Δημήτρης Παπαϊωάννου

Μετά από 5 χρόνια απουσίας ανεβάζει την καινούρια του παράσταση. Το MEN 24 παρουσιάζει το «2».
SHARES
Εγκαινιάζοντας το ανακαινισμένο Παλλάς, θα ανεβάσει το «2», ένα έργο χορού και θεάτρου, από τις 24 Νοεμβρίου και για 40 παραστάσεις. Η προετοιμασία ήταν πολύμηνη και οι συντελεστές της παράστασης είναι οι συνεργάτες του Δημήτρη Παπαϊωάννου στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Η ομάδα ερμηνευτών αποτελείται από 22 άντρες ηθοποιούς και χορευτές και το έργο είναι ένα παιχνίδι κυνικού και εσωτερικού προβληματισμού. Μια παράσταση που ο ίδιος χαρακτήρισε «ροκ μπαλάντα για την ενηλικίωση των αγοριών».



Η μοναξιά του αρσενικού στη ζωή του είναι ένα θέμα με το οποίο ο Παπαϊωάννου ασχολείται πολλά χρόνια - και στην «Ανθρώπινη δίψα» και στο «Για πάντα». Στο «2» όμως, αναζήτησε τα στιγμιότυπα εκείνα που θα μπορέσουν να συνθέσουν μια εσωτερική ιστορία με νόημα. Όχι τόσο για να καταλάβεις, όσο για να νιώσεις τις βιωματικές εκείνες καταστάσεις από τις οποίες, αναμφίβολα, περνάμε όλοι μας.



Ο ίδιος λέει: «Η παράσταση είναι σαν ένα παιχνίδι, σαν ένα ελαφρύ τσίρκο, από το οποίο προκύπτουν εικόνες που έχουν να κάνουν με το πώς εμείς τα αγόρια μεγαλώσαμε, τι μας ζητήθηκε όταν ήμασταν μικρά και με ποιον τρόπο αισθανόμαστε αυτό τον κόσμο, όντας και οι καταπιεστές του. Μέσα σε αυτό το παιχνίδι φαντασίας υφέρπει η ανάγκη για την επαφή, την ολοκλήρωση του εγώ με το εμείς. Είναι η ανάγκη να γίνει σύστημα η μονάδα με κάποιον άλλο. Η ανάγκη για τη συνεργασία, τη συμπόρευση, τη φιλία, το ζευγάρωμα. Η ανάγκη να συνδιαλαγείς με έναν άλλο άνθρωπο».



Ποιος είναι όμως πραγματικά ο Δημήτρης Παπαϊωάννου; Το ΜEN 24 σκιαγραφεί το πορτραίτο του εικαστικού καλλιτέχνη, του χορογράφου, του σκηνοθέτη προσπαθώντας να αποτυπώσει

σε μερικές φράσεις τον θαρραλέο οδοιπόρο του παρόντος.



Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου έγινε ευρύτερα γνωστός όταν το Μάιο του 2002 ανακοινώθηκε ότι αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση των τελετών έναρξης και λήξης των Oλυμπιακών του 2004. Αυτό προκάλεσε τεράστια αναστάτωση στους κύκλους των πιο «επώνυμων» μνηστήρων της θέσης. Από τότε, το όνομα του ακούγεται παντού. Τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, περιοδικά ασχολούνται μαζί του. Με την τέχνη του, την καλλιτεχνική του πορεία, την προσωπική του ζωή, το τι πρόκειται να παρουσιάσει.



Δύο χρόνια μετά έφερε εις πέρας την «εικονογράφηση» της έναρξης και της λήξης των ολυμπιακών αγώνων με, κατά κοινή ομολογία, μεγάλη επιτυχία. Οι επικριτές του πολλοί, περισσότεροι όμως οι θαυμαστές του. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι στο πρόσωπο του πιστώνεται ένα εικαστικό υπερθέαμα που ταξίδεψε ως τα πέρατα της γης.



Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου έφυγε από το σπίτι του στα 18. Για να γίνει ζωγράφος και να ζήσει όλα όσα επιθυμούσε. Μόνο εφόδιο το αναμφισβήτητο ταλέντο του. Ένα χρόνο πριν είχε γνωριστεί με τον Τσαρούχη. Δίπλα του μαθητεύει όχι μόνο στη ζωγραφική αλλά και τη ζωή, τη δημιουργία, την ποίηση. Λίγο καιρό μετά δίνει εξετάσεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και περνάει πρώτος.



Σύντομα εγκαταλείπει τη ζωγραφική για το χορό. Κι αυτό γιατί ήθελε να ασχοληθεί με μία μορφή τέχνης με την οποίας «θα μπορούσε να παρέμβει στο τώρα». Μια τέχνη άμεση που δε θα κλείνετε σε μουσεία και γκαλερί. Το 1983 φεύγει για τη Ν.Υόρκη και το La Mamma Experimental Theatre Company όπου μελετά την ιαπωνική τεχνοτροπία σύγχρονου χορού Butoh.



Τρία χρόνια μετά επιστρέφει στην Ελλάδα και ιδρύει, μαζί με την Αγγελική Στελλάτου, την «Ομάδα Εδάφους», ένα χορευτικό σχήμα που διεύρυνε τα όρια της χορογραφίας στην Ελλάδα. Παράλληλα ασχολείται με τα κόμιξ και σύντομα γίνεται ο αγαπημένος κομίστας της γενιάς του, δημοσιεύοντας τις έγχρωμες ιστορίες του στη ''Βαβέλ''. Το 1991 μάλιστα κέρδισε και το πρώτο βραβείο στο «Marseilles Biennale's Comic competition». Παράλληλα αναλαμβάνει το design, όλων των μεγάλων industrial club της εποχής του. Εργοστάσιο, Αεροδρόμιο, Άτομο όλα έχουν κάτι από την αύρα του.



Με ιστορικό «αποδράσεων» αλλά και περιπλανήσεις εκτός χωρικών υδάτων, οι εικόνες του κατάφεραν να κερδίσουν ένα ακόμη πιο διευρυμένο κοινό. Περιζήτητες πλέον, με ασυνήθιστη εμβέλεια σε ετερόκλητους καλλιτεχνικούς χώρους, τον φέρουν να υπογράφει σκηνοθεσία και χορογραφία από την όπερα ως το λαϊκό τραγούδι. Όλα όσα κάνει αυτή την εποχή έχουν την επικοινωνιακή δυναμική που πάντοτε επιθυμούσε.



Προτού αναλάβει να σκηνοθετήσει τις τελετές των Ολυμπιακών Αγώνων αναστέλλει τη λειτουργία της Ομάδας Εδάφους. Μια ομάδα που έχει αφήσει ιστορία στον χώρο και είχε διεθνές κοινό (!) το οποίο ερχόταν αποκλειστικά για να δει τις παραστάσεις αυτές. Η πιο μακρόχρονη σχέση της ζωής του Δημήτρη Παπαϊωάννου μετά από μια σειρά παραστάσεων στο καλοκαιρινό θέατρο στο Άλσος Παπάγου με το ''Για Πάντα'' έλαβε τέλος.



Σεπτέμβριος 2004. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ολοκληρώνονται. Τα φώτα σβήνουν. Η αποστολή του τελείωσε. Ο ίδιος αποσύρεται. Αλήθεια, πως σταματάς τον εαυτό σου από το να θέλει να προβληθεί, να επικοινωνήσει, να δώσει απαντήσεις, να εξαργυρώσει την επιτυχία; Προφανώς αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη.



Τώρα στο Παλλάς αναλαμβάνει ένα καινούριο εγχείρημα. Αυτή τη φορά η αποστολή του δεν είναι να εκφράσει όλους μας απέναντι στον κόσμο. Αλλά αυτό που είναι για εκείνον σημαντικό αυτό που καταλαβαίνει για τη ζωή. Την αναζήτηση της ουσίας στην τέχνη του. Το αίνιγμα της ομορφιάς σε σχέση με την αλήθεια.



Πολλοί, περισσότεροι απ' ότι στο παρελθόν που ήταν άγνωστος στο ευρύ κοινό και λόγω Ολυμπιακών αγώνων φυσικά θα πάμε να δούμε το «2». Πόσοι όμως, είμαστε έτοιμοι γι' αυτό που θα παρακολουθήσουμε; Πόσους εκφράζει; Πόσοι το έχουμε πραγματικά ανάγκη;
Share
 

24Media Network

Συνελήφθη ο Κόκε για ναρκωτικά!

Σοκ στην Ισπανία, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας "elespanol.com", o παλαίμαχος επιθετικός του Άρη, Κόκε συνελήφθη για συμμετοχή σε κύκλωμα ναρκωτικών!

Λίνος Χρυσικόπουλος: "Ημουν 5 χρόνια τραυματίας, αλλά δεν τα παράτησα ποτέ"

Τα παιδικά χρόνια στην Κέρκυρα, οι τραυματισμοί που τον κράτησαν πίσω, ο Ηλίας Παπαθεοδώρου που τον πίστεψε όσο κανείς, η πίεση στην ΑΕΚ, το όνειρο της Εθνικής, ο Ρικ Πιτίνο, το παιδικό ίνδαλμα και ο μεγάλος στόχος. Ο Λίνος Χρυσικόπουλος δεν μασάει τα λόγια του και δίνει απαντήσεις στο Sport24.gr.

 

Σινεμά

10 βραβεία για το 60ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Για μια ακόμη χρονιά το ΟΝΕΜΑΝ κάλυψε το μεγαλύτερο κινηματογραφικό γεγονός της χρονιάς. Είδαμε ταινίες, μιλήσαμε με κόσμο, παρακολουθήσαμε σόου, φάγαμε βροχή, και γυρίσαμε για να ξεδιαλέξουμε τα highlights.

POP για τις δύσκολες ώρες

Η Κυψέλη είναι υπερβολικά κουλ

Περιπλανηθήκαμε στα άδυτα της πιο εδώ και τώρα γειτονιάς της Αθήνας.

Social Man
PROMO