ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Όσα έμαθα από την τρίμηνη εγγραφή μου στο Tik Tok

Ποια είναι η εφαρμογή που έχει κάνει το Instagram να τρέμει.

Έμαθα το Tik Tok πριν από κάποιους μήνες, όταν άρχισα να βλέπω παντού άρθρα που εξηγούσαν “τι είναι το Tik Tok, η νέα τρέλα των νέων”. Ξαναβρέθηκε μπροστά μου εχτές, όταν κυκλοφόρησε η είδηση ότι το ISIS το χρησιμοποιεί για προπαγανδιστικούς λόγους και η εφαρμογή έκλεισε κάποιες δεκάδες λογαριασμούς με τέτοιο περιεχόμενο. Το Tik Tok φυσικά δεν είναι από μόνο του επικίνδυνο, είναι μία ακόμα σόσιαλ εφαρμογή, που λόγω της δημοτικότητάς προσελκύει οποιονδήποτε χρησιμοποιεί κινητό και ίντερνετ. Παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί παλαιότερα και στο Facebook και στο YouTube και στο Twitter, άρα δεν χρειάζεται ηθικός πανικός.

Πριν τρεις μήνες άνοιξα λοιπόν και εγώ λογαριασμό στο Τik Tok και δεν με ακολουθεί κανείς, αφού όλος μου ο κύκλος είτε κοντεύει είτε έχει ξεπεράσει τα 30. Παρακάτω είναι όμως μερικά από αυτά που έμαθα και κατάλαβα για την εφαρμογή.

Δεν είναι user friendly

Για την ακρίβεια δεν είναι user above 25 friendly. Tην πρώτη φορά που ένιωσα ότι μοιάζω με τους παππούδες που λέγανε το τηλεκοντρόλ “κομπιούτερ”, ήταν όταν έκανα λογαριασμό στο Snapchat και ας ήμουν μόλις 25. Δεν καταλάβαινα καθόλου πως να το χρησιμοποιήσω. Η δεύτερη ήταν με το Tik Tok. Δεν μπορούσα να βρω άτομα να ακολουθήσω, δεν μπορούσα να επεργαστώ τα βίντεό μου και ακόμα δεν έχω καταλάβει αν υπάρχει inbox.

Ξέρω μόνο 1(;) από τα 20 most followed accounts

Το Tik Tok προς το παρόν είναι μία εφαρμογή που και χρησιμοποιείται και απευθύνεται περισσότερο σε χρήστες κάτω των 24 ετών, με το 30% να είναι κάτω των 18 ετών. Οι πιο πολλοί από τους λογαριασμούς με τον μεγαλύτερο αριθμό ακολούθων αναδείχθηκαν μέσα από τα σόσιαλ μίντια και ανήκουν και οι ίδιοι σε αυτό το ηλικιακό γκρουπ.

Σχέσεις με άλλες εφαρμογές

Eάν είστε άνω των 25 και δεν έχετε παιδί είναι αρκετά πιθανό να μην ξέρατε το musical.ly. Επρόκειτο για μια πολύ δημοφιλή ανάμεσα στους εφήβους εφαρμογή, στην οποία δημιουργούσες και ανέβαζες βίντεο ολίγων δευτερολέπτων κάνοντας lip-sync και κάποιο μικρό χορευτικό. Η κινέζικη εταιρεία ByteDance αγόρασε το 2017 το musical.ly και το λάνσαρε ξανά ως Τik Tok.  Για την κινέζικη αγορά η ByteDance είχε κυκλοφορήσει ένα χρόνο το Douyin, που έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το Τik Tok, αλλά παίζει από διαφορετικό σέρβερ για να συμμορφώνεται με τους διαδικτυακούς περιορισμούς του κινεζικού κράτους. Ως μετενσάρκωση λοιπόν του musical.ly, ένα μεγάλο μέρος του περιεχομένου του Tik Tok, μοιάζει με το musical.ly με τους χρήστες να τραγουδούν ή/και να χορεύουν.

Στο σύνολό του όμως το Tik Tok θυμίζει περισσότερο το Vine. To Vine ήταν πάλι μία δημοφιλής ανάμεσα στη νεολαία εφαρμογή, που όμως δεν έπιασε ποτέ πολύ στην Ελλάδα. Εκεί ανέβαζες βίντεο 6 δευτερολέπτων που έπαιζαν σε λούπα, και το κύριο χαρακτηριστικό τους ήταν ότι ήταν αστεία. Ένα μεγάλο μέρος των βίντεο που παίζουν στο Tik Tok είναι (ή προσπαθούν να είναι) κωμικά.

Το Facebook για να ανταγωνιστεί την αυξανόμενη δημοτικότητα του Tik Tok, λάνσαρε πέρυσι τον Νοέμβριο και αυτό μια παρόμοια εφαρμογή, το Lasso, το οποίο είναι ακόμα διαθέσιμο μόνο στις ΗΠΑ.

Το ‘Rise and Shine’ της Kylie Jenner είναι το πιο προβεβλημένο hashtag στην εφαρμογή ως τώρα

Πριν δύο εβδομάδες η Kylie Jenner ανέβασε στο YouTube ένα βίντεο που κάνει τουρ στα headquarters της επιχείρησής της. Σε κάποιο σημείο, η Kylie μπαίνει στο δωμάτιο που κοιμάται η κόρη της, Stormi, και της τραγουδάει “rise and shine”. H τραγουδιστή ατάκα της έγινε viral και νο1 trend στο Tik Tok. Η Kylie πόσταρε μερικά από τα βίντεο που την διακωμωδούσαν, δίνοντας έτσι κι άλλη δημοσιότητα στο app. H ίδια όμως κέρδισε ακόμα περισσότερα, αφού πρόλαβε ήδη να βγάλει μπλουζάκια με την ατάκα. Έχει κινήσει επίσης τις διαδικασίες να την κάνει trademark (ποιος ξέρει με τι σκοπούς), αλλά ίσως δεν τα καταφέρει, αφού ήδη πρόλαβαν και άλλοι κυνηγοί του trend να αρχίσουν διαδικασίες κατοχύρωσης.