ΜΟΔΑ

Τα κακάσχημα sneakers είναι η πρώτη διαστροφή της χρονιάς

Τα πιο 'ugly' sneakers που πιθανότατα θα θες να έχεις στη συλλογή σου σε λίγο καιρό.

Κάθε τόσο η μόδα σε φέρνει προ εκπλήξεως. Τάσεις από το παρελθόν επιστρέφουν, επανεμφανίζονται, ίδιες, εξελιγμένες, ανανεωμένες. Η πρώτη επαφή με τα trends του παρελθόντος γίνεται την ώρα της πασαρέλες, όπου οι σχεδιαστές ανασύρουν από το χρονοντούλαπο στοιχεία ή και ολόκληρα αντικείμενα και τα τοποθετούν σε χρόνο πραγματικό. Σειρά έχουν οι celebrities και το street style που κάνουν πράξη κάθε τις που βλέπουν με ένα πιο πρακτικό τρόπο και χάρη σε αυτούς είναι πια εύκολο να υιοθετήσεις της τάσεις από το runway στην καθημερινότητα.

Φέτος, έχω ένα τρανό παράδειγμα για να σου αποδείξω όσα είπα παραπάνω. Σου μιλώ για τα ”ugly sneakers” που θα ίσως να έχει πάρει το μάτι σου και το πιθανότερο είναι να μπεις στον πειρασμό να τα δοκιμάσεις. Η τωρινή τους μορφή αποτελεί την σύγχρονη εκδοχή των χοντροκομμένων αθλητικών της αμερικάνικης κουλτούρας τις δεκαετίες του ΄80 και του ’90, τα λεγόμενα ”dad’s sneakers”.

Υπεύθυνος για το comeback είναι ο σχεδιαστής Demna Gvasalia, ο οποίος ηγείται σχεδιαστικά και καλλιτεχνικά του οίκου Balenciaga και είναι ομολογουμένως ένας επαναστάτης στον χώρο της μόδας.

A post shared by MR PORTER (@mrporterlive) on

 

Έτσι, τα ”Ugly Trainers” πρωτοεμφανίστηκαν στην πασαρέλα με τις δοξασίες του κύρους που φέρει το brand, μεταπήδησαν εύκολα στο street style και έγιναν τάση, με πολλά brands, high street και μη να ακολουθούν το παράδειγμα του ισπανικού οίκου και να δίνουν διαφορετικές εκδοχές του πιο ”άσχημου” κατά τα φαινόμενα παπουτσιού.

Η ιστορία όμως έχει αποδείξει ότι το ενδιαφέρον σαφώς κρύβεται στην αισθητική αλλά όχι μόνο. Να σου θυμίσω τις Ugg που έχουν ακόμα επιρροή, τουλάχιστον στη χώρα μας, οοι οποίες έχουν μία εξίσου χοντροκομμένη γραμμή που μόνο κολακευτική δεν είναι για το γυναικείο πόδι. Αντιστοίχως, τα ugly trainers του Balenciaga δεν μπορεί κανείς να πει ότι είναι κομψά, ούτε καν δύσκολα στους συνδυασμούς, έχουν ωστόσο μπει για τα καλά στο παιχνίδι των εντυπώσεων κερδίζοντας αρκετούς πόντους και κάνοντας πολλά ακόμα brands να ακολουθούν.

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

Ο ίδιος ο Demna Gvasalia, μετά τον οίκο Balenciaga, βάζει τα δυνατά του και σχεδιάζει ένα ακόμα μοντέλο για το δικό του brand, Vetement σε συνεργασία με την Reebok.

A post shared by Sneakershit (@31_footwear) on

Φυσικά, η adidas έχει τη δική της εκδοχή, τα Adidas x RAF Simons Ozweego.

A post shared by Prada (@prada) on

O διάσημος, ιταλικός οίκος ακολουθεί με τον δικό του τρόπο το trend και παρουσιάζει τα Cloud bust, ίσως η πιο mainstream εκδοχή τους είδους.

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 

Το μοντέλο Triple S του Balenciaga είναι αυτό που έκανε διάσημα τα ”ugly trainers” και έχει ήδη κατακτήσει τον κόσμο της μόδας με τα πιο διάσημα e-shops να έχουν ήδη εξασφαλίσει αποκλειστικές συνεργασίες. Σε αυτό το σημείο να αναφέρω και την αξία τους, η οποία αντιστοιχεί σε ένα μισθό και κάτι παραπάνω. Αυτό φυσικά δεν φαίνεται να εμποδίζει την εξάπλωσή τους.

Ο οίκος Gucci σχεδιάζει τα Gucci Apollo Leather Sneakers και συνδυάζει δύο τάσεις που θα δεις αρκετά φέτος. Τις ογκώδεις γραμμές με την εξάπλωση του signature logo σε fashion items. Το αποτέλεσμα μοιάζει με μία κινητή διαφήμιση που θα πληρώσεις αρκετά για να την έχεις στα πόδια σου, όχι;

Αυτή τη σεζόν έχεις πολλά να προσθέσεις στη λίστα με τα στιλιστικά πισωγυρίσματα, όπως τα puffer jackets, τα μικροσκοπικά αλλά και στρογγυλά γυαλιά ηλίου ή το τζιν μπουφάν. Πάντως, όσον αφορά στα sneakers, πρέπει να ξέρεις ότι κάποια στιγμή θα βρεθείς αντιμέτωπος με αυτά τα μικρά ”τερατάκια” που μπαίνουν στα πόδια σου. Οφείλω λοιπόν, να σε προϊδεάσω και να σε προειδοποιήσω ότι είναι πολύ πιθανό να σου αρέσουν στο τέλος. Και θα τα αγοράσεις. Και θα τα φορέσεις. Και θα είσαι και μέσα στη μόδα.

Εντάξει, ίσως υπερέβαλα λίγο αλλά το σίγουρο είναι ότι μπορεί τα Balanciaga να βρίσκονται ήδη στις πιο διάσημες βιτρίνες παγκοσμίως, διαδικτυακές ή μη, αλλά σύντομα θα δεις αυτό το όχι και τόσο κολακευτικό κόψιμο στα αθλητικά σου να κυκλοφορεί παντού. Τα διάσημα brands κυρίως αθλητικής ταυτότητας, έχουν ήδη πάρει γραμμή αυτή την τάση. Άλλα την έχουν ”κακοποιήσει” κι άλλα την έχουν εξευγενίσει. Η επιλογή είναι δική σου.