Κολύμπι σημαίνει προπόνηση, όχι πλατσούρισμα

Με τη θάλασσα να ανεβάζει θερμοκρασία, ετοιμαζόμαστε για προπόνηση και σε θαλασσινό νερό.
SHARES

Δεν ξέρω αν βρέθηκες αυτό το Σαββατοκύριακο κάπου κοντά στη θάλασσα αλλά θα έβλεπες μερικές χιλιάδες ανθρώπων να απολαμβάνουν τη λιακάδα και να κάνουν τις πρώτες δοκιμές στο νερό. Δεν φαντάστηκες λάθος. Η θάλασσα είναι ακόμα παγωμένη. Αλλά σιγά σιγά μπορείς να αρχίσεις κι εσύ να μεταφέρεις προς την παραλία όχι μόνο την όρεξή σου για καλοπέραση αλλά και την όρεξή σου για προπόνηση.

Σου είχαμε πει σε παλιότερο κείμενο περί εναλλακτικής άσκησης, πόσο ωφέλιμη μπορεί να είναι για το σώμα σου η προπόνηση στην άμμο. Στο σημερινό κείμενο, θα μιλήσουμε για τα οφέλη της κολύμβησης. Όχι της κολύμβησης που θα κάνεις στα στενά όρια μίας πισίνας γυμναστηρίου αλλά στην υπέροχη απεραντότητα της θάλασσας που βρίσκεται σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Είναι πραγματικά κρίμα να μην εκμεταλλεύεσαι το φυσικό μας περιβάλλον και για την άσκησή σου.

Οι περισσότεροι στη θάλασσα απλά πλατσουρίζουν. Φυσιολογικότατο μιας και η παραλία αποτελεί αναμφισβήτητα έναν χώρο χαλάρωσης. Παράλληλα όμως αποτελεί και έναν ιδανικό τόπο εναλλακτικής άσκησης. Η αντίσταση στο θαλασσινό νερό, τα κύματα, ακόμα και η μορφολογία του βυθού, μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν συμμάχους σου σε αυτό το είδος προπόνησης. Φυσικά δεν μπορείς να ορίσεις εσύ το αν θα βρεις κύμα τη δεδομένη ημέρα που προπονείσαι αλλά σε κάθε περίπτωση η προπόνηση μέσα στο νερό θα ανταμείψει τον κόπο σου.

Πάμε να δούμε τι χρειάζεσαι για μία σωστή προπόνηση κολύμβησης στη θάλασσα.

Χρειάζεσαι την κατάλληλη παραλία

 

Δεν φαντάζομαι να πιστεύεις ότι μπορείς να κολυμπήσεις πραγματικά σε κάποια από τις πολυσύχναστες παραλίες της Αττικής. Μπορείς φυσικά σε κάθε περίπτωση να απομακρυνθείς από τον κόσμο που πλατσουρίζει στα ρηχά και να κάνεις την προπόνησή σου στα βαθιά. Αλλά θα το διαπιστώσεις και μόνος σου ότι η βαβούρα μιας πολυσύχναστης παραλίας, απλά θα δυσχεράνει το έργο σου. Σε μία απόμερη παραλία, σε μία παραλία που βουτάς και το νερό βαθαίνει αμέσως, μπορείς να θέσεις την προπόνησή σου στους σωστούς χρόνους, να μην χάνεις άσκοπα τον καιρό σου αποφεύγοντας λουόμενους και να φορτσάρεις χωρίς να σκέφτεσαι ποιος κάνει δίπλα σου θαλάσσιο ποδήλατο ή jet ski.

Χρειάζεσαι την κατάλληλη αντοχή

 

Το κολύμπι στη θάλασσα θέλει μεγάλες αντοχές και σίγουρα δεν πρέπει να αψηφήσεις τη δύναμη της θάλασσας στο να σε εξουθενώσει. Ακόμα και να σε κάνει να σκεφτείς μια δεύτερη και μια τρίτη φορά αν αυτός ο τρόπος άσκησης σου ταιριάζει. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που χρειάζεσαι είναι να χτίσεις τις αντοχές σου για μέσα στο νερό, να φροντίσεις ώστε να έχεις την κατάλληλη ενέργεια όταν ξεκινάς την προπόνησή σου. Το πρώτο θα το επιτύχεις μόνο με την σκληρή και συστηματική προπόνηση. Το δεύτερο, που είναι απαραίτητο και για το πρώτο, θα το βρεις απλά και γρήγορα σε μορφή μαλακής κάψουλας στο EVIOL MultiVitamin. Ένα συμπλήρωμα διατροφής που περιέχει έναν ολοκληρωμένο συνδυασμό βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του οργανισμού.

 

Χρειάζεσαι τις κατάλληλες γνώσεις

 

Το συνηθέστερο λάθος στο κολύμπι είναι το να κολυμπάς με τον λάθος τρόπο, καταναλώνοντας δυνάμεις χωρίς να ασκείς ιδιαίτερα το σώμα σου. Η σωστή πρακτική, η σωστή τεχνική, θα σε βοηθήσουν όχι απλά να γυμναστείς αποτελεσματικότερα αλλά και να χαρείς την προπόνησή σου λίγο περισσότερο. Η αίσθηση του να κολυμπάς όχι μόνο ελεύθερο αλλά και ύπτιο και πεταλούδα και με κάθε άλλο αποδεκτό τρόπο, είναι μια αίσθηση ελευθερίας μέσα στο νερό.

Χρειάζεσαι τον κατάλληλο εξοπλισμό

 

Σίγουρα όχι για τους πρώτους μήνες των προπονήσεών σου μιας και θα αναλωθείς σε απλή κανονική προπόνηση και μάλιστα σε μήνες που το νερό είναι ιδανικό. Για τον πρώτο καιρό θα χρειαστείς απλά γυαλάκια για να προστατεύσεις τα μάτια σου. Αλλά αν ακολουθήσεις πραγματικά αυτή την προπόνηση, θα την αγαπήσεις τόσο πολύ που θα θες να την εξασκείς και από Σεπτέμβρη. Τότε, θα πρέπει να σκεφτείς να αγοράσεις μία ολόσωμη φόρμα κολυμβητική για να σε κρατά ζεστό και γιατί να μην αποκτήσεις και μερικά βαράκια ειδικά για την προπόνηση στο νερό. Τα βατραχοπέδιλα είναι κάτι που πολλοί συστήνουν για την άσκηση στο νερό αλλά για μένα είναι καθαρά θέμα προτίμησης. Αν δεν σε βολεύουν, μην τα χρησιμοποιήσεις.

Η θάλασσα είναι εκεί έξω και σε περιμένει. Οπλίσου με την απαραίτητη ενέργεια για προπόνηση στο νερό και το καλοκαίρι σου θα αποκτήσει νέο νόημα.

 
Share
Follow
comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.