητο, είναι ζωντανή ιστορία. Το Fiesta μετράει ήδη 40 χρόνια στην πιάτσα και πωλήσεις που αγγίζουν τα 20 εκατομμύρια! Όμως το μυστικό της επιτυχίας του είναι στην σοφή τακτική της Ford να το ανανεώνει συχνά. Έτσι έκανε και πριν από περίπου ένα μήνα, αποκαλύπτοντας τη νέα του γενιά: με νέα μάσκα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, μυώδη γραμμή στο πλάι, 18άρες ζάντες και αρκετή τεχνολογία για να κερδίσει τον τίτλο του πιο προηγμένου μικρού αυτοκινήτου. Στην καρδιά του θα έχει νέους 3κύλινδρους και 4κύλινδρους Ecoboost κινητήρες βενζίνης αλλά και μικρούς diesel ενώ το επίσης ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων SYNC 3 θα προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Θα το δούμε στους ελληνικούς δρόμους στο δεύτερο μισό του έτους.

 

Hyundai i30

Πατάει Ευρώπη πριν μας αφήσει ο Χειμώνας και επί της ουσίας πρόκειται για ένα πλήρως αλλαγμένο μοντέλο. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στη Γηραιά Ήπειρο, θα περιλαμβάνει ολόκληρη ‘οικογένεια’ παραλλαγών σε αμάξωμα ενώ θα διαθέτει και μεγάλη γκάμα κινητήρων (τρεις βενζινοκινητήρες: ατμοσφαιρικό 1.4 με 100 άλογα, 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο με 120 άλογα και ένα νέο 4κύλινδρο 1.4 turbo με 140 ίππους αλλά και ένα diesel 1600άρη σε εκδόσεις 95, 110 και 136 αλόγων).

Kia Rio

Αδελφό σωματείο με αντίστοιχη ανάγκη εδραίωσης και στην Ευρώπη, με το νέο τέταρτης γενιάς Rio να σκοπεύει να βοηθήσει σε αυτό. Δυναμικό σε σχεδίαση όπως τα περισσότερα μοντέλα της μάρκας στη εποχή Peter Schreyer, με καθαρές γραμμές και αρκετές επιλογές σε κινητήρια σύνολα, με το 3κύλινδρο 1.09 T-GDI των 100 & 120 αλόγων να ξεχωρίζει.

Mercedes GLA

Μοντέλο που ήρθε και άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού, τώρα ανανεώνεται αισθητικά και όχι μόνο. Το φρεσκαρισμένο μικρομεσαίο crossover παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Ντιτρόιτ και η ανανέωσή του περιλαμβάνει νέα φωτιστικά σώματα LED, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, νέα κεντρική οθόνη 8’’ στο εσωτερικό, νέες επενδύσεις αλλά και μικρές σχεδιαστικές αλλαγές. Η Mercedes προσφέρει επίσης νέα εξοπλιστικά πακέτα αλλά και ένα επιπλέον κινητήριο σύνολο! Συγκεκριμένα, η GLA 200 4matic παίρνει φόρα από έναν δίλιτρο turbo που προσφέρει 184 άλογα και 300 Nm ροπής!

Nissan Micra

Ξεχάστε ότι ξέρατε για το εν λόγω μοντέλο. Οι Ιάπωνες το πέρασαν από extreme makeover, όντας αποφασισμένοι να κοντράρουν τον ισχυρό ανταγωνισμό στην κατηγορία. Η 5η του γενιά έρχεται την Άνοιξη με μοντέρνα σχεδίαση, ποιοτικότερο εσωτερικό,  πλούσιο εξοπλισμό, σύγχρονους κινητήρες και θέλει να γίνει το… Qashqai των μικρών! Λέτε να τα καταφέρει;

Opel Insignia Grand Sport

Το Insignia δεν αναβαθμίζεται απλά, εμφανισιακά αλλάζει επίπεδο αφού δανειζόμενο στοιχεία από το πρωτότυπο Monza, γίνεται ιδιαιτέρως ελκυστικό – πράγμα όχι συνηθισμένο για μεγάλα σεντάν. Παρότι οι διαστάσεις του αυξάνονται, το βάρος του πέφτει. Σε κοιτά κατάματα με μακρόστενη μάσκα και νέα LED φωτιστικά σώματα, πίσω έχει κουπέ καμπύλες ενώ το εσωτερικό του ακολουθεί το δόγμα που μας έδειξε το νέο Astra. Ευρώπη θα πατήσει την Άνοιξη καθώς θα πρωταγωνιστεί στην Έκθεση της Γενεύης ενώ από το καλοκαίρι θα το δούμε και να κυκλοφορεί και στους δρόμους – αρχικά διαθέσιμο με 4 κινητήρες. Στη φαρέτρα του θα έχει και φουλ τεχνολογικό εξοπλισμό και φυσικά το σύστημα OnStar, τον φύλακα άγγελό σας εκεί έξω.

Peugeot 5008

Αν το εντυπωσιακό 3008 κερδίζει άνετα τον τίτλο «Game Changer», αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι ακριβώς έχει να προσφέρει ο μεγαλύτερος αδερφός του – το 5008. Θα το δούμε με ‘λαμαρίνα και οστά’ στην Έκθεση του Παρισιού το προσεχές Φθινόπωρο, θα έχει μήκος 4.64 μέτρα και τρεις σειρές καθισμάτων. Οι Γάλλοι υπόσχονται 780 λίτρα χώρου αποσκευών στην 5θέσια διάταξη ενώ κάτω από το καπό θα υπάρχουν αρκετές επιλογές, με τον 1200άρη turbo των 130 αλόγων ως βάση.

Porsche Cayenne

Μέσα στο 2017 η πιο μοσχοπουλημένη Porsche θα αναβαθμιστεί και θα αποκτήσει πιο δυναμική εμφάνιση, πιο αποδοτικούς κινητήρες, ακόμα και Plug-in υβριδική έκδοση. Οι Γερμανοί θα κατεβάσουν το βάρος της κατά 200 κιλά, χρησιμοποιώντας το ίδιο πλαίσιο με το νέο Audi Q7 αλλά και τη Bentley Bentayga, τέκνα του ίδιου ομίλου.

Skoda Kodiaq

Το πρώτο πραγματικό SUV στην ιστορία της τσέχικης μάρκας πήρε το όνομά του από την καφέ αρκούδα που ζει και βασιλεύει στο ομώνυμο νησί της Αλάσκα. Όμως οι όποιοι παραλληλισμοί, περιορίζονται στο μέγεθος. Αν κάτι ξέρει καλά η Skoda, είναι να προσφέρει οχήματα με άφθονους χώρους, που στο Kodiaq αναβαθμίζονται σε επίπεδο «αχανείς». Άπλα για πόδια και άφθονο περιθώριο από το ταβάνι για πέντε επιβάτες, χώρος αποσκευών 720 lt που χωράει την Άρτα και τα Γιάννενα αλλά και δυνατότητα επταθέσιας διάταξης. Με περισσότερους από 30 αποθηκευτικούς χώρους, εύχρηστο και πρακτικό εσωτερικό και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, έρχεται για να βάλει τη Skoda για τα καλά στο παιχνίδι της κατηγορίας! Και προσέξτε, έρχεται και κουπέ εκδοχή λίγο αργότερα! Στα μέρη μας η αρκούδα θα ορμήσει στις Αρχές Απριλίου, με την τιμή απόκτησής της να ξεκινά λίγο πάνω από τα 26.000 ευρώ.

Suzuki Swift

Άλλο ένα μοντέλο που θα μας συστηθεί επίσημα την προσεχή Άνοιξη στη Γενεύη. Ωστόσο, με τις διαρροές να είναι συνεχείς, οι Ιάπωνες αποφάσισαν να μας αποκαλύψουν την τελική του μορφή, μαζί με κάποια στοιχεία για αυτό. Έχει νέο σχεδιαστικό χαρακτήρα, βάση των βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1200cc, διαθέσιμη υβριδική τεχνολογία, τετρακίνηση αλλά και πιο σπορ έκδοση! Ενδιαφέρον!

VW Arteon

Κι εδώ έχουμε αστερίσκο που παραπέμπει στο Σαλόνι της Γενεύης. Μόνο που τα όσα έχουμε δει και όσα ξέρουμε, είναι ακόμα λιγότερα. Η Volkswagen μοιράστηκε ένα σκίτσο που επιδεικνύει ένα τετράθυρο μεγάλο κουπέ, το όνομα του οποίου προέρχεται από συνδυασμό λέξεων που αφορούν στην τέχνη και την πολυτέλεια. Αναμένεται να τοποθετηθεί πάνω από το Passat στη γκάμα της μάρκας από το Βόλσφμπουργκ, που προς το παρόν τηρεί σιγή ισχύος σχετικά με τα μηχανικά του μέρη.

VW Golf

Ελάτε να παίξουμε το ‘βρες τις διαφορές’. Όπως συνήθως συμβαίνει όποτε το Golf αλλάζει γενιά, οι οπτικές διαφοροποιήσεις δεν είναι εύκολα διακριτές – αν υπάρχουν. Το ίδιο ισχύει και για την νέα γενιά του που τους επόμενους μήνες θα οργώνει τους ευρωπαϊκούς δρόμους, σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, με νέους κινητήρες, με σπορ (GTI) αλλά και υβριδική έκδοση (GTE). Κι όποιος βρει διαφορές, κερδίζει και λουκουμάκι!