Τα μισά ποπ τραγούδια που έχεις ακούσει είναι του Max Martin

Βάζουμε στη σειρά τα 50 καλύτερα τραγούδια του μυθικού Σουηδού παραγωγού που απειλεί τα ρεκόρ των Beatles.

Δεν θυμάμαι πότε άκουσα πρώτη φορά το όνομα του Max Martin αλλά ξέρω πως από τότε δε σταμάτησα ποτέ να το ακούω. Η ποπ μουσική είναι θεωρητικά το απόγειου της εφήμερης απόλαυσης, χιτάκια που εμφανίζονται, μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα για 3μιση λεπτά τη φορά, για αρκετές φορές, και μετά χάνονται στο χρόνο για να αντικατασταθούν από κάτι άλλο.

Όμως ο Σουηδός παραγωγός είναι κάτι σαν την παγκόσμια ποπ σταθερά. Εμφανίστηκε πριν 20 χρόνια (και κάτι ψιλά), άρχισε να γράφει μερικά χιτς, και μετά έγραψε κι άλλα, ύστερα έκανε το πρώτο του #1 στην Αμερική, μετά άλλο ένα, και μετά συνέβη κάτι πραγματικά θαυμαστό: Άρχισε να επανεφευρίσκει τον ήχο του και τις συνθέσεις του και επέστρεψε, και ύστερα από μερικά χρόνια άρχισε να ξανακάνει #1 χιτς. Περισσότερα. Και συνέχισε να δημιουργεί ποπ σταρς. Περισσότερους. Και έφτιαξε σε όλη αυτή την πορεία δεκαετιών μια δική του σχολή παραγωγής, με μαθητές και συνεργάτες και ένα ολόκληρο ‘σουηδικό μοντέλο’, συνεισφέροντας τα μέγιστα στο να σταματήσει η mainstream ποπ να θεωρείται αποπαίδι της Σοβαρής Μουσικής Συζήτησης.

Στη διάρκεια της καριέρας του έθρεψε σούπερ σταρ καριέρες για τη Britney Spears, τους Backstreet Boys, την Katy Perry, την Taylor Swift, τους *NSYNC, την Ariana Grande, την Kesha, την Kelly Clarkson. Έγραψε τραγούδια για την P!nk, την Celine Dion, τη Nicki Minaj, τους Bon Jovi, τους Maroon 5, τους Ace of Base, τον Bryan Adams, τον Justin Timberlake, την Cyndi Lauper, την Adele (η οποία δεν είχε ιδέα ποιος είναι πριν συνεργαστούν).

Χάρη σε αυτόν υπάρχει αυτό το meme για το ‘Game of Thrones’. Τι άλλο να κάνει ένας άνθρωπος.

Αυτό ας πούμε δε μου χώρεσε στην 50άδα btw επειδή yolo. Να, το πετάω εδώ έτσι.

Ν/Α, 'We Are Never Ever Getting Back Together' - Taylor Swift ('Red', 2012)

Nαι. Λοιπόν.

Το τελευταίο κομμάτι της Adele, για παράδειγμα, είναι δικό του. Του Justin Timberlake, αυτό που όλο θες να χορέψεις όποτε το ακούς, επίσης. Αυτό μάλιστα, το ‘Can’t Stop the Feeling!’, είναι το 20ό του κομμάτι που στέλνει ως παραγωγός στο #1 του Αμερικάνικου Billboard. Περισσότερα έχει μόνο ο George Martin, των Beatles, με 23. Αμφιβάλλει κανείς πως θα τον φτάσει; Αντίστοιχα έχει πιάσει 22 φορές το #1 ως συνθέτης, όπου και πάλι τον περνούν μόνο Beatles: Ο McCartney με 32 κι ο Lennon με 26. Γενικότερα ο Max Martin έχει 54 top ten hits. 54. Πενηντατέσσερα. Αμέσως επόμενη στη λίστα είναι η Madonna με 38. Το να βλέπεις τον Max Martin να δημιουργεί top ten hits είναι σα να βλέπεις τον Ayrton Senna να τρέχει στη βροχή: Νιώθεις πως παίζει άλλο άθλημα από τους υπόλοιπους.

Με αφορμή αυτό το τελευταίο του #1 λοιπόν, κάνουμε μια αναδρομή σε μορφή λίστας (επειδή OCD) στην καριέρα του σημαντικότερου ανθρώπου στην σύγχρονη ποπ.

Ο Max Martin κανονικά λέγεται Martin Sandberg, το οποίο είναι ένα απολύτως νορμάλ όνομα για κάποιον Σουηδό αστυνομικό σε μουντή σειρά με σίριαλ κίλερς αλλά δεν είναι όνομα για τον άνθρωπο που δημιούργησε τη σύγχρονη ποπ. Έχουμε τον Denniz Pop να ευχαριστούμε για την Βάφτιση, τον μέντορα του Max Martin στα μέσα των ‘90s (που δυστυχώς πέθανε από καρκίνο σε πολύ νεαρή ηλικία), τον άνθρωπο που τον είδε να τραγουδά σε μια ροκ μπάντα και τον έβγαλε από αυτή, και για 2 χρόνια τον δίδασκε πώς να είναι συνθέτης και παραγωγός ποπ μουσικής.

Ο Max Martin από μικρός λάτρευε την ποπ μουσική αλλά ντρεπόταν να το παραδεχτεί στους φίλους του. Ξέρεις τι είναι να θεωρούν όλοι δεδομένο πως σου αρέσει το σκληρό μέταλ αλλά εσύ το κομμάτι που λατρεύεις να είναι το ‘Eternal Flame’ των Bangles; Ο Martin το ξέρει γιατί αυτός είναι και, τον αδερφό μου, τον καταλαβαίνω απόλυτα γιατί μια ζωή οι άνθρωποι επίσης εκπλήσσονται που ακούω ποπ.

Οι παλιοί του συνεργάτες από τη Σουηδία στα μέσα των ‘90s λένε πως ήταν πάντα πολύ καλός στο να διαβάζει νότες και να γράφει παρτιτούρες. “Όποτε θέλαμε κάποια νέα επιρροή λέγαμε στον Martin να μας φτιάξει κάτι όμορφο όσο εμείς πηγαίναμε να φέρουμε σούσι,” έλεγε ο Denniz Pop σε μια παλιά συνέντευξη. “Επιστρέφαμε και βρίσκαμε κάτι τόσο όμορφο που πέφταμε ανάσκελα.” Ο Adam Levine των Maroon 5 λέει πως “δεν υπάρχουν πολιτικές, δεν έχουν σημασία τα χρήματα, δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο δωμάτιο μαζί σου. Ο Max είναι εκεί για τη μουσική.”

Αυτό το τελευταίο προέρχεται από ένα πρόσφατο βιντεάκι στο οποίο μίλησαν όχι μόνο μερικοί από τους διάσημους ποπ σταρς του Max Martin, αλλά κι ο ίδιος, με αφορμή μια (ακόμα) βράβευσή του. Είναι τρομερά σπάνιο πράγμα μια συνέντευξη ή εμφάνιση του Max Martin, έχει δώσει συνεντεύξεις μετρημένες στα δάχτυλα του χεριού. Μέσα σε αυτό το άρθρο έχουν συμπεριληφθεί σχεδόν όλα τα βίντεο που υπάρχουν στο YouTube όπου μπορείς να βρεις τον Σουηδό, ο οποίος προτιμά να κάθεται σπίτι και στο στούντιό του στη Σουηδία με την οικογένειά του, αντί να τρέχει στο Λος Άντζελες κυνηγώντας τη φήμη και την προβολή. Οι σταρς έρχονται σε εκείνον.

 

Δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Όπως αναφέρεται και στο παραπάνω βίντεο, “αυτή τη στιγμή κάποιος, κάπου στον κόσμο θα τραγουδάει ένα τραγούδι σύνθεσης και παραγωγής Max Martin.”

Εμείς ξεκινάμε από αυτά:

ΑΚΟΥΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ 50-36

ΓΙΑ ΤΙΣ 35-16 ΕΔΩ

ΤΟ ΤΟΠ-15 ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΕΔΩ

50, ‘Can’t Stop the Feeling!’ - Justin Timberlake (‘Trolls OST’, 2016)

Hey, ο Justin Timberlake είναι φοβερός και αυτό εδώ είναι χαρούμενο και εθιστικά χορευτικό αλλά δε μπορούσα να το βάλω και υπερβολικά ψηλότερα. Είναι τραγούδι-ευκολία τόσο για τα δεδομένα του Timberlake όσο και για του Martin, ο οποίος υποθέτω κόλλησε αυτό το δροσερό ρεφρέν σε ένα κατά τα άλλα πολύ γνώριμο, MJ-era φανκάκι. Η πλάκα είναι πως οι δυο τους συνεργάστηκαν για πρώτη φορά από την εποχή των *NSYNC. Ελπίζω αυτό να σημαίνει πως ό,τι τους χώριζε (αν κάτι τους χώριζε) διορθώθηκε και θα έχουμε πολύ ακόμα dance, dance, dance στο μέλλον μας.

49, ‘Your Body’ - Christina Aguilera (‘Lotus’, 2012)

Εκεί στα τέλη των ‘90s που είχαν εμφανιστεί η Britney και η Aguilera έπαιζε (και για αρκετά χρόνια μετά) το δίπολο αυτό ως ένα από τα τύπου ‘αιώνια διλήμματα’ , οπότε υποθέτω το να χρησιμοποιεί η Aguilera τον Max Martin (που έφτιαξε τη Britney) για τραγούδι εν έτει 2012 είναι κάπως σαν τότε που έκλεισε η Sega κι άρχισε να φτιάχνει Sonic για τις μηχανές της Nintendo. Το κομμάτι φυσικά είναι μπόμπα, ο Martin φτιάχνει ένα δοχείο απλώς για να φωνάζει η Aguilera με τη φωνάρα της, πραγματικά απορώ πώς δεν είχε συμβεί αυτό τόσα χρόνια.

48, ‘Feels Like Tonight’ - Daughtry (‘Daughtry’, 2006)

Και τώρα περνάμε στη γνωστή κατηγορία τραγουδιών Κι Όμως, Το Ξέρεις.

Από την Kelly Clarkson και μετά ο Max Martin συνέχισε να δουλεύει με πολλούς απόφοιτους του ‘American Idol’ και πάντα όλο και κάποιο καλό κομμάτι έγραφε στον καθένα τους. Ο Daughtry είναι ο μοναδικός από αυτούς που το κομμάτι του Martin δεν ήταν το καλύτερο του άλμπουμ, το οποίο είναι ένα κάποιο παράσημο για τον ίδιο. Τελοσπάντων, κι αυτό ξεκάθαρα στην κατηγορία Κι Όμως, Το Ξέρεις πάει. Πιθανώς να το μπερδεύεις με 2-3 άλλα Κι Όμως, Το Ξέρεις αλλά δεν πειράζει.

47, ‘Walking on Air’ - Katy Perry (‘Prism’, 2013)

8 από τα #1 του Max Martin είναι τραγούδια της Katy Perry, κι άλλα δύο πήγαν στο τοπ-10. Αυτή η συνεργασία Katy Perry / Max Martin / Dr. Luke που κράτησε για 2 άλμπουμ και κάτι ψιλά (από το αμέσως προηγούμενό της) είναι ποπ αποθέωση (ή αποπθέωση όπως θα έλεγε ο Στέφανος Τριαντάφυλλος) και γενικά δυσκολεύτηκα πάρα πολύ για να μην καταλήξω σε μια λίστα όπου τα μισά κομμάτια θα ήταν δικά της. Γι’αυτό και έβαλα ένα τεχνητό όριο στη λίστα, μέχρι 2 κομμάτια ανά άλμπουμ. Από το ‘Prism’ παιδεύτηκα πολύ για να διαλέξω ένα δεύτερο αλλά τελοσπάντων πήγα με αυτό επειδή γουστάρω πόσο απαλά μανιακό είναι στο δεύτερο μισό του.

46, ‘Wish You Were Here’ - Rednex (‘Sex & Violins’, 1995)

Και τώρα περνάμε στo απόλυτο Κι Όμως, Το Ξέρεις της λίστας. Όχι, αλήθεια, περιμένω, πάτα play για να καταλάβεις ποιο είναι αυτό το κομμάτι, εδώ θα είμαι, δε φεύγω.

Ναι, είναι του Max Martin. Κι αυτό. Είναι το πρώτο του κομμάτι ως παραγωγός, για την ακρίβεια. Ναι, είμαστε κι οι δυο μας εξίσου σοκαρισμένοι.

Γενικά ο Martin είχε ξεκινήσει ως glam rocker σε μια μπάντα ονόματι It’s Alive της οποίας οι πωλήσεις δεν ήταν και πολύ alive (επικό trivia: η μπάντα αυτή πριν βρει δισκογραφική έκανε residency σε μια ντίσκο στην Κύπρο, αν μας διαβάζει ο ιδιοκτήτης PLZ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΜΟΥ) και σε κάποια φάση ο Σουηδός παραγωγός Denniz Pop κατάλαβε ότι ο Martin είχε μια έφεση στις μελωδίες και μάλλον του είπε κάτι του στυλ “έλα αγοράκι μου να σου μάθω να κάνεις παραγωγές κι άσε τα τραγουδίσματα για κανάν άλλον”. Ο Martin πέρασε 2 χρόνια στα στούντιο με τον Pop μαθαίνοντας τι κάνει ένας παραγωγός και αυτό το ξεχασμένο στα βάθη των ‘90s χιτάκι σε μισή ντουζίνα χωρών της Ευρώπης, ήταν το πρώτο αποτέλεσμα.

45, ‘Hands to Myself’ - Selena Gomez (‘Revival’, 2015)

Αυτό είναι το μόνο κομμάτι που έχει κάνει ο Martin για τη Selena Gomez, το οποίο έχει διάφορα εντελώς Max Martin τρικάκια αλλά είναι κοντά στη Gomez κιόλας. Έχει μια πολύ δυνατή τριπλέτα το άλμπουμ, με αυτό το κομμάτι ανάμεσα σε δύο παραγωγής Benny Blanco (‘Animal’ / ‘Cannibal’ / ‘Warrior’ της Kesha), το κρατάμε σαν μελλοντική υπόσχεση.

44, ‘I’m Gone, I’m Going’ - Lesley Roy (‘Unbeautiful’, 2008)

Αυτό όχι, δεν το ξέρεις. Μετά τα μέσα των ‘00s, ακριβώς σε εκείνο το μετά-Kelly Clarkson διάστημα που ο Max Martin επανεφεύρισκε τη μουσική του προς μια πιο στιβαρή ποπ/ροκ κατεύθυνση, ανέλαβε διάφορους ημι-άγνωστους καλλιτέχνες προσπαθώντας να δοκιμάσει τα νέα του κόλπα, κάτι σαν αυτό που πετάς πράγματα στον τοίχο για να δεις τι θα κολλήσει. Υπήρχε η Νορβηγίδα Marion Ravn το 2007 (πολύ δυνατό το ‘Break You’), υπήρχε το ντούο The Veronicas το 2005 (με το άψογο ‘4ever’), υπήρξε η Lesley Roy το 2008 με αυτό το εντελώς ‘θα ήθελα να το τραγουδάει η P!nk’ πολύ καλό ποπροκάκι γεμάτο κιθάρες και distorted βογκητά, ε, και υπήρξε και η Katy Perry το 2008 με το ‘I Kissed a Girl’. Από όλα τα προαναφερθέντα κομμάτια υπήρχε χώρος μόνο για ένα στη λίστα επειδή έπρεπε να χωρέσει η μισή δισκογραφία της Perry, καταλαβαίνετε.

43, ‘Bye Bye Bye’ - *NSYNC (‘Νο Strings Attached’, 2000)

ΜΠΑ ΜΠΑ ΜΠΑΗ, τι έχουμε ζήσει, ε. Για μια στιγμή είχα φανεί πως ο Martin θα έκανε με τους *NSYNC ό,τι και με τους Backstreet Boys, για τους οποίους είχε βασικά βγάλει 3 φουλ άλμπουμ ως το 2000 αλλά ευτυχώς δεν έμεινε σε αυτή την περιοχή της ποπ για πολύ ακόμα. Δεν έχω τίποτα με αυτή την περιοχή της ποπ φυσικά, εξάλλου το ‘No Strings Attached’ είχε δύο κομμάτια του Martin κι ήταν και τα δύο classics. Απλά για την ποικιλία το λέω. Η ουσία είναι ότι ο Timberlake κι ο Martin έκαναν 15 χρόνια να συνεργαστούν ξανά αλλά έχουν κάνει κι οι δύο σπουδαίες ανεξάρτητες πορείς οπότε όλα καλά.

42, ‘One More Night’ - Maroon 5 (‘Overexposed’, 2012)

Για μένα σε αυτή την περίεργη κατηγορία τραγουδιών που μισείς και βρίσκεις εθιστικά ταυτόχρονα. Ωραίο είναι βέβαια και μπράβο για το #1 στο Billboard που χτύπησε το κομμάτι. Εδώ ο Martin έχει δώσει ωραία κομμάτια στον Pitbull, και πάλι καλά να λέμε για τον Adam Levine.

41, ‘Show Me What I’m Looking For’ - Carolina Liar (‘Coming to Terms’, 2008)

Είμαστε έτοιμοι για λίγο ακόμα Κι Όμως, Το Ξέρεις; Επειδή όντως. Οι Carolina Liar ήταν μια μπάντα-Φρανκενστάιν που έφτιαξε ο Max Martin προσπαθώντας υποθέτω να επεκταθεί και σε αυτό το σημείο του μουσικού χάρτη από το οποίο αντλούν υλικό οι μισές τηλεοπτικές σαπουνόπερες. Πήρε έναν αλτερνατιβά από την Καρολίνα και του κότσαρε 3 Σουηδούς φίλους τους φτιαχνοντας μια μπάντα που όπως μπορείς να υποθέσεις πέθανε στο τραπέζι του χειρουργείου. Σήμερα οι Carolina Liar δεν υπάρχουν πια αλλά οι Σουηδοί που ήταν μέλη της συνεχίζουν να βοηθούν τον Max Martin με τα διάφορα πρότζεκτς του, όπως το να δουλεύει στα άλμπουμ της Ariana Grande.

40, ‘It’s My Life’ - Bon Jovi ('Crush', 2000)

Πριν ο Max Martin αρχίσει να δημιουργεί κατ’εξακουλούθηση ποπ σουπερστάρς είχε εξαργυρώσει τις πρώτες του επιτυχίες με Britney και Backstreet Boys αναλαμβάνοντας κάποιες πιο high profile δουλειές με γνωστά ονόματα σε αναζήτηση comeback, από τον Bryan Adams μέχρι τη Celine Dion (της οποίας το ‘That’s the Way It Is’ που έγραψε για το Best Of της το 1999 δεν ήταν καθόλου κακό). Η διασημότερη τέτοια περίπτωση είναι το uber-hit των Bon Jovi με το εθιστικό ρεφρέν και τις διάσημες “γουάου γουάου” κιθάρες του, που τους έκανε διάσημους για ολόκληρη νέα γενιά. Ένα από τα διασημότερα κομμάτια των ‘00s, που υπονόησε μια πρώτη επαφή του Martin με έναν σχετικά πιο ροκ ήχο, που λίγα χρόνια αργότερα (βλέπε 2004, βλέπε #1 της λίστας) θα επανακαθόριζε όχι μόνο συγγραφικά τον ίδιο, αλλά και την mainstream ποπ για όλη την ακόλουθη δεκαετία.

39, ‘Time Machine’ - Robyn (‘Body Talk’, 2010)

Φυσικά κι ο μεγαλύτερος των Σουηδών θα είχε συνεργαστεί με τη Robyn έστω και περιφερειακά. Της είχε γράψει δύο χιτάκια από το άλμπουμ της του 1997, τα ‘Show Me Love’ και ‘Do You Know (What It Takes)’ που την είχαν βάλει και τα δύο στο χάρτη αλλά σήμερα ακούγονται πάρα πολύ απλοϊκά και basic. Το οποίο είναι κοπλιμέντο και για τον Martin και για την Robyn, οι καριέρες των οποίων πήραν πολύ ενδιαφέρουσες, και τελείως διαφορετικές, πορείες. Συναντήθηκαν ξανά για ένα τραγούδι στο φοβερό ‘Body Talk’ της Robyn, τουλάχιστον.

38, ‘Friday I’ll Be Over U’ - Allison Iraheta (‘Just Like You’, 2009)

Άλλη μια περίπτωση αποφοίτου ‘American Idol’ που ο Martin έδωσε 2-3 κομμάτια στο ντεμπούτο της μπας και εμφανιστεί σε κανά τοπ-10. Δεν έκατσε δυστυχώς, και λέω δυστυχώς γιατί και η Allison Iraheta ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες συμμετέχουσες του ‘Idol’ και επειδή τα κομμάτια που της έγραψε ήταν ωραία. Να, εδώ έχουμε κιθάρες, πολύ μωβ, και υποψία μπλιμπλικιών σαν υπόστρωμα στο φωναχτό ρεφρέν. Χαμένο στο χρόνο, αλλά για τους completists του Martin δυνατή προσθήκη.

37, ‘Everybody’ - Backstreet Boys ('Backstreet Boys' 1996)

Συζήταγα με μια φίλη τη λίστα και μόνο που ανέφερα ότι δε ξέρω αν θα χωρέσει σίγουρα το ‘Everybody’ στην 50άδα πήγε να σηκωθεί να φύγει. Ένα από τα ισχυρότερα classics της πολύ πρίωμης περιόδου του Martin, τέρμα ατμοσφαιρικό και με αξέχαστο βιντεοκλίπ-αριστούργημα. Μια Στο παραπάνω κλιπ συνέντευξης του Martin το πιο ενδιαφέρον κομμάτι όλων είναι εκείνο του A.J. των Backstreet που εξηγεί τη μέθοδό του μες στο στούντιο ως προς το πώς κρατά το δικό του πάντα ρυθμό σε σχέση με το οτιδήποτε άλλο, κρατώντας τέμπο με το χέρι του και καλώντας τους τραγουδιστές να εστιάζουν σε αυτό, παρά σε οτιδήποτε άλλο γράφει γύρω τους. Αυτό ίσως βοηθά να εξηγηθεί πώς οι φωνές σε διάφορα τραγούδια του Martin μοιάζουν να έρχονται από αλλού σαν νέο όργανο που μπαίνει στη συμφωνία, δίνοντας νέα επίπεδα μελωδικότητας στα τραγούδια. Έχουν έξτρα αξία αυτά τα insights από ανθρώπους των Backstreet Boys γιατί όχι απλά ήταν το πρώτο μεγάλο act του Martin, αλλά και εκείνοι με τους οποίους έχει συνεργαστεί για τα περισσότερα τραγούδια. (Και έκανε και μια σπάνια εμφάνιση κατά την είσοδό τους στο Walk of Fame.)

36, ‘First Love’ - Jennifer Lopez (‘Α.Κ.Α.’, 2014)

Θα μιλήσουμε και παρακάτω για τη στιχουργική διάσταση της τεχνικής του Max Martin, αλλά για τώρα θέλω απλά να δώσουμε όλοι σημασία στον μαγικό στίχο του ρεφρέν: I wish you were my first love / 'Cause if you were first / Baby there would have been no second, third or fourth love. Κοίτα τι κάνει ο Martin εδώ. Και παντού δηλαδή, αλλά εδώ είναι από τις αρκετά έντονες περιπτώσεις. Ο στίχος αυτός προφανώς είναι παντελώς χαζός, αλλά χρησιμοποιεί τις λέξεις σχεδόν σα νότες. Υπάρχει ολόκληρο demo με παλιά τραγούδια των Backstreet Boys που έχουν αλλαγμένους στίχους με την ίδια μελωδικότητα. Δεν έχει σημασία η λέξη, αλλά ο ήχος και ο ρυθμός της, δηλαδή. Εκεί που λέει η JLO ‘se / condthird / orfourth’ δημιουργείται κάτι εκπληκτικά ρυθμικό και όχι από τη μουσική, αλλά από τις συλλαβές αυτές. Και εδώ και σε άλλα τραγούδια του Max Martin, νιώθεις πως αν η αγγλική γλώσσα δεν είχε τις κατάλληλες συλλαβές για να ντύσουν το ρυθμό που έχει στο κεφάλι του, απλά θα τις εφεύρισκε.

Βασικά το έχει κάνει. Στο ‘Break Free’ της Ariana Grande, που νομίζω θα το αναφέρω πλέον σε κάθε entry για να εξιλεωθώ που δε το χώρεσα στην 50άδα, υπάρχει ο στίχος ‘Now that I've become who I really are’. Η Grande έχει πει πως τσακωνόταν μαζί του συνέχεια για αυτό το στίχο, σε φάση “δε θα τραγουδήσω κάτι γραμματικά λάθος!” κι εκείνος επέμενε λέγοντάς της “είναι αστείο, κάντο!” αλλά όλοι ξέρουμε πολύ καλά πως ο Martin δε την έβαλε να το τραγουδήσει έτσι επειδή το βρήκε ‘lol’ αλλά επειδή στο αυτί του έτσι θα έπρεπε να είναι η λέξη για να του βγαίνει η μελωδία στο συγκεκριμένο σημείο. Τελοσπάντων, τι είναι η γραμματική μπροστά στην τέχνη, δηλαδή ποιον θα ακούσουμε, τους κανόνες ή τον Max Martin;

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ (ΘΕΣΕΙΣ 35-16) ΕΔΩ

ΤΟ ΤΟΠ-15 ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΕΔΩ

ADVERTISING
  • top stories

ΜΟΥΣΙΚΗ