Μήπως είναι ώρα να φας κάνα φρούτο;

Το καλοκαίρι έχει τα δικά του φρούτα. Σπουδαία νέα, δηλαδή, για την καρδιά σου, το έντερο σου, τα πνευμόνια σου και τη φυσική σου κατάσταση
SHARES

Η επιστήμη έχει μιλήσει. Τι δεν καταλαβαίνεις; Οσο πιο πράσινη είναι η διατροφή σου τόσο περισσότερο θα ζήσεις. Προφανώς και δε γίνεται χωρίς πρωτείνη, κρέας και γαλακτοκομικά αλλά οτιδήποτε είναι πράσινο σε προστατεύει από τον καρκίνο, έχει μηδενική πιθανότητα να σου προκαλέσει έμφαγμα και αθηροσκλήρωση, περιέχει διατροφικά συμπληρώματα για να ισορροπήσεις τα υπόλοιπα που τρως  (αυτά που θα έψαχνες στο φαρμακείο), σε προστατεύει από φλεγμονές.

Μπορείς να υπολογίζεις, δηλαδή, μερικά δευτερόλεπτα ζωής παραπάνω για κάθε φρούτο που τρως. Έστω δέκατα...

 

Άρα είναι απλό. Μετά τη διατροφική στροφή προς τις σαλάτες που συζητήσαμε προκειμένου να γλυτώσεις καρκίνους του εντέρου και εμφράγματα μήπως είναι ώρα να βελτιώσεις τη διατροφή σου βάζοντας περισσότερο φρούτα. Και λέω “ώρα” γιατί το καλοκαίρι έχει τα δικά του όπως ροδάκινα, δαμάσκηνα, νεκταρίνια, μάνγκο, σύκα, πεπόνια, καρπούζια, μούρα, κεράσια, μπανάνες και αβοκάντο.

Και μιας και κάνουμε την κουβέντα, ΟΧΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΧΑΠΙΑ η φάση. Τα συστατικά των φρούτων είναι ένας πολύπλοκος συνδυασμός από φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και φυτοχρωστικές που δε γίνεται να αναπαραχθεί σε χάπι. Καλά τα χάπια αν σου λείπει κάτι συγκεκριμένο και δε γίνεται αλλιώς αλλά εδώ μιλάμε για ισορροπημένη διατροφή και μια μακροπρόθεση λογική.

Και για να το κλείσουμε, τα φρούτα κάνουν καλύτερη δουλειά σε άδειο στομάχι. Γι’ αυτό δεν πρέπει να τα τρως μετά το μετά το μεσημεριανό. Καλύτερα είναι σαν σνακ στο γραφείο, στο γυμναστήριο, σαν ξεχωριστό ενδιάμεσο γεύμα το πρωί, σαν πρωινό. Δεν το λέω εγώ, το λένε κάτι τύποι από το Harvard και το Mayo Clinic που λένε επίσης:

  • Τα μαύρα μούρα και τα κράνμπερι έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνη. Συγχαρητήρια γλύτωσες το έμφραγμα και κάποιους καρκίνους.

  • Εκχύλισμα μαύρων μούρων έχει καταφέρει να σταματήσει την εξέλιξη καρκίνου του πνεύμονα στο εργαστήριο. Να έχεις ένα μπολάκι πρόχειρο, δίπλα στα τσιγάρα σου, ε;

  • Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα φρούτα, ιδιαίτερα τα πιο σαρκώδη (ροδάκινα, δαμάσκηνα) βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου αποτρέποντας τις φλεγμονές.

  • Η μπανάνα έχει το περισσότερο κάλιο από κάθε φρούτο και μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη της υπέρτασης. Τα αγγειάκια σου και η καρδούλα σου είναι σε άριστη κατάσταση.

  • Τα αβοκάντο περιέχει τα υψηλότερα επίπεδα μονοακόρεστων λιπών. Μονοακόρεστα λίπη ίσον λιγότερη χοληστερίνη (όταν αντικαθιστούν ζωικά βούτυρα). Συγχαρητήρια γλύτωσες το έμφραγμα για δεύτερη φορά.

  • O ανανάς και το γκρέιπφρουτ έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά φολικού οξέος. Το φολικό βοηθάει στην ερυθροποίηση και την καλύτερη μεταφορά οξυγόνου. Φυσική ντόπα δηλαδή.

Share
Follow
 

Τα καλύτερά μας

Best of Network

Από τις φυλακές του Πούτιν, πρωταθλητής MMA στα 40

Λάθη κάνουμε όλοι. Αυτά του Marat Balaev τον έστειλαν για δέκα χρόνια στη φυλακή. Από "επόμενος μεγάλος Ρώσος παλαιστής", έγινε παρίας, ταπεινώθηκε και τελικά, θυμήθηκε την υπόσχεση που είχε δώσει στον εαυτό του ως παιδί. Αυτή είναι η ιστορία του νέου πρωταθλητή ΜΜΑ, στην κατηγορία φτερού.

Η εποχή των απογκαλάκτικος

Η ανάλυση του ερυθρόλευκου μεταγραφικού παζλ: ο δρόμος μετά τις ανανεώσεις, ο παράγοντας ΝΒΑ, το μέλλον των "παλιών", το σενάριο με Σλούκα και ο μοναδικός ρόλος που θα αλλάξει. Ο Στέφανος Τριαντάφυλλος γράφει για το καλοκαίρι του Ολυμπιακού και το ερώτημα του απογαλακτισμού που προκύπτει.

 
comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.