‘The Knick’: Narcos

Στο προτελευταίο επεισόδιο της σεζόν μια κόντρα φτάνει στα άκρα και ένα σοκαριστικό γεγονός απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.

Αυτό που γινόταν τόσο καιρό ανάμεσα στον Γκάλιντζερ και τον Έντουαρντς κάποια στιγμή θα εξελισσόταν σε κάτι ασχημο. Και πράγματι εδώ οι δυο τους έρχονται στα χέρια. Μα αυτό δεν ήταν καν το γεγονός του επεισοδίου. Και τι σχέση έχει η Νικαράγουα του 1984 με όλα αυτά;

Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο “Do You Remember Moon Flower”, το 2x09 του “The Knick”.

***

Δίκαιο που βγαίνει το νέο “Star Wars” αυτή τη βδομάδα(*) γιατί τόσο disturbing σκηνές ανάμεσα σε γονείς και παιδιά είχα να δω από τότε που ο Νταρθ Βέιντερ είπε στον Λουκ ότι είναι πατέρας του απλά για να τον κάνει να θελήσει να βουτήξει στο κενό. (Spoilers για “Empire Strikes Back”, υποθέτω.) Αλλά έκανε καλή δουλίτσα το “Knick”, είχαμε αυτό τον εφιάλτη με την Λούσι και τον ανήθικο ιερέα πατέρα της, όπως κι αυτό τον πύρινο τρόμο που έκλεισε το επεισόδιο.

(*στις άλλες χώρες)

Θα φτάσουμε σε όλα αυτά αλλά ας ξεκινήσουμε από κάτι άλλο.

1.

Ο Έντουαρντς τα χώνει ανοιχτά πλέον στον Γκάλιντζερ εκφράζοντας τη βεβαιότητά του πως σαμποτάρισε το χειρουργείο του. “Επειδή είμαι καλύτερος χειρούργος από σένα” του λέει καθαρά και ξάστερα, έχοντας να αντιμετωπίσει την παγερή αδιαφορία των γύρω του, ακόμα και του Θάκερι, ο οποίος έχει πιο άμεσα ζητήματα, όπως το ότι βασικά πεθαίνει.

(Ο Θάκερι καταρρέει μπροστά στην αυλή του νοσοκομείου και όταν του γίνεται η διάγνωση, τόσο ο ίδιος όσο κι ο Έντουαρντς ξέρουν πολύ καλά πως η συνεχής χρήση κοκαϊνης του έχει διαλύσει τα όργανα. Είναι αντιστρέψιμο αυτό;)

 

Ακόμα χειρότερη είναι η συμπεριφορά που συναντά ο Έντουαρντς όταν καταγγέλει τον Γκάλιντζερ για τις επεμβάσεις που κάνει στα ανήλικα παιδιά βάσει των θεωριών της ευγονικής της οποίας έχει γίνει οπαδός. Δεν είναι ο μόνος, καθώς ο 20ος αιώνας είχε μπει παρέα με μπόλικες αρρωστημένες ιδέες περί ανωτερότητας- όπως κι ο 21ος εξάλλου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Το συμβούλιο όχι μόνο απορρίπτει την πρόταση του Έντουαρντς για αποπομπή του Γκάλιντζερ, αλλά φροντίζει να μειώσει τον χειρούργο και να γίνει σαφές πως τα μέλη του ασπάζονται τις ιδέες της ευγονικής απολύτως. Κι ακόμα δεν έχουν φτάσει τα πράγματα στο χειρότερο σημείο τους, καθώς ο Γκάλιντζερ βρίσκει τον Έντουαρντς στο προαύλιο- εκείνος είναι έτοιμος να σηκώσει μανίκια και να του ορμήξει αλλά συγκρατιέται γιατί ξέρει πώς θα φανεί κάτι τέτοιο. Ο Γκάλιντζερ τον προκαλεί και τελικά είναι αυτός που του ορμάει, στοχεύοντας το χαλασμένο του μάτι με τις γροθιές του και αποκαλώντας τον “νέγρο” με αγνή οργή που δεν τον έχουμε ξαναδεί να επιτρέπει στον εαυτό του.

Είναι μια τόσο πλήρης ήττα για τον Έντουαρντς και τόσο δίχως ελπίδα η κατάσταση (αν πριν ήταν δύσκολο να έχει θέση στο νέο Knick, τώρα μοιάζει οριακά αδύνατον), που η μόνη μας αχτίδα ελάφρυνσης θα ερχόταν από το να στραφούμε στην Ιστορία. “Οι ρατσιστές, ναζί ευγονιστές καταδικάστηκαν από την ίδια την Ιστορία”, λέμε ξεφυσώντας με ανακούφιση, την ώρα που ο Τραμπ πάει για Πρόεδρος ενώ στην Βουλή έχουμε τον Μιχαλολιάκο και τον Βορίδη.

2.

Η Λούσι σε μια από τι πιο ανατριχιαστικές σκηνές όλης της σειράς, σκύβει πάνω από τον ανήμπορο να αντιδράσει με οποιονδήποτε τρόπο πατέρα της, και του θυμίζει την ιστορία για ένα γάιδαρο που είχε και κακομεταχειριζόταν αρκεί να ήταν υπάκουος. Ο Σόντερμπεργκ σκηνοθετεί τη σκηνή από την οπτική του ακίνητου πατέρα Έλκινς, με τα τρομαγμένα μάτια του να λένε όλη την ιστορία των αισθημάτων του εκείνη τη στιγμή.

Η κόρη του επιχείρησε να απελευθερωθεί ηθικά μιλώντας σε εκείνον πρώτα, κι αυτός την τιμώρησε, οπότε βρήκε τα μέσα αλλού. Η Λούσι είναι πλέον άλλος άνθρωπος, μακριά από τα δεσμά του πατέρα της, και εξαπολύει την επίθεσή της: Του κάνει μια θανάσιμη ένεση, την ώρα που του αφηγείται με όσο πιο γλαφυρό τρόπο γίνεται, κάθε τι χριστιανικά κολάσιμο έχει κάνει, από τα ναρκωτικά του Θάκερι μέχρι τα λεφτά του Πινγκ Γου.

Ο Έλκινς κοιτάει σοκαρισμένος, μη μπορώντας να μιλήσει ή να κουνηθεί. Αν μπορούσε, είναι σίγουρο πως θα την χτύπαγε και θα την έβριζε. Τώρα μπορεί απλά να κοιτάει, για όσο αναπνέει ακόμα.

3.

Ο Χέρμαν Μπάροου δίνει τίμιο αγώνα τελευταία για να γίνει εξίσου μισητός με τον Γκάλιντζερ. Του λείπουν βέβαια λίγες απόψεις περί βίαιης εξολόθρευσης συνανθρώπων μας, αλλά κατά τα άλλα ό,τι μπορεί κάνει. Αφού εγκατέλειψε την οικογένειά του με τον πιο ψυχρό τρόπο, εδώ πάει και για το follow-up, μειώνοντας τη γυναίκα του όσο του επιτρέπει η γλώσσα του, πριν την καταπιεί: Μαθαίνει πως τα έγγραφα που αποδεικνύουν την απάτη του είναι στην κατοχή της, και για να μην τα κάνει δημόσια θα πρέπει να την πληρώνει για 5 χρόνια. Κάιε φορά που νομίζει ότι ξέμπλεξε, του έρχονται νέα χρέη, ούτε στην Ελλάδα του 2015 να ζούσε.

Σα να μη του έφτανε αυτό, έπεσε και σε εργολάβο που θέλει να τα κάνει όλα φτηνά, γρήγορα, τυπικά, με το γράμμα του νόμου. Εισηγείται στο συμβούλιο του νέου Knick πως “καλός είναι αυτός ρε παιδιά αλλά παραείναι σωστός, κάτι δε φχιάνει καλά αςούμε”, εκείνοι τον αδειάζουν στην ψύχρα, και τώρα ο Μπάροου δεν έχει από πού να κλέψει. Ουπς. Ο μόνος τρόπος που όλο αυτό το σχετικά περιθωριακό arc όλης της χρονιάς, μπορεί να δικαιολογηθεί απολύτως, είναι αν ο Μπάροου οδηγηθεί σε κάποια ακραία πράξη για να προστατέψει τον εαυτό του.

ΧΜ.

4.

Άλλη μια τέτοια απόλυτα περιθωριακή ιστορία διαμέσου της σεζόν ήταν η αναζήτηση της Κορνίλια για τον ένοχο πίσω από το φόνο του επιθεωρητή Σπέιτ. Αφού κατέληξε στο συμπέρασμα πως για όλα ευθύνεται ο πατέρας της, ώστε να γλτιώνει έξοδα για την προβληματική του επιχείρηση, συμφωνούν με τον Χέρνι να τον αντιμετωπίσουν με αυτή την πληροφορία.

Δίνουν ραντεβού στο υπό κατασκευή νοσοκομείο, ραντεβού από το οποίο ο Χένρι υπόπτως απουσιάζει. Η Κορνίλια κατηγορεί ευθέως τον πατέρα της λίγο αφού εκείνους μιλήσει με περηφάνια (και λίγη απόγνωση) για το πώς αυτό το νοσοκομείο θα είναι η κληρονομιά του, αυτό για το οποίο θα τον θυμούνται.

Αρνείται κάθε κατηγορία της κόρης του, όμως εκείνη τη στιγμή το κτίριο, η μεγάλη του κληρονομιά, πιάνει φωτιά.

[5.]

[Δεν είναι, κατά τα φαινόμενα, η πρώτη φορά που ο Ρόμπερτσον έχει να αντιμετωπίσει την καχυποψία σχετικά με τη διάδοση ασθενειών χάρη σε δικές του δουλειές. Το επεισόδιο ανοίγει και κλείνει με ένα φλάσμπακ στη Νικαράγουα του 1984, ντυμένο όλο σε μια εντελώς ξεθωριασμένη εκδοχή του κίτρινου, εκτυφλωτικής αντίθεσης με το αρρωστημένο μαυροκόκκινο του παρόντος 1901.

Εκεί ο Τζον Θάκερι φτιάχνει ένα εμβόλιο κατά της ευλογιάς που εξαπλώνεται στην περιοχή, βάζοντας ως όρο πως οι ντόπιοι πρέπει να ελευθερώσουν τον Ρόμπερτσον, που κρατούν αιχμάλωτο επειδή υποψιάζονται πως κόλλησαν την αρρώστια από τις κουβέρτες που τους έστειλε. Εκείνος φυσικά αρνείται κάθε κατηγορία, και για επιστέγμασμα προσφέρει ουσιαστικά και στον Θάκερι μια θέση στο Knick.

Όμως μπορεί όλοι να έχουν άδικο; Είναι τόσο παρεξηγημένος ο Ρόμπερτσον και τόσο άτυχος, που να μοιάζει στα μάτια ενός αντικειμενικού θεατή σα να ευθύνεται για κατά συρροή εξάπλωση επιδημιών σε όλο τον πλανήτη; Μπορεί να ευθύνεται και να μην το ξέρει; Δεν ξέρουμε ακόμα την αλήθεια, ξέρουμε όμως πως το 1901 ο Θάκερι δεν ήταν εκεί για να τον ξελασπώσει, όπως τότε.]

4, συνέχεια.

Σε μια από τις πιο καθηλωτικές σκηνές της σειράς, ο Σόντερμπεργκ βάζει την κάμερα στο χέρι και παρακολουθεί με ταραχή τις αντιδράσεις των Ρόμπερτσον καθώς οι φλόγες αρχίζουν να τυλίγουν το κτίριο. Είναι παγιδευμένοι και δε μπορούν να κατέβουν τις σκάλες από τις οποίες ανέβηκαν, όμως ο πατέρας βοηθάει την κόρη να αποδράσει μέσα από ένα κλειστοφοβικό πέρασμα, το οποίο ο Σόντερμπεργκ κινηματογραφεί από ψηλά, αφαιρώντας του κάθε έννοια βάθους ή διαστάσεων, και αποτυπώνοντάς το απλώς σαν μια αποπνικτική παγίδα.

 

Όταν η Κορνίλια επιστρέφει, μαζί με βοήθεια, και με τον Χέρνι έξαφνα εκεί (α, μπα, τι έγινε, άργησε το μετρό;), το μόνο που μπορεί πλέον να κάνει είναι να δει τον πατέρα της να πηδάει στο θάνατό του για να γλιτώσει τις φλόγες, που έχουν καταπνίξει το κτίριο.

 

Ποιος έβαλε αυτή τη φωτιά; Ο προφανής ύποπτος (και ύπαπτα απών) Χένρι Ρόμπερτσον, που έτσι θα ξεφορτωνόταν αυτό το ζημιογόνο νοσοκομείο και κάθε κατηγορία που θα βρώμιζε το όνομα της οικογένειας; Ο Χέρμαν Μπάροου ελπίζοντας πως έτσι θα έβρισκε ένα νέο πρότζεκτ από το οποίο να μπορέσει να κλέψει λεφτά; Ο Έντουαρντς επειδή αναφώνησε επιτέλους “βρε δε πα να ψοφήσετε κιόλα”; Νικαραγουανοί κοάντος; Η Λούσι Έλκινς σε πλήρες mode εκδίκησης; Ο Νταρθ Βέιντερ; Όλοι μαζί;

Αναμένουμε τις απαντήσεις (για τη φωτιά αλλά και για τη μοίρα του Θάκερι) στο επερχόμενο φινάλε, το οποίο μπορεί κάλλιστα και να αποτελέσει το οριστικά τελευταίο επεισόδιο της σειράς.

Και τώρα, μερικά ακόμα τέλεια πλάνα δια χειρός Στίβεν Σόντερμπεργκ

 

Μια ταινία του Σόντερμπεργκ για αυτή τη βδομάδα

To τέλειο “Haywire”, με τη θεά Τζίνα Καράνο να σαπίζει στο ξύλο το μισό αντρικό Χόλιγουντ, θα ήταν σίγουρα μια ταινία που η Λούσι Έλκινς θα απολάμβανε.

TAGS
RECAPS
ADVERTISING
  • top stories

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ