REVIEWS

2 ταινίες + 2 σειρές για το ΣΚ: Το Poker Face με τη Natasha Lyonne είναι το must της εβδομάδας

Η Natasha Lyonne ξανά στην μικρή οθόνη με το Poker Face, με την υπογραφή του δημιουργού του Knives Out.

Η Natasha Lyonne επιστρέφει, όχι με δική της πένα αυτή τη φορά όπως με το Russian Doll, αλλά στο Poker Face που δημιουργεί ο Rian Johnson (Knives Out, Star Wars: The Last Jedi). Όχι μόνο η σειρά της εβδομάδας αλλά μία από τις σειρές που περιμέναμε περισσότερο αυτή τη σεζόν.

Εκτός από το Poker Face όμως, έχουμε επίσης δύο τελείως διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες που αξίζουν την προσοχή σου.

ΣΕΙΡΕΣ:

Poker Face

Το Poker Face δεν χάνει. Έχει Natasha Lyonne (Russian Doll, Orange Is The New Black) στον ρόλο της Charlie Cale, μίας γυναίκας που έχει τη δύναμη να αναγνωρίζει πότε οι άλλοι λένε ψέματα, κάτι που τελικά θα την βοηθήσει όταν οι δρόμοι της διασταυρωθούν με επικίνδυνους ανθρώπους και με πολλά μυστήρια. Οδηγώντας μία Plymouth Barracuda, συναντά σε κάθε στάση μία νέα ομάδα χαρακτήρων και επίσης παράξενα εγκλήματα που θέλει να διαλευκάνει.

Εκτός από τη Lyonne θα δούμε στο πλάι της τον Joseph-Gordon Levitt και τον Adrien Brody, όμως θέλω να σταθώ κυρίως στην υπογραφή του δημιουργού του Knives Out, Rian Johnson.

Πρεμιέρα 48 ώρες μετά την Αμερική: Σάββατο 28/1, 22.00, COSMOTE SERIES HD. Με την προβολή του πρώτου επεισοδίου θα είναι διαθέσιμα on demand (COSMOTE TV PLUS) τα 4 πρώτα επεισόδια της σειράς.

Lockwood & Co.

Το Lockwood & Co ακολουθεί τρεις έφηβους κυνηγούς φαντασμάτων εν μέσω μιας στοιχειωμένης επιδημίας στο Λονδίνο. Δύο προικισμένα αγόρια και ένα κορίτσι που επιδεικνύει υπερφυσικές ικανότητες. Η Lucy Carlyle (Ruby Stokes), η νεαρή μέντιουμ, ενώνει τις δυνάμεις της με δύο χαρισματικά αγόρια, τον Anthony Lockwood (Cameron Chapman) και τον George Cubbins (Ali Hadji-Heshmati) και μαζί θα φτιάξουν τη μικρή startup Lockwood & Co. που αναλαμβάνει να κρατήσει τους δρόμους του Λονδίνου ασφαλείς, παλεύοντας με τα κακά πνεύματα.

Η σειρά μεταφέρει από τα best-seller του Jonathan Stroud, αλλά εμείς είμαστε εδώ για τον δημιουργό του Attack the Block Joe Cornish που κάνει εδώ το πρώτο του τηλεοπτικό πρότζεκτ (σενάριο-σκηνοθεσία).

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

ΤΑΙΝΙΕΣ:

Η Χώρα του Θεού (Godland)

Στα τέλη του 19ου αιώνα, ένας νεαρός ιερέας (Elliott Crosset Hove) στέλνεται από τη Δανία στην αγροτική Ισλανδία για να επιβλέψει την οικοδόμηση μίας εκκλησίας, να ιδρύσει μία ενορία και να φωτογραφίσει τους ανθρώπους της. Ο επίσκοπος (Waage Sandø) που τον προετοιμάζει για το επίπονο οδοιπορικό που θα ακολουθήσει αφότου φτάσει στη στεριά, τον συμβουλεύει να δώσει ιδιαίτερη βάση στους τοπικούς οδηγούς που γνωρίζουν τη συμπεριφορά των ποταμών και των παγετώνων που θα χρειαστεί να περάσει ο ιερέας.

Όσο όμως βαθύτερα θα εισχωρεί στο αδυσώπητο τοπίο της περιοχής, τόσο περισσότερο θα απομακρύνεται από την αποστολή και τους ηθικούς του κανόνες. Ο φυσικός κόσμος είναι παντοδύναμος και οι φιλοδοξίες ενός ανθρώπου σύμφωνα με τον Ισλανδό σεναριογράφο/σκηνοθέτη Hlynur Pálmason, ακόμα και σε θέματα φαινομενικά αγνά όπως είναι η πνευματικότητα, θα είναι εύθραυστες μπροστά του.

Ο Pálmason που επανενώνεται εδώ με τον πρωταγωνιστή του στο Winter Brothers, έχει κατασκευάσει ένα ολοκληρωμένο έργο για το ηθικό, μεταφυσικό ταξίδι ενός ιερέα που δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι εύπεπτο, αλλά δεν χρειάζεται να είναι. Ο έτερος πρωταγωνιστής είναι η ίδια η περιοχή που αποτυπώνεται σε χερτζογκιανά πλάνα μεγάλης διάρκειας, πλούσια σε υφή, σε αναλογία διαστάσεων 4:3 που αναδεικνύει την αντίθεση μεταξύ του απέραντου τοπίου με την υποχρεωτικά στενότερη ανθρώπινη οπτική και τη στενομυαλιά του ιερέα.

Ο Pálmason και ο Hove φτιάχνουν έναν σχεδόν απωθητικό πρωταγωνιστή, μία τολμηρή προσβολή της ιδέας ότι η πίστη προικίζει όποιον την ασπάζεται με ταπεινοφροσύνη και καλοσύνη.

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την One from the Heart.

Belle

Το Belle διαδραματίζεται σε ένα κοντινό μέλλον όπου μία πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας ονόματι U κυριαρχεί στην παγκόσμια συνείδηση. Η τραγουδίστρια Kaho Nakamura πρωταγωνιστεί ως Suzu, μία ντροπαλή έφηβη που μένει στην επαρχία εξακολουθεί να θρηνεί τον θάνατο της μητέρας της, η οποία πνίγηκε για να σώσει ένα παιδί από ένα πλημμυρισμένο ποτάμι.

Η Suzu και η μαμά της μοιράζονταν την αγάπη της για τη μουσική, και έτσι μετά το τραυματικό περιστατικό η Suzu άρχισε να παθαίνει κρίσεις πανικού κάθε φορά που προσπαθεί να τραγουδήσει. Μόνο όταν μπαίνει στο U ως avatar Belle ανακτά την αυτοπεποίθηση και τη φωνή της. Με τη βοήθεια του φίλου της χάκερ Hiro (Lilas Ikuta), θα καταλήξει να γίνει ένα viral ποπ είδωλο κατ’ αυτή τη διαδικασία.

Για τη Suzu, η απήχηση του U είναι η ικανότητά της για επανεφεύρεση — ο εικονικός κόσμος υπόσχεται διαφυγή με τη μορφή της ανωνυμίας. Όταν ένας χρήστης με ανάρμοστη συμπεριφορά γνωστός ως Dragon (Takeru Satoh), διαλύει μία από τις συναυλίες της Belle ενώ καταδιώκεται από μία ομάδα πολεμιστών αποφασισμένη να αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, η Belle θα θελήσει να ανακαλύψει το μυστικό του.

Μπορεί η ιστορία ενός ντροπαλού κοριτσιού που βρίσκει τη φωνή της να ακούγεται προβλέψιμη, όμως το animation προσφέρει υπερθέαμα μέσα από μία αδιάκοπη ανάμιξη των στιλ που βαθαίνει την οικοδόμηση του κόσμου της Belle. Το γυαλιστερό 3D CG ζωντανεύει στο U, ενώ ο πραγματικός κόσμος απεικονίζεται στο γνώριμο πιο παραδοσιακό στυλ του Mamoru Hosoda (των υπέροχων Mirai και The Girl Who Leapt Through Time).

Σχεδιασμένη από τον διάσημο animator της Disney, Jin Kim, η Belle πλησιάζει στην πεμπτουσία της πριγκίπισσας εκείνου του στούντιο, με ένα γυαλιστερό πρόσωπο και απίστευτα μεγάλα μπλε μάτια, ενώ Suzu από την άλλη, μοιάζει με μια τυπική καρτουνίστικη ηρωίδα anime, σηματοδοτώντας έτσι την ένταση μεταξύ του διαδικτυακού και του πραγματικού εαυτού της. Το U τώρα σχεδιάστηκε από τον Λονδρέζο αρχιτέκτονα Eric Wong, ενώ στα παραμυθένια backgrounds του κάστρου του Dragon συνέβαλε το ιρλανδικό animation studio Cartoon Saloon που είχε φτιάξει το εκπληκτικό Wolfwalkers.

Ίσως σκόπιμα ωστόσο, ο πραγματικός κόσμος μοιάζει με πιο συναρπαστικό μέρος για να μείνει κανείς. Παρατεταμένες λήψεις του φυσικού κόσμου και μια ζεστή σειρά λεπτομερειών, όπως τα ξεθωριασμένα εμπνευσμένα Post-It στον τοίχο της Suzu ή το τρίποδο σκυλί της, κάνουν τη ζωή της να μοιάζει βιωμένη.

Η υπόθεση του Belle μοιάζει με επικαιροποιημένη έκδοση του Summer Wars του ίδιου δημιουργού, μιας άλλης ιστορίας εικονικής πραγματικότητας που προειδοποιεί για την υπερβολική ενσωμάτωση της τεχνολογίας μέσω ενός αποκαλυπτικού σεναρίου.

Στο Belle, ωστόσο, το διακύβευμα είναι πολύ πιο οικείο και βασίζεται στην ανάπτυξη χαρακτήρων. Δεν στηρίζεται η μοίρα του σύμπαντος στους ώμους της Suzu. Το μόνο που έχει σημασία είναι το αν μπορεί να φτάσει στο άτομο που χρειάζεται τη βοήθειά της. Η κορύφωση της ταινίας εξαρτάται από τη συμφιλίωση με την αποσύνδεση των δύο εαυτών της, ώστε να μπορέσει να ανοιχτεί αληθινά.

Το Belle άλλωστε είναι μία ακόμα διασκευή της Πεντάμορφης και του Τέρατος, φτιαγμένη για την εποχής των αλγορίθμων και των εναλλακτικών ζωών που κάνουμε online, χωρίς μεν να πτοείται από τη διαδικτυακή τοξικότητα, αλλά υποστηρίζοντας μια ελπιδοφόρα προοπτική σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους το διαδίκτυο μπορεί να συνδέσει τους ανθρώπους με ουσιαστικούς, υποστηρικτικούς τρόπους. Ο Hosoda θέλει να πιστεύει πως οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για καλό. Και γιατί όχι;

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Neo Films.