ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

550.000$ για ένα ποστάρισμα στο Instagram; Κι όμως, γίνεται

Η Selena Gomez γκρέμισε το λογιστήριο των social media (και κάθε λογική).

Την περασμένη εβδομάδα, η Selena Gomez κατέρριψε ένα ακόμα ρεκόρ απ’ αυτά που ο ιστορικός του μέλλοντος θα τα βλέπει και θα γελάει και ο ιστορικός του παρελθόντος δεν θα μπορούσε να τα δει ούτε στον ύπνο του. Μια φωτογραφία που πόσταρε στο Instagram έγινε η πρώτη στη σύντομη ιστορία του μέσου που έφτασε τα 4.6 εκατομμύρια likes.

Μιλάμε γι’ αυτήν τη φωτογραφία:

A photo posted by Selena Gomez (@selenagomez) on

 

Ναι, είναι μια απροκάλυπτα διαφημιστική φωτογραφία. Και εννοείται ότι η Selena πληρώθηκε γι’ αυτή από το αναψυκτικό που πάει με όλα. Πόσο καλά πληρώθηκε δεν το γνωρίζουμε επισήμως, αλλά κατά πάσα πιθανότητα στο λογαριασμό της προστέθηκε ένα ποσό που ξεπερνά το μισό εκατομμύριο δολάρια. Σύμφωνα με τις εταιρείες που αξιολογούν  τη δυναμική και την επιδραστικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (για τους φίλους, social media insights), κάθε ποστάρισμα της Selena Gomez αξίζει 550.000$ . Δύο φορές (και βάλε) δηλαδή, περισσότερο από κάθε ποστάρισμα της Kendall Jenner ή της Taylor Swift που το ταβάνι τους είναι τα 260.000 ανά ποστάρισμα.

Όπως πρόσφατα εξήγησε ο CEO της D’Marie, μιας από τις εταιρείες που ορίζουν τις ταρίφες στα social media, η εκτιμώμενη αξία ενός post δεν είναι πάντα αντίστοιχη με την τιμή του, αλλά είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο διαπραγμάτευσης γι’ αυτήν την τιμή. Στην περίπτωση της Selena Gomez, εκτιμάται ότι κάθε ανάρτησή της ικανοποιεί πλήρως και τις 56 διαφορετικές παραμέτρους που επηρεάζουν τη δυναμική ενός post. Η Selena το ‘χει τερματίσει στον τομέα followers (έχει 89 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram και συνολικά 200 εκατομμύρια στις τρεις βασικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης – το Facebook και το Twitter είναι οι άλλες δύο), οι αναρτήσεις της διαμοιράζονται, σχολιάζονται και δεν είναι τόσες ώστε να μπουκώνει το κοινό της. Είναι παράδοξο αλλά στρατηγικά σωστό το ότι η πιο επιδραστική προσωπικότητα στα social media συμμετέχει σε λιγότερες διαφημιστικές καμπάνιες απ’ ό,τι άλλα celebrities, με πολύ λιγότερους followers.

Πιο παράδοξο απ’ όλα, βέβαια είναι ότι αυτή η φωτογραφία μάζεψε ‘μόλις’ 3.6 εκ. likes, ένα εκατομμύριο λιγότερα από την άλλη με το καλαμάκι:

A photo posted by Selena Gomez (@selenagomez) on

 

Απ’ τη στιγμή, όμως, που κάθε μέρα που περνάει το Σελενάκι προσθέτει 200.000 followers στον υπερστρατό που ήδη την ακολουθεί, δεν αποκλείεται να ανατραπούν οι ισορροπίες.