The Night's Watch: H Ελλάδα στη βραδινή ζώνη αναστενάζει

Ένας δημοσιογράφος εστιάζει στα τοκ-σόου(;) των Γρηγόρη Αρναούτογλου και Πέτρου Κωστόπουλου και νομίζει ότι είναι πολύ αργά (το βράδυ) για Λάμψη και ύφος.

Δεν υπάρχει άλλο σάλιο κι άλλη όρεξη για το ογδοηκοστό πέμπτο κείμενο που θα μοιρολογάει την ελληνική τηλεόραση. Όσοι μεγαλώσαμε δύο δεκαετίες πίσω και είδαμε 'ζωντανά' το μεγάλο της μπουμ, γίναμε καλομαθημένοι και γκρινιάρηδες, με συνέπεια κάθε λίγο και λιγάκι να τα βάζουμε με το -μάλλον αντικειμενικό- σημερινό της χάλι. Πρώτον, ούτε στην τηλεόραση των 90s ήταν όλα ρόδινα και δεύτερον, δεν πειράζει, έχουμε την ξένη τηλεόραση που είναι ό,τι καλύτερο μας έτυχε ποτέ σχετικά με το μέσο.

(Το καλοκαίρι είχα γράψει και τη μικτή ζώνη που αναστέναζε στα αθλητικά στάδια).

Αυτό δεν σημαίνει ότι ολόκληρα προγράμματα και τακτικοί σχεδιασμοί είναι για πέταμα. Το X-Factor για παράδειγμα, συστήνοντας για πρώτη φορά στα μέρη μας το Chair Challenge, είναι κάτι που βλέπεται με χαρά, εξ ου και τα συνεπή μας recaps μετά από κάθε επεισόδιο.

Δεν θα γίνω ο δικηγόρος της τηλεόρασης ούτε θα πιέσω να εγκαταστήσουν μία οι φανατικοί 'εγώ φίλε, δεν έχω καν συσκευή στο σπίτι μου', αλλά το να κάνεις ότι δεν υπάρχει και να σβήνεις/χαρακτηρίζεις/σνομπάρεις τα εκατομμύρια που τη βλέπουν, σίγουρα δεν θα σε οδηγήσει, ούτε αργά ούτε γρήγορα, σε κάποιου είδους βράβευση.

Σβήνοντας λοιπόν καμιά Τετάρτη ή Πέμπτη μπροστά απ' την τηλεόραση, ενίοτε μαζοχιστικά, το παραδέχομαι, προσπαθώ να εντοπίσω τι έχουμε πάρει λάθος ως χώρα στο χτίσιμο των δύο κραταιών βραδινών τοκ-σόου. Στο The 2Night Show του Γρηγόρη Αρναούτογλου και στο Βράδυ του Πέτρου Κωστόπουλου.

Ποιος είπε ότι τέλειωσε η Λάμψη;

Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου είναι ένας sui generis εργάτης της τηλεόρασης, που το μόνο πόστο που δεν έχει αναλάβει ακόμα είναι αυτό του άνκορμαν. Νομίζω, δεν παίρνω κι όρκο. Ενδεχομένως να έχει πλύνει και τίποτα πιάτα από χτες σε διαλείμματα για διαφημίσεις. Έχει δουλέψει πολύ, έχει δουλέψει με πολλούς τρόπους. Δεν ήξερε από βράδυ και αν θες τη γνώμη μου, δεν ξέρω αν θέλησε να μάθει από βράδυ. Είναι απλά ο Γρηγόρης Αρναούτογλου το βράδυ.

Το σκάουτινγκ από το εξωτερικό επέβαλλε να έχουμε μια μπάντα να παίζει δέκα νότες στο έμπα του καλεσμένου και το να εφαρμοστεί μερικές φορές ένα παιχνίδι με τρισάθλια σφηνάκια από κοπανιστό ραπανάκι με γιεγκερμάιστερ θυμίζοντας τις δοκιμασίες με τις οποίες έχει ταλαιπωρήσει κάτι μασίφ σελέμπριτι ο Jimmy Fallon στα δικά του βραδινά σόου. Αυτά είναι τα καλά κομμάτια του show.

Τα όχι καλά κομμάτια εμφανίζονται όταν ο Γρηγόρης θυμάται ότι μεγάλωσε με Λάμψη και Καλημέρα Ζωή, προβοκάροντας και προκαλώντας αδέξιους διαλόγους που μοιάζουν με τον κάτωθι:

- Δηλαδή αν τα παιδιά σου σου έλεγαν πως είναι γκέι, τι θα έκανες;

- Δεν ξέρω Γρηγόρη, μη μου το κάνεις αυτό.

- Εννοείς ότι δεν θες να μου απαντήσεις τι θα έκανες αν τα παιδιά σου σου έλεγαν πως είναι γκέι;

- Δεν θέλω Γρηγόρη, σε παρακαλώ.

- Μα γιατί να μη θες να μου πεις τι θα έκανες αν τα παιδιά σου σου έλεγαν πως είναι γκέι;

- Ε ΘΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝΟΜΟΥΝ ΡΕ ΓΡΗΓΟΡΗ!

- Κάτσε ρε φίλε, θα φαρμακωνόσουν αν τα παιδιά σου σου έλεγαν πως είναι γκέι;

- ΝΑΙ ΘΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝΟΜΟΥΝ.

- Καλά, αν με ρωτάς, ούτε εγώ θα ήθελα να μου βγουν γκέι, αλλά εντάξει ρε φίλε, θα έκανα κάτι να τα στηρίξω.

Ο Νίκος Φώσκολος θα ήταν περήφανος με αυτό το γέμισμα του τηλεοπτικού χρόνου. Εμείς πάλι δεν είμαστε και τόσο. Όχι για το γέμισμα, αλλά για τη γέμιση.

Ο Γρηγόρης είναι φανταστικός στο 'Η Μαμά μου Μαγειρεύει Καλύτερα'. Στις περσινές διακοπές, τον έβλεπα ανελλιπώς για μια βδομάδα μετά τον μεσημεριανό ύπνο. (Ακούγομαι φοβερά παππούς  και φαντάσου, δεν είμαι ούτε 33). Παλιότερα είχα γράψει ότι είναι η χαρά κάθε Ελληνίδας μάνας. Αυτός που θα ήθελαν για γαμπρό όλες οι κοριτσομάνες από το Λασίθι ως τη Ροδόπη. Σίγουρα, είναι το 'καλό παιδί' της ελληνικής τηλεόρασης.

Δυστυχώς, το 2Night Show δεν είναι ένα ανώτερο κόνσεπτ τα παπούτσια του οποίου φοράει ο Γρηγόρης. Περισσότερο ο Γρηγόρης είναι το ανώτερο κόνσεπτ τα παπούτσια του οποίου φοράει το 2Night Show. Και κάπου εκεί θες μια Ελληνίδα μάνα να σκάσει με αλευρωμένη ποδιά και έναν πλάστη στο δεξί και το σκοτάδι να γίνει μέρα.

Βράδυ με το ύφος του Πέτρου Κωστόπουλου

Ο Πέτρος Κωστόπουλος δεν φταίει για όλη την (κούφια) μεγάλη ιδέα που βρήκε τον Νεοέλληνα πριν δει τη χώρα του -και το όποιο lifestyle- να γκρεμίζεται στην κρίση. Δεν γίνεται να φταίει για τα πάντα ο Κωστόπουλος. Ή ένας Κωστόπουλος. Δεν φταίει για τη φυγή του Ρανιέρι από την Εθνική, δεν φταίει για το μποτιλιάρισμα, δεν φταίει για την τρύπα του όζοντος. Κάθε προσπάθεια εναπόθεσης μαζικών ευθυνών σε ένα πρόσωπο ρίχνει πολύ το επίπεδο και ωπ, κοίτα να δεις πως το 'φερε η κουβέντα και φτάσαμε στο Βράδυ.

Στο Βράδυ του Πέτρου Κωστόπουλου, την έτερη προσπάθειά μας να μοιάσουμε στους ξένους (και εδώ έχουμε μπάντα, και εδώ έχουμε τετ-α-τετ), το επίπεδο μοιάζει συχνά να λείπει σε διακοπές. Και επειδή είναι άκομψο να κατηγορείς τους καλεσμένους ενός show, μοιραία η ευθύνη πέφτει στον οικοδεσπότη.

Πολύ, πάρα πολύ, πάααααρα πολύ ύφος στην εκφορά του λόγου, δοσμένο με μικρές, καλές δόσεις σεξισμού σε γυναίκες, πολλές εκ των οποίων είχαν και έχουν για Θεό τον Πέτρο επειδή #ΠΑΣΟΚΑΡΑ, ή επειδή ζήτω το grooming, ή επειδή τα ωραία παπούτσια (που μόστραρε στη χτεσινή εκπομπή) λένε τα πάντα για τον άντρα. Αλλά και με τους άντρες, ο Πέτρος είναι κάπως έτσι:

- Και δε μου λες, καμιά γκομενίτσα παίζει;

- Ρε μαλάκα...

- Είσαι μαλάκας;

 -Δηλαδή πώς τη γουστάρεις την άλλη;

Δεν αμφιβάλλω ότι ο Πέτρος είναι ο εαυτός του και μιλάει έτσι με την παρέα του. Αυτό είναι ένα δείγμα αυθεντικότητας και όχι αλλοτρίωσης λόγω τηλεόρασης, αλλά ποτέ δεν παντρευτήκαμε τη θεωρία ότι κάθε τι αυθεντικό πρέπει απαραίτητα να μας αρέσει.

Η τακτική 'ρίχνω φάπες στους καλεσμένους μου' είτε πρόκειται για τον Λάμπρο Φισφή είτε για τον Κώστα Μπακογιάννη, δεν είναι ευχάριστη στο μάτι. Ούτε η 'μιλάω στις γυναίκες, αλλά το ύφος μου μιλάει περισσότερο'.  Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τη διαπραγμάτευση και στα βραδινά show, αλλά δεν χρειάζεται να έχουμε και άνεση καφενείου. Κλωτσάει.

Αν πρέπει να βρούμε ένα κοινό πρόβλημα στις δύο εκπομπές, αυτό είναι η εμμονή να αγνοούν το βράδυ (ως ζώνη και ανάγκες) και τη βασική γραμμή ενός βραδινού τοκ-σόου που έχει καρφωμένα τα φώτα στον guest και όχι στον οικοδεσπότη. Αν πρέπει να βρούμε τη λύση εμείς, ε, κάπου εκεί έχει γίνει ένα γνωστικό λάθος.

TAGS
REVIEWS
ADVERTISING
  • top stories

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ