Tweets, ποιήματα, κηρύγματα: Όλα τα συστατικά του 'Lemonade' της Beyonce

Ακούσαμε και είδαμε το νέο visual άλμπουμ της Beyoncé και αναλύουμε τα credits που μας τράβηξαν την προσοχή.

Το προηγούμενο άλμπουμ της Beyoncé - ή αλλιώς visual άλμπουμ όπως το ονόμασε η ίδια λόγω των βιντεοκλίπ που συνόδευαν κάθε τραγούδι - είχε το όνομά της και ήταν σίγουρα ο πιο προσωπικός δίσκος που είχε βγάλει μέχρι εκείνη τη στιγμή, με πολλές αναφορές στη σχέση της με τον Jay Z, τη σεξουαλική τους ζωή, τις αλλαγές που έφερε η μητρότητα στη ζωή της και την προσωπική απώλεια που έχει βιώσει σε διάφορες εκδοχές, από την αποξένωση με τον πατέρα της μέχρι την ατυχή κατάληξη προηγούμενης εγκυμοσύνης της που είχε αναφέρει στο ντοκυμαντέρ ‘Life Is But a Dream’ λίγους μήνες πριν.

Τρία χρόνια αργότερα επιστρέφει με το ‘Lemonade’, ένα ακόμα οπτικοακουστικό πρότζεκτ που τείνει να πάρει διαστάσεις φαινομένου με τις αναλύσεις που γέννησε ώρες μόνο μετά την κυκλοφορία του, με σκοπό να σχολιάσει την επικαιρότητα που έχει προκύψει από την αστυνομική βία εναντίον μελών της μαύρης κοινότητας και το ‘Black Lives Matter’ κίνημα, την ψυχολογία μίας σύγχρονης μαύρης γυναίκας στην Αμερική όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τις δυσκολίες του παρελθόντος, αλλά και τη ζόρικη φάση που πέρασε - περνάει; - ο γάμος της εξαιτίας των εξωσυζυγικών ατασθαλιών του γνωστού ράπερ.

Όλα αυτά δεν τα κάνει μόνη της όμως. Κι αν πολλοί κοιτούν υποτιμητικά τη συνήθειά της να επιστρατεύει κόσμο και κοσμάκη για να φτιάξει ένα τραγούδι, θα πρέπει τουλάχιστον να παραδεχτούν ότι ξέρει να διαλέγει. Με τη σειρά, λοιπόν.

‘PRAY YOU CATCH ME’

 

Η μπαλάντα γράφτηκε από την ίδια, τον James Blake (αν δεν έχεις ακούσει το ‘Retrograde’, σταμάτα ότι κάνεις) και τον νεαρό μουσικό Kevin Garrett, αλλά περισσότερο μείναμε στη χρήση του “warsan versus melancholy (the 7 stages of being lonely)”, ποίησης της Βρετανίδας-Σομαλής Warsan Shire. Τα αποσπάσματα είναι από τα “For Women Who Are Difficult To Love”, “The unbearable weight of staying (the end of the relationship)” και “Nail Technician As Palm Reader”.

 

‘HOLD UP’

 

Στο ‘Hold Up’ κρατάει ένα μπαστούνι του baseball και ξεσπάει περιχαρής σε αυτοκίνητα, κάμερες και γενικώς σε ό,τι της σπάει τα νεύρα μιας και όπως τραγουδάει, ο άπιστος σύντροφός της πρέπει να διαλέξει αν την προτιμάει ζηλιάρα ή τρελή. Στο τραγούδι εκτός από την ίδια βρίσκουμε τον Diplo και τον τραγουδιστή και κιθαρίστα των Vampire Weekend, Ezra Koenig. O Koenig είχε κάνει tweet τον στίχο “Wait, they don’t love you like I love you” του ‘Maps’ των Yeah Yeah Yeahs το 2011, αλλάζοντάς του την αρχή σε “Hold up”.

 

Όταν βρέθηκε στο στούντιο με τον Diplo τρία χρόνια μετά, ξεκίνησε να γράφει στίχους με βάση τα tweets του με σκοπό να φτιάξει ένα τραγούδι για την μπάντα, αλλά το αποτέλεσμα τελικά βρέθηκε στα χέρια της Beyonce. Στο τραγούδι συνέβαλε επίσης και ο Father John Misty.

 

‘DON’T HURT YOURSELF’

Το ‘Don’t Hurt Yourself’ άγγιξε το μαγικό ραβδάκι του Jack White, πρώην τραγουδιστή των White Stripes και νυν συνιδιοκτήτη του Tidal με τον Jay Z, αλλά κι αυτός δε ντράπηκε να δανειστεί δείγμα από το ‘When the Levee Breaks’ των Led Zeppelin.

 

Όταν η Beyoncé ραπάρει ‘Call Me Malcolm X’, το βίντεο δανείζεται τον γνωστό λόγο του Malcolm X “Who Taught You To Hate Yourself?” με θέμα την “παραμελημένη μαύρη γυναίκα της Αμερικής”.

‘FORWARD’

Στο πιο σύντομο αλλά ίσως πιο συναισθηματικά δυνατό ‘Forward’ συναντάμε ξανά τον James Blake, όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και σε ντουέτο με την τραγουδίστρια. Στο οπτικό μέρος του τραγουδιού τους συνοδεύουν οι μητέρες των Trayvon Martin, Michael Brown και Eric Garner, τριών από τα θύματα της αστυνομικής βίας που έδωσαν ζωή στο κίνημα ‘Black Lives Matter’.

‘FREEDOM’

Το ‘Freedom’ είναι μάλλον το πιο πολυσυζητημένο μέχρι στιγμής κομμάτι του δίσκου. Ο ράπερ Kendrick Lamar δίνει ένα verse στο τραγούδι και βοηθάει και στην παραγωγή μαζί με τον παραγωγό Just Blaze. Εδώ χρησιμοποιείται μέρος ενός κυρήγματος από τον αιδεσιμότατο R. C. Crenshaw:

 

Και δείγμα του τελετουργικού ύμνου ‘Stewball’ από έναν φυλακισμένο των φυλακών του Μισσισσίπι.

 

Άλλο ένα δείγμα βρίσκουμε και από το ‘Let Me Try’ των Kaleidoskope.

‘ALL NIGHT’

O Diplo βάζει κι εδώ το χεράκι του μαζί με ένα δείγμα από το ‘SpottieOttieDopaliscious’ των Outkast. Η εικόνα που συνοδεύει το τραγούδι υπογράφει τη φιλοσοφία ενός άλμπουμ αφιερωμένου στις δοκιμασίες των μαύρων γυναικών, με τις Beyoncé, τη νεαρή ηθοποιό Amandla Stenberg, τις αδερφές και τραγουδίστριες Chloe x Halle, τις δίδυμες Lisa-Kaindé και Naomi Diaz του συγκροτήματος Ibeyi και την τραγουδίστρια Zendaya στα σκαλιά ενός σπιτιού στη Νέα Ορλεάνη.

Τα τελευταία αρκετά χρόνια η Beyoncé δίνει συνεντεύξεις με το σταγονόμετρο. Θέλει επίσης να έχει τον απόλυτο έλεγχο της εικόνας της και στη μετάφραση αυτό σημαίνει πως τις ματιές που μπορούμε να ρίξουμε στην προσωπική ή καθημερινή της ζωή, είτε τις έχει μοιραστεί η ίδια μέσω των social media που διατηρεί η ομάδα της, είτε τις βλέπουμε σε ντοκυμαντέρ που έχει παράγει η ίδια και έχει επιμεληθεί μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Η τακτική της αυτή κάνει πολλούς να νοσταλγούν τις παλιές καλές μέρες που οι σταρ είχαν την αίγλη που τους έδινε η αίσθηση του απροσέγγιστου, ενώ άλλοι επικρίνουν την προσοχή που δείχνει η διάσημη τραγουδίστρια στην εικόνα της - σε βαθμό όπως λένε εμμονικό - γιατί της στερεί την αμεσότητα που αποζητούν οι σημερινοί καταναλωτές.

Όσα όμως έχει σταματήσει να λέει σε συνεντεύξεις στον Τύπο ή σε εξομολογήσεις στην Oprah Winfrey, τα λέει στη μουσική της.

ADVERTISING
  • top stories

POP CODE