H χρονιά σε αφίσες

Οι 20 ωραιότερες κινηματογραφικές αφίσες της χρονιάς. Είτε κυκλοφόρησαν, είτε όχι.

Υπάρχουν πολλές φορές που θα ακούσεις έξαλλους θεατές να λένε πως το τρέιλερ ήταν καλύτερο από την ταινία, ειδικά σε αδύναμες χρονιές. Όμως ένα παραγνωρισμένο στοιχείο στον όλο κύκλο του μάρκετινγκ, είναι η αφίσα. Φέτος λοιπόν; Μια σπουδαία χρονιά για την κινηματογραφική αφίσα.

Πολλές από αυτές, ναι, ήταν καλύτερες από τις ταινίες. Άλλες ήταν ακριβώς όσο καλές δικαιούντο τα φιλμ τους. Αλλά και τις 20 θα τις ήθελα για τους τοίχους μου όπως και νά'χει.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΕΟΝ ΣΕ ΑΦΙΣΑ

"Only God Forgives"

Δεν είναι είδηση πως έβγαλε εντυπωσιακή αφίσα η νέα ταινία του Ρεφν (του οποίου το "Drive" θα μπορούσε να έχει δική του πτέρυγα σε μουσείο τόσες παραλλαγές που είχε εμπνεύσει) όμως παραμένει μια πολύ εντυπωσιακή χρήση των χρωματικών και στυλιστικών μοτίβων που συναντάμε και μες στο φιλμ. Ένας φίλος έγραφε "φτάνει με τα φωτάκια" κι ενώ συμφωνώ ως προς την ίδια την ταινία (μια άρρυθμη άσκηση βίας γεμάτη προφανείς αναφορές), το πώς αυτά μετουσιώνονται στο διαφημιστικό μονόφυλλο παράγουν σίγουρα κάτι που θα ήθελα για τον τοίχο μου.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΡΓΑΣΜΟΣ

"Nymphomaniac"

Τα character posters της νέας Τριερειάδας που απεικονίζουν 14 χαρακτήρες την ώρα του οργασμού ενέπνευσαν ένα ξεχωριστό ποστ (αλλά και την ένωση κριτικών της Δανίας να βγάλει αυτή τη μαγεία). Επίσης ναι, αφού πλέον κάθε ταινία που βγαίνει μας πήζει σε character posters ακόμα και για τον κύριο που φτιάχνει τον καφέ του μπούμαν, ε, ας μοιάζουν έτσι τουλάχιστον.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ "ΚΑΜΙΑ RAY-BAN" ΣΥΛΛΟΓΗ

"The Bling Ring"

Όλες οι ταινίες παρακαλώ να μας συστήσουν τους χαρακτήρες τους με μια ταξινόμηση των βασικών χαρακτηριστικών τους; Ναι; Πιο 'to the point' από αυτό δεν έχει.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΟΥΕΣ ΑΝΤΕΡΣΟΝ

"The Grand Budapest Hotel"

Δεν έχω δει το τρέιλερ γιατί ποτέ δε βλέπω τα τρέιλερ των ταινιών του Γουές Άντερσον (δε θέλω να ξέρω απολύτως τίποτα- στο "Moonrise Kingdom" δεν ήξερα καν ποιοι παίζανε) οπότε δεν ξέρω, υποθέτω πως... έχει να κάνει με ένα ξενοδοχείο; Στη Βουδαπέστη; Α, και παίζει η Σίρσα Ρόναν και ο Ρέιφ Φάινς, τέλεια. Εικαστικά πάντα είναι φανταστικό ό,τι έχει να κάνει με τον Γουές, και σε μια ακόμα παραλλαγή του βλέπουμε αποχρώσεις κίντρινου, μωβ και καφέ, βλέπουμε Μπιλ Μάρεϊ, και βλέπουμε κάτι φιγούρες χαρακτήρων σε παράθυρα που υποθέτω θα ενωθούν ξεπερνώντας κάποια πατρική απουσία για να λύσουν κάποιο αίνιγμα(;). Όπως και νά'χει δε βλέπω την ώρα, και όπως πάντα η αφίσα είναι τέλεια.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ '80S

"Rewind This"

Για το ντοκιμαντέρ-ωδή στη βιντεοκασέτα που παίχτηκε και στις Νύχτες Πρεμιέρας, τι καλύτερη οπτική συνοδεία από ένα πόστερ που παραπέμπει απευθείας στα μισά εξώφυλλα VHS που νοικιάσαμε ποτέ από το συνοικιακό βιντεάδικο.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΠΛΟΚΜΠΑΣΤΕΡ

"Godzilla"

Έχω γενικά ελάχιστη διάθεση να δω όντως την ταινία, αλλά αυτό το teaser poster είναι φανταστικό. Δράση, χρώματα, κίνηση, υποψία τρόμου, και μια λεπτομέρεια μόνο του τέρατος (ό,τι χρειάζεται δηλαδή) που τοποθετημένη όπως είναι στην αφίσα μοιάζει λες και πρόκειται για κάποια ανώμαλη επιφάνεια (γήινη ή μη) στην οποία πρόκειται να προσγειωθούν οι, εχμ, επιθετικοί. Συναρπαστικό.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΚΥΚΛΟΦΟΡΗΤΟ ΣΕΤΑΚΙ

"Berberian Sound Studio"

Η αγγλική ταινία giallo (με την Τόνια Σωτηροπούλου) ενέπνευσε μπόλιες παρανοϊκές ματιές σε αυτήν, καθότι κι η ίδια δεν έστεκε και πολύ κιόλας. Με την καλή έννοια. Ένα θρίλερ που βασίζεται στον ήχο και τη χρήση του, αποδομεί τους κώδικές του θρίλερ παίζοντας αποκλειστικά με ηχητικούς κανόνες. Το παραπάνω σετ από αφίσες δεν εγκρίθηκε, κι ας ήταν φανταστικές. Αλλά για να είμαστε κι ειλικρινείς, αυτά που εκγρίθηκαν αντ'αυτών ήταν ακόμα καλύτερα. (Ειδικά το Ιαπωνικό. Ό,τι κι αν συμβαίνει εκειπέρα.)

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥΣΤΑΚΙ

"Anchorman 2"

Από μια εποχή πριν το μουστάκι σημαίνει Ρον Σουάνσον, έρχεται ο θρυλικός Ρον Μπέργκουντι. He's kind of a big deal.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ (ΑΝΤΙ)DISNEY

"Escape from Tomorrow"

Η ταινία που μυστηριωδώς κατάφερε να υπάρξει παρότι απεικονίζει τη DisneyLand σαν παραισθησιογόνο εφιάλτη, έχει και την ιδανική συνοδευτική αφίσα, μια ευθεία παραπομπή στο σύμβολο της Disney αλλά όσο ματωμένο και παραποιημένο χρειάζεται ώστε να σου κολλήσει και να θες με τρέλα να δεις περισσότερα. (Δεν πολυ-αξίζει τον κόπο, αλλά ΟΚ, ωραία ιδέα.)

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΙΡΟΠΙ ΒΥΣΣΙΝΟ

"Carrie"

Η ταινία είναι ό,τι πιο ανούσιο έκοψε βόλτα στα σινεμά μες στο '13 αλλά κοίτα αυτό το πόστερ. Είναι ο τρόμος ο ίδιος. Βουτάει κατευθείαν το κυρίαρχο οπτικό στοιχείο της πρωτότυπης ταινίας, στηρίζεται αποκλειστικά σε αυτό, το φέρνει (και μαζί τη Κλόε Μόρετζ) σε αασφυκτικό close-up γεμάτο αίμα, και το ντύνει με μια δυνατή φράση η οποία προσπερνά ολότελα ακόμα και τον τίτλο της ταινίας. Τέτοια έμπνευση και στο γύρισμα να είχαμε.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΛΛΙ

"La Vie d'Adele"

Δεν είναι η διασημότερη εκδοχή της αφίσας, ούτε αυτή με την οποία βγήκε η ταινία στην Ελλάδα, όμως είναι η πιο άμεση. Εστιάζει κατευθείαν στο κύριο δραματουργικό γρανάζι του φιλμ (τα μπλε μαλλιά του χαρακτήρα της Σεϊντού), ακουμπώντας τα δίχως context πάνω σε μια χρωματικά απαλή επιφάνεια. Απλό, καθαρό, εντυπωσιακό και ακριβές.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΣΠΡΟ/ΜΑΥΡΟ

"Nebraska"

Μόνο το περίγραμμα του χαρακτήρα του Μπρους Ντερν κρατά κεντρική θέση σε αυτή την πανέμορφη ασπρόμαυρη αφίσα της επίσης πανέμορφης (και ασπρόμαυρης) ταινίας του Αλεξάντερ Πέιν, όπως και έπρεπε. Όλη η ταινία ακολουθεί τον γερασμένο χαρακτήρα του, στις τελευταίες του πιθανώς στιγμές σκέψεων πλήρους καθαρότητας, σε μια διαδρομή επανένωσης με τον γιο του. Ταιριαστά, οι σκιάσεις κάνουν τα μαλλιά του να μοιάζουν με μακρινά τοπία, ενώ το όλο περίγραμμα δίνει όντως την αίσθηση ενός άντρα που αγωνίζεται για να διατηρήσει όλες τις σκέψεις και το μυαλό του 'εκεί'. Φανταστικό.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΛΛΙΝΟ

"Sightseers"

Τα πουλόβερ κρατούν κεντρικό ρόλο σε όλα τα πόστερ και γενικά την οπτική του φιλμ του Μπεν Γουίτλεϊ, αλλά στη Γερμανική εκδοχή το concept απογειώνεται, καθώς όλη η αφίσα δημιουργείται σα να επρόκειτο για ντύσιμο κάποιου χειμωνιάτικου πουλόβερ. Ακόμα πιο εντυπωσιακό το γεγονός πως μάλλον είναι δημιουργημένη γραφιστικά και δεν είναι αληθινό πλέξιμο. (Ή τελοσπάντων δε ξέρω, ό,τι βρίσκει εντυπωσιακότερο ο καθένας. ΚΟΙΤΑ ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΜΟΙΑΖΕΙ.)

ΚΑΛΥΤΕΡΟ 'ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΒΛΕΠΩ'

"Upstream Color"

Αυτή είναι κι η ιδέα κιόλας. Κοιτάς αυτό το ζευγάρι, παγωμένο σε μια στιγμή χρόνου όπου μοιάζει γαλήνια και κυνηγημένο μαζί. Και θες να επιστρέψεις στην αρχή και να ενώσεις τα κομμάτια του παζλ τους. Όπως κι ενώ βλέπεις την ταινία δηλαδή.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΚΙΤΣΟ

"The Wolverine"

Τι πανέμορφα, ξεχωριστά, δίχως πολλές λεπτομέρειες, character posters για την ταινία. Τι βαρετή, βαρετή ταινία.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

"Stoker"

Το εικαστικό μοτίβο της βαμπιροταινίας-χωρίς-βαμπίρ του Παρκ Τσαν Γουκ ήταν πανέμορφο. Είχα την τύχη να το δω σε σινεμά στην Αγγλία το οποίο ήταν όλο ντυμένο σύμφωνα με αυτό το λιτό σχέδιο, με έντονο το πράσινο, και μικρές λεπτομέρειες από την ταινία διασκορπισμένες παντού, από τις σκάλες ως το φουαγιέ κι από το ταμείο μέχρι τους πάγκους αναμονής. Το να βλέπεις τους πρωταγωνιστές να χάνονται μέσα σε αυτή την απεικόνιση της φύσης είναι μαγευτικό.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΧΑΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ

"You're Next"

Από τις βασικές μου φετινές ελλείψεις αυτή η ταινία τρόμου, έχω ακούσει φανταστικά πράγματα, οπότε δεν έχω ακριβώς ιδέα τι είναι. Αλλά αυτό το πόστερ; Τέλειο.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΟΡΓΙΟ ΠΟΥ ΔΕ ΣΥΝΕΒΗ ΠΟΤΕ

"You and the Night"

Η νύχτα, ο ουρανός, οι αστερισμοί, τα κορμιά που γίνονται ένα, η νύχτα, το σεξ, οι Μ83 (αυτό δεν είναι στην αφίσα αλλά απαγορεύεται από το νόμο αναφορά σε αυτό το φιλμ χωρίς συνεπακόλουθη αναφορά στους Μ83). Το κοιτάς και το χαζεύεις.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ

"Ain't Them Bodies Saints"

Η ταινία που λάτρεψα επειδή ακριβώς είχε αυτή την υφή αγνού ερωτικού στόρι χωρίς πολλές σάλτσες, έχει την αφίσα που δικαιούται. Πολύ καφέ, χρώμα και σχέδιο στο χέρι, ζευγάρι παρανόμων με εκείνη αποφασισμένη κι εκείνον μετανιωμένο. Το έχω δει να κρέμεται σε τοίχο και το ζήλεψα.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΦΙΣΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

"Spring Breakers"

Εύκολο. Στην πραγματικότητα διαλέγεις και παίρνεις, δεν πέρναγε μήνας της χρονιάς χωρίς κάποια νέα εκδοχή. Η αγαπημένη μου είναι αυτή με τα νέον χρώματα, το μπικίνι και την κουκούλα-με-μονόκερο στην προβλήτα και το χτύπημα "wish you were here" ψηλά, στον θεοσκότεινο ουρανό. Είναι απλά τέλειο και είναι η ταινία.

Ωστόσο να μερικές από τις καλύτερες (εκ των άπειρων) εναλλακτικές εκδοχές.

ADVERTISING
  • top stories

PRINT