ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κανείς δεν βγαίνει ζωντανός από τα λογοπαίγνια του Αριστοτέλη Ρήγα

Ειδικά όταν τα εξαπολύει παίζοντας Άντζελα Δημητρίου στο γιουκαλίλι του.

Αν δεν αντέχεις τα λογοπαίγνια, τότε καλώς όρισες, κάτσε, θα φτιάξω φραπέ, μη μου πεις ότι είσαι του εσπρέσο; Αν δεν αντέχεις όμως τα λογοπαίγνια του Αριστοτέλη Ρήγα, τότε κάνε μεταβολή, γιατί είσαι μόνος, κατάμονος, έχεις αυτόν ανθρωποδιώχτη που έλεγε και η Δήμητρα στους Απαράδεκτους. Και εσπρέσο πουλάνε και έξω, δεν σε φοβάμαι, θα βρεις.

Αυτό το λέω γιατί τα λογοπαίγνια και γενικότερα τα αστεία ενός απ’ τους καλύτερους κωμικούς της νέας γενιάς, δεν είναι φθηνά, εύκολα και προορισμένα να σε κάνουν να κριντζάρεις μέχρι να τελειώσει το σύμπαν. Τα δικά του είναι ‘αλλιώς’ και αυτό μπορείς να το δεις και στο ‘musicomedy’, την παράστασή του, που αυτήν την Τετάρτη θα παρουσιάσει για τελευταία φορά στο Ίλιον, μέσα σε δάκρυα συγκίνησης και γέλιου.

Εμείς μιλήσαμε μαζί του για αυτήν την παράσταση, αλλά και για ένα σωρό άκυρα πράγματα, όπως για παράδειγμα:

Αν έπρεπε να βλέπεις μόνο έναν comedian για όλο το υπόλοιπο της ζωής σου, ποιον θα διάλεγες; Γιώργο Χατζηπαύλου ή Άδωνι Γεωργιάδη;

Αδιανόητα δύσκολη ερώτηση. Από τη μία ο ένας είναι ένας εξαιρετικά δουλεμένος κωμικός, με πολλές ‘ώρες πτήσης’ στη σκηνή, με χρόνια στο χώρο, με φοβερή σκηνική ενέργεια, εφάμιλλος των ξένων συναδέλφων, από την άλλη ο άλλος είναι ο Γιώργος Χατζηπαύλου. Βασικά δεν μπορώ να φανταστώ τι είδους έγκλημα θα μπορούσε να επισύρει δικαιολογημένα τη συγκεκριμένη τιμωρία. Το να βλέπεις μόνο έναν κωμικό για το υπόλοιπο της ζωής σου θα έκανε οποιονδήποτε να θέλει να τη συντομεύσει.

 

Είναι τα Τρίκαλα standupομάνα; Από εκεί δεν είναι και ο Ζάμπρας; Γιατί γεννάει τόσους καλούς κωμικούς αυτή η πόλη;

Ναι από εκεί είναι και ο Θωμάς, είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και πολλοί άλλοι Τρικαλινοί που είναι πολύ αστείοι, π.χ. ένας διάσημος και καταξιωμένος Τρικαλινός κωμικός είναι ο Μιχάλης Ταμήλος, (που έχει φέρει ως Δήμαρχος Τρικάλων οπτική ίνα στην πόλη και δήλωνε έπειτα ως βουλευτής ότι “το ρεύμα δεν είναι κοινωνικό αγαθό”, γιατί μάλλον με μια οπτική ίνα χωρίς ίντερνετ κάνει εξαιρετική δουλειά ως μπουγαδόσκοινο).

Τώρα, αν είναι standupομάνα τα Τρίκαλα, δεν το ξέρω, με το ζόρι μάθαμε τι είναι το standup τα τελευταία χρόνια, έχουμε καιρό ακόμα μέχρι να εξερευνήσουμε το γενεαλογικό του δέντρο.  Ίσως τα “τρια καλά” των Τρικάλων, που ακόμα δεν ξέρουμε με σιγουριά την ταυτότητά τους, να είναι τελικά το ‘setup’, το ‘punchline’ και το  ‘καλό νερό’ ξερωγω. Πάντως τα Τρίκαλα είναι γεμάτα σουρεαλισμό. Αν έχεις και την τάση να είσαι κάπως παρατηρητικός, σε εφοδιάζουν ευθύς εξαρχής με ένα καλό κωμικό πεντάλεπτο. 

Κάποιος που ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ τα λογοπαίχνια γιατί να έρθει στην παράσταση;

Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσω ότι στην παράσταση εκτός από λογοπαίγνια υπάρχουν και αστεία χωρίς λογοπαίγνια και μουσικά αστεία. Είναι μια παράσταση για όλα τα γούστα. Γενικά υπάρχει κάτι για τον καθένα. Η παράσταση δεν θα σε κρίνει. Δεν θα σε κατηγορήσει αν σου αρέσει το ένα είδος χιούμορ ή το άλλο. Είναι φτιαγμένη μόνο για να σε κάνει να γελάσεις.

Τώρα, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συνθήκη κατά την οποία κάποιος ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ όντως τα λογοπαίγνια. Προφανώς και δεν είναι όλα για όλους αλλά ρε φίλε, γιατί να ΣΙΧΑΙΝΕΣΑΙ τα λογοπαίγνια; Εσύ δηλαδή δεν κάνεις; Πες αλήθεια. Δεν σκέφτεσαι; Τα δικά σου δεν σου μυρίζουν; Απλά με κάνουν και απορώ οι άνθρωποι που από τη μια κάνουν σαν βαμπίρ που πέφτει πάνω του σκορδαλιά όταν ακούνε λογοπαίγνιο και από την άλλη βάζουν ότι πιθανό λογοπαίγνιο μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους στους τίτλους και τις ταμπέλες των καταστημάτων που ανοίγουν.

Επίσης να σημειώσω εδώ ότι δεν κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα των λογοπαιγνίων ο Μάρκος Σεφερλής. Κάνουν και άλλοι, και όσο δύσκολο και να είναι να το πιστέψει κανείς, μερικές φορές το κάνουν και καλύτερα. Απίστευτο;

Τραγουδάς καλά; Το γιουκαλίλι τι φάση;

Παίζω μουσική από τα 16 μου, γενικά τη νότα τη βρίσκω, δεν έχω παράπονο. Ο Θούριος δεν έχει autotune, γράφτηκε one-take, δεν είναι και όπερα αλλά οκ γενικά, μπορώ να τραγουδήσω, δεν έχει παραπονεθεί η γειτονιά. Το γεγονός ότι είμαι μουσικός και κωμικός είχαν ως αποτέλεσμα αυτή την παράσταση με τον αρκετά περιγραφικό τίτλο ‘musicomedy’, λόγω του ότι συνδυάζει το standup comedy και τη μουσική κωμωδία.

Τώρα το γιουκαλίλι, είναι ένα μικρό χαβανέζικης καταγωγής τετράχορδο κιθαρόνι, ένα πολύ γλυκό όργανο το οποίο ενίοτε χρησιμοποιώ στη λογική της ‘μουσικής κωμωδίας’ για να παίξω μελωδικές συγχορδίες πάνω στις οποίες εξαπολύω τα λογοπαίγνιά μου. Είναι αρκετά αποτελεσματικό στο να ‘γλυκαίνει’ το κοινό, ώστε να μην εξαγριώνεται από τα αστεία. Το όργανο που χρησιμοποιώ κατά κόρον είναι η κιθάρα, με την οποία ‘μπλέκω’ μελωδίες και στίχους διαφορετικών τραγουδιών και κάνω διάφορες άλλες γελοιότητες. Δεν μπορώ να το περιγράψω ακριβώς, μια δοκιμή όμως θα σας πείσει.

Τι γεύση σου αφήνει αυτή η παράσταση μετά από δυο χρόνια που την παρουσιάζεις με τόση επιτυχία;

Την αγαπάω πολύ αυτή την παράσταση. Έχει τα πρώτα μου αστεία, αστεία που γενικά είναι μοναδικά και ανεπανάληπτα στην πορεία ενός κωμικού. Έχει αστεία για την οικογένειά μου, για τον τόπο που μεγάλωσα, έχει μουσικά αστεία που τα φέρνω μαζί μου από τότε που ξεκίνησα να παίζω μουσική, είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφική. Μεγάλωσε όπως ‘μεγάλωνα’ και εγώ ως κωμικός και έχει χτιστεί ‘αστείο – αστείο’ και γραμμή γραμμή από τότε που ανακάλυψα το standup comedy μέχρι τη στιγμή που την παρουσίασα στο θέατρο. Για να είμαι ειλικρινής ακόμα μεγαλώνει, ακόμα ‘πειράζω’ κάποια αστεία και τα δουλεύω ξανά, αλλά κάποια στιγμή αυτό πρέπει να τελειώσει. Ξεκίνησε να έχει διάρκεια 60’ και έφτασε να είναι δίωρη.

Την Τετάρτη θα παρουσιάσω μια συμπυκνωμένη εκδοχή της μιάμισης ώρας και θα την βιντεοσκοπήσω, γιατί είμαι ικανός να την ‘πειράζω’ μέχρι να βγούμε από τα μνημόνια. Αυτή θα είναι η τελευταία παράσταση μιας δουλειάς που αγαπώ πολύ και θα ήθελα να μοιραστώ με όλους όσους θα με τιμήσουν.

Όταν λες ότι είναι η τελευταία, εννοείς αυτού του είδους, stand up μαζί με τραγούδια ή η τελευταία με τα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ αστεία και τα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ τραγούδια και ότι θα ξανακάνεις μουσικό standup στο μέλλον;

Είναι η τελευταία παράσταση με τα συγκεκριμένα αστεία και τα συγκεκριμένα τραγούδια. Η επόμενη δουλειά μου πάλι θα αποτελείται από ίσα μέρη standup comedy και μουσική κωμωδία, φαίνεται ότι όντως “πρώτα βγαίνει το χούι μετά η ψυχή”.

Γιατί απενεργοποίησες τα κόμμεντς στο Θούριο-Ace of Spades, σ’ αυτό το μικρό viral έπος; Αν έχει να κανει με τα κάφρικα κόμμεντς, θυμάσαι να μας πεις κάποια; (τα πιο αστεία ίσως ή τα πιο απειλητικά, στο περίπου)

Κατ’αρχάς σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Viral βέβαια δεν είναι κάτι με 200k views, αλλά για τα μέτρα μου ήταν ξεκάθαρα ανέλπιστο. Τα σχόλια τα απενεργοποίησα για δύο λόγους:

Ο πρώτος είναι ότι θα δυσκολευόμουν να αποφύγω να εμπλακώ σε εκτενείς συζητήσεις σχετικά με το “τι εννοώ” και “πως το εννοώ” για να απαντήσω σε κάθε σχόλιο χωριστά και να επιλύσω την κάθε απορία.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ήδη έχω περάσει, θεωρώ, το μισό από το προσδόκιμο επιβίωσής μου και συνεπώς ο χρόνος που μου απομένει στον πλανήτη βαίνει μειούμενος. Συνεπώς, ίσως το να τον δαπανήσω απαντώντας σε σχόλια στο YouTube να μην είναι η βέλτιστη χρήση του.

Δεν έχω εισπράξει κάποιο απειλητικό ή ιδιαίτερα αστείο σχόλιο, εκτός ίσως από κάποιον τύπο που με συνέπεια με προτρέπει να ασχοληθώ με το σκυλάδικο, αλλά σε γενικές γραμμές νομίζω ότι αν ο Δαρβίνος διάβαζε ορισμένα από αυτά που αφήνονται ως σχόλια στο YouTube, ενδεχομένως να αναθεωρούσε για τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών. 2

Την τελευταία παράσταση προειδοποιείς ότι θα την μαγνητοσκοπήσεις. Θα χρησιμοποιηθεί το υλικό εναντίον μας;

Σε καμία περίπτωση. Κατ’ αρχάς να διευκρινήσω ότι θα βιντεοσκοπήσω ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ όχι ΤΟ ΚΟΙΝΟ. Δεν χρειάζεται καμία απολύτως προετοιμασία από μέρους σας, δεν χρειάζεται να κάνετε πρόβες, ο ρόλος σας είναι να γελάσετε και να διασκεδάσετε, τίποτα άλλο. Οι κάμερες θα είναι στραμμένες στη σκηνή, δεν θα έρθει κανείς σε δύσκολη θέση, ο σκοπός μου είναι απλά να περάσουμε όλοι τέλεια και να αποκτήσουμε μαζί μια κοινή ανάμνηση. Ίσως στο μέλλον κυκλοφορήσει σε dvd ή σε μαγνητοταινία μπομπινόφωνου, μιας και μιλάμε για ξεπερασμένα format.

Μπορείς να κάνεις ένα λογοπαίχνιο με το όνομα του site μας; 

Το σάιτ σας στα ισπανικά. “Χουάν Μαν”.

Συγγνώμη.

Έχουν κλέψει ποτέ αστεία σου και να τα έχουν παρουσιάσει ως δικά τους στατους στο φέισμπουκ ή στο τουήτερ; Και αν θυμασαι ποιο

Κάθε μέρα γίνεται αυτό, έχω χάσει το μέτρημα πλέον. Το τρομερά ενδιαφέρον είναι το ότι το κάνουν από πιτσιρικάδες που κλέβουν απλά επειδή τους αρέσει το χιούμορ μου, θα ήθελα σε αυτό το σημείο να πω ότι ανησυχώ για αυτά τα παιδιά, μέχρι και τεράστιας επισκεψιμότητας σελίδες όπως το “βασανίζομαι” και άλλες, που απλά και ανερυθρίαστα παίρνουν τουί ή και οπτικοποιημένα λογοπαίγνια μου (ψαχτείτε με “πρωινό εσπρεζάκι” στο fb) και τα ανεβάζουν αφαιρώντας τα credits. Tυπικά, όταν τους γράφω και τους εξηγώ ότι κάνω κωμωδία και ότι κάποια από αυτά που ανεβάζω τα λέω και επί σκηνής και ότι κινδυνεύω να με κατηγορήσουν ότι κλέβω το υλικό μου, η συνηθισμένη αντίδραση είναι η ειρωνεία. Στο ‘Βασανίζομαι’ θυμάμαι μια φορά μου έγραψαν ότι θα έπρεπε “να τους ευχαριστώ που με διαφημίζουν”, ενώ είχαν ποστάρει ένα οπτικοποιημένο λογοπαίγνιο σβήνοντας το δικό μου όνομα και της σκιτσογράφου. Στο μεταξύ ο χαρακτήρας στο σκίτσο μου μοιάζει. Ψυχεδέλεια.

Είσαι και τουητεράς. Ποιο tweet που δεν έχεις γράψει εσύ, θα ήθελες να είναι δικό σου;

Πολλά έχω ζηλέψει, στο Twitter υπάρχουν εξαιρετικοί ‘γραφιάδες’, στους οποίους σε συμπεριλαμβάνω. Ειδικά όταν το μέγεθος των tweet έφτανε αυστηρά τους 140 χαρακτήρες, είχαν μια κομψότητα και μια οικονομία που θα ζήλευαν και οι πιο ικανοί ‘one liner’ κωμικοί. Είναι πάρα πολλά τα tweet που θα ήθελα να είχα σκεφτεί για να τα αναφέρω. Πολλά του Κένταυρου έχω ζηλέψει, έχει αφήσει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στο Timeline μου.

Ένα μήνυμα σε όσους έρθουν στην τελευταία σου παράσταση αυτήν την Τετάρτη στο Ίλιον

Από τη στιγμή που θα έρθετε στο Ίλιον, θα τα πούμε εκεί, μην τα λέμε από εδώ είναι λίγο άβολο. Σας ευχαριστώ ειλικρινά και ελπίζω αυτή η βραδιά να σας μείνει αξέχαστη όπως σίγουρα θα μείνει σε εμένα!


 Θα μπορείτε να λέτε στους φίλους σας που το έχασαν “πω ρε φίλε, από του χάρου τα δόντια γλίτωσες!”.

 

Η τελευταία παράσταση του ‘Musicomedy’ του Αριστοτέλη Ρήγα θα πραγματοποιηθεί στο ΙΛΙΟΝ plus (Πατησίων & Κοδριγκτώνος 17) την Τετάρτη 28/3.

Ώρα έναρξης: 21:30 | Είσοδος: 6€