PUBLI

Οι 26 κανόνες του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Οι δημοσιογράφοι του Oneman μπαίνουν στη διαδικασία ελέγχου ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και σας παρουσιάζουν τους κανόνες που διέπουν τη διαδικασία.

Σε μία εποχή που η αγορά καινούριου αυτοκινήτου μοιάζει να δυσκολεύει ολοένα και περισσότερο, η αγορά μεταχειρισμένου μοιάζει σχεδόν μονόδρομος. Αρκεί βέβαια να ακολουθήσεις εκείνα τα βήματα τα οποία θα σε οδηγήσουν με ασφάλεια στην αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Εκείνα τα βήματα που θα σου εγγυηθούν ότι το αυτοκίνητο το οποίο αγοράζεις είναι αφενός το ιδανικό για εσένα και αφετέρου στην κατάσταση στην οποία ισχυρίζεται ο πωλητής ότι είναι. Τώρα, το πόσο καλό παζάρι θα κάνεις είναι στο δικό σου χέρι.

Η ομάδα του Oneman λοιπόν, μπήκε στη διαδικασία να αναζητήσει τους τρόπους και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί ο κόσμος στη διαδικασία της αγοράς ενός μεταχειρισμένου. Και εκεί που σταθήκαμε περισσότερο είναι στη διαδικασία ελέγχου ενός μεταχειρισμένου πριν το αγοράσεις. Γιατί λίγο ως πολύ, όλοι μας έχουμε μια ιδέα για το πώς θα το κάνουμε αυτό. Να πάρουμε τηλέφωνο έναν μπάρμπα μας που είναι μηχανικός να το τσεκάρει λίγο πριν το αγοράσουμε. Μόνο που αυτή η τακτική έχει οδηγήσει τόσο και τόσο κόσμο σε λανθασμένες αγορές, σε αγορές που μετάνιωναν μετά για μια ζωή.

Τον έλεγχο του αυτοκινήτου πριν πούμε το μεγάλο ‘ναι’, τον εμπιστευόμαστε σε μία εταιρία σαν την spotmechanic. Τους ανθρώπους δηλαδή που είναι οι πλέον εξειδικευμένοι για να μας πουν αν το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσουμε είναι πράγματι στην κατάσταση που νομίζουμε ότι είναι. Πάμε να δούμε λοιπόν τους κανόνες της σωστής πρακτικής ελέγχου ενός μεταχειρισμένου, παρέα με την κλασική διαδικασία των κανόνων μας.

Κάποτε η αγορά μεταχειρισμένου ήταν η τελευταία επιλογή. Τώρα συνήθως είναι η μοναδική.

Το πρώτο σου αμάξι πρέπει να είναι πάντα ένα παλιό μεταχειρισμένο για να οδηγείς χωρίς άγχος ότι θα το γδάρεις.

Γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι θα το γδάρεις.

Όταν αγοράσεις μεταχειρισμένο, φρόντισε να είναι από κάποιον που αγαπούσε το αυτοκίνητο και το πρόσεχε.

Το πόσο καλό είναι ένα μεταχειρισμένο δεν θα στο πει η χαρτορίχτρα. Θα στο πουν οι ειδικοί που ξέρουν. Και μάλιστα με πλήρη γραπτή αναφορά για την κατάσταση του αυτοκινήτου σου.

Καλό θα ήταν να μην βασιστείς μόνο στα λόγια του για την κατάσταση του αυτοκινήτου.

Καλού-κακού, όταν αγοράσεις μεταχειρισμένο φρόντισε να το πας για ένα γενικό πλύσιμο μέσα-έξω.

 

Όταν πουλάς το αυτοκίνητό σου και το πετυχαίνεις στο δρόμο είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλο γκόμενο.

Η μεγαλύτερη αλητεία είναι να βρίσκεις μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ονειρεύσουν να αποκτήσεις πριν από πολλά χρόνια. Μπορεί να μην το κρατάς πολύ, όμως για λίγο καιρό ζεις το όνειρό σου.

Ο έλεγχος του αυτοκινήτου δεν είναι το να ρίξεις μια ματιά να δεις αν πηγαίνει. Θέλει οπτική γνωμάτευση, έλεγχο του εξειδικευμένου εξοπλισμού από την μπαταρία και το πέλμα των ελαστικών μέχρι το πάχος τη βαφής, έλεγχο του πατώματος με τη χρήση των raceramps αλλά και ένα λεπτομερές test drive 20 σημείων.

Μην αγοράζεις από άνθρωπο που δεν εμπιστεύεσαι την φάτσα του (και από site που δεν έχεις διαβάσει διεξοδικά τα reviews).

Το ζήτημα δεν είναι να είναι καινούργιο, αλλά να φαίνεται καινούργιο. Να το αισθάνεσαι εσύ έτσι.

Μην είσαι διακριτικός. Ρώτα διεξοδικά τι σόι κουμάσι ήταν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης για να καταλάβεις τα σόι κουσούρια του έχει αφήσει.

Εμπιστεύσου το ένστικτο. Όχι το δικό σου, αλλά των μηχανικών που θα αναλάβουν να τσεκάρουν το αυτοκίνητο.

Αν δεν δουλεύουν τα μηχανικά μέρη, συγγνώμη αλλά τι να το κάνεις; Ο κινητήρας, η ψύξη, η μετάδοση είναι ο πυρήνας του αυτοκινήτου που θες να αγοράσεις ή να πωλήσεις.

Ένα καλό μεταχειρισμένο ίσον με δυο καινούργια (στην αθάνατη λογική μια 40άρα ίσον 2 εικοσάρες). Έτσι και αλλιώς, με το που το πας για βόλτα, η αξία του κάπου στη μέση θα πέσει.

Μην αγοράσεις οτιδήποτε για τις τσάμπες και τις χαρακιές του οποίου δεν μπορούν να σου δώσουν επαρκή εξήγηση.

 

Η διαφορά του μεταχειρισμένου από το καινούριο είναι ότι με το πρώτο θα κάνεις σίγουρα απόσβεση των χρημάτων σου. Με το δεύτερο, ποτέ δεν ξέρεις.

Το μεταχειρισμένο είναι λίγο σαν το σπίτι που το νοικιάζεις μαζί με τα έπιπλα. Από τη μία σου τη σπάει που δεν μπορείς να το διακοσμήσεις με το δικό σου γούστο, αλλά από την άλλη, σου λύνει τα χέρια και κάνεις την πιο εύκολη μετακόμιση της ζωής σου.

Οι περισσότεροι δεν δίνουν σημασία στις λεπτομέρειες. Γιατί όμως να κάνεις δικό σου ένα αυτοκίνητο που ακόμα και στα μικρά δεν είναι σε καλή κατάσταση. Ο καλός έλεγχος του μεταχειρισμένου θα αναδείξει ακόμα και αυτές τις λεπτομέρειες.

Είτε είναι να πουλήσεις μεταχειρισμένο είτε να αγοράσεις, ετοιμάσου για μεγάλα παζάρια.

Κάποια μεταχειρισμένα είναι διαμάντια.

Πριν προχωρήσεις στην αγορά του φρόντισε να έχεις διπλοτσεκάρει ότι όλα λειτουργούν όπως ισχυρίζεται ο πωλητής και ότι στο μικρό ντουλαπάκι του συνοδηγού δεν υπάρχουν σκόρδα, σταυροί, μαντζούνια τέλος πάντων για καλή τύχη και καλό δρόμο. Θα βάλεις τα δικά σου.

Ο Θάνος Καλλίρης τα λεγε στον Λάμπη Λιβιεράτο: Ο νέος είναι ωραίος μα όμως ο παλιός, ο παλιός είναι αλλιώς.

Το μεταχειρισμένο μπορεί να έχει και ελάχιστα χιλιόμετρα, μπορεί και πάρα πολλά. Στην κόρη, πάρε το πρώτο. Στον γιο, το δεύτερο. Θα το αλλάξει γρήγορα ούτως ή άλλως.

Μην εφησυχάζεις αν έχει λίγα χιλιόμετρα. Μόνο ο σωστός έλεγχος του αυτοκινήτου θα σου δείξει σε τι κατάσταση βρίσκεται.