Η κοινωνικότητα καθορίζεται από τα γονίδια

Νέα μελέτη με υπογραφή Έλληνα καθηγητή του Χάρβαρντ ρίχνει φως στη σχέση του βαθμού κοινωνικότητας και των γονιδίων
Ο βαθμός κοινωνικότητας όπως καθορίζεται από το αν οι φίλοι κάποιου ανθρώπου είναι και φίλοι μεταξύ τους, καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό γονιδιακά σύμφωνα με μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ με επικεφαλής τον έλληνα καθηγητή Νίκο Χρηστάκη.

Όπως δήλωσε ο καθηγητής Χρηστάκης, " το πόσο διασυνδεμένοι είναι οι φίλοι κάποιου, εξαρτάται από τα γονίδιά του. Μερικοί άνθρωποι έχουν τέσσερις φίλους που γνωρίζονται μεταξύ τους και μερικοί άλλοι έχουν τέσσερις φίλους που δεν γνωρίζονται καθόλου μεταξύ τους. Το αν ο Ντικ και ο Χάρι θα γνωριστούν τελικά μεταξύ τους, αυτό εξαρτάται από τα γονίδια του Τομ (σ.σ. του κοινού τους φίλου και συνδετικού κρίκου)".

Ο Χρηστάκης και ο Τζέημς Φάουλερ, του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, έχουν ήδη γίνει γνωστοί στον επιστημονικό κόσμο για προηγούμενες έρευνές τους, που είχαν δείξει ότι πώς το κάπνισμα, η παχυσαρκία και η ευτυχία εξαπλώνονται στα κοινωνικά δίκτυα.

Στη νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στα "Πρακτικά" της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, οι δύο ερευνητές, μαζί με τον Κρίστοφερ Ντόουζ, επίσης του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, μελέτησαν στοιχεία σχετικά με το στιλ ζωής και τις φιλίες πάνω από 1.000 διδύμων έφηβων αδελφών (επειδή μοιράζονται ίδιο περιβάλλον, μπορεί ευκολότερα να διαπιστωθεί η επίδραση των γονιδίων). Όπως είπε ο Χρηστάκης, ανακάλυψαν ότι υπάρχει μια γενετικά καθορισμένη τάση για το αν θα συστήσει κανείς τους φίλους του μεταξύ τους και αν έτσι θα δημιουργήσει ένα ευρύτερο δίκτυο φίλων.

Σύμφωνα με το Χρηστάκη, η γενετική αυτή τάση πιθανότατα οφείλεται σε εξελικτικούς λόγους, καθώς όποιος έχει δημιουργήσει ένα τέτοιο δίκτυο φίλων, με αυτόν ως συνδετικό κρίκο, βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού "κύκλου" και έτσι διαθέτει χρήσιμες πληροφορίες (π.χ. μέσω κουτσομπολιών ή απλής ανταλλαγής πληροφοριών) για διάφορα ωφέλιμα πράγματα, όπως σε ποιο εστιατόριο μπορεί να φάει κανείς καλά ή που να επενδύσει σωστά τα χρήματά του.

Από την άλλη όμως, υπάρχουν μειονεκτήματα, όπως π.χ. ότι όποιος είναι στο κοινωνικό επίκεντρο, κινδυνεύει να κολλήσει μικρόβια από όλες τις πλευρές, πράγμα που οδηγεί κάποιον σε πιο επιφυλακτική κοινωνική συμπεριφορά.

Σε κάθε περίπτωση, είπε ο Χρηστάκης, "μπορέσαμε να δείξουμε ότι η θέση του καθενός στα τεράστια κοινωνικά δίκτυα έχει μια γενετική βάση. Στην πραγματικότητα, το όμορφο και πολύπλοκο πρότυπο των ανθρώπινων διασυνδέσεων εξαρτάται από τα γονίδιά μας σε σημαντικό βαθμό".

Πηγή: (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Follow

Τα καλύτερά μας

Best of Network

Ηλεία 10 χρόνια μετά: Οι σπαρακτικές αφηγήσεις των πρωταγωνιστών

Το NEWS 24/7 γυρίζει τον χρόνο πίσω, θυμάται τα δραματικά γεγονότα του Αυγούστου του 2007 και καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα στα πολύπαθα χωριά Αρτέμιδα και Μάκιστο της Ηλείας, που δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα μέσα από τα μάτια των ίδιων των πρωταγωνιστών

Μαύρη επέτειος: Όσα η Δικαιοσύνη καταλόγισε στους υπεύθυνους της τραγωδίας

Δέκα χρόνια ύστερα από τη φονική πυρκαγιά στο Νομό Ηλείας τον Αύγουστο του 2007, το News 24/7 καταγράφει τα όσα η ελληνική Δικαιοσύνη καταλόγισε στους υπεύθυνους της τραγωδίας για την έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών, την ανυπαρξία οποιουδήποτε σχεδίου ετοιμότητας ή αντιμετώπισης της πυρκαγιάς και σειρά άλλων παραλείψεων. Τραγικός απολογισμός τα 36 θύματα, ανάμεσά τους μικρά παιδιά, που εγκλωβίστηκαν στις φλόγες και τα χιλιόμετρα καμμένης γης

comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.