Τι ανώριμη συμπεριφορά είναι αυτή παιδί μου gamer;

Αν απαντήσεις γρήγορα, ό,τι θέλω κάνω, αυτό είναι μάλλον το πρόβλημα, θέλει και λίγο σκέψη.

Προσπαθώ να βάλω το μυαλό μου σε τάξη εδώ και καμιά ώρα, αλλά δεν. Σύνηθες πρόβλημα όταν προσπαθώ να γράψω κείμενο-άποψη, όπου βρίσκω εύκολα το λόγο αλλά στη συνέχεια αρκετά, ενδεχομένως διαφορετικά, ζητήματα χορεύουν στο μυαλό και θέλω να τα γράψω όλα. Αυτή τη φορά, η αφορμή που με προκαλεί να απευθυνθώ σε σένα είναι η έντονη φημολογία που αναπτύχθηκε πριν λίγες μέρες, σύμφωνα με την οποία τίτλος Assassin’s Creed δεν θα κυκλοφορήσει το 2016, κάνοντας ένα αναπάντεχο break μετά από διαδοχικές ετήσιες κυκλοφορίες.

Ε, και;

Δεν γυρνάει, τίποτα δεν ζητάει. Προς το παρόν

Αφού λοιπόν και το μυαλό μου είναι θολό, πωπωπω πωπω πω (η αϋπνία των τελευταίων ημερών παίζει έναν ρόλο Α), ας πάμε πρώτα στα «δεδομένα». Η λέξη βρίσκεται εντός εισαγωγικών διότι η Ubisoft δεν έχει επιβεβαιώσει, ως αυτήν την ώρα, τη φήμη. Παρόλα αυτά, όταν υπάρχει (τόσος) καπνός, η φωτιά σιγοκαίει και κάποια στιγμή θα τσουρουφλίσει. Σύμφωνα λοιπόν με μπόλικες διαρροές και ελάχιστα αντικρουόμενες, ασασίνος γιοκ για φέτος, τουλάχιστον για ΑΑΑ κυκλοφορία γιατί υπάρχουν και τα 2D games: India, Russia, Peru, Faroe Islands. Αντίθετα, θα μας επισκεφτεί το 2017 και θα ταξιδέψει στην αρχαία Αίγυπτο.

 

Η βρώμα βγήκε, δηλαδή μύρισε, τη συνέλεξε το NeoGAF, το Kotaku την επιβεβαίωσε και την εμπλούτισε, τη διάβασα στο Eurogamer, σημασία τεράστια δεν έχει. Κατά τας γραφάς, πρόκειται για prequel, προφανώς αφού γυρνάμε αιώνες πίσω συγκριτικά με το Assassin’s Creed Syndicate. Ο τίτλος εργασίας είναι Empire.

Στο ρεπορτάζ καταγράφονται και έξτρα πληροφορίες από μία πηγή, ότι δηλαδή είναι πιθανό να αποτελεί μέρος τριλογίας με έναν πρωταγωνιστή. Το σενάριο αυτό αποκτά και ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς το original πλάνο ήθελε το επόμενο παιχνίδι να τοποθετείται στην αρχαία Ρώμη, να συμπεριλαμβάνει την Ελλάδα ως ταξιδάκι και να διαθέτει έντονο το ναυτικό στοιχείο.

 

Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν αποκλείει το διαφαινόμενο game του 2017 να λαμβάνει χώρα όντως στην Αίγυπτο. Τριλογία δεν είπαμε; Ε, Egypt, Greece, Italy, ετοιμάζεται tour μοναχά για πάρτη σου, εσένα που έκοψες τα ταξίδια λόγω κρίσης. Σε κάθε περίπτωση, και όσον αφορά στον πρώτο σταθμό, οι διαρροές μιλούν για κάτι που φέρνει στο The Witcher, πρόοδος χαρακτήρα, freeform μάχη, αλόγατα, πλεούμενα, θα έχεις ως pet έναν αετό. Επιπλέον, ο ήρωας θα είναι σκλάβος που κατάφερε ν’ αποδράσει, το περιβάλλον θα είναι 3 φορές μεγαλύτερο του Black Flag (παρεμπιπτόντως, φέρεται να το φτιάχνει η ομάδα του εν λόγω videogame), θα βάλει χρώμα στη ζωή μας και τέλος στην ανακύκλωση στοιχείων από προηγούμενους τίτλους της σειράς. Να σημειωθεί εδώ ότι σε ανύποπτο χρόνο, περίπου 2,5 χρόνια πριν, ο director του Black Flag, Ashraf Ismail, είχε δηλώσει ότι η αρχαία Αίγυπτος τον ενδιαφέρει ως setting. Έδεσε το γλυκό;

Το μέγεθος του καλαθιού να προσέξουμε λίγο

Ωραία. Το (τα) setting(s) είναι ελκυστικό (ά), ένα leap of faith από την Πυραμίδα του Χέοπα ή τον Παρθενώνα (ή από το Σούνιο απευθείας στη θάλασσα), ακούγονται μαγευτικά στ’ αυτιά μου. Όμως, μισό λεπτό, το ίδιο όμορφες δεν ακούγονταν χρονικές περίοδοι και τοποθεσίες όπως η Γαλλική Επανάσταση ή το Βικτωριανό Λονδίνο. Πες ναι, μη ντρέπεσαι. Το διάλειμμα, αν όντως συμβεί, είναι επιβεβλημένο, το έχω γράψει πολλάκις. Ο φίλος και συνάδελφος Sir Pretender σημείωσε αριστοτεχνικά στο Facebook (και καλό θα ήταν να το έχει τουιτάρει), «Δεν θυμάμαι να ξαναχάρηκα τόσο στο άκουσμα της μη κυκλοφορίας ενός παιχνιδιού».

 

Α μπράβο, επιτέλους μπαίνουμε στο κότσι, με τα πιρούνια ανά χείρας και τα μανίκια σηκωμένα. Σύμφωνα με τη βασική πηγή, η «αιτία αναβολής» είναι το Unity, το οποίο βιάστηκαν να το φτιάξουν, βγήκε στην αγορά με πολλά προβλήματα και χαντάκωσε το πιο πρόσφατο, το Syndicate, το οποίο ήταν καλό. Κι όπου χαντάκωσε, εννοούμε δεν πούλησε.

Μια βόλτα από το VGChartz μας λύνει την απορία. Οι πωλήσεις του Syndicate σε όλες τις πλατφορμές είναι κακές, τουλάχιστον για τα δεδομένα της σειράς. Παρεμπιπτόντως, όπως διάβασα αλλού, το εν λόγω game έκανε το δεύτερο χειρότερο άνοιγμα παιχνιδιού στην στορία του franchise στην Μεγάλη Βρετανία. Το πρώτο είναι το Rogue, αλλά αυτό μην ξεχνάμε ότι ήταν ειδικών συνθηκών τίτλος.

 

Επιστρέφοντας στο ίδιο site, παρατηρούμε τις εξαιρετικές πωλήσεις του Assassin’s Creed III, best seller της σειράς αλλά, τηρουμένων των αναλογιών και εντός εισαγωγικών, ενός από τα «χειρότερα» AC. Με το ίδιο σκεπτικό, την πάτησε την επόμενη χρονιά το ACIV: Black Flag, κατά τη γνώμη μου καλύτερο του τρίτου μέρους. Οι πωλήσεις κυμάνθηκαν περίπου στα συνήθη επίπεδα, αλλά πολύ πιο κάτω από τον κάτοχο του ρεκόρ.

Για να καταλήξουμε κάπου, ο gamer μοιάζει να λειτουργεί με διαφορά φάσης. Π.χ., το ACIII εξαργύρωσε την καλή φήμη του ACII και των παρελκομένων του, ενώ η δεξίωση του γάμου (βλέπε νύφη) πληρώθηκε από τους επόμενους τίτλους των «προβληματικών». Τι σημαίνει αυτό; O παίκτης ενθουσιάζεται, βιάζεται, προπαραγγέλνει, προκαταλαμβάνεται, ενίοτε οπαδοποιείται, γκρινιάζει φουλ, κάποια στιγμή εκδικείται, αλλά μπορεί και να επιστρέψει. Και μετά λέμε για της γυναίκας τη ψυχή.

Ένα κι ένα κάνουν δύο

Άβυσσος. Από την άλλη, δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει την publisher για αλλόκοτη συμπεριφορά. Μόλις είδε σημαντική πτώση στις πωλήσεις αποφάσισε, κατά τα φαινόμενα πάντα, να διακόψει για λίγο, ένα break που από ποιοτικής άποψης θα μπορούσε να έχει συμβεί εδώ και δύο ή τρία χρόνια, η φόρμουλα έχει κουράσει και η στασιμότητα στους μηχανισμούς ήταν εμφανής. Κατευθυνόμενη (για να πιάσει τον παλμό) ή μη η διαρροή, κάποιο βαθύτερο νόημα δεν κρύβεται εδώ εκτός από το αυτονόητο. Κόβουμε, πηγαίνουμε σε reboot, ανανεώνουμε το ενδιαφέρον του κοινού, μέχρι πάλι να πάρουμε το σήμα από τα νούμερα.

 

Η gaming βιομηχανία, αν και στην ουσία νεόκοπη, έχει δανειστεί από άλλες παρεμφερείς τα στοιχεία που την αφορούν. Σάμπως το ίδιο δεν έγινε πέρσι με την ΕΑ και το Need for Speed, ασχέτως βέβαια που το συγκεκριμένο restart ήταν μέτριο. Προφανώς, υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα, και παλιότερα φυσικά, όπως το Tomb Raider λόγου χάρη. Εξίσου λογικό είναι να υποθέσει κανείς ότι το διάλειμμα δεν εξασφαλίζει εκ προοιμίου το αποτέλεσμα και το πόσο ανανεωμένο θα είναι το νέο AC.

Το μόνο που μοιάζει να μην επηρεάζεται, μαζί με τα sports games ενδεχομένως, είναι το κορακοζώητο Call of Duty. Την τελευταία διετία έδειχνε σημάδια κόπωσης, πάντα από πλευράς πωλήσεων διότι γενικά είναι κουρασμένο σαν τύπο που ανεβαίνει τις σκάλες ουρανοξύστη (αν και πάλι τα πήγαινε καλύτερα σχεδόν από κάθε άλλο game, εκτός αν έβρισκε κανένα GTA στο δρόμο του και κρυβόταν στο χαράκωμα). Κι όμως, πέρσι το Black Ops III έδωσε και πάλι πνοή στη σειρά ανεβάζοντας τα νούμερα, έστω κι αν δεν πρόσφερε το κάτι παραπάνω. Μια ακόμη ακατανόητη καταναλωτική συμπεριφορά, πιθανώς διαφορετικής φύσης, αλλά για να μην λες ότι όλο αυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο των AC gamers.

WTF?

Άρα έχουμε έναν που λειτουργεί ορθολογικά, για τα δικά του θέλω, κι έναν δεύτερο όχι και τόσο. Τα είχαμε ξαναπεί στο πρώτο άρθρο/ άποψη εδώ στο Oneman, το Gamer μην αρχίζεις τη μουρμούρα... Το sequel θα μπορούσε να είναι... και περίμενε. Το τι θα κάνεις, κάνουμε για να μην βγάζω την ουρά μου εκτός, δεν έχω κανένα δικαίωμα να στο υποδείξω. Αυτό που λέω είναι ότι η δική σου μιλιά, ακούγεται περισσότερο μέσω των αγορών σου.

 

Κάποτε μου είπε ένας σοφός ότι πλέον οι πρώτες δύο-τρεις εβδομάδες  προσδιορίζουν την πορεία ενός videogame στην αγορά, για την ακρίβεια πραγματοποείται κοντά το 75% των συνολικών πωλήσεων ενός παιχνιδιού. Και να μην είναι ακριβώς έτσι, είναι περίπου στουπέτσι. Μήπως να δίναμε λίγο χρόνο, να διαβάζαμε κανά review, να δοκιμάζαμε, να λειτουργούσε λίγο το word of mouth ρε παιδί μου; Ίσως αν επιβραβεύαμε το καλό, το gaming να γινόταν καλύτερο.

TAGS
ΝΕΑ
  • top stories

GAMES