The X-Files, 'Home Again': Κάτω τα χέρια από τους άμπαλους Sixers

Όσα είδαμε στο τέταρτο επεισόδιο της επιστροφής των X-Files. Το κείμενο περιέχει spoilers που μπορούν να ταράξουν την ισορροπία σε πάνω από έναν πλανήτη.

Είμαστε στην Φιλαδέλφεια, στην πόλη της αδελφικής αγάπης και της ομάδας με το χειρότερο ρεκόρ στο NBA. Κάτι απάνθρωποι τύποι βρέχουν με μάνικες τους άστεγους για να τους διώξουν από μια γειτονιά στην οποία θέλουν να σηκώσουν έναν ουρανοξύστη, άρα με έναν τρόπο η Φιλαδέλφεια δεν είναι η πια πόλη της αδελφικής αγάπης.

Οι άμοιροι οι άστεγοι καταβρέχονται, 'οι εικόνες είναι σκληρές', ο δρόμος αδειάζει και ο παλιάνθρωπος υπάλληλος του Department of Housing μπαίνει στο γραφείο του για να κλειδώσει και να πάει σπίτι. Και κάπου εκεί ξεκινά ο τρόμος. Ένα σκουπιδιάρικο παρκάρει απέξω, ένα βουνό βεληνεκούς Φράνκενστάιν βγαίνει απ' αυτό χωρίς να βλέπουμε κανένα χαρακτηριστικό του και... Ο τρόπος που ακούγονται τα βήματα ενώ φτάνει έξω από την πόρτα του παλιάνθρωπου υπάλληλου είναι φα-ντα-στι-κός για να τρομάξεις. Ο τρόπος που σκίζει τον υπάλληλο σαν όρθιος Προκρούστης, τουλάχιστον στο σπίτι μου, καταχειροκροτήθηκε.

Μπράβο κύριε Glen Morgan, πετύχατε το καλύτερο άνοιγμα επεισοδίου αυτής της μίνι σειράς και ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών. Έχετε την αμέριστη προσοχή μας.

Ένα για τον Nerlens Noel

Ο πήχης είναι πολύ ψηλά μετά από αυτήν την εισαγωγή. Αρχικά, το 'Home Again' προοριζόταν για το δεύτερο και όχι το τέταρτο επεισόδιο της μίνι σειράς, αλλά το πώς ξεδιπλώνεται η υπόγεια ιστορία του William, του γιου των πρακτόρων που δόθηκε για υιοθεσία, έπεισε τον κύριο Carter να το σπρώξει στο slot με το νούμερο 4.

Ο κακός βαπτίζεται Band-Aid Nose Man, γιατί ένας βδελυρός επίδεσμος απαντάται στον τόπο του εγκλήματος. Σε μια εμπειρική, επιτόπια ανάλυση, ο Mulder αντιλαμβάνεται ότι ο τύπος που πρακτικά έκοψε το θύμα σε κομμάτια με τα χέρια του είναι ψηλός. Και λέει στη Scully και τους τριγύρω. “Είναι ψηλός, φάση Tim Duncan”. Ωπ, τι ωραία, λες, ο Mulder κάνει ένα NBA reference, σούπερ, ξέρετε πόσο αγαπάμε το NBA. Αλλά ο Mulder συνεχίζει -και ξαφνικά κάνει τους φίλους των 76ers να βάλουν τα κλάματα.

“Θα έλεγα κάποιον ψηλό των Sixers μιας και είμαστε στη γειτονιά τους, αλλά, εχμ, οι ψηλοί τους είναι λίγο άμπαλοι”.

SNAPPPPPPP!

Οι Sixers απάντησαν άμεσα με αυτό:

 

Στο επεισόδιο ξανά, τη στιγμή που οι πράκτορες ψάχνουν και βρίσκουν κάτι αποτυπώματα που δεν είναι ανθρώπινα αποτυπώματα, το κινητό της Scully χτυπά. Βλέπει William στην οθόνη και τρελαίνεται (κι αυτή κι εμείς). Είναι ο γιος της; Πού βρήκε το κινητό της; Τι σημασία έχει; ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ; Όχι δεν είναι.

Το κινητό γράφει William Scully Jr. δηλαδή ο αδερφός της, o οποίος μάλιστα δεν έχει καθόλου ευχάριστα νέα. Η μητέρα τους είναι στην εντατική. Καρδιακή προσβολή. Τη βγάζει, δεν τη βγάζει.

Η Scully τρέχει για τη Washington και ο Morgan της βάζει μια κάμερα μπροστά της (go-pro, έ;) και έχουμε ένα πλάνο σαν αυτά του Walter White όταν έτρωγε φρίκες και χλώμιαζε και δεν ήξερε τι να κάνει για να μην τον συλλάβουν. Και σε αυτό το επεισόδιο, η Gillian Anderson είναι καταπληκτική.

Ένα για τον Jahlil Okafor

Μετά την αναχώρηση της Scully για το νοσοκομείο, το επεισόδιο σπάει σε δύο ιστορίες, συνθήκη που θα ήταν περίφημη αν μιλούσαμε για το 'Home Again: Η Ταινία' και όχι το 'Home Again: Το Επεισόδιο'. Δυστυχώς, η διχοτόμηση της δράσης σε ένα επεισόδιο 40κάτι λεπτών, δεν βοηθάει ιδιαίτερα.

Ο Mulder περνάει το χρόνο του στα CSI εργαστήρια όπου ο επίδεσμος αναλύεται και το υλικό που βρίσκεται πάνω του το λες κάπως μυστηριώδες. Υπάρχουν τρίχες, πύον, αίμα πάνω του, αλλά κάτι δεν πάει καλά. Δεν βγαίνουν οι αριθμοί. Σίγουρα δεν μιλάμε για άνθρωπο. Λογικο, τα X-Files βλέπουμε. Τι χαρά!

Σε πιο γήινα περιβάλλοντα, η Scully κρατά το χέρι της μαμάς της που είναι σε κώμα και μιλάει συνέχεια στο τηλέφωνο με συγγενείς. Σε πιο τερατώδη σχήματα, ο Band-Aid Nose Man διαμελίζει κάτι κλέφτες που προσπαθούν να σκοτώσουν στο Sotheby's ένα κλεμμένο πορτρέτο του, ενώ μια μέρα που δουλεύει διπλοβάρδια, σκοτώνει και μια bitchy δημοτικό υπάλληλο που απειλεί ότι θα καλέσει την αστυνομία να συλλάβει όσους εκδιωγμένους άστεγους στήσουν παραπήγματα στο δρόμο της. Εδώ έχουμε την καλύτερη σκηνή του επεισοδίου:

Την ώρα του μπρουτάλ φονικού στο σπίτι της, ακούγεται σαν χαλί το 'Downtown' της Petula Clark φτιάχνοντας ένα υπέροχο κοντράστ με gore φονικό από τη μία και Petula από την άλλη. Μου θύμισε τον πρώτο φόνο από το Zodiac του David Fincher που ο serial killer σκοτώνει ένα ανυποψίαστο ζεύγος υπό τους ήχους του 'Easy to be Hard' των Three Dog Night. Φοβερή στιγμή!

Ένα για τον Nik Stauskas

Στη στιγμή που θα αναγκάσει τους οπαδούς των πιο ιδιαίτερων στιγμών μεταξύ Mulder και Scully να πάρουν τηλέφωνο τον Γ.Γ. Του συλλόγου τους και να φωνάξουν “Αγαπιούνται ακόμααααααα!”, ο Mulder έχει φτάσει στο πλευρό της Scully δίπλα από το κρεβάτι της πρώην πεθερούλας του. Και συμπαραστέκεται.

Πονώντας για τη μαμά που χάνει, η Scully ρωτάει αν έπεσαν ποτέ σε κάποιο X-File που κάποιος ζητάει να γυρίσει ένα αγαπημένο του πρόσωπο στη ζωή. “Το ανακάλυψα όταν ήσουν στο νοσοκομείο”, της λέει ο Fox (ο ΦΟΞΑΡΟΣ), προφανώς αναφερόμενος στο επεισόδιο 'One Breath' του μακρινού '94, που η Dana ήτο σε κώμα.

“You are a dark wizard, Mulder" του απαντά και ο Γενικός Γραμματέας Οπαδών Σχέσης Mulder-Scully συγκαλεί έκτακτο συνέδριο.

 

Αμέσως μετά, στην πιο romance-killing εξέλιξη, η μητέρα της Scully πεθαίνει. Πριν πεθάνει, ξυπνάει από το κώμα και λέει στον πρώην γαμπρό της. “My son is named William, too”. Και τέζα η Scully. (Καλά, και η μητέρα της).

Ο William επανέρχεται, μέσα από τα λόγια της γιαγιάς του αυτή τη φορά, και η Scully θυμάται ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί καθόλου το δράμα με τον γιο που δεν μεγάλωσε η ίδια, αλλά έδωσε για υιοθεσία. Είμαστε αισίως στο τέταρτο επεισόδιο και ο William συνεχίζει να είναι και να μην είναι εδώ. Αν πρέπει να κάνω μια πρόβλεψη, θα διακινδύνευα να πω ότι δεν θα δούμε reunion William με φυσικούς γονείς, αλλά θα δούμε λίγο William από μακριά. Σε δύο Τρίτες θα μάθουμε.

Ένα για τον Isaiah Canaan

(Εννοείται ότι θα έκλεινα με κεφάλαιο-homage στον Canaan). Το FBI αναγνωρίζει στα μακελειά του Band-Aid Nose Man μια συγκεκριμένη μπογιά σπρέι και οι πράκτορές μας (σ.σ. που επέστρεψαν άμεσα στη δράση μετά τη ρητή εντολή της Scully, “ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΩ”) βρίσκουν την αποθήκη που τα παρασκευάζει και κάνει το γνωστό και καθιερωμένο ντου.

Εκεί, θα συναντήσει τον ψαγμένο καλλιτέχνη ονόματι Trashman (λογικό, κάνει τέχνη με σκουπίδια), ο οποίος έχει ένα ατελιέ γεμάτο (μάντεψε με τι;) με περίεργα γλυπτά και ακόμα πιο περίεργους πίνακες. Ο Trashman υποστηρίζει ότι δίνει φωνή στους άστεγους μέσω της τέχνης, όχι μέσω της βίας.

Το πρόβλημα Trashman είναι ότι δημιούργησες ένα τέρας από χώμα και σκουπίδια που φοράει ένα τσιρότο στη μύτη και διαμελίζει ανθρώπους. Παλιανθρώπους κυρίως, αλλά ανθρώπους. Το πρόβλημα Trashman είναι ότι έφτιαξες αυτό το τέρας που ζωντανεύει και σκοτώνει κατά βούληση και δεν μπορείς να το κοντρολάρεις. Τώρα που το κατάλαβες και τρέχεις με τους πράκτορες να προλάβεις τον επόμενο φόνο του είναι πολύ αργά. Πάρα πολύ αργά.

Ο κακός με το ύψος του Tim Duncan τακτοποίησε σε μια μπανιέρα τα κομμάτια ενός τύπου που ξεχαρβάλωσε λίγο πριν.

Το επεισόδιο μάς άφησε με δυο-τρία κενά και το σπάσιμο της ιστορίας σε δύο δυνάμει δυνατές υπο-ιστορίες δεν βοήθησε. Το ξεκίνημά του ήταν τέλειο -θα μπορούσα να το βλέπω σε λούπα-, ο Mulder έχει βρει ρυθμό, ο Scully δεν παίζεται και το ζήτημα της εμφάνισης William αιωρείται καυτό. Το επεισόδιο κλείνει με τους πράκτορες να μοιράζονται τις ενοχές για τον γιο που έδωσαν για υιοθεσία, την ώρα που τους παγώνει το κρύο αεράκι μιας ακρογιαλιάς.

Μην ξεχνάς ότι τα επεισόδια του X-Files προβάλλονται αποκλειστικά στο Fox κάθε Τρίτη στις 06.15 ταυτόχρονα με την προβολή στην Αμερική και στις 21.50 σε επανάληψη. Η αλήθεια είναι εκεί έξω. Η αλήθεια είναι στην επόμενη Τρίτη.

TAGS
RECAPS
ADVERTISING
  • top stories

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ