ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τι αυτοκίνητο θα πάρεις αν πιάσεις το τζόκερ;

Ένας συντάκτης του ONEMAN και τέσσερις άνθρωποι από τον κόσμο της ταχύτητας, ονειρεύονται το αυτοκίνητο που θα έπαιρναν αν είχαν όλα τα λεφτά του κόσμου!

Φαντάσου το story ως εξής: παραμονή Πρωτοχρονιάς 2017. Μετά από 14 απανωτά και πάνω απ’ όλα αθώα και συμπτωματικά τζακ ποτ, η κληρωτίδα βγάζει τους αριθμούς που παίζεις μια ζωή. Τόσα χρόνια δεν είχες πάρει ποτέ περισσότερο από ενάμιση ευρώ (ούτε τυρόπιτα δηλαδή). Ξαφνικά είσαι ο μοναδικός υπέρ-τυχερός και κερδίζεις τόσα λεφτά που δεν ξέρεις ούτε να μετράς μέχρι το συγκεκριμένο αριθμό!

Ακολουθούν δύο επιλογές. Είτε αρχίζεις και τα θάβεις όπως ο Πάμπλο Εσκομπάρ, είτε αρχίζεις και κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα. Μη ντρέπεσαι, μεταξύ μας είμαστε και οι γυναίκες μας το ξέρουν καλά: το πρώτο τιμολόγιο θα ερχόταν από αντιπροσωπεία αυτοκινήτου. Ποια και γιατί όμως; Ακολουθούν 1+4 εξομολογήσεις που πολύ θα θέλαμε όλοι να πιστεύουμε πως κάπως, κάπου, κάποτε, θα εξελιχθούν σε αληθινές ιστορίες.

Συντάκτης Oneman – Ο ονειροπόλος

 

Πριν βάλω πλώρη για το πρακτορείο, θα ξεδιπλώσω τις σκέψεις μου. Όχι τίποτα άλλο, μετά δεν θα έχω χρόνο να εξηγώ –εκατομμυριούχος γαρ. Από πιτσιρίκος λοιπόν είχα ως σταθερά στις αυτοκινητικές μου ονειρώξεις, τα supercars. Από την Testarossa του Σάνι Κρόκετ, μέχρι την Countach με την οποία κέρδιζα πάντα στο Υπέρ-Ατού, το γούστο μου παρέκκλινε ελάχιστα όσο σκαρφάλωναν οι ιπποδυνάμεις αλλά πάντα κινούνταν στο πλανήτη των 350+ αλόγων.

Η δεύτερη σταθερά αφορούσε το αντισυμβατικό των προτιμήσεών μου. Όταν όλη Ελλάδα ήταν με τον Άρη του Γκάλη, εγώ προτιμούσα τον ΠΑΟΚ του Κόρφα. Οι πράσινοι έφταναν ημιτελικά στο Κύπελλο Πρωταθλητριών στο ποδόσφαιρο αλλά εγώ εκεί, πείσμα, γαύρος στα πέτρινα χρόνια. Αντίστοιχα, επειδή όλοι ονειρεύονταν μία Ferrari, σύντομα το πήρα απόφαση: θα έπαιρνα Lamborghini. Κι όχι κόκκινη. Μαύρη, άγρια, κακιά. Το μόνο που μου έλειπε ήταν τα λεφτά.

 

Η τρίτη σταθερά αφορά στην τσέπη μου, που ακόμα και σήμερα πλησιάζει τις παραπάνω μάρκες μόνο σε κλίμακα 1/45 από τη Matchbox. Αλλά πρέπει να το παραδεχθώ, το πέρασμα από τα πρώτα ‘άντα’, μου έφερε αυτή την κρίση μέσης ηλικίας που αν ήμουν επιτυχημένος business man θα ισοδυναμούσε με μία νέα Porsche στο γκαράζ μου. Επειδή δεν είμαι, ισοδυναμεί απλά με μετάλλαξη του ευχολογίου μου. Τι θα έπαιρνα λοιπόν αν κέρδιζα το τζόκερ;

Ξεχάστε τις σαγηνευτικές ‘Ιταλίδες’, τις καλλίπυγες ‘Γερμανίδες’ και τα σουηδικά ‘τέρατα’. Δεν αποζητώ πια ωμή οδηγική βία, αναρτήσεις κούτσουρα να ταράζουν παΐδια και όψεις βγαλμένες από την ‘Αποκάλυψη’. Μεγαλώνοντας, ζητώ άλλα πράγματα από το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Καλός ο παθιασμένος έρωτας αλλά θέλω και λίγη αγάπη.

 

Είναι απόλαυση το πρόστυχο στρίψιμο σε φιδίσιους δρόμους, όμως δεν με χαλάει η killing me softly προσέγγιση. Κοινώς, θέλω επιδόσεις αλλά όχι… στο χέρι. Τις θέλω με περιτύλιγμα και κορδέλα, με στιλ και με φινέτσα. Θέλω ένα αυτοκίνητο που ελάχιστοι θα έχουν, όχι επειδή δεν θα μπορούν αλλά επειδή δεν είναι η προφανής επιλογή για έναν νεόπλουτο του ευρωπαϊκού Νότου. Καλά καταλάβατε: θέλω μία Aston Martin!

Ωστόσο, όχι οποιοδήποτε μοντέλο της βρετανικής εμβληματικής μάρκας. Θέλω μία DBS του 2008! Η επιλογή της δεν είναι διόλου τυχαία και οι συνειρμοί είναι προφανείς. Το Casino Royal και ο Daniel Craig έδωσαν νέο νόημα στον ήρωα που ακούει στο όνομα James Bond και αυτό ήταν το αυτοκίνητό του. Κομψό και εκλεπτυσμένο, επιθετικό αλλά συνάμα αινιγματικό. Ξέρεις μέσα σου πως μπορεί να σου δώσει τα πάντα αλλά δεν μπορείς να ποντάρεις ούτε cent πως η καρδιά του θα ανήκει σε εσένα.

Και τι καρδιά: 6λιτρη V12 απόδοσης 517 ίππων, που προσφέρει τελική ταχύτητα μία ανάσα πάνω από τα 300 km/h και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 4.3 δευτερόλεπτα. Να γιορτάζεις του Αγίου Βαλεντίνου μαζί της 365 μέρες το χρόνο!

Οι petrol heads ξέρετε καλά πως δεν είναι η ισχυρότερη Aston Martin, δεν είναι η πιο γρήγορη. Κοντεύει μάλιστα σχεδόν δεκαετία που συστήθηκε στον κόσμο στο Pebble Beach Concours d’ Elegance τον Αύγουστο το 2007. Αλλά σας είπα πριν για αγάπη και αυτή με τα χρόνια μεγαλώνει, δεν σβήνει. Στο Spectre o James αλώνιζε τους δρόμους της Ρώμης με την υπέρ-σύγχρονη DB10 αλλά στα μάτια μου έμοιαζε σαν κοριτσάκι σε σχέση με την DBS. Μικροκαμωμένη, σικ και αεροδυναμική αλλά με μινιμάλ τρόπο που δεν εναρμονίζεται με το πάντα παράξενο γούστο μου (που να με αφήσουν να γράψω και για γυναίκες!). Μπορεί το νέο αυτοκίνητο του Bond να τράβηξε το βλέμμα μου αλλά δεν το κράτησε. Αυτό επέστρεψε και μάλιστα σε mode αιώνιου θαυμασμού προς την DBS.

(Ωδή στην καμπύλη, νευρώδης και με χαρακτήρα. Και πάνω απ’ όλα, με μία φαρδιά, πλατιά κ@λ@ρ@ που θέλεις να οργώσεις στοργικά με το πιο απαλό σου χάδι.)

Γι’ αυτούς και για δεκάδες ακόμα λόγους την αγαπώ και θα ήθελα να την κάνω δική μου. Ίσως με την ελπίδα πως μαζί με το κλειδί της θα αποκτούσα τη γκαρνταρόμπα του James, την πέραση του James, τις φονικές ικανότητες του James και τους κοιλιακούς του James. Τι; Δεν περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό;

Δε βαριέσαι, δεν το κέρδισα ακόμα το τζόκερ, δε θα κάτσω να σκάσω. Πάω να φτιάξω μία βότκα-μαρτίνι. Ανακατεμένη και όχι κουνημένη – έτσι για σπάσιμο.

Τι λέει το Oneman: Προσγειώσου αγόρι μου και αντί για την Aston του James, πάρε τη Dodge του Al Bundy που σου ταιριάζει περισσότερο!

Σταμάτης Κατσίμης – Ο πιστάκιας

Από τα μεγαλύτερα ταλέντα μας που βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι μονοθεσίου, έτρεξε στην ιταλική F3 και την ιταλική Formula Renault, με κορύφωση στην καριέρα του τη δυναμική του παρουσία στη Superleague Formula με το μονοθέσιο του Ολυμπιακού! Τώρα πια κάνει επιλεκτικές εμφανίσεις σε αναβάσεις και special events όπως το P.I.C.K.

«Είμαι παραδοσιακός τύπος και δεν θα κάνω την έκπληξη. Το πρώτο έξοδο θα ήταν σε αεροπορικό εισιτήριο, προορισμός Μιλάνο και από εκεί με φόρα στο Μαρανέλο. Θα έπαιρνα λοιπόν την απόλυτη Ferrari, τη LaFerrari! Γιατί; Διότι εμφανισιακά φαντάζει εξωπραγματικό μοντέλο, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Παράλληλα, κουβαλάει ένα σήμα με τεράστια ιστορία.

Δεν με νοιάζουν μόνο οι επιδόσεις, υπάρχουν και πιο γρήγορα αυτοκίνητα αλλά για να θεωρηθεί κάποιος ολοκληρωμένος οδηγός στη ζωή του, πρέπει να έχει οδηγήσει μία Ferrari. Ακόμα δεν τα έχω καταφέρει, έχω κάτσει μόνο στη θέση του συνοδηγού μίας 430. Θα το κάνω μία και καλή με τη LaFerrari μου! Το ερώτημα είναι: στο κλασικό κόκκινο χρώμα ή σε μαύρο, να κυκλοφορεί σα φάντασμα τη νύχτα;

Σίγουρα πρόκειται για προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο αλλά δεν το θέλω επειδή είναι υβριδικό θηρίο (963 άλογα συνδυαστικά από έναν V12 6.3 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ), σε αυτό το επίπεδο δε με νοιάζουν οι τεχνολογικές λεπτομέρειες. Αρκεί να φλερτάρει με τα 1000 αλογάκια!»

Τι λέει το Oneman: ‘Χέρια’ να την οδηγήσει έχει, ας την πάρει όμως σε κόκκινο για να ταιριάζει και με το μονοθέσιο του Θρύλου!

Δημήτρης Παρίσης – Ο Sim Racer

(Δεν το λέει αλλά μάλλον αυτό ονειρεύεται: το απόλυτο virtual car, το X1 του Adrian Newey και της Red Bull Technologies)

Το καμάρι μας στο sim racing, με πολλές διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο την τελευταία 8ετία. Φέτος είναι 3ος στην κατάταξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος με 6 αγώνες να απομένουν. Ενδεικτικά θα σας πούμε πως ένας από τους μεγάλους του αντιπάλους ήταν ο  Stoffel Vandoorne – ναι, αυτός της McLaren στη Formula 1!

«Ας κάνουμε ένα case study: Έστω ότι έχω τα λεφτά του κόσμου. Οι επιλογές μου άπειρες. Από ένα απλό SUV μέχρι και μονοθέσιο Formula 1. Παιδί του ίντερνετ και όλες οι πληροφορίες με το πάτημα ενός κουμπιού. Σχεδόν 30, παράλληλα sim racer και με μια 20ετία στην πλάτη μου παρακολουθώντας Formula 1, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω και να πειραματιστώ σε διάφορα ειδών σασί. Το τέλειο σενάριο; Να μπορώ να οδηγώ μία F1 καταμεσής του δρόμου. Imagine that! Αλλά ούτε και αυτό θα ήταν για μένα αρκετό.

Δεν υπάρχει το ‘απόλυτο’ αυτοκίνητο. Θέλεις λίγο από την ταχύτητα της Ferrari, λίγο από την ομορφιά της Mercedes και λίγο από κάτι άλλο. Συμπέρασμα: Το ‘απόλυτο’ αυτοκίνητο είναι αυτό που θα συνδυάσω όλα αυτά που θέλω σε ένα και μόνο. Κουμπί και διαφορετικό app. Κάτι σαν το τροχόσπιτο των Thornberrys. Το μυαλό τρέχει όπως ένας αγώνας F1. Κάθε στροφή και φαντασία στο στήσιμο του ‘τέλειου’ αυτοκινήτου».

Τι λέει το Oneman: Του λες να διαλέξει πραγματικό αυτοκίνητο κι αυτός ψάχνει πάλι virtual car! Τόσα εκατομμύρια και αυτός θα τα ξοδέψει σε video games!

Άκης Βασιλέρης – Ο καρτάκιας

Μέλος της σημερινής ελίτ στον χώρο των καρτ, με παραστάσεις από το εξωτερικό αλλά πολλές επιτυχίες στο εσωτερικό. Προηγείται στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ΚΖ2, την κορυφαία κατηγορία στο ελληνικό karting!

“Υποθετικά μιλώντας λοιπόν, αν κατάφερνα κάποια στιγμή στην ζωή μου να έχω τα λεφτά όλου του κόσμου, τότε σίγουρα θα ήταν ύποπτο αλλά καθόλου άσχημα για εμένα! Αν τα είχα λοιπόν και ήθελα να τα επενδύσω σε ένα dream car, θα επέλεγα μια Aston Martin One-77 (Σημείωση συντάκτη: Κοίτα πέραση η AM σήμερα!)

Όπως λέει και το όνομα της, βγήκαν στην παραγωγή μόνο 77 κομμάτια και όλα μοναδικά! Τιμή αγοράς: GB £ 1,150,000!

Λέγεται ότι 10 από τα 77 κομμάτια έχουν πουληθεί στη Σαουδική Αραβία και μάλιστα ένα από αυτά είδα πρόσφατα  πως πωλείται με 0 km από ένα Σαουδάραβα μεσίτη!

Είναι η απόλυτη Aston Martin και έχει ειπωθεί ότι αυτή και ο κινητήρας της κατασκευάστηκαν τώρα, γιατί πολύ απλά στο μέλλον η παραγωγή τέτοιου είδους αυτοκινήτου δεν θα είναι νόμιμη! Η One-77 διαθέτει ένα πλήρες σασί monocoque από ανθρακονήματα,  χειροποίητο σώμα από αλουμίνιο και ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 7.3 λίτρων που αποδίδει 750 άλογα. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, ήταν ο πιο ισχυρός ατμοσφαιρικός κινητήρας παραγωγής στον κόσμο, όταν το πρώτο αυτοκίνητο παραδόθηκε.

 

Η τελική ταχύτητα υπολογίζεται στα 320 km/h , αλλά στις πραγματικές δοκιμές που έγιναν τον Δεκέμβριο του 2009, το ταχύμετρο έγραψε 354.067 km/h, με τα 100 km/h να έρχονται σε περίπου 3.5 δευτερόλεπτα. Και αφήνω το design της Οne-77 για το τέλος. Λιτά και εύστοχα μπορεί να χαρακτηρισθεί ως puresex’.

Τέλος, όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά της One-77, δεν θα στηριχτώ στις διάφορες εκτιμήσεις οδηγών που βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι αλλά θα παραμείνω με το όνειρο και την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα καταφέρω να το αγοράσω και θα το οδηγήσω και θα διαμορφώσω την δική μου άποψη για την οδηγική συμπεριφορά ως οδηγός αγώνων καρτ”!

Τι λέει το Oneman: Να σε δω να την στρίβεις την Aston Martin στο Kartodromo, τι άλλο θέλω!

Παντελής Πατέλος – Ο σπεσιαλίστας

Έχει στρίψει περισσότερα αυτοκίνητα, απ’ ότι ο πιο φανατικός καπνιστής της παρέας μας τσιγάρα. Πρώτα οδηγός και μετά συντάκτης, με θητεία στα μεγαλύτερα ΜΜΕ του ειδικού Τύπου!

“Τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία, λένε, ωστόσο φέρνουν στο γκαράζ σου ονειρομηχανές με 4 ρόδες, που ανοίγουν διάπλατα τις πύλες του οδηγικού παραδείσου. Δεν είναι μία, δεν είναι δέκα, δεν είναι εκατό, όπως και δεν είναι απαραίτητα μοντέλα από το σήμερα. Όπως και να έχει η δική μου επιλογή θα ήταν ένα αυτοκίνητο, που θα ήταν βγαλμένο μέσα από το motorsport και θα μπορούσε να έχει δικαίωμα να κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο: Η Porsche 911 GT3 RS.

Με 500 άλογα από τον ατμοσφαιρικό 4λιτρο boxer κινητήρα, αγωνιστικό DNA και  πρόστυχη εμφάνιση, με μια αεροτομή σιδερώστρα και δεκάδες αεραγωγούς, αυτή τη στιγμή πιστεύω πως δεν έχει αντίπαλο στη μάχη του μυαλού μου για το τι αυτοκίνητο θα επέλεγα αν είχα τα (πολλά) χρήματα, που κοστίζει.

Μια «σκύλα» με ιδιαίτερο, δύστροπο χαρακτήρα, που κάνει το 0-100 σε 3,3 δευτερόλεπτα και ουρλιάζει την μοναδικότητά της. Όχι μόνο εκεί ψηλά στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, αλλά και σε καθημερινή οδήγηση, με τις αγωνιστικές αναρτήσεις να περνάνε στα μαλακά μόρια και την παραμικρή λεπτομέρεια του δρόμου. Βίτσιο; Μπορεί. Κανείς δεν είναι τέλειος. Ίσως μόνο ο τρόπος που τα χιλιάδες επιμέρους εξαρτήματα της πολεμικής αυτής μηχανής συνεργάζονται για να λειτουργούν σαν ένα και να σε τυλίξουν στο μαγικό πέπλο του.

Αυτή, που δεν ξέρει από ανέσεις, πολυτέλεια, ηχομονώσεις και comme il faut, αλλά ξέρει να σηκώνει κάγκελο κάθε μία από τις τρίχες στο σώμα. Αυτή, που ενσωματώνει σε ένα και μόνο μοντέλο, τον μύθο και τον αγωνιστικό θρύλο της Porsche. Θα περιμένω όμως λίγο ακόμη μέχρι να βγει η χειροκίνητη έκδοση…”.

Τι λέει το Oneman: Κλασικός συντάκτης αυτοκινήτου. Επιλέγει βάσει καθαρά της οδηγικής του απόλαυσης και όχι του θεαθήναι! Απαράδεκτος!

 

Αναγνώστες Oneman – Οι ‘τα πάντα όλα’!

Όπως συνήθως σε τέτοια θέματα, ανοίγουμε τους ασκούς του Αιόλου και αναμένουμε με ενδιαφέρον τα δικά σας όνειρα! Μόνο να διευκρινίσουμε κάτι. Εσείς το τζόκερ να το πιάσετε άλλη εβδομάδα – εγώ το τζακ ποτ δεν το μοιράζομαι!