ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Volvo V90 Cross Country νικάει σε όλα τα τερέν

Είναι όμορφο, είναι αποκλειστικά τετρακίνητο, με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και all-road χαρακτήρα για περιπέτειες.

Πέρασαν κοντά στα 18 χρόνια, από τότε που βρέθηκα στο τιμόνι του Volvo V70 XC, οδηγώντας το στη Ναυπακτία. Αξέχαστη εμπειρία που συνδυάστηκε με διαμονή σε ξύλινα σπιτάκια δίπλα στον Εύηνο ποταμό και βέβαια ράφτινγκ. Ηταν ιδανικό τοπίο για ένα Cross Country μοντέλο και μάλιστα πηγαίνοντας με το μοντέλο που δημιούργησε αυτή τη κατηγορία το 1996. Μάλιστα, ήταν η εναλλακτική πρόταση στα SUV της εποχής, τα οποία απέχουν πλέον κατά πολύ από τα σημερινά. Το V70 XC, με κάπως υπερυψωμένο αμάξωμα, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και σχεδίαση station wagon, ξέφευγε από τα καλούπια ενός μακρόστενου αυτοκινήτου, παρέχοντας, ωστόσο, τεράστιους χώρους αποθήκευσης.

Η παραγωγή του μοντέλου αυτού, με την ανανεωμένη του έκδοση, συνεχίστηκε μέχρι το 2007. Νωρίτερα, το 2002, η Volvo παρουσίασε το XC90, το πρώτο SUV της σουηδικής μάρκας, με αποτέλεσμα το V70 XC να αποκτήσει πιο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και να μετονομαστεί σε XC70, όντας μικρότερο από το XC90. Η 3 γενιά του XC70 παρουσιάστηκε το 2007, δίνοντας πλέον μεγαλύτερη έμφαση στην κομψότητα και την πολυτέλεια.

Αυτή ήταν η αρχή της ιστορίας των Cross Country μοντέλων, την οποία η Volvo συνεχίζει και στις μέρες μας, βλέποντας την απήχηση που υπάρχει.

Νέο δημιούργημά της, το Volvo V90 Cross Country, έχοντας εμφανείς ομοιότητες με τα υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90. Για παράδειγμα η μάσκα με τις κάθετες λωρίδες, αλλά και τα φωτιστικά σώματα. Κοιτώντας στο πλάι, σχηματίζουν ένα ‘Τ’, προσομοιάζοντας στο σφυρί του Θωρ, παραπομπή στην πλούσια σκανδιναβική μυθολογία. Ωστόσο, η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το απλό V90, είναι ότι το V90 Cross Country έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, διακοσμητικά και λειτουργικά, σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Με 21 εκ. απόσταση από το έδαφος, 6,5 παραπάνω από το απλό V90, φανερώνει τη διάθεσή του να πάρει τα… βουνά. Όχι ότι αυτοί που θα το αποκτήσουν το παίρνουν γι αυτό το λόγο, αλλά έχουν την ευκαιρία να συνδυάσουν μετακινήσεις. Άλλωστε, ένα αυτοκίνητο αποκτούν οι περισσότεροι, πλέον. Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας συμπληρώνεται από ιδιαίτερους προφυλακτήρες, προστατευτικές ποδιές και μαρσπιέ σε ανθρακί χρώμα, μαύρες προεκτάσεις φτερών, μεγαλύτεροι εξωτερικοί καθρέπτες, ασημί ράγες οροφής και ξεχωριστής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

Συνολικά, η εξωτερική εμφάνιση είναι εξευγενισμένα άγρια, ώστε να ταιριάζει στην προσωπικότητα του μοντέλου και να συνάδει με το πολυτελές ύφος της καμπίνας, που διαθέτει ποιοτικά υλικά και απέριττη σχεδίαση. Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι γνωστός από τα XC90, S90 και V90.

Μεγάλο αμάξωμα και τετρακίνηση, αλλά και μεγάλα μοτέρ, με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της οικογένειας Drive-E, που συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Info

> Το Volvo V90 Cross Country διατίθενται στην Ελλάδα με δύο εκδόσεις, D5 και T6.

> H πετρελαιοκίνητη έκδοση D5 των 235 ίππων, διαθέτει τεχνολογία PowerPulse που διασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την παραμικρή υστέρηση που παρουσιάζεται σε τέτοιους turbo κινητήρες. Από την άλλη, η βενζινοκίνητη έκδοση Τ6 αποδίδει 320 ίππους με μηχανικό υπερσυμπιεστή (λειτουργία έως τις 3.500 σ.α.λ.) και turbo (λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών). Αναμφίβολα, πρόκειται για δύο εξαιρετικά μοτέρ και πανίσχυρα, ιδανικά για ένα μοντέλο του είδους.

> Κι αν στους κινητήρες η Volvo παίρνει υψηλό βαθμό, στην ασφάλεια παίρνει άριστα, διότι η μάρκα έχει μακρά παράδοση σε αυτόν τον τομέα. Μην ξεχνάμε ότι τη δεκαετία του 70 η Volvo εφάρμοσε πρώτη τις ζώνες ασφαλείας 3 σημείων, ενώ επίσης πρώτη, πριν καμιά δεκαριά χρόνια, παρουσίασε το City Safety, που ακινητοποιεί το όχημα αν ανιχνεύσει σταματημένο όχημα ή άλλο εμπόδιο. Στην εξελιγμένη του έκδοση, περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που είναι ενεργά για ταχύτητες άνω των 4 χλμ./ώρα, χωρίς περιορισμό, και αποτελεσματικά μέρα – νύχτα. Εφόσον ανιχνεύσουν εμπόδιο αυτοκινήτου, πεζό, ποδηλάτη ή δικυκλιστή γενικότερα, παρέχουν αυτόματη πέδηση αν δεν αντιδράσει εγκαίρως ο οδηγός. Βέβαια η αποτελεσματικότητα των συστημάτων αυτών και οι επιπτώσεις κυμαίνονται ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος.

> Από το City Safety του V90 Cross Country, δεν θα μπορούσαν να απουσιάσουν δύο νέες, τεχνολογίες ασφάλειας που η Volvo παρουσίασε για πρώτη φορά στο XC90. Η μία αφορά τη δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, και η άλλη, το σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο.

Χωρίς χέρια

Με όραμα το 2020, που θα έχουμε σε κυκλοφορία ορισμένα οχήματα με αυτόνομη οδήγηση, ήδη έχουν γίνει βήματα από αρκετές μάρκες προς αυτόν τον τομέα.

Η Volvo, προσφέρει στο νέο V90 Cross Country, ένα σύνολο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσδίδουν στο μοντέλο χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Ανάμεσά τους το Adaptive Cruise Control (προσαρμοζόμενο cruise control), το Distance Alert (ειδοποίηση προσέγγισης σε προπορευόμενο όχημα), το Lane Keeping Aid (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του), το Lane Departure Warning (ειδοποίηση αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας του), το Driver Alert Control (που ανιχνεύει την κόπωση στον οδηγό) αλλά και το καινοτόμο Pilot Assist που αποτελεί την εξέλιξη του Adaptive Cruise Control. Με την ενεργοποίησή του από τον οδηγό, με επιλογή στα αριστερά του τιμονιού, το αυτοκίνητο επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας του, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και μέχρι ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, χωρίς να είναι απαραίτητη η ύπαρξη προπορευόμενου οχήματος. Πάντως, η λειτουργία του Pilot Assist έχει επικουρικό χαρακτήρα, με τον οδηγό ουσιαστικά (ελέγχοντας το σύστημα) αλλά και νομικά να είναι αυτός έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

(Το V90 Cross Country λανσάρεται στην ελληνική αγορά με πλούσιο εξοπλισμό, πέραν της ασφάλειας και τιμές από 62.170 ευρώ).