ΜΟΥΣΙΚΗ

Μιλήσαμε με τον Ιησού από το πιο αστείο βίντεο που είχες στο κινητό σου

To μόνο μιούζικαλ που έχεις όντως απολαύσει.

Υπήρχε μία γλυκιά εποχή πριν την έλευση των σόσιαλ, που ανταλλάζαμε με bluetooth αστεία βιντεάκια κάκιστης ανάλυσης στα κινητά μας. Αν έζησες αυτή την εποχή, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις δει το ‘Jesus Christ, the Musical’.

Αυτό το έργο τέχνης διαρκεί μόλις ένα λεπτό και γυρίστηκε το 2005 στο Λος Άντζελες από τον Αργεντίνο σκηνοθέτη Javier Prato με  πρωταγωνιστή τον επίσης Αργεντίνο ηθοποιό Miguel Mas. Αφορμή για να γυριστεί ήταν ένας διαγωνισμός που είχε κάνει το ifilm, η κυρίαρχη πλατφόρμα που υπήρχε για να μοιράζεσαι βίντεο προ YouTube. Το βίντεο δεν κέρδισε στο διαγωνισμό, κέρδισε όμως στη ζωή.

13 ολόκληρα χρόνια μετά, βρήκαμε τον πρωταγωνιστή και τον σκηνοθέτη και μάθαμε την ιστορία πίσω από αυτό το βίντεο που άφησε digital Ιστορία.

Διάβασα ότι το βίντεο γυρίστηκε για έναν διαγωνισμό του ifilm. Εσένα Javier πώς σου ήρθε η ιδέα με τον Ιησού; Ήταν η πρώτη σου σκέψη;

Javier Prato (Δημιουργός): Σωστά. Το ifilm (spikeTV αργότερα, και Screen Junkies τώρα) έκανε έναν διαγωνισμό, στον οποίο ζητούσε βίντεο με θέμα κάποιον να χορεύει. Όσο προσπαθούσα να βρω ιδέα για το βίντεο, θυμήθηκα ένα βιντεάκι που είχα δει κάποτε με έναν εξωγήινο, που τραγουδούσε και χόρευε το ‘I Will Survive’. Σκέφτηκα ότι θα ήταν αστείο να το κάνω σε live action. Στην αρχή σκέφτηκα να βάλω έναν χοντρούλη να χορεύει ημίγυμνος και τότε σκέφτηκα “Jesus Christ this is crazy”. Και έτσι μου ήρθε η ιδέα για τον ίδιο τον Χριστό.

Πώς διάλεξες τον Miguel για τον ρόλο του Ιησού;

Javier Prato (Δημιουργός): Είχα δουλέψει με τον Miguel σε διάφορα κινηματογραφικά πρότζεκτ στο παρελθόν και πάντα τον θεωρούσα εξαιρετικό ηθοποιό, οπότε μου ‘ρθε τελείως φυσικά να είναι εκείνος.

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Μια μέρα μου τηλεφώνησε ο Javier και μου είπε “Θες να γίνεις διάσημος;’ και εγώ του απαντώ “Μια ζωή περίμενα για αυτό το τηλεφώνημα”. Μετά γελάσαμε και μου εξήγησε ότι θέλει να γυρίσουμε το ‘I Will Survive’ της Gloria Gaynor για έναν διαγωνισμό που η Alanis Morissette θα είναι κριτής. Ο Ιησούς θα τραγουδούσε και θα χόρευε στη Λεωφόρο των Αστέρων φορώντας πάνες, στο τέλος θα τον χτυπούσε λεωφορείο και μου ζήτησε να τον παίξω εγώ. Στην αρχή σκέφτηκα με τίποτα, αλλά μέσα σε ένα λεπτό είχα πει το ναι. Κάνουμε ακόμα παρέα με τον Javier και κάποιες φορές δουλεύουμε μαζί. Είμαστε καλοί φίλοι.

Πόσο καιρό σας πήρε να ολοκληρώσετε το βιντεάκι;

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Το γυρίσαμε όλο σε μία μέρα και ήταν Κυριακή.

Javier Prato (Δημιουργός): Και το μοντάζ μου πήρε περίπου δύο εβδομάδες.

Τι εξοπλισμό χρησιμοποιήσατε;

Javier Prato (Δημιουργός): Mία Canon GL1 miniDV και για κάθε σκηνή είχα φτιάξει storyboard.

Ακολουθήσατε πιστά το σενάριο ή υπήρχαν και αυθόρμητες στιγμές;

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Ο Javier μου είπε την ιδέα και τα μέρη που θα γινόταν το γύρισμα. Στο dog park, στη Λεωφόρο των Αστέρων και στον μώλο της παραλίας Santa Monica. Μετά μου έδειξε το storyboard και με ρώτησε αν μπορώ να χορεύω καθώς περπατάω. Εγώ έκανα πρόβες μόνος μου και με μαγνητοσκόπησα και κάποιες φορές, για να δω πως λειτουργεί η κίνησή μου. Και την ημέρα του γυρίσματος του έδειξα πώς το είχα ετοιμάσει και ενθουσιάστηκε.

Πώς αντίδρουσε ο κόσμος στον δρόμο; Έχετε να μας πείτε κάποιες αστείες ιστορίες από το γύρισμα;

Javier Prato (Δημιουργός):  Πολλές. Απλά τις αντιδράσεις του κόσμου να έβλεπες όταν ο Miguel τριγυρνούσε με τις πάνες στη μέση της Λεωφόρου, ήταν πολύ αστείο. Όταν γυρνούσαμε αυτή τη σκηνή, είχα κολλήσει με ταινία στην πλάτη του Miguel ένα mp3 για να μπορεί να ακούει το τραγούδι και να κάνει καλά το lip sync. Η ταινία όμως ξεκόλλησε και το mp3 άρχισε να πετιέται δεξιά-αριστερά. Είχαμε κάνει μόνο μία λήψη σε αυτό, άρα κατέληξα να αφαιρώ ψηφιακά το mp3 στο μοντάζ.

Επίσης στη σκηνή στον μώλο η αστυνομία πήγε να μας διώξει και μας ζήτησε να δείξουμε ότι έχουμε άδεια για το γύρισμα. Ευτυχώς είχα μαζί τη φοιτητική μου κάρτα και τους είπα ότι πρόκειται για πρότζεκτ για τη σχολή. Έτσι μας άφησαν.

Στη Santa Monica κάναμε ακόμα τη σκηνή στο κανόνι που ο Miguel τραγουδά τον στίχο “I was spending many nights thinking how you”. Το κανόνι γλιστρούσε όμως τόσο που όταν σήκωσε τα χέρια του ψηλά, έπεσε κάτω.

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Πολλές φορές σταμάτουσαμε το γύρισμα γιατί ο Javier γελούσε και η κάμερα κουνιόταν. Κάποιες φορές μου έφευγε το μούσι, κάποιες άλλες η περούκα. Η κοπέλα για το μέικ απ γέλαγε όλη την ώρα, το ίδιο και το τέταρτο μέλος του συνεργείου (σούπερ μικρό συνεργείο) που βοηθούσε επίσης στο backstage. Περάσαμε πολύ ωραία.

Τη σκηνή στις σκάλες τη γυρίσαμε καθώς βγαίναμε από το πάρκινγκ του mall Hollywood & Highland. Στην άκρη της σκάλας μας βλέπει ένας σκεκιουριτάς και μας λέει ότι δεν μπορούμε να τραβήξουμε εκεί. Έτσι βγήκαμε κατευθείαν στον δρόμο και ξεκινήσαμε να κάνουμε τη σκηνή στο Walk of Fame. Στην αρχή όλοι νόμιζαν ότι ήμουν από τους ηθοποιούς που ποζάρουν με στολές για τους τουρίστες. Μετά κατάλαβαν ότι κάνουμε γύρισμα. Κάποιοι γελούσαν, άλλοι με πιάναν να με βγάλουν φωτογραφία, αλλά εμείς βιαζόμασταν για να μην μας δει ο φύλακας.

Μετά καθώς περπατάγαμε είδα την κοπέλα με το φίδι και της έκανα κάτι γκριμάτσες και αυτό άρεσε στον Javier. Της ζητήσαμε να κάτσει και να το ξανακάνουμε και υπέγραψε μάλιστα συμφωνητικό ότι μας αφήνει να τη συμπεριλάβουμε στο βίντεο. Για δύο ώρες κάναμε γυρίσματα μέχρι που μαζεύτηκε γύρω μας τόσος κόσμος, που ήταν αδύνατο να συνεχίσουμε. Είχε πλάκα αλλά σε κάποιες στιγμές έγινε λίγο τρομαχτικό. Ήταν δύσκολο να συγκεντρωθώ και να μην γελάσω.

Στο σημείο που περπατώ πριν με χτυπήσει το λεωφορείο, τρέχουν αίματα από τα γόνατά μου, επειδή πριν είχα πέσει πάλι εξαιτίας των σανδαλιών μου. Έβαλα λοιπόν αυτόν τον πόνο στον χαρακτήρα, σαν να πήγαινα για τη Σταύρωση. Αυτό το μιούζικαλ τα έχει όλα.

Η σκηνή με το λεωφορείο πώς γυρίστηκε;

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Έγινε όλο με special effects. Ο Javier γύρισε τη σκηνή που διασχίζω τον δρόμο και τη σκηνή με το λεωφορείο ξεχωριστά και μετά τα έδεσε στο μοντάζ. Έκανε καταπληκτική δουλειά.

Περιμένατε αυτή την επιτυχία;

Javier Prato (Δημιουργός): Δεν το περίμενα με τίποτα. Τότε ήμασταν ακριβώς πριν την εποχή του YouTube. Πιστεύω αυτό που βοήθησε στη διάδοσή του ήταν ότι ήταν μικρό αρχείο σε μέγεθος και μπορούσε εύκολα να σταλεί σε email και κινητά.

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Ποτέ δεν περιμένω πολλά από μια δουλειά, γιατί είναι εύκολο ως ηθοποιός να έχεις πολλές προσδοκίες και προσπαθώ να τις αποφεύγω. Γι αυτό και μάλλον μου έκανε τόσο εντύπωση η επιτυχία του. Στο διαγωνισμό μάλιστα δεν κερδίσαμε. Πήραμε τη δεύτερη θέση. Και η μετέπειτα επιτυχία ήταν ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη. Είναι τέλειο συναίσθημα να νιώθεις ότι έκανες κάτι τόσο μικρό και έχει τόση μεγάλη απήχηση. Ακόμα και αν δεν με αναγνωρίζουν, γιατί είμαι πολύ διαφορετικός στο βίντεο. Δεν με αναγνωρίσαν ακόμα και εκείνοι που με ήξεραν προσωπικά, γιατί με θεωρούσαν “σοβαρό” και δεν το περίμεναν από εμένα. Τα ανίψια μου κάποτε με έφεραν να γνωρίσω από κοντά τους φίλους τους, για να τους πιστέψουν ότι είμαι όντως εγώ ο Ιησούς.

To ξέρατε ότι είχε γίνει επιτυχία και στην Ελλάδα;

Javier Prato (Δημιουργός): Δεν το ήξερα αλλά το 2007 σε ό,τι μέρος του κόσμου και να πήγαινα 1 στους 5 ανθρώπους που ρώταγα το είχαν δει.

Βάζετε ποτέ να δείτε το βίντεο πλέον;

Javier Prato (Δημιουργός): Μόνο σε ειδικές περιστάσεις και άμα μου ζητήσει κάποιος να του το δείξω.

Γνωρίσατε ποτέ κανέναν που να προσβλήθηκε από μιούζικαλ;

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Δεν μου έχει τύχει να γνωρίσω κάποιον. Όλοι με πλησιάζουν για να μου πουν πόσο γέλασαν. Πήραμε όμως κάποια σχόλια, ειδικά ο Javier από ανθρώπους που μας είπαν ασεβείς. Πάντα λέω ότι το κάναμε με κάθε σεβασμό. Τον Χριστό τον αγαπώ, είναι ένας από τους ήρωές μου.

Javier Prato (Δημιουργός): Μία βδομάδα μετά τη δημοσίευση του βίντεο άρχισα να λαμβάνω εκατοντάδες mail από φανς αλλά και από άλλους που δεν το ευχαριστήθηκαν τόσο. Θα έλεγα ότι η αναλογία ήταν 80% χαρούμενοι και 20% θυμωμένοι.

Miguel μετά το βίντεο ντύθηκες ποτέ ξανά Ιησούς για να πας στη Λεωφόρο ή για κάποιο event;

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Όχι.

Το 2012 κάνατε ένα spoof trailer για το σίκουελ του μιούζικαλ. Σκοπεύετε να κάνετε ταινία;

Javier Prato (Δημιουργός): Αυτή ήταν η αρχική μας σκέψη. Η ιστορία όμως θα είναι λίγο διαφορετική από ό,τι είναι στο τρέιλερ. Ο Miguel έχει έτοιμο ένα πολύ αστείο σενάριο και όταν βρούμε τους κατάλληλους ανθρώπους θα το γυρίσουμε.

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός): Κάναμε το πρόμο τρέιλερ τότε και θέλαμε να κάνουμε ταινία. Μετά όμως όλα σταμάτησαν, αρχίσαμε ο καθένας άλλα πρότζεκτ, ο Javier το ίδιο. Μέχρι πέρσι που αποφάσισα να γράψω ένα σενάριο για το τι έπαθε ο Ιησούς μετά το ατύχημα. Η υπόθεση θέλει έναν συγγραφέα να ψάχνει τον Ιησού, μέχρι που βρίσκει δύο χίπηδες που τον έκρυβαν για χρόνια. Είναι μαύρη κωμωδία. Και τώρα ψάχνουμε τον κατάλληλο παραγωγό. Έχει κάποια γυρίσματα στο LA και τα περισσότερα σε ένα εξωτικό νησί. Μπορεί στην Ελλάδα, ποτέ δεν ξέρεις!

Τι κάνετε αυτή την εποχή; Μένετε ακόμη στο LA;

Miguel Mas (Ιησούς Χριστός):  Ζω ακόμα στο LA, την αγαπώ αυτή την πόλη. Αυτή την εποχή γράφω τρία σενάρια και μου αρέσει να πρωταγωνιστώ σε indie ταινίες. Ακολουθώ τη μέθοδο Στανισλάφσκι και μου αρέσουν οι διαφορετικοί ρόλοι και οι προκλήσεις.

Javier Prato (Δημιουργός): Και εγώ μένω στο LA, αλλά ταξιδεύω συχνά στην Αργεντινή, για να δω τους φίλους και την οικογένειά μου. Κάνω κυρίως ντοκιμαντέρ και μικρού μήκους και αυτή την περίοδο γράφω το σενάριο για την πρώτη μου ταινία μεγάλου μήκους.

|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.