Το Gigalize σε φέρνει πιο κοντά στις συναυλίες που θες

Μιλήσαμε με το team των ανθρώπων που κάνουν τα αδύνατα δυνατά ώστε να δεις τον αγαπημένο σου καλλιτέχνη ή συγκρότημα επί σκηνής (όχι μόνο αθηναϊκής).

Το πρώτο scroll down στη σελίδα του Gigalize με έκανε να θέλω να ανοίξω λογαριασμό για να αυξήσω τις πιθανότητες να έρθουν οι Muse στην Ελλάδα και με άφησε με την απορία πώς είναι δυνατόν η αντίστοιχη καμπάνια για το live των One Direction να έχει περισσότερες συμμετοχές.  "Το κοινό των One Direction είναι πολύ active στα social media γι αυτό υπήρξε αυτό το φαινόμενο. Όσο μεγαλύτερο σε ηλικία είναι το κοινό τόσο λιγότερο χρησιμοποιεί τα social media. Το καλύτερο παράδειγμα σε αυτό ήταν ο Σπρίνγκστιν ο οποίος ενώ έχει κοινό στην Ελλάδα και παρότι ήρθαμε σε επαφή με το fan club του, δεν κατάφερε η καμπάνια να μαζέψε τόσο κόσμο όσο περιμέναμε" έσπευσε να μου εξηγήσει ο Γιώργος Κόλλιας ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη να με συστήσει και στο όλο κόνσεπτ του Gigalize.

"Αρχικά, να πούμε ότι το Gigalize δεν φέρνει καλλιτέχνες. Εκείνο που κάνουμε εμείς να πάρουμε το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν οι χρήστες και να το επικοινωνήσουμε στους καλλιτέχνες και το management τους έτσι ώστε να μπορέσει να γίνει η συναυλία".

 

Μετά τους One Direction άλλωστε, αυτή θα ήταν η επόμενή μου ερώτηση: Αρκεί οι συμμετέχοντες να αγγίξουν το στόχο για να γίνει το live της καμπάνιας;  "Όχι. Αυτήν τη στιγμή για παράδειγμα έχουμε 350 καμπάνιες. Δεν είναι δυνατόν να γίνουν όλες. Το Gigalize αλλάζει σε μεγάλο βαθμό γιατί είδαμε ότι ο κόσμος είχε την απαίτηση ή την προσδοκία αν θέλεις να γίνονται όλες οι συναυλίες, γεγονός το οποίο εμείς γνωρίζαμε εξαρχής ότι δεν είναι εφικτό".

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου- Watkinson

"Το Gigalize αποφάσισε να δώσει στους καλλιτέχνες την ευκαιρία να αρχίσουν οι ίδιοι τις πρώτες καμπάνιες και για παράδειγμα, να λένε 'θέλω να παίξω στα Γιάννενα ή την Πάτρα'. Το κόνσεπτ κοινώς, δεν αλλάζει. Πάλι είναι ανά πόλη, πάλι ο κόσμος βλέπει μία λίστα. Οι χρήστες όμως πλέον θα ξέρουν ότι οι καλλιτέχνες ενημερώνονται αυτόματα. Ουσιαστικά, απλοποιούμε τη διαδικασία".

Η ιδέα του Gigalize

"Jεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια επειδή ουσιαστικά δεν βλέπαμε τα live που θέλαμε. Πιστεύαμε ότι μέσω του διαδικτύου οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν φωνή και πρέπει. Εκείνο που θέλαμε ουσιαστικά, ήταν να αλλάξουμε την κατάσταση με τις συναυλίες στην Ελλάδα. Όσο το ψάχναμε, είδαμε ότι αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα και κάπως έτσι αποφασίσαμε να επεκταθούμε".

 

"Το Gigalize θέλει να δραστηριοποιηθεί παγκόσμια. Ουσιαστικά χρησιμοποιούμε την Ελλάδα ως case για να δούμε τι λειτουργεί, τι δεν λειτουργεί. Αυτήν την στιγμή είμαστε και σε τέσσερις ακόμη χώρες, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Πολωνία. Με καλά αποτελέσματα σε όλες εκτός από την Ιταλία. Κάτι που για εμάς είναι λογικό επειδή η Ιταλία όπως και η Δυτική Ευρώπη και η Αμερική δεν έχουν έλλειψη από συναυλίες. Εκεί, συμβαίνει το αντίθετο. Υπάρχει υπερπληθώρα συναυλιών. Υπάρχουν τόσες συναυλίες που περίπου το 40% των θέσεων μένει άδειο επειδή δεν υπάρχει κοινό. Αντίθετα, σε άλλες περιοχές όπως είναι η Λατινική Αμερική ή η Ανατολική Ευρώπη βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τον κόσμο και μικρή ανταπόκριση από τους καλλιτέχνες. Αυτό είναι που θέλουμε να ισορροπήσουμε".

"Πηγαίνουμε οι ίδιοι σε όλες τις χώρες και δουλεύουμε πάνω στην συγκέντρωση των χρηστών. Αυτή τη στιγμή έχουμε 150000 εκ των οποίων περισσότεροι από τους 50000 βρίσκονται στο εξωτερικό. Έπειτα βρίσκουμε έναν άνθρωπο εκεί που θα επικοινωνεί με τους καλλιτέχνες και τα venues".

 

Ο Φρειδερίκος Μορίκης, το καινούριο όπως μαθαίνω απόκτημα της ομάδας, πήρε το λόγο για να μου μιλήσει για το κενό που υπάρχει αυτήν την ώρα στο συναυλιακό ελληνικό γίγνεσθαι. "Μέσα από τα χρόνια έχουμε καταλάβει ότι υπάρχει η ζήτηση από μέρους του καλλιτέχνη αλλά και η αντίστοιχη από τη μεριά του venue. Πολλές φορές, δεν συμβαδίζουν αυτά τα δύο και τελικά δεν γίνεται τίποτα. Υπάρχουν οι συναυλιακοί χώροι και οι μουσικές σκηνές οι οποίες συνδυάζονται και με ποτό. Πολλές φορές, ο μουσικός από την επιθυμία του να παίξει για να επικοινωνήσει τη δουλειά του ή να ευχαριστήσει το κοινό του, θα το κάνει με χαμηλό μπάτζετ ή και αφιλοκερδώς. Υπάρχει μία αναντιστοιχία όμως".

"Το Gigalize θέλει να κάνει εφικτό για έναν καλλιτέχνη τελείως άγνωστο ή στα πρώτα του βήματα ή και γνωστό στο χώρο που δεν έχει όμως την επαρχία ή έχει την επαρχία αλλά δεν έχει το συνεργάτη για να του τα τρέχει όλα αυτά τα πράγματα, να καλύψει τις ανάγκες ώστε να κάνει το live εφικτό".

 

Ήταν η ώρα να μιλήσουμε για χρήματα. Γιατί δεν έχουν ακουστεί και λίγο για συναυλίες που δεν έγιναν ή δεν 'έκατσαν' λόγω οικονομικής κρίσης. "Η κατάσταση για τους καλλιτέχνες του εξωτερικού είναι δύσκολη με την Ελλάδα γιατί πολλοί παραγωγοί, βλέποντας την κατάσταση της χώρας, ζητάνε ολόκληρο το ποσό μπροστά. Γεγονός που δεν συνέβαινε παλαιότερα και έχει κόψει πολλές συναυλίες" μου εξηγεί ο Γιώργος ενώ συνεχίζει λέγοντάς μου ότι "ο πιο σημαντικός παράγοντας για να γίνει ένα live είναι να μικρύνει όσο το δυνατόν περισσότερο το ρίσκο ενός παραγωγού. Σε αυτό βοηθάει σημαντικά το Gigalize γιατί γνωστοποιεί στον παραγωγό ότι για παράδειγμα 1000 άνθρωποι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον άρα οι περισσότεροι από αυτούς θα έρθουν".

Και κάπου εδώ, εξέφρασα μία ακόμη απορία: Πώς είναι σίγουροι ότι όσοι είπαν θα πάνε ότι όντως θα το κάνουν. Γιατί και εγώ φερ' ειπείν στο Facebook κάνω attend σε 100 events δεν σημαίνει ότι πηγαίνω κιόλας. "Η εμπειρία μας, μας έχει δείξει ότι περισσότερο από το 60% όσως δηλώνουν ενδιαφέρον, πηγαίνουν και συνήθως έχουν και παρέα οπότε ο αριθμός δεν αποκλίνει και πολύ. Στο Gigalize πρέπει πραγματικά να ενδιαφερθείς. Να σε φέρει ένας φίλος σου, να κάνεις log in κτλ.Έχουμε μία λεπτομερή εικόνα των χρηστών μας. Ξέρουμε το μουσικό τους αποτύπωμα αλλά και ποιες μουσικές τον ενδιαφέρουν". Και είναι και κάτι ακόμα. Μπορεί για παράδειγμα εγώ να θέλω να δω τον Σπρίνγκστιν αλλά 100€ δεν θα τα δώσω."Οι τιμές είναι περίπου γνωστές. Ο μέσος όρος στις μουσικές σκηνές είναι γύρω στα 20€ και ο αντίστοιχος στη συναυλία σταδίου είναι γύρω στα 45€" μου τονίζει εκείνος.

Η Marina and the diamonds είναι η συναυλία που κατόρθωσαν να φέρουν αυτήν την περίοδο τα παιδιά ωστόσο "το μεγάλο πλάνο ήταν οι Coldplay, αλλά είμαστε ακόμα σε συζητήσεις. Θέλουμε όμως να κάνουμε και ένα focus στους Έλληνες καλλιτέχνες". Και όχι στους Έλληνες έτσι γενικά, αλλά και πιο ειδικά. Τα παιδιά μου μίλησαν λίγο για τις ελληνικές μουσικές κοινότητες και σε εκείνες που στοχεύουν.

"Οι πιο ενεργές κοινότητες στην Ελλάδα είναι αυτές του μέταλ και του χιπ χοπ. Οι φαν της μέταλ σκηνής είναι εξαιρετικά ενεργοί γιατί δεν έχουν κάποιο κανάλι ή σταθμό που να τους εξυπηρετεί. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το πώς μέταλ μπάντες έρχονται στην Ελλάδα και κάνουν sold out συναυλίες".

 

Όσο για την αντίστοιχη κοινότητα του χιπ χοπ, τα παιδιά μου εξήγησαν ότι αναφέρονται κυρίως στο ελληνικό χιπ χοπ. "Παλαιότερα είχαν έρθει μεγάλα ονόματα όπως ο 50Cent και δεν πήγαιναν καλά". Γιατί; "Γιατί αυτοί που τον ακούνε, τον έμαθαν μέσα από τα clubs". Με αυτήν την ατάκα του Φρειδερίκου, θα κλείσω.

Αν έχεις κάποιο γκρουπ ή καλλιτέχνη κατά νου που θα ήθελες να δεις live, είναι περιττό να σου προτείνω να ξεκινήσεις καμπάνια. Φαντάζομαι το έχεις κάνει ήδη. Αν όμως είσαι καλλιτέχνης και αναζητάς έναν τρόπο να αναδείξεις την δουλειά σου επί σκηνής, τότε ρίξε μία ματιά στη δουλειά του Gigalize. Ίσως σε αφορά.

Όλη η ομάδα του Gigalize: Γιώργος Κόλλιας, Στέφανος Πρόκος, Θανάσης Ριγόπουλος, Φρειδερικος Μορίκης, Σίλια Αρλετή, Ναυσικά Κατσώρη

  • top stories

ΜΟΥΣΙΚΗ