WOMEN

Η Uma Thurman είναι χοντρή και μοιάζει με σφυροκέφαλο καρχαρία

Αυτό πιστεύει η ίδια για τον εαυτό της. Και τίποτα δεν μπορεί να της αλλάξει γνώμη. Ούτε καν η είσοδός της στο Hall of Femme μας.

Το να την συγκρίνεις -όπως έχει κάνει ο Tarantino- με την Greta Garbo, την Marlene Dietrich και οποιαδήποτε άλλη ψηλή, ξανθιά και αινιγματική έχει ποτέ στολίσει την μεγάλη οθόνη είναι δικαιολογημένο. Αλλά και γραφικό. Γιατί η 43χρονη κόρη του κολλητού του Δαλάι Λάμα αισθάνεται απλά ως ένα τυχερό ασχημόπαπο.

 

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, αυτή είναι η γνώμη που έχει για τον εαυτό της η 181 εκατοστών καλλονή για την οποία η Kate Beckinsale έχει δηλώσει ‘Την βλέπεις να σηκώνεται από την καρέκλα και έχει τόσο χάρη που θέλεις να χειροκροτήσεις’.

Αν και πιο χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Joel Schumacher, που την σκηνοθέτησε ως Poison Ivy στο Batman & Robin, όταν την είδε ως γυμνή Αφροδίτη στην πρώτη της μεγάλη ταινία, το The Adventures of Baron Munchhausen ‘‘Όταν άνοιξε το κοχύλι και βγήκε έξω, σηκώθηκα όρθιος στην μέση του κινηματογράφου και άρχισα να ουρλιάζω ‘Ποια, γαμώτο μου, είναι αυτή;’.

Ένα ερώτημα, η απάντηση στο οποίο, μας αναγκάζει να αναλογιστούμε την δύναμη των γονιδίων.

Βλέπεις η Uma, το όνομα της οποίας σημαίνει ‘χάρη’ στην βουδιστική μυθολογία, είναι εγγονή μιας θρυλικής Σουηδέζας καλλονής, το γυμνό σώμα της οποίας έγινε άγαλμα στο λιμάνι του Trelleborg.

Ενώ εξίσου καλλονή ήταν και η μητέρα της που βρέθηκε στα 16 της από μια παιδική χαρά της Στοκχόλμης στην Λονδρέζικη Vogue και από εκεί παντρεμένη με τον ψυχεδελικό guru Timothy Leary στον οποίον την σύστησε ο φίλος της Salvador Dali.

O καλλονός πατέρας της, από την άλλη, νυν καθηγητής στο Columbia, ήταν ο πρώτος Αμερικάνος που έγινε Θιβετιανός μοναχός και ο άνθρωπος που, μαζί με τον Richard Gere (σ.σ. που είχε πει κάποτε στην Uma ότι ήταν πολύ ανασφαλής για να γίνει ηθοποιός) βοήθησε τον Δαλάι Λάμα να  ‘στήσει’ το μαγαζί του στις ΗΠΑ.

Μεγαλώνοντας σε ένα τέτοιο περιβάλλον (σ.σ. μια φίλη της μάνας της, της πρότεινε να κάνει πλαστική στην μύτη όταν ήταν 10 ετών) , η Uma όντως αισθανόταν άσχημη. Και ψιλο-ηλίθια (σ.σ. ο ένας αδελφός της είναι ιδιοφυΐα).

Ένα συναίσθημα που οξυνόταν από τα πειράγματα των παιδιών στο σχολείο που την έλεγαν Big Foot (φοράει No46 παπούτσι) και σφυροκέφαλο καρχαρία (επειδή τα μάτια της είναι πολύ μακριά το ένα από το άλλο).

Η τεράστια ειρωνεία είναι ότι τα πόδια της είναι ένα από τα πράγματα που λάτρεψε πάνω της ο Tarantino, ο σκηνοθέτης που της έχει χαρίσει τις τρεις πιο μεγαλειώδεις στιγμές της καριέρας της.

 

Ξεκινώντας από τον ρόλο της Mia στο Pulp Fiction για τον οποίο κέρδισε δικαίως την μοναδική της υποψηφιότητα για Όσκαρ (μιλώντας για milk shakes, χορεύοντας με τον Travolta ή ξυπνώντας μετά από μια ένεση αδρεναλίνης στην καρδιά).

Και συνεχίζοντας με τα δυο Kill Bill στα οποία ήταν συγκινητικά καλή ως κάτι σαν η ‘μετενσάρκωση’ του Bruce Lee της εποχής του Game of Death.

Με τον Tarantino να λέει στο Warren Beaty (τον αρχικό Bill) βασικά να πάει στον διάολο όταν του πρότεινε να πάρει στην θέση της η Winona Ryder ή η Gwyneth Paltrow.

 

Η αλήθεια είναι ότι εκείνη φρόντισε να τον ανταμείψει για την γενναιοδωρία του. Τόσο ιδιωτικά, με τις ανεπιβεβαίωτες φήμες να θέλουν τον δεσμό τους να είναι ο λόγος που τερμάτισε ο γάμος της με τον Ethan Hawke.

Όσο και δημόσια, καθώς του επέτρεψε να ικανοποιήσει το ποδο-φετίχ του δίνοντάς του να πιεί σαμπάνια από τα τεράστια Christian Louboutin της κατά την διάρκεια του δείπνου που διοργάνωσε το New York Friars Club για χάρη του το 2010.

Οι κοντόφθλαμοι επικριτές της πάντως επιμένουν πως η Uma δεν είναι σταρ, παρά μόνο όταν πίσω από την κάμερα στέκεται ο Tarantino.

Και η αλήθεια είναι ότι η καριέρα της μοιάζει με τρελλό φορτηγό.

Όπου οι καλές στιγμές ( Gattaca, Les Miserables, Henry And June) είναι πολύ πιο σπάνιες από τις κακές (The Truth about cat & Dogs, Batman & Robin, Avengers, Jennifer Eight, Even Cowgirls Get the Blues).

Μπορεί και να έχουν δίκαιο. Η ουσία είναι ότι, στο πρόσφατο φεστιβάλ των Κανών, η δική της εμφάνιση στο κόκκινο χαλί ήταν η μοναδική που στάθηκε στο ύψος των αστέρων που έχουν περπατήσει στην Κρουαζέτ τα τελευταία 40 χρόνια.

Και ότι, αν η εμφάνιση της στα Nymphomaniac του Lars Von Trier είναι τόσο ζουμερή όσο ψιθυρίζεται, μαζί της θα ασχολούμαστε και το επόμενο καλοκαίρι.

 

Άλλωστε, στο τέλος της ημέρας, τίποτα από αυτά δεν την αγγίζουν. Όπως χαρακτηριστικά είχε γυρίσει και είχε πει στον Ralph Fiennes μετά την τρομακτική αποτυχία του Avengers ‘Δεν έχει σημασία. Είναι απλά μια ταινία’.

Και η Uma είχε ανέκαθεν πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί από ότι την καριέρα της. Όπως το πως δείχνει στον καθρέφτη και, κυρίως, τι πνευματικό έργο θα έχει να επιδείξει στην επόμενη οικογενειακή συγκέντρωση.