Το νέο αυτοκίνητο της Renault είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα

Το Symbioz της Tina Kentner δεν concept car, είναι το πρώτο αυτοκινούμενο οικοσύστημα.
SHARES

Συνηθίζουμε να λέμε “Kάθε επαγγελματίας στον τομέα του”. Ωστόσο, σε μια εποχή που οι καταστάσεις της ζωής είναι σύνθετες, η συνεργασία διαφόρων επαγγελματιών μπορεί να αποφέρει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα κι ας 'μπαίνει ο καθένας στα χωράφια του άλλου'.

Στο χώρο του αυτοκίνητου, ίσως γνωρίζετε ότι οι σχεδιαστές -αυτοί που φιλοτεχνούν τα μοντέλα που οδηγούμε- προέρχονται από το βιομηχανικό σχέδιο, όμως πολλοί από αυτούς δεν έχουν περιοριστεί στο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, ένας Έλληνας σχεδιαστής που έκανε μεγάλη καριέρα στο εξωτερικό, ο Αντώνης Βολάνης, σχεδίασε το πρώτο πολυμορφικό Renault Espace, αλλά ταυτόχρονα σχεδίασε και ηλεκτρικές συσκευές. Κατά συνέπεια, το σχέδιο δεν περιορίζεται, παρόλο που εξειδικεύεται. Άλλωστε, όση φαντασία κι αν έχει κάποιος σχεδιαστής, αν περιοριστεί μόνο στο αυτοκίνητο και αυτό το κάνει πολλά χρόνια, ίσως να χρησιμοποιεί πλέον συνηθισμένες φόρμες. Γι αυτό χρειάζεται να εμπνέεται από άλλα είδη και βέβαια να έχει παραστάσεις της καθημερινότητας.

Στη Renault, ανάμεσα στην ομάδα των ανθρώπων που σχεδιάζουν αυτοκίνητα, υπάρχει και μια γυναίκα αρχιτέκτονας, που προσφέρει ξεχωριστές υπηρεσίες, συνεισφέροντας στη δημιουργία των νέων αυτοκινήτων και κυρίως των μοντέλων του μέλλοντος, που θα είναι πολύ διαφορετικά από όσα έχουμε σήμερα, οδεύοντας προς την αυτόνομη οδήγηση.

Το όραμα της Renault για πιο άνετες, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις για όλους, στηρίζεται σε μια αρμονική σχέση των οχημάτων με τις κατοικίες, αλλά και τις γενικότερες δομές μιας πόλης. Έτσι, θεώρησαν αναγκαία την ύπαρξη ενός αρχιτέκτονα στο σχεδιαστικό τμήμα μια εταιρείας αυτοκινήτων και η Γερμανίδα Tina Kentner ήδη εργάζεται 10 χρόνια στο σχεδιαστικό τμήμα του Groupe Renault, ως υπεύθυνη για τo σχεδιασμό σημαντικών στοιχείων που αφορούν σε προγράμματα εξέλιξης του ομίλου. Οι πιο πρόσφατες εργασίες της αφορούν στον σχεδιασμό του οικοσυστήματος του αυτόνομου οχήματος SYMBIOZ, αλλά και του σταθμού επιβίβασης – αποβίβασης του πρωτότυπου robo-taxi EZ-GO, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση της Γενεύης.

Η Tina Kentner, αναφερόμενη στη δουλειά της, είπε ότι “για το SYMBIOZ εργαστήκαμε σε συνεργασία με αρχιτέκτονες και σχεδιαστές ώστε να επιτύχουμε αυτό το ξεχωριστό αποτέλεσμα όπου το όχημα αποτελεί μια απόλυτα αρμονική προέκταση του σπιτιού του χρήστη. Αντίστοιχα με το ΕΖ-GO εμπνεόμενοι τόσο από αρχιτεκτονικά στοιχεία, όσο και από βιομηχανικά προϊόντα καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο αυτοκινήτου – σταθμού επιβίβασης/αποβίβασης που εντάσσεται αρμονικά στο αστικό περιβάλλον. Πέρα από την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή και τον απέριττο σχεδιασμό εξασφαλίσαμε ότι το μέγεθος της κατασκευής θα μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες”.

Και για να διαπιστώσουμε το ρόλο που παίζουν τα οχήματα στην καθημερινή εικόνα αλλά και χρήση, η Tina Kentner έφερε ως παράδειγμα το Παρίσι, λέγοντας ότι “οι μεγάλες πόλεις, όπως το Παρίσι, είναι αρκετά στατικές και είναι δύσκολο να αλλάξουν. Εδώ τα οχήματα μπορούν να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Από την πλευρά μας, εξελίσσοντας πρωτότυπα όπως το EZ-GO μπορούμε να βοηθήσουμε ώστε να βελτιωθεί η ζωή για όλους τους κατοίκους μέσω της μείωσης της ρύπανσης, του θορύβου, της κίνησης, κτλ. Σχεδιάζοντας οχήματα όπως το SYMBIOZ και το EZ-GO και παράλληλα δημιουργώντας αρχιτεκτονικές δομές (οικίες, σταθμούς) πετυχαίνουμε αυτόν τον στόχο συνδυάζοντας στοιχεία της καθημερινότητας μας και αναζητώντας μια ολιστική λύση που δεν αφορά μόνο στο ίδιο το όχημα”.

Share
 

24Media Network

Δεν χρωστά αποδείξεις

Ο Κώστας Τσίλης γράφει για το παιχνίδι στην Τούμπα, το οποίο παρά την περί του αντιθέτου περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δεν είναι ούτε ειδικών συνθηκών, ούτε και αποδείξεων.

Ένας Pepe που (τον) αγαπάει το ποδόσφαιρο

Ο Nicolas Pepe είναι αυτό που ψάχνει -έχει ανάγκη- η Arsenal και ο λόγος για να βλέπεις τους αγώνες της Lille στη Ligue 1. Το ερώτημα για τον ταλαντούχο εξτρέμ είναι αν θα γίνει ο νέος Hazard ή θα ακολουθήσει την πορεία του Gervinho. Αν και Ιβοριανός, ποντάρουμε σε πολύ καλύτερη πορεία από τον συμπαθέστατο κορδελάκια, είτε αυτή είναι στους κανονιέρηδες, είτε κάπου αλλού.

Τώρα αρχίζει το πρωτάθλημα

Ο Σάββας Τζιομπάνογλου γράφει για το πρώτο μεγάλο ντέρμπι, για τον Λουτσέσκου που θέλει «θυμωμένους» παίκτες και τη βαθμολογική σημασία του αγώνα με την ΑΕΚ.

 
PROMO
Social Man