ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η McLaren Senna θα τρόμαζε ακόμα και τον Ayrton

Το απόλυτο δημιούργημα της McLaren Automotive δεν θα μπορούσε παρά να φέρει το όνομα του σπουδαιότερου οδηγού που κάθισε ποτέ στο κόκπιτ των μονοθεσίων της αγωνιστικής της ομάδας.

Συνήθως είμαι αλλεργικός στην εμπορική αξιοποίηση ονομάτων-θρύλων από πάλαι ποτέ συνεργάτες τους. Όμως η συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, καθώς από τα περίπου 855.000 ευρώ που κοστίζει κάθε ένα από τα μόλις 500 δημιουργήματα όπως αυτό που σας παρουσιάζουμε σήμερα, ένα μέρος θα πάει απ’ ευθείας για την ενίσχυση του Senna Foundation. Βλέπετε, η κληρονομιά που άφησε πίσω του ο σπουδαίος Ayrton, ξεπερνούσε κατά πολύ τα όρια μίας πίστας.

Όσο κι αν λατρεύτηκε για τις επιδόσεις του πίσω από ένα τιμόνι, ήταν η συνεισφορά του στον ταλαιπωρημένο και φτωχό βραζιλιάνικο λαό που του χάρισε αιώνια θέση στις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων. Όμως τούτο το κείμενο δεν αφορά τον Ayrton, αφορά τη Senna. Το ‘μαχητικό’ με άδεια κίνησης σε δημόσιο δρόμο που γεννήθηκε στο Ουόκινγκ της Μεγάλης Βρετανίας.

Την κοιτάς και αναρωτιέσαι πόσο λάθος ρότα έχει πάρει το γούστο των Άγγλων. Με το χέρι στην καρδιά, η πρώτη μου σκέψη ήταν πως ένα αυτοκίνητο που θα έφερε το όνομα του κορυφαίου για πολλούς οδηγού όλων των εποχών, θα έπρεπε να είναι όμορφο. Μία κούκλα ξελογιάστρα, ένα σχεδιαστικό ποίημα που θα αιχμαλωτίζει καρδιές. Ξεχάστε το, καμία σχέση. Δεν είναι το αυτοκίνητο του ‘Αγίου Βαλεντίνου’. Δεν μιλά για έρωτα αλλά αφορά οδηγικό σεξ. Δεν αιχμαλωτίζει καρδιές αλλά καταδικάζει ψυχές. Δεν ακολουθεί τη γνώριμη παμπόνηρη τακτική του διαβόλου που κρύβει κάθε πανούργο του σχέδιο σε ένα σαγηνευτικό περιτύλιγμα.

Η McLaren Senna είναι αληθινή σαν αμαρτία, ωμή, μπρουτάλ, αμακιγιάριστη. Σε κοιτάζει στα μάτια και σου ξεκαθαρίζει πως πλέον της ανήκεις. Χωρίς να έχεις άλλη επιλογή. Dominatrix σε τέσσερις τροχούς

Αν φυσικά είσαι από τους λίγους και εκλεκτούς που θα έχουν την τιμή, τη χαρά, το πορτοφόλι για να βρεθούν εντός του cockpit της. Η Senna δημιουργήθηκε για να τοποθετηθεί στην κορυφή της λίστας των πάντα συναρπαστικών, ενίοτε εξωπραγματικών δημιουργημάτων της McLaren Automotive. Ήρθε να εκτοπίσει από το πάνω ράφι της γκάμας την P1, για να πετύχει επιδόσεις που ακροβατούν ανάμεσα σε ονείρωξη και εφιάλτη.

Έχει μεγάλες εισαγωγές αέρα με ενεργά πτερύγια, σπόιλερ, τρομακτικό διαχύτη και μία τεραστίων διαστάσεων ανθρακονημάτινη πίσω αεροτομή, με κινούμενα μέρη στα πρότυπα του DRS από τον μαγικό κόσμο της Formula 1. Αυτά έχουν συνεισφέρει στην εξωπραγματική τιμή των 800 kg παραγόμενης κάθετης δύναμης, που είναι αρκετή για να κολλάει τη Senna στο δρόμο ακόμα κι αν στρίβει με πολύ υψηλές ταχύτητες. Πόσο υψηλές; Η τελική της ταχύτητα ορίζεται στα εκκωφαντικά 340 km/h, τα 0-100 km/h έρχονται σε 2.8 δευτερόλεπτα ενώ τα 0-200 απαιτούν μόλις άλλα 4!

Αρωγός σε αυτές τις επιδόσεις είναι το χαμηλό βάρος του οχήματος (μόλις 1198 kg), αφού η ραχοκοκαλιά του –το πλαίσιο- αλλά και τα περισσότερα περιμετρικά του μέρη είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα. Και φυσικά ο θηριώδης V8 Twin Turbo χωρητικότητας 4.0 lt που φωλιάζει στα σωθικά της, προσφέροντας ισχύ της τάξης των 800 PS και ροπή των 800 Nm!

Η σχεδιαστική γλώσσα της Senna είναι άκρως επιθετική και διαφέρει από οποιαδήποτε προηγούμενη McLaren, διότι καμία άλλη McLaren με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους δεν μπορούσε να πετύχει τέτοιες επιδόσεις. Με την πρώτη ματιά ξέρεις που επικεντρώνεται αυτό το αυτοκίνητο. Και για να πετύχουμε τους στόχους στον τομέα των επιδόσεων, έπρεπε να ανέβουμε επίπεδο, ακόμα και σε σχέση με την P1″, ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθυντής σχεδιασμού της McLaren Automotive, Rob Melville.

Η εντυπωσιακή ισχύς περνά στους ντυμένους με Pirelli P Zero Trofeo R τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και επτά σχέσεων. Η ανάρτηση αποτελεί εξελιγμένη έκδοση αυτής που φορούσε η P1, με ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια, υδραυλικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδους. Διαθέτει τρία mode ορέξεων: Comfort, Sport, Track, ανάλογα που θέλετε να απελευθερώσετε αυτή τη στρατιά αλόγων. Όμως η McLaren προσφέρει και μία επιπλέον επιλογή set up σε αυτό το μοντέλο, τη ‘Race’, στην οποία η απόσταση από το έδαφος ελαχιστοποιείται και η ανάρτηση σκληραίνει. Κι όχι μόνο αυτή, αφού βγαίνοντας πλέον στην πίστα, είπαμε, δεν μιλάμε για οδήγηση. Μιλάμε για sex.

Να πούμε λοιπόν και για προφυλάξεις. Πέρα από τον ηλεκτρικό φύλακα άγγελο που ακούει στο όνομα RaceActive Chassis Control II και επιδιώκει να κρατήσει τη Senna σε τούτο τον κόσμο αν ο οδηγός υπερβάλει και βάλει πλώρη για τις ανοιχτές πύλες της Κολάσεως, υπάρχει και σπέσιαλ σύστημα πέδησης. Συγκεκριμένα, οι Άγγλοι κάνουν λόγο για τα πιο εξελιγμένα φρένα που έχουν εφοδιάζει ποτέ μοντέλο τους, περιλαμβάνουν κάρμπον-κεραμικούς δίσκους και καλούνται τα σταματήσουν αυτό το θεριό τ’ ανήμερο.

Το εσωτερικό είναι όπως θα περίμενε κανείς ‘σπαρτιάτικο’. Κι εδώ ως επί το πλείστον είναι όλα από ανθρακονήματα, ανάμεσά τους και τα tailor made καθίσματα που εγκλωβίζουν τον οδηγό/συνοδηγό ενόψει του απαιτητικού roller-coaster που θα ακολουθήσει. High-tech νότα αποτελεί η οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας απ’ όπου ρυθμίζονται όλες οι λειτουργίες του οχήματος ενώ αντί του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, υπάρχει μία λεπτή οθόνη με περιορισμένες ενδείξεις.

Δεν λείπουν στοιχεία που συνεισφέρουν στην βαρετή καθημερινότητα της κίνησης ενός τέτοιου supercar, για παράδειγμα στους δρόμους του Πριγκιπάτου του Μονακό, όπως η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος. Και για εκείνες τις ανάλατες μετακινήσεις σε αστικό τοπίο φορολογικών παραδείσων, η αρχέγονη κραυγή του V8 που στα αυτιά κάθε petrol head ακούγεται σαν μελωδία του Vivaldi, μπορεί να αντικατασταθεί από παραδοσιακές νότες προερχόμενες από υπέρ-σύγχρονο ηχοσύστημα επτά ηχείων της Bowers & Wilkins!

Οι λίγοι κι εκλεκτοί που θα αγοράσουν μία από τις 500 McLaren Senna, θα μπορούν να διαλέξουν το χρώμα της από μία παλέτα 18 επιλογών, με αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης. Μην τυχόν και ανταμώσετε με άλλη στο δρόμο πηγαίνοντας και είναι ίδιες.