'This time I’m voting': Τι μου έκανε εντύπωση από την καμπάνια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Συνέντευξη με τη συντονίστρια των εθελοντών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Ελλάδα.
SHARES

Ένα από τα πράγματα που θεωρώ ότι έχω απωθημένο από τη φοιτητική μου ζωή είναι τα δεκάδες (μην πω εκατοντάδες) πράγματα που γίνονταν τριγύρω μου και για τα οποία δεν είχα (όπως πολλοί συμφοιτητές μου) την παραμικρή ιδέα (σε μεγάλο ποσοστό με δική μας ευθύνη). Κυρίως ευρωπαϊκά προγράμματα που σου επέτρεπαν να ταξιδέψεις σε κάθε γωνιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ενδιαφέροντα πρότζεκτ και με τη δυνατότητα να γνωρίσεις άλλους 'κόσμους' και 'πραγματικότητες'.

Ένα τέτοιο πρόγραμμα, λοιπόν, που θεωρώ ότι ξέρει (κακώς) λίγος κόσμος (ούτε κι εγώ μέχρι να με καλέσει το Ευρωκοινοβούλιο), είναι και το 'European Youth Media Days', η τριήμερη ετήσια συνάντηση στις Βρυξέλλες νέων δημοσιογράφων και επικοινωνιολόγων που τείνει να γίνει θεσμός. Συνάντηση όπου νεαροί επαγγελματίες των media (φέτος ο αριθμός τους έφτασε τους 120) συμμετέχουν σε workshops και συζητούν για ένα θέμα από την ευρωπαϊκή ατζέντα. Το φετινό ήταν φυσικά οι Ευρωεκλογές του 2019 και το πώς μπορούν οι δράσεις με την ομπρέλα του κεντρικού μηνύματος 'This time I’m voting' να προσεγγίσουν τον (νεαρό) κόσμο ώστε να ψηφίσει. Σύμφωνα, άλλωστε, με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το ποσοστό συμμετοχής στις Ευρωεκλογές του 2014 ήταν 42,54%, το χαμηλότερο στην ιστορία των Ευρωεκλογών.

Ποσοστό που έδειχνε ότι οι φετινές εκλογές έπρεπε να επικοινωνηθούν περισσότερο (και σωστότερα) από ποτέ. Και να στηριχτούν σε τρία πράγματα. Καλό content, δυνατές συνεργασίες και φρέσκιες ιδέες. Θεωρώ ότι η πορεία προς τις κάλπες της Κυριακής δικαίωσε το πλάνο. Ταξιδεύοντας, μάλιστα, στις Βρυξέλλες για το workshop, παρακολουθώντας από κοντά τις (εξαιρετικές) ενέργειες του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και συμμετέχοντας στο πρόγραμμα #pressEU_NextGen (όπου το εργαστήριο 'International and Peace Journalism Laboratory' του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και η Έδρα Jean Monnet για τη Δημοσιογραφία της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης ανέλαβαν μία σειρά δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις Ευρωεκλογές) συνειδητοποίησα δύο πράγματα. Ότι αν καταλάβεις τον σύγχρονο νέο θα σε ακούσει (κι αυτό είναι το σημαντικότερο, όχι να συμφωνήσει μαζί σου) κι ότι 'οξυγόνο' σε καμπάνιες τέτοιας εμβέλειας είναι οι εθελοντές.

Αυτό ήταν το 'κύτταρο' της προεκλογικής καμπάνιας που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση. Μαθητές και φοιτητές (στην πλειοψηφία τους) που σε αντίθεση με εμένα (και τους περισσότερους συμφοιτητές μου) αντιλήφθηκαν -από μικρή ηλικία- τις τεράστιες δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αποφάσισαν να συμμετέχουν εθελοντικά στη μεταφορά των μηνυμάτων, αλλά και στην υλοποίηση των ιδεών. Για μία ενωμένη Ευρώπη που θα τους επιτρέψει να ταξιδέψουν, να γνωρίσουν και κυρίως να εξελιχτούν εντός της. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, μάλιστα, είναι ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο ενεργά εθελοντικά τμήματα της Ευρώπης.

Η καμπάνια 'Αυτή τη φορά ψηφίζω' είναι μία νέα θεσμική, μη κομματική πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ανεξάρτητη από κάθε πολιτική ομάδα και ιδεολογία, με σκοπό την προώθηση της δημοκρατικής συμμετοχής στις Ευρωεκλογές. Στόχος της καμπάνιας είναι η δημιουργία μίας κοινότητας υποστηρικτών, πλήρως ενημερωμένων για τις ευρωπαϊκές εκλογές και πρόθυμων να διαδώσουν το μήνυμα της σημασίας της ψήφου. Μέσω της ιστοσελίδας www.aftitiforapsifizw.eu μπορεί κανείς να εγγραφεί εύκολα με ένα e-mail και το ονοματεπώνυμο του, δηλώνοντας ότι 'ναι, αυτή τη φορά θα ψηφίσει'. Όποιος εγγράφεται λαμβάνει κατά διαστήματα ενημερωτικό υλικό, ενώ επίσης διαθέτει έναν προσωπικό σύνδεσμο τον οποίο μπορεί να μοιραστεί και να ζητήσει από όσους γνωρίζει να εγγραφούν και οι ίδιοι. Αν, πάλι, επιθυμεί μία πιο ενεργή παρουσία μπορεί να γίνει και εθελοντής της καμπάνιας βοηθώντας στη διάδοση του μηνύματος.

Κι η αλήθεια είναι ότι όντως έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά εθελοντών ανά εγγεγραμμένους χρήστες στην πλατφόρμα σε όλη την Ευρώπη. Για αρκετό χρονικό διάστημα ήμασταν πρώτοι σε ποσοστό εθελοντών, ενώ αυτή τη στιγμή είμαστε δεύτεροι πίσω από την Πολωνία. Έχουμε ενεργούς εθελοντές σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα, στην Καρδίτσα, στα Ιωάννινα. Είναι εντυπωσιακό το πόσο οι εθελοντές μας πραγματικά πιστεύουν αυτό που κάνουν, στη σημασία της ενεργούς συμμετοχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην ενημέρωση και στην κινητοποίηση των πολιτών ενόψει των Ευρωπαϊκών εκλογών. Οι περισσότεροι, μάλιστα, είναι νέοι άνθρωποι που δεν έχουν γνωρίσει πάρα την ενωμένη Ευρώπη. Πολλοί από αυτούς έχουν ταξιδέψει, κάποιοι έχουν πάει Erasmus και όλοι αισθάνονται Ευρωπαίοι και είναι πεπεισμένοι για το πόσο σημαντικό είναι το έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καθημερινότητά τους, αλλά και για το μέλλον τους ως πολίτες και εργαζόμενοι. Για πάρα πολλούς από τους εθελοντές μας η καμπάνια 'Αυτή τη φορά ψηφίζω' ήταν η πρώτη ευκαιρία που τους δόθηκε να ενεργοποιηθούν εθελοντικά για έναν σκοπό πολιτικό αλλά μη κομματικό. Ο συνδυασμός του πραγματικού ενδιαφέροντος τους για τη διάδοση του μηνύματος, μαζί με την πρωτοτυπία μιας τέτοιας μη κομματικής πολιτικής δράσης στην Ελλάδα πιστεύω ότι οδήγησε στην επιτυχία της καμπάνιας στη χώρα μας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους εθελοντές,

αναφέρει η Ελένη Πάτρα, συντονίστρια των εθελοντών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Ελλάδα. Της ζητάω να μου μιλήσει με νούμερα.

Γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν παραπάνω από 280.000 εγγεγραμμένοι χρήστες στην πλατφόρμα σε όλη την Ευρώπη, εκ των οποίων 25.000 εθελοντές. Στην Ελλάδα έχουμε περισσότερους από 800 εθελοντές σε σύνολο 5300 εγγεγραμμένων χρηστών και όλο και αυξάνονται. Κι εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι μπορεί κανείς να γίνει πολύ εύκολα εθελοντής. Συγκεκριμένα, αφού εγγραφεί στην πλατφόρμα, κάνει κλικ στην επιλογή 'Θέλω να γίνω μέλος της ομάδας' και επιλέγει αν θέλει να βοηθήσει online η offline. Έπειτα θα λαμβάνει email με προσκλήσεις σε συγκεκριμένες δράσεις, αλλά και διάφορες ενημερώσεις για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει. Η πλατφόρμα θα εξακολουθήσει να υφίσταται και μετά τις 26 Μαΐου με μία ελαφρώς διαφορετική μορφή, όχι πλέον επικεντρωμένη στις εκλογές. Ο στόχος μας, όμως, εξακολουθεί να είναι η διαμόρφωση μίας κοινότητας πλήρως ενημερωμένων και ενεργών πολιτών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο,

προσθέτει και απαριθμεί μερικούς από τους λόγους που κάνουν σημαντική τη συμμετοχής στις επερχόμενες Ευρωεκλογές.

Η ψήφος είναι ο σημαντικότερος δημοκρατικός θεσμός που δίνει σε κάθε απλό πολίτη το δικαίωμα και ταυτόχρονα την υποχρέωση να ελέγχει ποιος είναι στην εξουσία και λαμβάνει τις αποφάσεις που τον επηρεάζουν άμεσα στην καθημερινότητα του. Όποιος απέχει στέλνει το μήνυμα ότι είναι αντίθετος με τις δημοκρατικές αρχές και ότι αποδέχεται το να λαμβάνονται αποφάσεις ερήμην του. Συγκεκριμένα για τις Ευρωεκλογές, πρέπει να αντιληφθούμε όλοι μας ότι οι σημαντικότερες πολιτικές και τα σημαντικότερα νομοθετήματα λαμβάνονται πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Μία φορά ανά πέντε χρόνια καλούμαστε, λοιπόν, να αποφασίσουμε ποιοι θα μας εκπροσωπήσουν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και πώς θα επηρεάσουν το τόσο σημαντικό έργο του. Τέλος, συμμετοχή στις Ευρωεκλογές σημαίνει νομιμοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της δυνατότητάς της να λαμβάνει δράση σχετικά με παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η κλιματική αλλαγή ή η καταπολέμηση της τρομοκρατίας, τις οποίες κανένα κράτος, και πόσο μάλλον ένα μικρό κράτος σαν το δικό μας, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνο του.

Share
 

24Media Network

Τέλος Καρντόσο-Λύμπε

Με απόφαση του Δημήτρη Μελισσανίδη, οι Μιγκέλ Καρντόσο και Νίκος Λυμπερόπουλος αποτελούν παρελθόν από τη θέση του προπονητή και του Τεχνικού Διευθυντή αντίστοιχα.

Και τώρα ο τελικός με τους Σλοβάκους

Ο Σάββας Τζιομπάνογλου γράφει για την νίκη του ΠΑΟΚ στη πρεμιέρα, που ήρθε με κόπο και αφήνει διδάγματα για το τι δεν πρέπει να κάνει για να βρεθεί στους ομίλους του Europa League.

 
equalizer

Quentin, δεν είσαι ηθοποιός!

Τον λατρεύουμε ακόμα κι όταν παραδεχόμαστε ότι δεν είναι καλός σε ένα πράγμα: Στην ηθοποιία. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι απολαυστικός. Λεπτή η γραμμή. Παραθέτουμε τα πειστήρια.

POP για τις δύσκολες ώρες

Ο δρόμος έχει τη δική του μουσική

Συναντήσαμε τους ανθρώπους που δίνουν ήχο στην καλοκαιρινή Αθήνα.

Social Man
PROMO