Τι θα συμβεί στο σώμα σου αν κάνεις 120 χιλιόμετρα ποδήλατο

Μαθήματα αντοχής και δύναμης με αφορμή έναν μαραθώνιο Indoor Cycling.
SHARES

Την Κυριακή 31 Μαρτίου στη μία το μεσημέρι, έξι αθλητές θα ανέβουν σε έξι στατικά ποδήλατα τελευταίας τεχνολογίας με στόχο να διανύσουν απόσταση 120 χιλιομέτρων ο καθένας. Ο μαραθώνιος θα πραγματοποιηθεί στο γυμναστήριο Fitness Games (Δοϊράνης 72, Καλλιθέα) για έναν πολύ καλό σκοπό: Κάθε χιλιόμετρο θα πριμοδοτείται από τους χορηγούς του μαραθωνίου με ένα χρηματικό ποσό. Στο τέλος του αγώνα, όταν οι αναβάτες θα έχουν συγκεντρώσει χρήματα που θα αντιστοιχούν αθροιστικά στα 720 χιλιόμετρα που θα έχουν διανύσει, όλο το ποσό θα διατεθεί στην Κιβωτό του Κόσμου.

Ο Γιώργος Μαστοράκης, ιδιοκτήτης του Fitness Games, εμπνευστής του μαραθωνίου, γυμναστής και πιστοποιημένος Keiser Indoor Cycling Istructor, μας μίλησε για τα οφέλη και τη δυναμική μιας προπόνησης με στατικό ποδήλατο, αλλά και για το τι συμβαίνει στο σώμα και το μυαλό ενός αθλητή όταν φτάνει τη συγκεκριμένη άσκηση στην πιο extreme και απαιτητική εκδοχή της, έναν μαραθώνιο.

> Το Indoor Cycling (ποδηλασία εσωτερικού χώρου) είναι μια ολοκληρωμένη ομαδική προπόνηση που περιλαμβάνει την χρήση ενός στατικού ποδηλάτου ανά ασκούμενο. Πρόκειται για μια έντονη ενεργειακά προπόνηση, διαρκώς αυξομειούμενης έντασης και δυσκολίας, υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένου Cycling Instructor. Με τη συνοδεία μουσικής ο εκπαιδευτής καθοδηγεί τους αθλούμενους σε αναρριχητικές και μη διαδρομές, σε sprints και χαλαρές διαδρομές αποκατάστασης. Είναι μια πλήρης προπόνηση που γυμνάζει όλο το σώμα και βελτιώνει τη συνολική καρδιαγγειακή λειτουργία.

> Πιο συγκεκριμένα, τα οφέλη μιας τέτοιας προπόνησης έχουν να κάνουν με τη μυϊκή ενδυνάμωση των κάτω άκρων και τη βελτίωση της αντοχής και της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας. Επιπλέον, η προπόνηση με στατικό ποδήλατο βελτιώνει συνολικά τη φυσική κατάσταση, ενώ κατά τη διάρκειά της γίνεται μεγάλη καύση λίπους.

> Μια μέση προπόνηση διαρκεί 55 λεπτά και χωρίζεται σε τρία μέρη: Προθέρμανση, κύριο μέρος, αποκατάσταση.

> Δεν χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας αθλητής για να συμμετάσχεις σε ένα μαραθώνιο Indoor Cycling. Αυτό που χρειάζεται σίγουρα είναι σωστή προετοιμασία, με συστηματικές προπονήσεις που περιλαμβάνουν διαφορετικές φάσεις. Αρχικά στοχεύεις στην αύξηση της αντοχής και στη συνέχεια στην ενδυνάμωση. Επιβάλλονται και συνδυαστικές προπονήσεις αντοχής και ενδυνάμωσης καθώς και αποκατάστασης.

> Σε σύγκριση με το κανονικό ποδήλατο, το Indoor Cycling είναι πιο ασφαλές, δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και σου επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να ελέγχεις και να διατηρείς τον επιθυμητό ρυθμό προπόνησης (δεν υπάρχουν εμπόδια, φανάρια, κίνηση κλπ). Επιπροσθέτως, στο στατικό ποδήλατο οι κραδασμοί είναι μηδενικοί, οπότε η προπόνηση δεν επιφέρει καμία καταπόνηση στη σπονδυλική στήλη.

> Σε έναν απαιτητικό αγώνα ή μια έντονη προπόνηση, η αναπλήρωση των υγρών οφείλει να πραγματοποιείται τακτικά, κάθε 10 – 15 περίπου λεπτά. Μια ενδεικτική ποσότητα για σωστή ενυδάτωση κατά τη διάρκεια της άσκησης -αν και διαφέρει από αθλούμενο σε αθλούμενο- είναι περίπου τα 200 – 250 ml κάθε 15 λεπτά.

> Η παράλειψη αναπλήρωσης υγρών κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης ή ενός αγώνα μπορεί να επιφέρει στον ποδηλάτη αίσθημα κόπωσης, ζάλη, αδυναμία, θερμοπληξία, μείωση απόδοσης και αντοχής.

> Το τελευταίο γεύμα θα πρέπει να έχει καταναλωθεί 60 με 90 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα. Μια επιλογή για διατροφή κατά την διάρκεια της προσπάθειας είναι τα καρύδια και γενικά οι ξηροί καρποί. Το αίσθημα ατονίας και η ζαλάδα ίσως είναι δείγμα ότι έχουν πέσει τα επίπεδα του σακχάρου. Σ' αυτό το σημείο επιβάλλεται η κατανάλωση απλών σακχάρων – ιδανικά τζελ ή ζάχαρη σε υγρή μορφή.

> Για την αποκατάσταση μετά από μια επίπονη προπόνηση ή έναν εξαντλητικό αγώνα, οι αθλητές / ασκούμενοι κάνουν ποδήλατο σε χαμηλή ένταση, με ελαφριά ταχύτητα κι ελάχιστη πίεση στα πεντάλ. Οι στατικές διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της ροής του αίματος στους μύες, επιταχύνοντας έτσι την αποκατάσταση. Συστήνεται επίσης διατροφή πλούσια σε υψηλής ποιότητας υδατάνθρακες και πρωτεΐνες για την επισκευή των μυών.

Αν θες να παρακολουθήσεις από κοντά τον μαραθώνιο Indoor Cycling ή να συνεισφέρεις στη συγκέντρωση χρημάτων για την 'Κιβωτό του Κόσμου', είσαι ευπρόσδεκτος, την Κυριακή 31 Μαρτίου στο γυμναστήριο Fitness Games (Δοϊράνης 72, Καλλιθέα). Ο αγώνας ξεκινά στις 13:00 και η είσοδος είναι, φυσικά, δωρεάν. Θα προηγηθεί brunch (στις 12:00) και μετά τον τερματισμό θα ακολουθήσει πάρτι. Για περισσότερες πληροφορίες: Τηλ. +30 6942575203 και +30 21 3022 4814. Email: info@fitnessgames.gr.

Share
 

24Media Network

Χάρι Κέιν από το κέντρο

Η Τότεναμ επικράτησε 3-2 της Γιουβέντους για το International Champions Cup χάρη σε απίστευτο σουτ του Χάρι Κέιν από το κέντρο στο τρίτο λεπτό των καθυστερήσεων. (VIDEO)

"Αχάριστος ο Ζιντάν"

Ο εκπρόσωπος του Γκάρεθ Μπέιλ, Τζόναθαν Μπαρνέτ χαρακτήρισε αχάριστο τον Ζινεντίν Ζιντάν απέναντι στον πελάτη του με αφορμή τις δηλώσεις του Ζιζού για τον Ουαλό εξτρέμ.

 
POP για τις δύσκολες ώρες

PODCAST

Η Αναγέννηση της Disney

Το Pop για τις Δύσκολες Ώρες κάνει μια εξονυχιστική αναδρομή στην Αναγέννηση της Disney και στα κλασικά μιούζικαλ που άλλαξαν τη ροή του χολιγουντιανού animation.

Ο Κώστας Τουρνάς αφηγείται τη ζωή του

Από τις πρόβες σε πλυσταριό της Κυψέλης και τους Poll ως τον Αχιλλέα απ' το Κάιρο και τη φιλία με τον Μπονάτσο.

Social Man
PROMO