ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο Michael Fassbender μόλις πλησίασε λίγο ακόμα τον Paul Newman

Ο διάσημος ηθοποιός τρέχει πλέον σε αγώνες αυτοκινήτου. Και είναι και καλός.

Βλέποντας αυτή τη φωτογραφία η ενστικτώδης αντίδραση είναι να μπεις google search και να πληκτρολογήσεις «Michael, Fassbender, new movie, racing». Μη το κάνεις. Το πιθανότερο είναι να γεμίσει η οθόνη σου τέρατα από τον μακρινό πλανήτη Origae-6. Αντίθετα, το μοναδικό ‘τέρας’ που πρέπει να σε απασχολήσει είναι αυτή η πανέμορφη αγωνιστική Ferrari 488, ένα θεριό ανήμερο για πίστα που βγάζει 650 εξαγριωμένα άλογα από το υπέρ-τροφοδοτούμενο V8  και χωρητικότητας 3.9 lt ‘κουκούλι’ της. Αυτό προσπάθησε να ‘φάει’ τον Γερμανο-Ιρλανδό πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, με τα 19 ‘γυρίσματα’ κάθε αγώνα να αφορούν στο εντυπωσιακό ‘σκηνικό’ της θρυλικής πίστας Λαγκούνα Σέκα.

Δεν είναι λοιπόν σενάριο κάποιας ταινίας. Τουλάχιστον προς το παρόν ο 40χρονος έχει την ταχύτητα μόνο ως χόμπι, αν και δεδομένης της αγάπης του για αυτή, δεν αποκλείεται αργά ή γρήγορα να τον δούμε να υποδύεται ένα σχετικό ρόλο. Άλλωστε σε αντίθεση με τον Sylvester Stallone που ήταν αστείο και μόνο το να παίζει το ρόλο οδηγού αγώνων μονοθεσίων στο DRIVEN με τέτοια μούσκουλα και σωματότυπο, ο Fassbender θα έπειθε. Μία σκέψη είναι, κρατήστε τη.

Ο Fassbender με τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της F1, Sebastian Vettel, στο περιθώριο του Grand Prix Καναδά.

Επιστρέφοντας στην ουσία, ο διάσημος ηθοποιός έχει πολλάκις βρεθεί στα paddock της Formula 1. Σε τουλάχιστον τέσσερις περιπτώσεις έχει θεαθεί χωμένος σε γκαράζ ομάδων, να μιλάει με οδηγούς και τεχνικούς, να βολτάρει στο grid, να παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις μάχες ρόδα με ρόδα. Όχι όπως οι περισσότεροι τέτοιου επιπέδου celebrities που πάνε, χαμογελούν για τα κλικ, λένε μία γλυκανάλατη ατάκα και έχουν φύγει πριν καν τραγουδήσει η χοντρή στο βάθρο. Ο Fassbender είναι petrol head κι ας μην έχει αυτοκίνητο (!), πράγμα που ένα δαιμόνιο μυαλό στο Μαρανέλο θεώρησε ευκαιρία.

Έτσι του έκαναν πρόταση να τρέξει στο πρωτάθλημα Ferrari Challenge της Βόρειας Αμερικής, την οποία βρήκε εξ αρχής ενδιαφέρουσα και που φέτος, κατέστη εφικτό να υλοποιηθεί! Γιατί μη ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με έναν ηθοποιό πρώτης γραμμής που μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος μπορεί να μοιραστεί σε 3 ή 4 προσωπικότητες που ενδεχομένως σύντομα να σε συναρπάσουν στη μεγάλη οθόνη. Από τον Magneto στους X-Men, μέχρι τον Steve Jobs κι από το ανθρωποειδές David 8 στον Προμηθέα μέχρι φαροφύλακα Tom Sherbourne στο ‘Light Between Oceans’.

Φέτος λοιπόν, αφού ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της ταινίας ‘Snowman’ όπου ενσαρκώνει τον ‘Harry Hole’, συγγραφικό ήρωα του πολυδιαφημισμένου Jo Nesbo, βρήκε κενό στο πρόγραμμά του. Έτσι συμφωνήθηκε να τρέξει σε 4 ή 5 από τους 6 γύρους του θεσμού, αρχής γενομένης από την πίστα της Λαγκούνα Σέκα στην Καλιφόρνια.

Φυσικά προηγήθηκε ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης (Corso Pilota), με έμπειρους οδηγούς αγώνων να τον καθοδηγούν στα βασικά της αγωνιστικής οδήγησης (apex και λοιπά σχετικά), προετοιμάζοντάς τον για έναν από τους πιο απαιτητικούς ‘ρόλους’ της καριέρας του: του οδηγού αγώνων.

«Η Ferrari είναι άρρηκτα συνδεμένη με τους αγώνες και τα μέλη της μου έδωσαν της βάσεις για να αναπτύξω τις ικανότητές μου πίσω από το τιμόνι μίας αγωνιστικής 488 Challenge. Από μικρό παιδί λάτρευα τη Ferrari και στη συνέχεια είχα ως είδωλό μου τον πολυπρωταθλητή της, Michael Schumacher. Το να συμμετέχω λοιπόν τώρα στο Ferrari Challenge, αποτελεί την ολοκλήρωση ενός ονείρου», είπε σχετικά ο Fassbender.

Πως τα πήγε λοιπόν στο ντεμπούτο του, τρέχοντας σε αυτή την απαιτητική, γεμάτη υψομετρικές διαφορές, αριστερόστροφη πίστα 3602 μέτρων;

– Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών σημείωσε καλύτερο χρόνο 1.32.265, τοποθετώντας εαυτόν στην 14η θέση της κατάταξης.

– Στη δεύτερη περίοδο το καλύτερό του πέρασμα ήταν στα 1.33.082, κατατάσσοντάς τον 17ο.

– Στις κατατακτήριες του πρώτου αγώνα κατέβηκε στο 1.31.691 με μέση ωριαία ταχύτητα 87.869 μιλίων εξασφαλίζοντας την 16η θέση στο grid.

– Το αγωνιστικό του ντεμπούτο ήταν δύσκολο και συνοδεύτηκε με τη 17η θέση ανάμεσα σε 20 συμμετοχές.

– Σιγά-σιγά άρχισε να εγκλιματίζεται στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του θερμού και στις κατακτήριες δοκιμές του δεύτερου αγώνα, παρότι βρέθηκε πάλι στην 17η θέση, κατέβασε την καλύτερη επίδοσή του στο 1.30.588!

– Στον δεύτερο αγώνα τερμάτισε 14ος και 6ος στην κατηγορία του. Πράγμα που σίγουρα του άνοιξε την όρεξη για τη συνέχεια!

Δείτε τι είπε για αυτή την παρθενική επίσημη εμφάνιση εντός πίστας, ως καλεσμένος του Jimmy Fallon στο ‘The Tonight Show’!

Κι αυτή είναι λοιπόν μόνο η αρχή. Η συνέχεια είναι το επόμενο Σαββατοκύριακο, όπου το Ferrari Challenge επισκέπτεται το εντυπωσιακό σιρκουί Gilles Villeneuve στο Μόντρεαλ του Καναδά, ως υποστηρικτικός αγώνας του Grand Prix της Formula 1.

Το νου σας κύριοι Alonso και Hamilton, ο Fassbender έρχεται τέρμα γκάζι!

Όταν οι ηθοποιοί γίνονται οδηγοί αγώνων

Όμως ο Fassbender δεν είναι ο πρώτος (και σίγουρα ούτε ο τελευταίος) ηθοποιός που φοράει αγωνιστική φόρμα επιδιώκοντας να δείξει πως ‘το στρίβει το τιμόνι’! Ακολουθούν οι τρεις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις!

Paul Newman

Ξεκινώ με βαθιά υπόκλιση και συνεχίζω λέγοντας πως εκτός από σπουδαίος ηθοποιός, ο Paul Newman αποτέλεσε μία πολύ σημαντική προσωπικότητα του κόσμου των αγώνων και μάλιστα με διπλό ρόλο. Ο πρώτος ήταν αυτός του οδηγού και περιελάμβανε πληθώρα επιτυχιών. Όλα ξεκίνησαν από την ταινία ‘Winning’ του 1969 όπου υποδυόταν έναν οδηγό αγώνων που ήθελε να κατακτήσει τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης. Για τις ανάγκες αυτής πήγε σε σχολή αγωνιστικής οδήγησης και το νερό μπήκε στο αυλάκι. Από το 1972 και μετά άρχισε να κερδίζει σε αγώνες διάφορων κατηγοριών στις ΗΠΑ, φτάνοντας στην κορυφαία στιγμή του το 1979. Μοιραζόμενος τη θρυλική Porsche 935 με τους Rolf Stommelen και Dick Barbour, τερμάτισε δεύτερος γενικής κατάταξης και πρώτος στην κατηγορία του στον επικό 24ωρο αγώνα αντοχής του Μαν! Είναι χαρακτηριστικό πως κάποια στιγμή είχε τέτοια εμμονή με τους αγώνες που είχε παραμελήσει εντελώς την καριέρα του ως ηθοποιός.

Στα 70 του (!) έγινε ο γηραιότερος νικητής σε υψηλού επιπέδου αγώνα, κερδίζοντας την κατηγορία του στον 24ωρο αγώνα της Ντεϊτόνα και συνέχισε να τρέχει μέχρι τα 83 του, εξακολουθώντας να είναι άκρως ανταγωνιστικός!  Παράλληλα, ήταν ιδιοκτήτης αγωνιστικών ομάδων που σημείωσαν πολλές επιτυχίες και κατέκτησαν πολλούς τίτλους σε αγώνες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Steve McQueen

Αν αγαπάς την ταχύτητα απαγορεύεται να μην έχεις δει την ταινία ‘Le Mans’. Εκεί ο Αμερικανός ηθοποιός ουσιαστικά μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το πάθος του καθώς από νεαρή ηλικία είχε ιδιαίτερη σχέση με το γκάζι. Είτε στους τέσσερις, είτε στους δύο τροχούς. Το 1961 ξεκίνησε την εμπλοκή του με τους αγώνες, τερματίζοντας τρίτος στον αγώνα του Βρετανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού στο Μπραντς Χατς ενώ η καλύτερη στιγμή του ήρθε στον 12ωρο αγώνα αντοχής του Σέμπρινγκ το 1970. Παρότι το αριστερό του πόδι ήταν στο γύψο μετά από ατύχημα με μοτοσυκλέτα, μοιράστηκε μία Porsche 908/02 με τον Peter Revson και κέρδισαν την κατηγορία 3 λίτρων, βλέποντας την καρό σημαία μόλις 23 δευτερόλεπτα πίσω από τη Ferrari 512S του θρύλου των αγώνων Mario Andretti! Όπως και ο Newman, o McQueen έτρεξε και σε off road αγώνες όπως το Baja 1000 ενώ είχε συμμετοχές και σε αγώνες μοτοσυκλετών.

Patrick Dempsey 

Μία από τις αγαπημένες μου ατάκες σε ότι αφορά επιδέξιες κινήσεις εντός πίστας, αφορά στη ‘χειρουργική ακρίβεια’. Από δαύτη το κοινό θα ορκιζόταν πως έχει μπόλικη ο συγκεκριμένος αφού μετά την νεανική και άγουρη καριέρα του ως ‘Lover Boy’, τη μεγάλη επιτυχία του την έκανε στη μικρή οθόνη ως Δόκτωρ Derek Shepherd στο Grey’s Anatomy. Όμως κι αυτός είναι ‘δοσμένος’ στην ταχύτητα, ένας ακόμα ηθοποιός με βενζίνη υψηλών οκτανίων να κυλάει στις φλέβες. Από το 2004 έως το 2015 είχε σταθερή εμπλοκή σε αγώνες αντοχής. Μάλιστα έστησε και αυτός τη δική του αγωνιστική ομάδα ενώ διατηρεί και μία εντυπωσιακή συλλογή οχημάτων. Από το 2009 ξεκίνησε την περιπέτειά του στο Μαν, φτάνοντας στο ζενίθ της καριέρας του ως οδηγός αγώνων πρόπερσι, όταν ανέβηκε στο βάθρο του θρυλικού αγώνα, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία GTE Am τρέχοντας με μία Porsche 997 GT3 RSR!