7 ρετρό ελληνικές διαφημίσεις που υπόσχονταν ότι θα βγάλεις μαλλιά

Σπάνια vintage προϊόντα που δεν κυκλοφορούν πια (και ευτυχώς).
SHARES

Ήδη από τη δεκαετία του '30, οι εφημερίδες και τα περιοδικά γέμιζαν με διαφημιστικές καταχωρήσεις, για τα πάντα, από είδη ρουχισμού και καφέδες μέχρι σαπούνια, σιγαρέτα, γάλατα και φάρμακα για ό, τι μπορείς να φανταστείς. Ανάμεσα σ' αυτά τα φάρμακα που υπόσχονταν στον προπολεμικό (και λίγο μεταπολεμικό) Έλληνα ότι θα τον κάνουν να ξανανιώσει, ήταν και τα θαυματουργικά ελιξήρια, που αν τα έτριβες πάνω στη φαλάκρα σου, θα έβγαινε γρασίδι κατάμαυρο.

Συγκεντρώσαμε μερικές απ' αυτές τις διαφημίσεις, βασικά για να 'μαστε ειλικρινείς, αυτές που μας έκαναν εντύπωση για τη 'φρασεολογία' τους (τη λατρεύω αυτή τη λέξη) και το σκίτσο που τις συνόδευαν.

Δες τι σου έχουμε:

1.

Μεγάλη διαφήμιση από το έτος 1950, το προϊόν ονομάζεται Petrole Cana και περιλαμβάνει την υπέροχη πρόταση "Ο θαυμασμός που προκαλείτε με την καλή σας εμφάνισι, εύκολα μπορεί να μεταβληθή σε οίκτο, αν σ' ένα χαιρετισμό σας φανή το φαλακρό σας κεφάλι". Πολύ σκληροί με τους τακηγκώνηδες εκείνα τα χρόνια.

 

2.

Προπολεμική διαφήμιση (1938-1939) από την επιχείρηση Petrole Hann, που δείχνει ότι σοβαρεύουν τα πράγματα, εδώ δεν παίζουμε, κανείς δεν γελάει με αυτό το σκίτσο. Φοράει και μονόκλ.

 

3.

Είμαστε στο 1951 και η εταιρία της πρώτης διαφήμισης, επανέρχεται αυτή τη φορά πιο δραματική, χτυπώντας στο θυμικό για να μοσχοπουλήσει ξανά το ίδιο προϊόν. Ένα 'ΤΟΝΩΤΙΚΟ ΤΩΝ ΜΑΛΛΙΩΝ' που θα σε κάνει να μην κοιτάς το χτένι σου με δάκρυα.

 

4.

"Αυτό ζητούσα για να σώσω τα μαλλιά μου", αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο. Διαφήμιση από το μακρινό 1953-1954.

 

5.

Σαμπουάν 'Om-Or' από το 1956, το οποίο βασικά υπόσχεται τα πάντα, δεν έχει νόημα να σταθούμε μόνο σε τριχόπτωση ή πιτυρίδα. Μακάρι να κυκλοφορούσε ακόμη, αλλά θα έπεσε και αυτό από ό, τι φαίνεται, θύμα των συμφερόντων.

 

6.

'Χρονολογία διαφήμισης 1937-1938' και μία ουσία που λέγεται 'σιλβικρίνη' υπόσχεται να δώσει λύση στο αιώνιο πρόβλημα. Για την ανακάλυψη "η τιμή ανήκει εις τον Άγγλον καθηγητήν Χόπκινς (βραβείο Νόμπελ)" και ψάχνοντας λίγο μάλλον εννοεί τον σερ Φρέντερικ Χόπκινς, ο οποίος πράγματι τιμήθηκε με το Νόμπελ Φυσιολογίας και Ιατρικής το 1929, για την 'ανακάλυψη των βιταμινών'. Δεν φαίνεται και πολύ έγκυρη πάντως η σύνδεσή του ονόματός του με την εύρεση του φαρμάκου κατά της φαλάκρας. Για παγαποντιά μου μυρίζει...

 

7.

Η ίδια εταιρεία, επιμένει ακόμη 20 χρόνια μετά, ότι η 'σιλβικρίνη' κάνει θαύματα. Διαφημιστική καταχώρηση από το 1958.

 

Πηγή: Αρχείο του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου (elia.org.gr)

Share
 

24Media Network

Μαρτίνς: "Επιθετικοί για τη νίκη"

Ο προπονητής του Ολυμπιακού, Πέδρο Μαρτίνς, ξεκαθάρισε ότι στόχος είναι η νίκη και μόνο επί της Τότεναμ ανεξάρτητα από τη δυναμικότητα της αντιπάλου ενώ τόνισε ότι περιμένει από τους παίκτες του να είναι επιθετικοί στην πρεμιέρα του Champions League.

 
POP για τις δύσκολες ώρες

PODCAST

Γιατί το 'Joker' κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι της Βενετίας

Πώς κέρδισε το 'Joker' το μεγάλο βραβείο και πώς θα επηρεάσει την υπόλοιπη χρονιά; Ποια ήταν η πραγματικά καλύτερη ταινία του φεστιβάλ και ποιο νέο όνομα σκηνοθέτη πρέπει να θυμάσαι; Θα είναι αυτά τα χειρότερα βραβεία του event για τον ιστορικό του μέλλοντος;

Λόγω Τιμής, η προφορική ιστορία

Οι συντελεστές της σειράς εξομολογούνται στιγμές από την πιο 'εσύ κι εγώ' παρέα της ελληνικής τηλεόρασης.

Social Man
PROMO