ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι φαροφύλακες έχουν τις τύχες τις καλές

Ένα old school επάγγελμα που 'μυρίζει' απέραντο γαλάζιο, απομόνωση και μοναξιά. Είναι να απορείς που, κινηματογραφικά, είχε και έχει την τιμητική του.

Αφορμή για όλο αυτό ήταν το σοκ και δέος που έπαθα παρακολουθώντας -έστω με ένα χρόνο καθυστέρηση- το Cold Skin. Μια υπέροχη γαλλο-ισπανική ταινία τρόμου με πρωταγωνιστή τον Titus Pullo από το Rome (ναι, έτσι συνεχίζω να αποκαλώ τον άνθρωπο-αρκούδα Ray Stevenson) ως τρελλαμένο φαροφύλακα σε ένα απομονωμένο νησί του Ατλαντικού που κάθε βράδυ δέχεται επίθεση από μια φυλή μπλε αμφίβιων πλασμάτων.

‘Κάτι ανάμεσα σε Avatar και I Am Legend’ φάση, για να καταλάβεις, με τη μόνη διαφορά ότι ο φαροφύλακας, το ένα πλάσμα που κρατούσε ως pet, το χρησιμοποιούσε ενίοτε και ως σκεύος σεξουαλικής ηδονής.

Γιατί οι φάροι, που πλέον είναι αυτόματοι άρα το επάγγελμα έχει εκλείψει, είναι προφανώς εκ προοιμίου τρομακτικοί. Αν και μπορούν να είναι και κάργα ερωτικοί αν κρίνουμε το σπαραξικάρδιο The Light Between the Oceans (2016) με τους Michael Fassbender και Alicia Vikander. Το μεγαλύτερο, αν θες, blockbuster του συγκεκριμένου υποείδους.

Αν και η πιο σέξι γυναίκα που έχει ποτέ ζήσει σε φάρο είναι η 18χρονη Brigitte Bardot, σε έναν από τους πρώτους ρόλους της καριέρας της (που συζητήθηκε για τα μπικίνι που φορούσε και απαγορεύτηκε επειδή έδειχνε πολύ ‘γοφό’) ως η Manina, η κόρη του φαροφύλακα, στο The Lighthouse-Keeper’s Daughter του 1958.

Οπότε το πρώτο συμπέρασμα που βγάζουμε είναι ότι οι φάροι αποτελούν δικαίως ‘φάρους’ κινηματογραφικής έμπνευσης αφού αποτελούν παράθυρο σε ένα κόσμο όπου κάποιος μπορεί να απομονωθεί πλήρως και ολοκληρωτικά (μέχρι πρότινος δεν είχαν καν ψυγείο, όχι Wi Fi).

Εκεί που ένας άντρας έρχεται αντιμέτωπος με τα τέρατα. Τόσο του μυαλού του, όσο και με αυτά που όντως κρύβονται στις σκιές, όπως στο The Light at the Edge of the World του Kirk Douglas όπου ένας πειρατής αιχμαλωτίζει τον φαροφύλακα με στόχο να κάνει τα πλοία να κρασάρουν πάνω στα βράχια.

 

Το αμέσως επόμενο συμπέρασμα; Φάρος + γυναίκα αποτελούν την συνταγή της καταστροφής. (Εδώ το Lighthouse Hill με την Samantha, την αδελφή της Kate Beckinsale).

 

Σωστά, Richard Dreyfuss που μια χαρά αποκύρηξες τις γυναίκες και κρύφτηκες στον φάρο σου στο The Lightkeepers μόνο για να μπλεχτείς όταν δυο ομορφούλες νοικιάζουν για το καλοκαίρι ένα σπιτάκι δίπλα σου;

Και σκέψου ότι μιλάμε για κωμωδία. Όχι για κάποια από τις δεκάδες ταινίες τρόμου που έχουν ένα φάρο ως κεντρικό τους location όπως το -γραφικό με σημερινά δεδομένα- Tower Of Evil του 1972.

Το generic Lightouse του 1999 με ένα πλοίο γεμάτο κατάδικους να ξεβράζει στο φάρο ενός ψυχωτικού ή την Demi Moore στο Half Light του 2006 που τα φτιάχνει με ένα φαροφύλακα που παίζει να είναι και νεκρός.

Την λίστα συμπληρώνουν το εξαιρετικό αργεντινέζικο δράμα El faro με τις δυο ορφανές αδελφές, το ιστορικής αξίας γαλλικό Gardiens de phare του 1929 με το combo φαροφύλακας μπαμπάς και γιος και το Ang Lalake sa parola με τον σέξι φαροφύλακα.

Για αυτό σου λέω, μάνα, φαροφύλακα έπρεπε να με κάνεις.

|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Eddie Murphy, ένας ‘ακατάδεχτος’ βρωμόστομος
Το ‘Vatos Locos’ μάς έμαθε πώς το κάνουν οι Μεξικανοί στη φυλακή
Οι ‘μούγκα στη στρούγκα’ ταινίες που μας άφησαν χωρίς λόγια