Η κοινωνικότητα καθορίζεται από τα γονίδια

Νέα μελέτη με υπογραφή Έλληνα καθηγητή του Χάρβαρντ ρίχνει φως στη σχέση του βαθμού κοινωνικότητας και των γονιδίων
Ο βαθμός κοινωνικότητας όπως καθορίζεται από το αν οι φίλοι κάποιου ανθρώπου είναι και φίλοι μεταξύ τους, καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό γονιδιακά σύμφωνα με μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ με επικεφαλής τον έλληνα καθηγητή Νίκο Χρηστάκη.

Όπως δήλωσε ο καθηγητής Χρηστάκης, " το πόσο διασυνδεμένοι είναι οι φίλοι κάποιου, εξαρτάται από τα γονίδιά του. Μερικοί άνθρωποι έχουν τέσσερις φίλους που γνωρίζονται μεταξύ τους και μερικοί άλλοι έχουν τέσσερις φίλους που δεν γνωρίζονται καθόλου μεταξύ τους. Το αν ο Ντικ και ο Χάρι θα γνωριστούν τελικά μεταξύ τους, αυτό εξαρτάται από τα γονίδια του Τομ (σ.σ. του κοινού τους φίλου και συνδετικού κρίκου)".

Ο Χρηστάκης και ο Τζέημς Φάουλερ, του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, έχουν ήδη γίνει γνωστοί στον επιστημονικό κόσμο για προηγούμενες έρευνές τους, που είχαν δείξει ότι πώς το κάπνισμα, η παχυσαρκία και η ευτυχία εξαπλώνονται στα κοινωνικά δίκτυα.

Στη νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στα "Πρακτικά" της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, οι δύο ερευνητές, μαζί με τον Κρίστοφερ Ντόουζ, επίσης του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, μελέτησαν στοιχεία σχετικά με το στιλ ζωής και τις φιλίες πάνω από 1.000 διδύμων έφηβων αδελφών (επειδή μοιράζονται ίδιο περιβάλλον, μπορεί ευκολότερα να διαπιστωθεί η επίδραση των γονιδίων). Όπως είπε ο Χρηστάκης, ανακάλυψαν ότι υπάρχει μια γενετικά καθορισμένη τάση για το αν θα συστήσει κανείς τους φίλους του μεταξύ τους και αν έτσι θα δημιουργήσει ένα ευρύτερο δίκτυο φίλων.

Σύμφωνα με το Χρηστάκη, η γενετική αυτή τάση πιθανότατα οφείλεται σε εξελικτικούς λόγους, καθώς όποιος έχει δημιουργήσει ένα τέτοιο δίκτυο φίλων, με αυτόν ως συνδετικό κρίκο, βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού "κύκλου" και έτσι διαθέτει χρήσιμες πληροφορίες (π.χ. μέσω κουτσομπολιών ή απλής ανταλλαγής πληροφοριών) για διάφορα ωφέλιμα πράγματα, όπως σε ποιο εστιατόριο μπορεί να φάει κανείς καλά ή που να επενδύσει σωστά τα χρήματά του.

Από την άλλη όμως, υπάρχουν μειονεκτήματα, όπως π.χ. ότι όποιος είναι στο κοινωνικό επίκεντρο, κινδυνεύει να κολλήσει μικρόβια από όλες τις πλευρές, πράγμα που οδηγεί κάποιον σε πιο επιφυλακτική κοινωνική συμπεριφορά.

Σε κάθε περίπτωση, είπε ο Χρηστάκης, "μπορέσαμε να δείξουμε ότι η θέση του καθενός στα τεράστια κοινωνικά δίκτυα έχει μια γενετική βάση. Στην πραγματικότητα, το όμορφο και πολύπλοκο πρότυπο των ανθρώπινων διασυνδέσεων εξαρτάται από τα γονίδιά μας σε σημαντικό βαθμό".

Πηγή: (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Follow

Τα καλύτερά μας

Best of Network

Με F16 'καλωσόρισαν' οι Τούρκοι τον Κοτζιά

Την ώρα που ο υπουργός Εξωτερικών έφτανε στην Άγκυρα, στον απόηχο των επαφών Τσίπρα στις ΗΠΑ, στο Αιγαίο έβγαιναν τα τουρκικά μαχητικά. Ο Κοτζιάς έχει μαζί του και το φάκελο των Ευρωπαίων που ζητούν πάγωμα των διαπραγματεύσεων με Τουρκία

Έχει ξεχάσει να κάνει πρωταθλητισμό η ΑΕΚ

Η ΑΕΚ έδειξε πως δεν έχει το μέταλλο, την προσωπικότητα για να κάνει πρωταθλητισμό. Αυτά τα παιχνίδια δεν τα παίζεις, τα κερδίζεις. Η ομάδα που πάει για πρωτάθλημα, ξέρει τις δυνατότητες της, τις αντοχές της και φροντίζει να ξεπερνά αυτές τις καταστάσεις. Δεν το έκανε χθες. Ο Τσάρλυ αναλύει.

Ο κόκκινος Οκτώβρης του '17

Η Οκτωβριανή επανάσταση, η βίαιη εξέγερση, η πορεία προς τη δικτατορία του προλεταριάτου, οι εσωτερικές φράξιες, η ρωσική πρωτοπορία και η σχέση του καθεστώτος με την τέχνη και τη διανόηση, τα αδιέξοδα της διαχείρισης του οράματος της σοσιαλιστικής ουτοπίας, η τυραννία, η ήττα και η πτώση

PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.