Ο Peter Lindbergh αγάπησε τις γυναίκες για την πραγματική τους ομορφιά

Ο φωτογράφος που απεβίωσε σε ηλικία 74 ετών, καθόρισε όχι μόνο τον χώρο της μόδας αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε σήμερα τη γυναικεία ομορφιά.
SHARES

Γεννήθηκα το 1987, ένα χρόνο πριν τη φημισμένη φωτογραφία του Peter Lindbergh με τα 'λευκά πουκάμισα'. Τη φωτογραφία που τα έξι μοντέλα, Estelle Lefébure, Karen Alexander, Rachel Williams, Linda Evangelista, Tatjana Patitz και η Christy Turlington, φωτογραφήθηκαν σε παραλία της Santa Monica, στον φακό του Γερμανού φωτογράφου Peter Lindbergh για το τεύχος της Vogue Italia του '88.

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι όσο εγώ μάθαινα τα πρώτα μου βήματα -κυριολεκτικά- και ακόμη δεν είχα καμία αντίληψη του εαυτού μου, ότι σε ένα παράλληλο σύμπαν συνέβαινε αυτό. Αυτή ήταν η πρώτη φωτογραφία του Lindbergh που είδα ποτέ (απ' όσο θυμάμαι τουλάχιστον) μία που για εμένα και για πολύ ακόμη κόσμο, καθόρισε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε σήμερα τη γυναίκα, τη μόδα και την ομορφιά γενικότερα.

Είχε αυτόν τον αντίκτυπο η δουλειά του Peter. Στη δική μου ζωή, αλλά και σε αυτή πολλών ανθρώπων. Οι 20χρονες κοπέλες του σήμερα που βγαίνουν έξω στους δρόμους χωρίς ίχνος μακιγιάζ και αισθάνονται όμορφες και γεμάτες αυτοπεποίθηση δεν γνωρίζουν ότι αυτό το οφείλουν στον φωτογράφο. Είναι ένα συνονθύλευμα πραγμάτων που έχουν συμβάλει σ' αυτό και η δουλειά του Lindbergh έχει παίξει σημαντικό ρόλο στο να βλέπουν οι γυναίκες και ο κόσμος ολόκληρος τη γυναικεία ομορφιά διαφορετικά.

Για πολλά χρόνια ο χώρος της μόδας είχε μια πολύ συγκεκριμένη εικόνα για το πώς 'πρέπει' να δείχνουν και να φέρονται οι γυναίκες, μια ατάκα του Lindbergh όμως συνέβαλε ώστε να αρχίσει να αντιμετωπίζει η μόδα τη γυναικεία ομορφιά αλλιώς, και σιγά-σιγά και ο υπόλοιπος κόσμος.

Ήταν ο πρώτος φωτογράφος που άρχισε να φωτογραφίζει μοντέλα για περιοδικά μόδας και καμπάνιες, χωρίς να χρησιμοποιεί photoshop για να 'βελτιώσει' την όψη των ανθρώπων που απαθανάτιζε ο φακός του. Υποχρέωνε τα περιοδικά και τα μοντέλα να υπογράφουν συμβόλαια συμφωνώντας στο να παιχτούν οι αρετουσάριστες φωτογραφίες του, αλλιώς δεν συμμετείχε στα projects. «Οι εταιρίες ομορφιάς έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου σε όλους. Δεν πειράζω τίποτα. 'Μα, δείχνει τόσο κουρασμένη', μου λένε. Τι κι αν μοιάζει κουρασμένη. Είναι κουρασμένη, αλλά όμορφη», είχε δηλώσει στο παρελθόν.

Ο Lindbergh ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που αντιλήφθηκαν τη γυναικεία ομορφιά διαφορετικά και που έβλεπε την ψυχή αυτού που φωτογράφιζε. Μια του φωτογραφία για το Harper's Bazaar, το Vanity Fair ή τη Vogue δεν ήταν απλά μια φωτογραφία στην οποία εκατομμύρια γυναίκες θα θαύμαζαν το ρούχο του μοντέλου, αλλά θα αντίκριζαν κάτι πολύ περισσότερο απ' αυτό. Θα έβλεπαν μια ιστορία να ξεδιπλώνεται μπροστά τους.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Kristen McMenamy, Beauduc, 1990 #fromthevault #LindberghStories #KristenMcMenamy #beauduc #camargue #gagosiangallery

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) στις

 Την ιστορία της Kate, της Claudia, της Amber, της Naomi και όλων των μοντέλων από τα '90s που ο Lindbergh βοήθησε ώστε να εδραιωθούν στον χώρο της μόδας και στη γέννηση των, φημισμένων πλέον, '90s supermodels'.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

7 Era-Defining Peter Lindbergh British Vogue Covers (written by @benknightevans) - JANUARY 1990 One of the most iconic covers in British Vogue's 103-year history, the magazine's first issue of the 1990s set the tone for the decade. Coming after the big hair and overt glamour of the Eighties, its undone influence extended beyond fashion into popular culture when George Michael took Naomi, Linda, Tatjana, Christy and Cindy from their Giorgio di Sant'Angelo tops and Levi's jeans from SoHo in Manhattan to various states of undress in his legendary Freedom! '90 music video. The circle was made complete as three of the quintet of quintessential supermodels sauntered down Gianni Versace's autumn/winter 1991 catwalk lip synching to Freedom! '90, committing every contributor firmly to fashion folklore. - #LindberghStories #BritishVogue #fromthevault

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) στις

Απαθανατίζοντας τα πρόσωπα που φωτογράφιζε συνήθως σε ασπρόμαυρο φιλμ, χρησιμοποιώντας έντονο κοντράστ επέτρεπε στον 'θεατή' να αντιληφθεί το συναίσθημα της δεδομένης στιγμής.

"Έκανε τους ανθρώπους να αισθάνονται μοναδικοί. Τους έκανε να νιώθουν σημαντικοί και φανταστικά. Ήταν αυτό που τον έκανε τόσο εξαιρετικό καλλιτέχνη. Γιατί τα ΄'αντικείμενά' του έχαναν όλες τις αναστολές τους όταν τα φωτογράφιζε, ένιωθαν άνετα μαζί του γιατί ακριβώς τα έκανε να αισθάνονται έτσι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να του επιτρέπουν να του δείχνουν την ψυχή τους. Επέτρεπαν στον εαυτό τους να εκτεθούν. Η ειλικρίνειά του σε έκανε να θέλεις να ανταποδώσεις και να είσαι και εσύ ειλικρινής απέναντι του", δήλωσε η Milla Jovovich μια γυναίκα που είχε φωτογραφίσει πολλές φορές προσφέροντάς μας μερικές από τις πιο αξέχαστες φωτογραφίες της που έχουμε δει ως τώρα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Milla Jovovich, Paris, 1998 - #fromthevault #millajovovich #vogueitalia #LindberghStories #2bmanagement #gagosiangallery

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Peter Lindbergh (@therealpeterlindbergh) στις

Αλλά είχε αυτή την ιδιότητα Lindbergh. Eίτε μέσα από τα τρομερά ασπρόμαυρα πορτραίτα του που έκοβαν την ανάσα, είτε μέσα από τις κινηματογραφικού ύφους και δραματικές landscape φωτογραφίες του, ο Γερμανός φωτογράφος προκαλούσε πάντα, παίζοντας ταυτόχρονα με τα γυναικεία αρχέτυπα και θηλυκότητα όσο κανένας άλλος.

 

Η ωμή αισθητική των φωτογραφιών του που συχνά εξέπεμπαν αισθησιασμό, καθόρισαν τα στάνταρντ της ομορφιάς, ενώ παράλληλα επικεντρωνόταν στο να γιορτάσει το πνεύμα και την προσωπικότητά των ανθρώπων που φωτογράφιζε. 

Χωρίς ρετούς, ρομαντικά και αυθεντικά, ο Peter Lindbergh ήταν από τους λίγους (αν όχι ο μοναδικός) καλλιτέχνης που αντιλήφθηκε πραγματικά τη γοητεία της γυναικείας ομορφιάς.

Κεντρική φωτογραφία: Britta Pedersen/dpa via AP

Share
 

24Media Network

"Νικήστε τον ΠΑΟ"

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε στους παίκτες του Ολυμπιακό στο προπονητικό κέντρο κι επανέλαβε ότι πρώτος στόχος είναι το πρωτάθλημα και ζήτησε νίκη επί του Παναθηναϊκού.

Ορχήστρα στην κόλαση

Ο Σταύρος Γεωργακόπουλος αποκαλύπτει τι έγινε στο κολασμένο "Καραϊσκάκη" με τη λήξη, αναλύει τις κινήσεις Μαρτίνς – Ποτσετίνο στη σκακιέρα και μας βάζει στο κλίμα του ντέρμπι.

 
POP για τις δύσκολες ώρες

PODCAST

Γιατί το 'Joker' κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι της Βενετίας

Πώς κέρδισε το 'Joker' το μεγάλο βραβείο και πώς θα επηρεάσει την υπόλοιπη χρονιά; Ποια ήταν η πραγματικά καλύτερη ταινία του φεστιβάλ και ποιο νέο όνομα σκηνοθέτη πρέπει να θυμάσαι; Θα είναι αυτά τα χειρότερα βραβεία του event για τον ιστορικό του μέλλοντος;

Λόγω Τιμής, η προφορική ιστορία

Οι συντελεστές της σειράς εξομολογούνται στιγμές από την πιο 'εσύ κι εγώ' παρέα της ελληνικής τηλεόρασης.

Social Man
PROMO