ORIGINALS

Ρωτήσαμε 5 ταξιτζήδες ποια είναι τα πιο δύσκολα επαγγέλματα

Το Oneman συνεχίζει να απευθύνει ερωτήσεις στους πραγματικούς γνώστες της απόλυτης αλήθειας. Αυτή τη βδομάδα, ψάξαμε την προφανή απάντηση.

Το Πάσχα πέρασε, το κατανυκτικό πνεύμα των ημερών μας άφησε, επομένως είπαμε να ασχοληθούμε με κάπως πιο εγκόσμιους προβληματισμούς και να αφήσουμε την αναζήτηση του Θεού για κάποια άλλη στιγμή.

Μείζον θέμα των τελευταίων ετών, αποτελεί η ανεργία αλλά κι οι δύσκολες εργασιακές συνθήκες αρκετών επαγγελμάτων. Απευθυνθήκαμε για ακόμη μια φορά στους ειδικούς, για να τους ρωτήσουμε ποια είναι κατά τη γνώμη τους τα πιο δύσκολα επαγγέλματα στην Ελλάδα της κρίσης.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου – Watkinson

Ως εργαζόμενοι σε χώρο που όντως αντιμετωπίζει τρομερές δυσκολίες και ακόμη περισσότερα προβλήματα, κάτι παραπάνω θα ήξεραν. Το ταξίμετρο γράφει κι οι Γιάννης, Αλέξανδρος, Γιώργος, Αποστόλης και Δημήτρης απαντούν.

 

κύριος Γιάννης, ο ζωγράφος

“Το δικό μου το επάγγελμα, αυτό που κάνω τώρα είναι το πιο δύσκολο. Εγώ είμαι ζωγράφος κανονικά και τώρα δουλεύω ταξί. Έχει πάρα πολύ άγχος. Στο δρόμο είναι δύσκολα, δεν συμπεριφέρονται σωστά. Όχι ότι οι συνάδελφοί μου συμπεριφέρονται σωστά, το 80% δεν θα έπρεπε να βρίσκεται καν στο τιμόνι, θα έπρεπε να γίνεται πιο αυστηρός έλεγχος απ’ το κράτος για το ποιος θα πάρει την άδεια”.

 

κύριος Αλέξανδρος, ο “γνώθι σαυτόν”

“Το πιο δύσκολο επάγγελμα είναι η οικοδομή, εγώ δεν θα μπορούσα να δουλέψω. Και το ταξί είναι δύσκολο, επικίνδυνο. Είμαστε εύκολος στόχος, όποιος θέλει  μπαίνει, μπορεί να σε ληστέψει, μπορεί να σκοτώσει. Εμένα με έχουν ληστέψει μια φορά με πιστόλι. Το σκέφτηκα, να δώσω λεφτά ή όχι; Τελικά τα έδωσα. Όλα δύσκολα είναι πάντως, εύκολο δεν υπάρχει, εκτός κι αν πεις στον Έλληνα να κάτσει στον καναπέ να βλέπει τηλεόραση”.

 

κύριος Γιώργος, ο απαισιόδοξος

“Το ταξί είναι το πιο δύσκολο. Δουλεύουμε πολλές ώρες και τα έσοδα είναι λίγα. Για 12 ώρες δουλειάς μπορεί να πάρεις 20 ευρώ κι όσο πάει χειροτερεύουν τα πράγματα. Για τους νέους πάντως, που τους παίρνουν να δουλέψουν δοκιμαστικά είναι τα πιο ζόρικα. Δεν τους πληρώνουν, δεν τους ασφαλίζουν, σήμερα δεν πληρώνεται κανείς”.

 

κύριος Αποστόλης, ο “τα έχω κάνει όλα”

“Το ταξί, πολλές ώρες πάνω στο τιμόνι να βγει το μεροκάματο, είναι επικίνδυνο, ανθυγιεινό. Πολλά επαγγέλματα είναι ανθυγιεινά και δύσκολα. Και του ναυτικού είναι πολύ δύσκολο. Ήμουν ναυτικός πρώτα και μετά έγινα ταξιτζής, τα πιο δύσκολα επαγγέλματα. Έχω γυρίσει όλο τον κόσμο με το καράβι”.

 

κύριος Δημήτρης, ο ρούκι

“Σαφώς, ό,τι έχει σχέση με οδήγηση. Από οδηγός μεταφορικής μέχρι ταξί. Εγώ είμαι μόνο 10 χρόνια οδηγός. Είναι και θέμα οδήγησης, πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός σε πολλά θέματα, θέμα ασφάλειας και τη σημερινή εποχή και οικονομικό. Δεν βγαίνει το μεροκάματο. Πρέπει να είσαι πάρα πολλές ώρες στο τιμόνι, με αποτέλεσμα να κουράζεσαι πάρα πολύ και να μην αντέχεις. Έχψ ακούσει συναδέλφους που έχουν κλείσει 16 ώρες στο τιμόνι. Αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα, όταν όμως έχεις χρέη δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς. Μετά, απ’ τα πιο δύσκολα, αν κι ανήκει στο δημόσιο, είναι το επάγγελμα του σκουπιδιάρη. Πολύ σπουδαίο, αυτοί οι άνθρωποι δυστυχώς έχουν τα πάντα”.

Τα ταξί βγάζουν κυβέρνηση με 5 στις 5 ψήφους. Αναπάντεχο.