ΜΟΥΣΙΚΗ

Βάζουμε στη σειρά τα βιντεοκλίπ της Μαρίνας Σάττι, από το χειρότερο στο καλύτερο

Από τους δρόμους του Ψυρρή μέχρι την Κωνσταντινούπολη και από κότες μέχρι παντιλίκια, τα βιντεοκλίπ της Μαρίνας Σάττι υπάρχουν για να συζητιούνται.

Από το 2017 που κυκλοφόρησε το βίντεοκλιπ της Μάντισσας, όλα τα βίντεο της Μαρίνας Σάττι συζητώνται, όπως κάποτε συζητούσαμε αυτά της Lady Gaga.

O τρόπος που συνδυάζει την παράδοση με το σύγχρονο θυμίζει αυτόν της Rosalia, αν και όλοι ξέρουμε ότι οι πρώτες που πάντρεψαν αυτά τα δύο ήταν οι Πατ Κιουτ.

Στα πρώτα της κλιπ, η παράδοση έμενε μόνο στους στίχους και στη μουσική. Στα τελευταία ενσωματώνεται και στο βίντεο. Το πιο πρόσφατό της για το Σπίρτο και Βενζίνη βρίσκεται στις τάσεις του YouTube, όπως μπαίνουν όλα όσα βγάζει.

Αποφασίσαμε λοιπόν να τα μαζέψουμε όλα σε αυτό εδώ το άρθρο και να τα κατατάξουμε.

6. Θα σπάσω κούπες

Σκηνοθεσία: Eftychia Iosifidou  

Το Θα σπάσω Κούπες είναι το πρώτο τραγούδι της Μαρίνας Σάττι που βγήκε σε βίντεο. Χάρη σε αυτή τη διασκευή άρχισε να τη μαθαίνει ο κόσμος (αν και οι πραγματικοί φαν την είχαν μάθει στο Steps) και να αγαπά τον τρόπο που επαναπροσεγγίζει την παράδοση.

Το βιντεοκλίπ βέβαια δεν είχε ακριβώς πρόθεση να είναι βιντεοκλίπ. Είναι ένα πιο προσεγμένο βίντεο, που από ό,τι φαίνεται γυρίστηκε κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης. Για αυτό το βάζουμε και στην τελευταία θέση.

5. Μοιρολόι

Το κλιπ για το Μοιρολόι, για το οποίο δεν βρήκαμε τα credits, είναι χωρισμένο σε τρία μέρη. Στο πρώτο, η Μαρίνα Σάττι τραγουδά μαζί με πολλές μαυροντυμένες γυναίκες πάνω σε αμμόλοφους.

Στο δεύτερο μέρος, βλέπουμε σκηνές από πανηγύρια με κακογυρισμένα πλάνα, πιθανότατα τραβηγμένα από κινητό. Στο τρίτο μέρος, βλέπουμε ένα αμάξι να κάνει παντιλίκι στον Λυκαβηττό, ενώ ένας χορευτής χορεύει μπροστά του φορώντας παραδοσιακή στολή. 

Η Μαρίνα Σάττι αγαπά να παντρεύει την αντι-αισθητική με την αισθητική, σε αυτό το κλιπ όμως δεν δένει πολύ το αποτέλεσμα. Θα μπορούσε το κλιπ να έχει μόνο τους λόφους ή μόνο τα πανηγύρια. Επιπλέον, όλα τα τελευταία της βιντεοκλίπ τελειώνουν με παντιλίκια. Κάπου όπα.

4. Μάντισσα

Σκηνοθεσία και Διεύθυνση Φωτογραφίας: kimino

Χορογραφία: Tasos Xiarcho

Το τραγούδι και το κλιπ, που έκαναν τη Μαρίνα Σάττι σούπερσταρ. Συζητηθήκαν και τα δύο εξίσου και ήταν μάλλον το μεγαλύτερο ελληνικό βάιραλ του 2017. Το κλιπ της Μάντισσας ήταν εμπνευσμένο από το Hideaway της Kiesza και από το Wannabe των Spice Girls.

Σου δίνει την εντύπωση του αυθόρμητου, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για μονοπλάνο, μία απαιτητική τεχνική, που δεν επιτρέπει να γίνει ούτε ένα λάθος καθ όλη τη διάρκεια της λήψης. Όπως έχει πει η ομάδα kimino όμως σε συνέντευξή τους, το γύρισαν σε μία λήψη.

Στην ίδια συνέντευξη είπαν ότι η αρχική ιδέα τους για το κλιπ ήταν καπνοί και φωτιές, και στην πρώτη συνάντηση με τη Μαρίνα Σάττι, το πρώτο πράγμα που τους είπε ήταν «δεν θέλω καπνούς και φωτιές».

Στα credits του κλιπ γράφει ότι το styling το έχουν κάνει μόνες τους όλες οι πρωταγωνίστριες, ενώ δεν αναγράφεται ούτε creative director. Πλέον, όλα αυτά έχουν αλλάξει, αφού στα κλιπ της τραγουδίστριας έχουμε και φωτιές και καπνούς και πολλούς συντελεστές στο δημιουργικό κομμάτι.

3. Σπίρτο και Βενζίνη

Σκηνοθεσία: Sekou Abineri

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Kai Blamey

Creative Direction: Mohamed Sqalli

Χορογραφία: Eirini Damianidou

Το τελευταίο κλιπ της Μαρίνας Σάττι συζητήθηκε ιδιαίτερα. Για πολλούς μπορεί να είναι το καλύτερό της, για εμένα όμως έχει πολλή πληροφορία.

Η καλύτερη σκηνή του Σπίρτο και Βενζίνη είναι αυτή με τις φωτιές, που θυμίζει μία 2022 εκδοχή του Ανάβεις Φωτιές της Δέσποινας Βανδή και του Κάτσε Καλά της Έλενας Παπαρίζου. Αν απομονώσω αυτή τη σκηνή ή αν έστω βγάλουμε έξω το παντιλίκι, του δίνω την πρώτη θέση.

2. Γιατί πουλί μ’

Σκηνοθεσία: Alexis Gómez

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Leo Calzoni

Το Γιατί πουλί μ’ γυρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη και η ατμόσφαιρα και η αισθητική του βιντεοκλίπ ταιριάζει απόλυτα με τη διασκευή που έκανε στο παραδοσιακό, θρακιώτικο μοιρολόι.

Η Μαρίνα Σάττι είπε ότι δεν είναι τυχαίο που αποφάσισε να διασκευάσει το συγκεκριμένο τραγούδι και να το βάλει πρώτο στον δίσκο της, Υenna. Η πίεση που ένιωσε μετά τη μεγάλη επιτυχία της το 2017, την έκανε να νιώθει ότι δεν μπορεί να τραγουδήσει και ότι της έχουν κοπεί τα φτερά.

1. Πάλι

Σκηνοθεσία: Theo Gennitsakis & Samuel Rixon

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Antoine Cormier

Creative direction και Παραγωγή: Pressure Agency 

Χορογραφία: Maria Saridou

Το Πάλι είναι ίσως το πιο άρτιο και ισορροπημένο κλιπ της Μαρίνας Σάττι. Είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένο από το Malamente της Rosalia, αλλά έχει τα δικά του στοιχεία. Βρίσκεται στο ίδιο σύμπαν με το Malamente, αλλά είναι κάτι άλλο. Φυσικά κλείνει με παντιλίκι, αλλά επειδή ήταν το πρώτο που έκανε, it’s ΟΚ.