WOMEN

Τα ελληνικά γυμνά που δεν περιμέναμε ποτέ

Γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο καυτό από το αναπάντεχο. Εκείνο που έρχεται και σε βαράει κατακέφαλα.

Ο πατέρας μου θυμόταν που ήταν όταν ‘σουλατσάρισε’ ο Neil Armstrong στο φεγγάρι. Εγώ όταν είδα την (πρώτη) γυμνή φωτογράφηση της Μαστροκώστα στο Playboy τον Νοέμβριο του 1998. Αυτό που λένε, ‘άλλα (στ)ήθη, άλλα έθιμα’

Συγκεκριμένα βρισκόμουν στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου και υπηρετούσα. Ακόμη πιο συγκεκριμένα κρυμμένος σε μια αποθήκη του Ναυστάθμου. Βλέπεις με είχε στείλει να πάρω τσιγάρα απέξω ένας ανθυποπλοίαρχος. Εγώ προτίμησα να αγοράσω το περιοδικό και να βρω καταφύγιο στην αποθήκη για να το ‘μελετήσω’ με την ησυχία μου. Και ναι, η Γωγάρα άξιζε τον κόπο την στέρηση εξόδου που έφαγα μετά.

Θα μου πεις ‘σιγά την έκπληξη’. Και θα σου πω ότι προφανώς και περιμέναμε ότι θα κάνει κάτι τέτοιο. Ωστόσο η πρώτη φορά έχει άλλη γλυκά.

Το Playboy ήξερε τον τρόπο

Η συγκεκριμένη ήταν μια από τις πάμπολλές φορές που το ελληνικό Playboy τίμησε την ‘άτυπη’ αποστολή του. Το να γδύνει εντελώς επώνυμες Ελληνίδες τις οποίες, μέχρι τότε, είχαμε δει απλά σέξι στα υπόλοιπα περιοδικά. Ξεκινώντας με την -εσαεί ξανθιά αγαπημένη Παναγιά- Ζωή Λάσκαρη, στα 41 της, στον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου πίσω στο 1985.

Και σπάζοντας το κοντέρ με την υπέροχη ‘ακόμη δεν το πιστεύω πως πείστηκε’ Άντζελα Γκερέκου το 1996. Εννοείται στην πρώτη και τελευταία  γυμνή φωτογράφηση της ζωής της.

Ουσιαστικά μιλάμε για το περιοδικό που έσπασε πρώτο το σχετικό ταμπού. Και, ειδικά τα πρώτα χρόνια, το έκανε συστηματικά και επισταμένα.

Ειδική μνεία στην Ασπασία Τζιτζικάκη, την εποχή που ήταν στα πάνω της ως σέξι ερωμένη του Ακάλυπτου στο ‘Και οι Παντρεμένοι έχουν Ψυχή’. Τέλειο στήθος.

Και στην Μαίρη Σκόρδου του Big Brother. Ναι, το περιμέναμε ότι θα την δούμε έτσι. Άλλωστε το ήθελε όλο το ‘έθνος’. Αλλά ήταν η πρώτη φορά που βγήκε κάποια ταυτόχρονα σε τρία περιοδικά, δηλαδή Nitro, Max και Playboy.

Επίσης είμαι -σχεδόν- σίγουρος ότι στο Playboy ήταν που είδαμε για πρώτη φορά την Βάνα Μπάρμπα γυμνή, πίσω στον Δεκέμβριο του 1989. Και μάλιστα φωτογραφημένα στα νησιά Μαδέϊρα της Πορτογαλίας. Όχι, δεν είναι ορθογραφικό λάθος. Στα ‘δίδυμα’ αναφέρομαι.

Τιμή και δόξα στα αντρικά περιοδικά

Αντιθέτως το Penthouse, το αντίπαλο -τουλάχιστον στο εξωτερικό, αν και όχι ποτέ ακριβώς- δεν είχε ποτέ τέτοιες επιτυχίες ή τόσο καλές παράγωγες. Το μόνο που θυμάμαι είναι κάποια στιγμή την Ρούλα Κορομηλά τυλιγμένη με κάτι σεντόνια.

Επίσης, από τα παλιά, θυμάμαι την Ελένη Ράντου, την εποχή του ‘Όχι τα νέα του ΑΝΤ1’. Αλλά όχι το σε πιο έντυπο φωτογραφήθηκε.

Αν και πιο αναπάντεχη ήταν σίγουρα η γυμνή φωτογράφηση της Ειρήνης Σκλήβα στο Max που έσκασε μύτη αμέσως μετά την ανακήρυξη της σε Μις Υφήλιος και που παραλίγο να της στοιχίσει τον τίτλο.

To ίδιο περιοδικό στο οποίο προτίμησε να δείξει το στήθος της για πρώτη φορά η Σταρ Ελλάς Τζένη Μπαλατσινού και η Ελένη Μενεγάκη (Εντάξει, ήταν απλά τυλιγμένη με σεντόνια. Όμως και αυτό κάτι είναι).

Ενώ, πολλά χρόνια αργότερα, εκεί είδαμε και την Σοφία Αλιμπέρτη, γυμνή και ευλύγιστη, λίγο μετά τον χωρισμό της από τον Πάριο. Μακάρι όλες οι χωρισμένες να είχαν την ίδια αντίδραση για το πως να δείξουν στον πρώην το τι χάνουν.

Καθώς επίσης, στο ίδιο περιοδικό, την Μαριλίτα Λαμπροπούλου, την εποχή του ‘Εραστής Δυτικών Προαστίων’. Αν και, όπως την θυμάμαι να μου λέει, το επέλεξε από το Maxim, που επίσης την πολιορκούσε, ακριβώς επειδή πίστευε ότι εκεί θα την δουν λιγότεροι.

Τέλος μια τέτοια λίστα δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει την πρώτη γυμνή φωτογράφηση της Ελένης Πετρουλάκη. Ένα τεύχος που ξεπούλησε σαν ζεστό ψωμάκι. To ιδανικό σημείο για να τελειώσουμε την αναδρομή.

Ίσως με μια επιπλέον εύφημο μνεία στην Μαρία Σολωμού, την elegant -περίπου- γυμνή (μια γυμνή πλάτη και μια πλάγια με σουτιέν και χωρίς εσώρουχο) φωτογράφηση της οποίας στο Esquire κανείς δεν περίμενε.

Ειδική αναφορά σε όλα τα αφιερώματα περί AIDS ή καρκίνο του στήθους που έκαναν και κάνουν γυναικεία ή εβδομαδιαία περιοδικά. Βλέπεις, πέρα από τον σκοπό που υπηρετούν, έχουν ως θετικό side effect ότι βλέπαμε γυμνές (στο περίπου πάντα) γυναίκες που αλλιώς δεν θα είχαμε ίσως την ευκαιρία να δούμε. Όπως π.χ. τις Ευγενία Μανωλίδου και Ελεονώρα Μελέτη που θυμάμαι από ένα Life& Style.

Tην Ελένη Φουρέιτα και την Βάσω Λασκαράκη από το ίδιο αφιέρωμα.

Ή την Χριστίνα Κολέτσα από ένα αντίστοιχο για το AIDS του Downtown.

Eιδική αναφορά 2 στην στήλη Naked City της Lifo (που έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα). Στα πλαίσια της οποίας ενίοτε έχουμε εκπλήξεις τύπου Συνατσάκη.

Ειδική αναφορά No3 στο εξαιρετικό λεύκωμα ‘Λευκό Βιβλίο’ του Τάκη Διαμαντόπουλου μέσα στο οποίο πρωτοείδαμε εντελώς γυμνές -μεταξύ άλλων- τις Φαίη Ξυλά και Κατερίνα Λέχου. Ένα project που μόνο ένας φωροτογράφος του δικού του βεληνεκούς θα μπορούσε να φέρει εις πέρας. Ένα project που πολύ θα θέλαμε κάποιος να επαναλάβει.

Από εκεί και πέρα, αναπάντεχη ήταν η απόφαση της -ψιλοσεμνής και ψιλομετρημένης στις φωτογραφήσεις της- Κατερίνας Παπουτσάκη να δείξει το στήθος της στο ‘Το Φιλί της ζωής’.

 

Ή όταν είδαμε την Σμαράγδα Καρύδη να βγάζει τα μάτια της με τον Αντώνη Καφετζόπουλο στο ‘Ο καλύτερός μου φίλος’. Ακριβώς επειδή η Σμαράγδα, μέχρι τότε, δεν μας είχε δείξει τίποτα ανάλογο φωτογραφικά.

 

Εξίσου αναπάντεχη στιγμή με το γυμνό μεγαλείο της Κάτιας Ζυγούλη στο Επικίνδυνες Μαγειρικές. Μια γυναίκα που δεν είχε επίσης καμία ανάγκη να μας δείξει αυτό που μας έδειξε. Kαι για αυτό την ευχαριστούμε.

 

Επίσης θα ήθελα -συνοπτικά, για να μην σας κουράσω- να πω ένα καλό λόγο για το στήθος της Μαρίας Παπαλάμπρου που είδαμε αναπάντεχα στο ‘Και οι Παντρεμένοι έχουν ψυχή’. Τον γυμνασμένο κώλο της Εβελίνας Παπούλια που είδαμε αναπάντεχα στο Εφάπαξ και τον καμπυλωτό της Θεοφανίας Παπαθωμά που είδαμε στο ‘Κουράστηκα να σκοτώνω τους αγαπητικούς σου’.

Τις γυμνές Ναταλία Δραγούμη και Λήδα Ματσάγγου στο Εργένης. Το petite στήθος της Βίκυς Παπαδοπούλου, αμέσως μετά την γκέλα που έκανε ως μούσα του Παπακαλιάτη, στο ‘Πεθαίνοντας στην Αθήνα’. Την γυμνή Τζένη Θεωνά να την φωτογραφίζει ο Αντώνης Φραγκάκης στην Τυφλόμυγα. Το στήθος της Ντορέττας Παπαδημητρίου που έκανε ένα μικρό ‘cameo’ στο Alter Εgo. Την Ευγενία Δημητροπούλου, όταν ήταν στα σουξέ της με το Νησί, να βγαίνει από την θάλασσα γυμνή στο Τρεις Στιγμές. Και, αντίστοιχα, την Παναγιώτα Βλαντή να μπαίνει γυμνή στην θάλασσα. Εκεί δηλαδή που την εκτιμήσαμε για πρώτη φορά. Εκεί που μας προτρέπει να μπούμε μέσα γιατί είναι φανταστικά.

 

Tι μένει για το τέλος; Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Νόνη Δούνια για το Χαμένο Παράδεισο. Γιατί ένα βίντεο είναι όντως χίλιες λέξεις.