Φτάσαμε στη λύση του μυστηρίου του ‘True Detective’;

Όσα είδαμε στο 7ο επεισόδιο της νέας σεζόν, με spoilers, θεωρίες και εκβιασμούς.

Ήταν μάλλον το πιο δύσκολο επεισόδιο της σεζόν, ένα που είχε την ευθύνη να βάλει τα πράγματα στη σειρά, κάτι που δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου όταν μιλάμε για την αρκετά περίπλοκη ιστορία διαφθοράς που αφηγήθηκε αυτή η σεζόν.

Πάμε να τα δούμε όλα, με spoilers για το επεισόδιο “Black Maps and Motel Rooms”.

Κάθε Δευτέρα βράδυ στις 22.00 μέσα από τα κανάλια Novacinema προβάλλονται τα καινούρια επεισόδια της σειράς σε prime time, καθώς και στις 4 τα χαράματα ταυτόχρονα με την πρεμιέρα στην Αμερική και το ΗΒΟ.

***

Αυτό που σχετικά άμεσα κινείται ώστε να πετύχει το επεισόδιο, είναι η απομόνωση των fantastic four Βελκόρο, Μπεζερίδη, Γούντρο και Σέμιον. Με τον ένα τρόπο ή τον άλλον, βλέπουμε τους χαρακτήρες να στέλνουν όλους τους περιφερειακούς τους μακριά. Η Άνι κανονίζει με τον Ιλάνκα, τον μόνο άνθρωπο που μπορεί να εμπιστευτεί στο τμήμα, να πάρει τον πατέρα και την αδερφή της μακριά μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα. Ο Πολ στέλνει την μνηστή του σε ένα μοτέλ. Ο Φρανκ βλέπει τη Τζόρνταν να εξαφανίζεται όταν τον αντικρύζει κυριολεκτικά βουτηγμένο στο αίμα του εγκλήματός του. (O Ρέι έχει ουσιαστικά αποστασιοποιηθεί από τους δικούς του πλέον, αν και θα ήταν σωστό να επικοινωνούσε κι εκείνος με κάποιο τρόπο.)

Η απομόνωση αυτή ξεκινά όταν, ύστερα από το καταστροφικό πάρτι του προηγούμενου επεισοδίου, η διεφθαρμένη αστυνομία κάνει τα πάντα ώστε να φορτώσει την όλη ιστορία στους δικούς μας. Η Άνι καταζητείται για το φόνο του φρουρού από το πάρτι και, όπως λέει, δε σκοπεύει να παραδοθεί, όχι πριν διαλευκάνει την πλεκτάνη. Ο Ρέι παέι να βρει τη Ντέιβις να της παραδώσει τα στοιχεία που προέκυψαν από το φάκελο που έκλεψε με τον Πολ από την έπαυλη, μα τη βρίσκει νεκρή στο αυτοκίνητό της- και φυσικά υποθέτει, σωστά, πως ο φόνος πάει να φορτωθεί σε εκείνον. Όσο για τον Φρανκ, μαθαίνει ύστερα από έντονες πιέσεις που ασκεί στον Μπλέικ, πως ό,τι φοβόταν (κι ό,τι εξαρχής υποπτευόμασταν) ήταν αλήθεια: Ο Όσιπ προσπαθεί να του κλέψει σταδιακά όλες τις επιχειρήσεις και να πάρει τον απόλυτο έλεγχο, βάζοντας μάλιστα τον συνεργάτη του, Τόνι Τσασάνι, μελλοντικό δήμαρχο στο Βίντσι.

Ο Πολ είναι ο μόνος που δεν βρίσκεται άμεσα μπλεγμένος σε κάποια παγίδα, αλλά αυτά τα απειλητικά μηνύματα που λαμβάνει στη διάρκεια του επεισοδίου δεν είναι και πολύ καλός οιωνός. Θα επανέλθουμε σε λίγο σε αυτό.

Πριν τον Πολ λοιπόν, ας μιλήσουμε για τους άλλους.

Η Άνι, αρχικά, χρειάζεται λίγο χρόνο για να ισιώσει μετά τα ναρκωτικά του πάρτι. Πριν ξελαμπικάρει πάει να την πέσει στον Ρέι, ο οποίος αποχωρεί. Η Άνι όταν συνέρχεται μιλάει με τη Βέρα αποσπώντας καίρια κομμάτια της ιστορίας από αυτήν, για τη Λόρα (την κοπέλα που έψαχναν σε σχέση με τα διαμάντια) και το ρόλο της στην πλεκτάνη, μα όταν της ζητά να καταθέσει, εκείνη έξαλλη τς λέει βασικά να την αφήσει ήσυχη, μια χαρά την έχει βρει, και τράβα παράτα μας κιόλας μαντάμ που θα έρθεις να μας πεις πώς να ζούμε τη ζωή μας.

Αυτή δεν είναι μια ριζικά κακή ιδέα, μα ο Πιζολάτο την εκτελεί εντελώς άχαρα, με κορύφωση τον διάλογο “Υπάρχουν κι άλλα πράγματα στη ζωή από το να υπάρχεις μόνο για να σε γαμάνε” - “ e v e r y t h i n g  is fucking”. Μου αρέσει ο Πιζολάτο αλλά πρέπει να είναι ανυπόφορος τύπος.

 

Η Άνι γενικά δεν περνάει καλά στο επεισόδιο. Εκτός από αυτή την ατυχή συζήτηση, μιλά με τον πατέρα της για τον άντρα που θυμήθηκε στο προηγούμενο επεισόδιο στο ναρκ-όραμά της, κι ο πατέρας της φαίνεται για πρώτη φορά στη σεζόν αληθινός άνθρωπος με συναισθήματα, έτοιμος να σπάσει. Επίσης λέει στην αδερφή της πως, βασικά, αν οι άνθρωποι που διοργανώνουν το πάρτι πρόκειται να ψάξουν την “Αθήνα”, τότε καλά θα κάνει να εξαφανιστεί για λίγο και, βασικά “oops, sorry!”

Όλα αυτά της αφήνουν μόνο άνθρωπο τον οποίο εμπιστεύεται, τον Ρέι. “Δεν είσαι κακός άνθρωπος,” του λέει προς το τέλος του επεισοδίου, κι ενώ έχουν περάσει όλες αυτές τις έντονες στιγμές μαζί τον τελευταίο καιρό. Δεν είναι κάτι που λέει απλά για να δικαιολογήσει τον εαυτό της για αυτό που αισθάνεται αυτή τη στιγμή, παρά είναι μια σταδιακή διαπίστωση που νομίζω όλοι μας έχουμε κάνει όσο αφορά τον Βελκόρο. Ο Ρέι είναι διεφθαρμένος, είναι τραυματισμένος ψυχολογικά σε σημείο μη επιστροφής, και έχει χίλια δυο κακά ως χαρακτήρας, μα είναι αλήθεια πως είχε ένα σωρό ευκαιρίες να παρατήσει αυτή την υπόθεση, είχε αμέτρητα ερείσματα και ισχυρές ενδείξεις πως το καθεστώς ήθελε να δει αυτή την υπόθεση σκουπισμένη κάτω από το χαλί, μα εκείνος συνέχισε να ψάχνει την αλήθεια, έστω κι αν δεν ήταν πάντα βέβαιος ότι το έκανε.

Α, η αλήθεια. Να μιλήσουμε λίγο για την αλήθεια;

Η Άνι, ο Ρέι κι ο Πολ κλεισμενοι σε ένα δωμάτιο παρέα με πολλούς φακέλους, μαρτυρίες και στοιχεία, τα βάζουν όλα στη σειρά, και καταλαβαίνουν ή έστω υποθέτουν, τι ακριβώς έχει συμβεί. Το κλειδί είναι η μαρτυρία του προηγούμενου επεισοδίου, σχετικά με την προέλευση των μπλε διαμαντιών από τις εξεγέρσεις του Λος Άντζελες το 1992.

Τότε, μια ομάδα παραγόντων του Βίντσι, δηλαδή ο αρχηγός της αστυνομίας Χόλογουεϊ κι ο υπαστυνόμος Μπέρις, μαζί με τον Ντίξον (ο οποίος είδαμε σε προηγούμενο επεισόδιο πως ακολουθούσε τους 3 και την έρευνά του σχετικά με τα διαμάντια) και φυσικά τον Μπεν Κάσπερ, είχαν βουτήξει τα διαμάντια στη διάρκεια των εξεγέρσεων, και χάρη σε αυτά και την αξία τους, είχαν καταφέρει να αποκτήσουν τεράστια ισχύ, φτάνοτνας τελικά σε σημείο απόλυτου ελέγχου της διαπλοκής του Βίντσι.

Η Λόρα, η κοπέλα της οποίας -ουσιαστικά- το φάντασμα ακολουθούν οι ντετέκτιβ μας εδώ και τόσα επεισόδια, ηταν ένα παιδί που έμεινε ορφανό στη διάρκεια εκείνων των επιχειρήσεων και, όταν μεγάλωσε, βρήκε τους υπεύθυνους μέσω της εμπλοκής της στα αμαρτωλά πάρτι. Βρήκε τον Κάσπερ, βεβαιώθηκε για το ρόλο του στην υπόθεση και τον σκότωσε και, φυσιολογικά, αργότερα πλήρωσε για αυτό κι η ίδια, στην καλύβα που ανακαλύφθηκε στο δάσος.

 

Όμως αυτό δεν έλυνε το πρόβλημα πως υπήρχε ένα πτώμα, του Κάσπερ, και πίσω του ένα σωρό εμπλεκόμενοι, από τον Φρανκ Σέμιον μέχρι τους αστυνομικούς στους οποίους ανατέθηκε η έρευνα. Όταν κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν έλεγε να κάνει πίσω, κι όταν τα στοιχεία είχαν αρχίσει να οδηγούν στα διαμάντια και στο τοπικό σύστημα διαφθοράς, το σύστημα έκανε τα πάντα για να καλύψει την εμπλοκή του στο αρχικό έγκλημα- από το να στείλει άνθρωπο να σκοτώσει τον Βελκόρο και να βουτήξει τον σκληρό δίσκο με τα αποδεικτικά στοιχεία, μέχρι το πιο άτσαλο cover-up όλων των εποχών, το μακελειό του 4ου επεισοδίου.

Είναι πολύ μπλεγμένο όλο και αναρωτιέμαι αν το επερχόμενο φινάλε 90 λεπτών θα ξεκαθαρίσει λίγο την υπόθεση ή αν θα θεωρηθεί λυμένη και, όπως και στην περσινή σεζόν, η τελευταία αυτή πράξη θα είναι απλά η τελική σκηνή δράσης και η πράξη λύτρωσης των γκρίζων ηρώων του δράματος. Ηρώων όπως η Άνι κι ο Ρέι, για τους οποίους λέγαμε νωρίτερα.

Η Άνι λοιπόν έχει τη στιγμή της με τον Ρέι, κάτι που βλέπαμε να έρχεται κάτι βδομάδες τώρα, μα την ίδια στιγμή οι δύο άλλοι κεντρικοί χαρακτήρες βρίσκονται μπλεγμένοι ο καθένας στην μικρή κόλαση που ο ίδιος δημιούργησε.

Ο Φρανκ Σέμιον, έχοντας όλες τις σχετικές πληροφορίες του τι συμβαίνει με τον Μπλέικ και τον Τσασάνι και τον Όσιπ πίσω από την πλάτη του (από τον Ρέι, ο οποίος του τις παρέδωσε ως μόνη λύση αφότου βρήκε νεκρή τη Ντέιβις), μαθαίνει τα πάντα από τον Μπλέικ και έπειτα τον σκοτώνει. Και προχωρά να ολοκληρώσει την εκδίκησή του σε αυτούς που πίσω από την πλάτη του κινήθηκαν για τον αποτελειώσουν στη στιγμή της αδυναμίας του: Ένω αρχικά μοιάζει να υποχωρεί υπό την ισχύ του Όσιπ, όταν μαθαίνει για μια μεταφορά χρημάτων (που εγώ προσωπικά, αν ήμουν ο Όσιπ ρε παιδάκι μου, λέμε τώρα, θα περίμενα ίσως λίγες μέρες να ηρεμήσουν τα πράγματα πριν την πραγματοποίησω, αλλά βέβαια εγώ δεν είμαι μεγαλομαφιόζος, ένας απλός συντάκτης είμαι, οπότε τι ξέρω) ο Φρανκ παίρνει ό,τι μετρητό δικής του περιουσίας μπορεί να εξασφαλίσει και καίει τα πάντα ώστε να αφήσει τον Όσιπ με την ισχύ στο χέρι.

Έπειτα, παρακολουθεί τη μεγάλη νυχτερινή φωτιά του Βίντσι από την κορυφή ενός παραδίπλα λόφου, πίνοντας αλκοόλ από το μπουκάλι. Αρχηγός.

 

Τον βλέπετε να τη βγάζει τη σεζόν ωστόσο; Σε κάποιο σημείο στην πορεία σκεφτόμουν πως ίσως ο Φρανκ να ήταν εκείνος που έβγαζε τελικά τα κάστανα από τη φωτιά για τους ήρωές μας, μα τελικά ήταν εκείνος που πήρε την απόλυτή του εκδίκηση, και τώρα μένει να δούμε πώς και αν πρόκειται να τη γλιτώσει. Θα συμμαχήσει με τους υπόλοιπους για να το σκάσουν μαζί; Πάντως αυτή η εξέλιξη έχει αυτό το ενδιαφέρον: Στη στιγμή που έγινε σαφές πως η δομή της διαφθοράς στο Βίντσι ήταν υπερβολικά χωμένη μες στο DNA της τοπικής εξουσίας, το μόνο αληθινό χτύπημα στην ντόπια μαφία μπόρεσε να το επιφέρει ένας Μαφιόζος Με Χρυσή Καρδιά.

Όσο για τον Γούντρο, αυτός σίγουρα δεν είχε ευτυχή κατάληξη. Όταν πήγε να συναντήσει τους εκβιαστές του, διαπιστώνουμε πως πίσω από την απειλή αυτή βρίσκονται οι Χόλογουεϊ και Μπέρις, οι οποίοι του ζητούν τον φάκελο των στοιχείων. Ο Γούντρο δεν τον παρέδωσε και, στην σκηνή δράσης που ακολούθησε έπεσε νεκρός από τα πυρά του Μπέρις. Έχουμε την πρώτη μας απώλεια!

Είναι απογοητευτικό για τον Πολ να φύγει έτσι, πόσο μάλλον που η ίδια η ιδέα του εκβιασμού επειδή ‘έχουμε φωτογραφικά στοιχεία ότι είσαι γκέι’ μοιάζει ιδιαίτερα παλιομοδίτικη, ενώ το character arc του κόβεται απότομα.

Είναι όμως κι αυτός ένας βαθύτατα πληγωμένος χαρακτήρας που πέφτει θύμα των αδυναμιών του, θύμα ουσιαστικά του ίδιου του εαυτού του. Σε ένα επεισόδιο όπου κινητήριες δυνάμεις αποκαλύφθηκαν δύο άνθρωποι που έφτασαν στο σημείο της οργισμένης, παθιασμένης, αυτοκαταστροφικής προσωπικής τους σταυροφορίας για εκδίκηση (ο Φρανκ Σέμιον και η Λόρα, ο καθένας τους ουσιαστικά κινώντας το δικό του μισό της πλοκής). Σε αυτή τη σεζόν του “True Detective” οι άνθρωποι χάνουν τους εαυτούς τους μέσα στα πάθη τους με τρόπο ολοκληρωτικό.

Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τελειώσουν όλα. Ή αν έχουν πρακτικά ήδη τελειώσει, κι απλά στο φινάλε της επόμενη βδομάδας θα μετρήσουμε απλά θύματα και επιζήσαντες. Τα λεφτά μας τα ποντάρουμε στην Άνι και τον Βελκόρο. Αν η περσινή σεζόν είναι καμία ένδειξη, οι δύο τους θα καταφέρουν τουλάχιστον να επιβιώσουν από όλο αυτό. Στην τελική, το αξίζουν.

ADVERTISING
  • top stories

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ