Philipp Lipiarski
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Nokia φέρνει πίσω κάτι περισσότερο από νοσταλγία

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου για τα νέα κινητά Nokia στη Βιέννη και μιλήσαμε με την επικεφαλής του τομέα Global Product Marketing της HMD, Katerina Karellas.

Για τους περισσότερους από εμάς το Nokia ήταν το πρώτο μας κινητό. Εκείνο το κινητό που δεν χάλαγε ποτέ και η μπαταρία του ήταν ανεξάντλητη.

Πέρυσι τέτοια εποχή, η Nokia ξαναμπήκε στο παιχνίδι της κινητής, κάνοντας μαζί και ένα νοσταλγικό reboot, που μας έκανε να γυρίσουμε το κεφάλι. Ήταν το 3310.

Φέτος, μία ακόμη επιστροφή, εκείνη του 8110, του κινητού από το Matrix, μας έκανε πάλι να μιλάμε όλοι για τη Nokia.

Το 8110 είναι 4G, έχει κάμερα, υποστηρίζει εφαρμογές όπως το Facebook, βγαίνει σε μαύρο όπως το ορίτζιναλ, αλλά και σε κίτρινο και κοστίζει 79 €. Φυσικά δεν είναι φτιαγμένο για να έχει τις δυνατότητες ενός smartphone. To όραμα της HDM ήταν να χρησιμεύσει ως δεύτερο κινητό για όσους θέλουν να κάνουν μια μικρή αποτοξίνωση από το smartphone τους.

Όταν βρέθηκα στη Βιέννη, πριν λίγες μέρες, στη συνέντευξη τύπου της HMD για τα νέα κινητά Nokia, μίλησα με την επικεφαλής του τομέα Global Product Marketing της HMD, την Ελληνοαγγλίδα Katerina Karellas, και φυσικά τη ρώτησα για το κινητό που με ενδιέφερε περισσότερο από όλα (και όταν λέω από όλα, εννοώ από όλων των εταιρειών που υπάρχουν), το bananaphone του Matrix.

Δουλεύουμε πολύ κοντά με την ομάδα design μας, οι οποίοι δουλεύουν βλέποντας περίπου ένα χρόνο μπροστά. Οπότε έχουμε ένα πλάνο για αυτά που θα κάνουμε, αλλά ανάλογα με τις ανάγκες ή το feedback του καταναλωτή, είμαστε ελαστικοί με αυτό. Το 3310 έκανε μεγάλη επιτυχία και έτσι αποφασίσαμε να προσθέσουμε και το 8110 στην οικογένεια των Originals.

Μας ρωτάνε συχνά γιατί δεν βάλαμε το μηχανισμό με το αυτόματο άνοιγμα για το πορτάκι του 8110. Αν το βάζαμε θα έπρεπε το κινητό να είναι πολύ λεπτό και δεν θα δούλευε καλά εργονομικά.

Πολλοί μας ζητάνε να επαναφέρουμε τα communicators, αλλά πραγματικά ο καθένας έχει το δικό του αγαπημένο. Το δικό μου αγαπημένο ήταν σίγουρα το 8110 και το Sirocco.

Στην πραγματικότητα τέτοιου είδους reboot είναι κάτι που δεν μπορεί να κάνει άλλος κατασκευαστής. Κανείς δεν έχει την άδεια ή την κληρονομιά να κάνει κάτι τέτοιο.

Δεν ξέρουμε αν και ποιο μοντέλο θα κάνουμε reboot στο μέλλον. Σκεφτόμαστε τι θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι θα το ξανακάνουμε. Για μας ως τώρα ήταν κάτι διασκεδαστικό, αλλά και μια αποτοξίνωση από την digital εποχή.

Αξιοπιστία, μπαταρία, τιμή

Όμως δεν είναι τα reboot τα μοναδικά πράγματα που μας έχει ετοιμάσει η hmd. Μέχρι το Μάιο, θα διαθέσει στην αγορά το Nokia 1, το Nokia 6, το Nokia 7 Plus και το Nokia 8 Sirocco.

Το σημείο που ποντάρει η Nokia είναι σίγουρα η αξιοπιστία της ως brand. Πράγματι η Nokia είναι από πάντα συνδεδεμένη με την ποιότητα και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο όνομά της. Και αυτό σκοπεύει να το συνεχίσει και να το ενισχύσει.

Άλλο χαρακτηριστικό στο οποίο υπερέχουν τα νέα κινητά της είναι η μπαταρία. Εκτός από μεγάλη διάρκεια, έχουν και ταχύτατη φόρτιση.

Και τέλος η τιμή. Τα νέα μοντέλα της Nokia σε σύγκριση με μοντέλα ανταγωνιστών, που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά, διατίθενται σε αρκετά χαμηλότερες τιμές.

Το έτος που μας πέρασε, η Νokia κέρδισε το στοίχημα κάνοντας 70 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, κάτι πραγματικά αξιοσημείωτο για την πρώτη χρονιά της επανακυκλοφορίας του brand.

Το 2018 μένει να ξεπεράσει ακόμη περισσότερο τον εαυτό της και να συνδέσει το όνομά της εκτός την νοσταλγία, για την οποία πάντα θα έχουμε χώρο στην καρδιά μας, και με την εξέλιξη. Όπως άλλωστε μας είπε και η Katerina Karellas:

Χρησιμοποιούμε ως βάση την κληρονομιά της Nokia, για να χτίσουμε όμως καινούρια και καλύτερα πράγματα πάνω σε αυτή

*Φωτογραφίες: Philipp Lipiarski