Αυτή η ομάδα θέλει να σου βρει δουλειά και να σε πάει κρουαζιέρα στο Αιγαίο

Μιλήσαμε με τα άτομα της οργανωτικής ομάδας του CruiseInn για το πώς μπορούν να γίνουν θαύματα μέσα σε ένα κρουαζιερόπλοιο.
SHARES

Αν σου έλεγαν πως θα μπεις σε ένα πολυτελέστατο κρουαζιερόπλοιο και για επτά μέρες, θα βλέπεις νησιά, θα γνωρίζεις κόσμο που εργάζεται σε τομείς όπως ο τουρισμός, η οινογαστρονομία και η ναυτιλία, θα σχηματίσεις ομάδες, παρέες, θα παρουσιάσεις την ιδέα σου για μια νέα startup και ότι στο τέλος μπορεί να φύγεις με ένα χρηματικό έπαθλο και γιατί όχι μια νέα δουλειά, τι θα έλεγες; Όχι, δεν συμβαίνει μόνο στις ταινίες κι ούτε είναι κάποιου είδους ουτοπικό σενάριο.

Το CruiseInn, το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας που πραγματοποιείται εν πλω για επιχειρηματίες, νέους επαγγελματίες και φοιτητές στην Ελλάδα, σου προσφέρει αυτή τη μοναδική εμπειρία ταξιδεύοντας 7 ημέρες στο Αιγαίο με την υποστήριξη της Celestyal Cruises.

Από τις 2 μέχρι τις 9 Ιουλίου βρέθηκα στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal, είδα βήμα βήμα πως λειτουργεί ο διαγωνισμός και ενθουσιάστηκα με τα άτομα που συμμετείχαν ως διαγωνιζόμενοι, αλλά και με τα παιδιά που δουλεύουν μήνες πριν για να στηθεί όλο αυτό. Ο Σταύρος Τσομπανίδης, Ο Λέων Γαβαλάς, ο Αρτέμης Κασομούλης, η Μαρία Μπάρτζα, η Χριστίνα Κανελλοπούλου και ο Μιχάλης Λογοθέτης είναι οι έξι νότες που 'γράφουν' τη μουσική στο πεντάγραμμο του CruiseInn. Δεν γινόταν, λοιπόν, να μην συζητήσουμε μαζί τους για το χτες, το σήμερα και το αύριο του διαγωνισμού.

(Σταύρος Τσομπανίδης) / (Φωτογραφίες: Οδυσσέας Χλωρίδης)

"Πριν από πέντε χρόνια, εντελώς τυχαία, οργάνωσα με μια άλλη ομάδα ένα Hackathon μέσα σε ένα λεωφορείο, το Startup Bus (σ.σ. ο Σταύρος). Πήραμε ένα λεωφορείο, το διαμορφώσαμε, επιλέξαμε κόσμο και πήγαμε οδικώς από την Αθήνα στη Βιέννη, με σκοπό να παρουσιαστούν κάποιες ιδέες. Μετά σκέφτηκα πως είμαστε στην Ελλάδα, επομένως θα ήταν ακόμη καλύτερο να το διοργανώσουμε μέσα σε ένα κρουαζιερόπλοιο στο Αιγαίο και να επικεντρωθούμε σε τομείς όπως ο τουρισμός, η γαστρονομία και η ναυτιλία.

Ήρθα σε επαφή με την Celestyal Cruises πήρα το πρώτο 'ΟΚ' από εκεί, μετά βρήκα τα παιδιά από το Thinkbiz, μια ομάδα νέων που δραστηριοποιούνται στην ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας, το υλοποιήσαμε μαζί το 2015 πρώτη φορά και πλέον το έχουμε κάνει θεσμό. Φέτος σταματάει η παρουσία του Thinkbiz και με τους ανθρώπους που ταιριάξαμε περισσότερο μείναμε και το συνεχίσαμε. Μαζί με τη Celestyal που είναι συνδιοργανωτής, φέτος το υλοποιήσαμε για τέταρτη συνεχόμενη φορά.

(Αρτέμης Κασομούλης)

Ο κάθε άνθρωπος θα σου πει πως η διοργάνωση έχει και διαφορετικές δυσκολίες. Αυτό που μας παιδεύει κάθε χρόνο είναι η ανεύρεση χορηγών. Ναι μεν πολλοί μας ακολουθούν από την πρώτη χρονιά μέχρι σήμερα, αλλά είναι μια δύσκολη αγορά. Είναι ένα πρότζεκτ με πάρα πολλά έξοδα. Σίγουρα, η Celestyal Cruises μας λύνει τα χέρια σε πολύ μεγάλο βαθμό, ωστόσο δεν παύει να είναι ένα event πάνω σε πλοίο και πρέπει να υπολογίσεις τα πάντα. Επίσης, έχουμε όλοι κι άλλες δραστηριότητες παράλληλα, επομένως ο χρόνος μας είναι περιορισμένος.

Το φετινό CruiseInn κύλησε σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο. Όλοι φεύγουν κερδισμένοι από αυτή την εμπειρία. Βέβαια, δεν ήρθαν όλοι για να γίνουν επιχειρηματίες, αλλά για να πάρουν πράγματα. Κυρίως από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο ενισχύσαμε στη φετινή διοργάνωση.

(Χριστίνα Κανελλοπούλου - Μαρία Μπάρτζα)

Μέχρι πέρυσι έμοιαζε με ένα κλασσικό Hackathon, στο οποίο θα δουλέψεις για επτά μέρες και θα παρουσιάσεις κάτι. Φέτος, πέφτει μεγαλύτερο κομμάτι στο εκπαιδευτικό μέρος, με πολλά workshops. Επίσης, άλλαξε και το κοινό το οποίο προσεγγίσαμε και ανέβηκε ο μέσος όρος ηλικίας.

Για έναν νέο η επαφή με experts, mentors, επιχειρηματίες, δημοσιογράφους, μπορεί να τον βοηθήσει να βρει αυτό που θέλει να κάνει, να συνεργαστεί, να βρει ακόμη και τη νέα του δουλειά. Μόνο καλό μπορεί να κάνει σε κάποιον αυτό το networking πάνω στο πλοίο.

Η δουλειά μπορεί να συνδυαστεί με την διασκέδαση, αλλά είναι φυσικά θέμα ανθρώπου. Αν κάποιος δηλώσει συμμετοχή μόνο για να περάσει καλά, δεν μπορεί να αποδώσει. Εμείς προσπαθούμε να το επικοινωνούμε κάπως διακριτικά ότι θα περάσουμε καλά, αλλά θα δουλέψουμε κιόλας. Είναι απαραίτητη και η διασκέδαση. Δημιουργεί καλύτερο δέσιμο μεταξύ των ανθρώπων, αλλά πρέπει να μπαίνουν κάποια όρια.

(Χρίστινα Κανελλοπούλου)

Η επιλογή των συμμετεχόντων γίνεται από εμάς με screening διαδικασία. Βλέπουμε το προφίλ τους και τι έχουν κάνει, ποια είναι τα επόμενα σχέδιά τους και το ακαδημαϊκό υπόβαθρο που έχουν. Προσπαθούμε να έχουμε κάθε χρόνο μια ισορροπία στα άτομα και να συμβαδίζουν. Πάντα χρειάζεται ένα διαφορετικό μιξ ατόμων για να υποστηριχθεί και μια ανταλλαγή γνώσεων.

Πάνω από δέκα άτομα έχουν βρει δουλειά εδώ στο πλοίο, κατά τη διάρκεια του CruiseInn, τα προηγούμενα χρόνια. Έχουμε συναντήσει ανθρώπους που γνωρίσαμε το 2015 και είδαμε την εξέλιξή τους μετά από αυτή την εμπειρία. Έχουν γίνει, επίσης, πολλές συνεργασίες μεταξύ ατόμων που γνωρίστηκαν στο πλοίο.

Δυστυχώς εννιά στις δέκα startups αποτυγχάνουν. Είναι πάρα πολλά τα ερωτήματα και πρέπει να είναι ξεκάθαρες οι απαντήσεις αν θες να φτιάξεις κάτι. Δεν έχουν όλοι την εμπειρία, την υπομονή, το πιστεύω, να κάτσουν να τα απαντήσουν. Μόνο όταν υπάρχει στόχος, όραμα, συγκεκριμένο πλάνο και τα κατάλληλα άτομα μπορεί να πετύχει μια startup".

Εκτός από τα παιδιά του CruiseInn, μεγάλος σύμμαχος του διαγωνισμού είναι η Celestyal Cruises, η εταιρεία που από την αρχή τους αγκάλιασε και συμμετέχει κάθε χρόνο ως συνδιοργανώτρια. Ένα βράδυ πριν το μεγάλο τελικό του φετινού CruiseInn κάτσαμε δίπλα δίπλα με τη Δήμητρα Βλάχου, Marketing Manager της Celestyal Cruises, και είχαμε μια μικρή συζήτηση για το τι βλέπει η εταιρεία σε αυτό το εγχείρημα και γιατί αποφάσισε να το στηρίξει.

(Δήμητρα Βλάχου)

"Τα παιδιά δεν δυσκολεύτηκαν πολύ να μας πείσουν. Είναι μια αρκετά πρωτοποριακή ιδέα, ένας ιδιαίτερος διαγωνισμός. Είναι ο μοναδικός που γίνεται σε πλοίο. Συμμετέχοντες και experts βρίσκονται συνέχεια μαζί, γνωρίζονται και αναπτύσσονται φιλίες και συνεργασίες. Δουλεύουν και διασκεδάζουν όλοι μαζί. Επίσης, είναι πιο συγκεντρωμένοι, παρόλο που κάνουν κρουαζιέρα στα νησιά. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η τοπική κοινωνία. Έχουν πρόσβαση και δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με κόσμο στα νησιά, να τους ακούσουν, αλλά κι εκείνοι με τη σειρά τους να ακούσουν και να δουν τα πρότζεκτ τους. Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν σε ένα γραφείο.

Μέχρι στιγμής έχει φανεί ότι δένει εξαιρετικά η κρουαζιέρα με τη διασκέδαση και τη δουλειά. Όλα είναι κανονισμένα βάσει προγράμματος. Υπάρχουν deadlines, workshops και challenges. Αν κάποιος έρθει με σοβαρότητα και κάποιον στόχο, μπορεί να εξελιχθεί και να πάει ένα βήμα παραπέρα.

Σίγουρα κι εμείς μαθαίνουμε από την όλη διαδικασία και εξελισσόμαστε. Κάθε χρόνο προσθέτουμε και περισσότερα πράγματα για να κάνουμε ακόμη καλύτερο τον διαγωνισμό.

Θέλουμε να δούμε νέα παιδιά και νέες ιδέες. Αυτός είναι, άλλωστε, ο λόγος που μπήκαμε ως συνδιοργανωτές σε αυτό το πρότζεκτ. Πλέον έχει καταφέρει να γίνει θεσμός.

Στόχος μας είναι αυτές οι ιδέες που δημιουργούνται πάνω στο κρουαζιερόπλοιο να γίνουν εταιρείες ή συνεργασίες, τι οποίες να τις απορροφήσουμε είτε εμείς, είτε οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία. Μάλιστα, τους χορηγούμε με ένα ποσό το οποίο δίνεται στους νικητές, όταν γίνει σύσταση εταιρείας, γιατί αυτό είναι και το νόημα".

Share
 

24Media Network

Στην πόρτα εξόδου

Εξελίξεις αναμένονται εντός της ερχόμενης εβδομάδας με τους Ένγκελς, Πάρντο και Χατζισαφί. Τι συμβαίνει με τον Ανσαριφάρντ, μετά τη μεταγραφή του Αχμέντ Χασάν.

 
PROMO
Social Man