Ένα, ακόμη, καλό νέο για το ελληνικό οικοσύστημα των Startups

Μέντορες νεοφυών επιχειρήσεων με διαφορετικά backgrounds όπως στρατηγική, μάρκετινγκ και επικοινωνία, software development, νομικά και διαχείριση πνευματικής ιδιοκτησίας, επιχειρηματίες, δημιούργησαν τη Saint Startup προσπαθώντας να λύσουν το δικό τους πρόβλημα
SHARES

Η Saint Startup (www.saintstartup.com), η web εφαρμογή για τα startups και τους φορείς υποστήριξής τους (θερμοκοιτίδες, επιταχυντές, εκπαιδευτικούς φορείς) έγινε δεκτή να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Seeds ενός από του 5 σημαντικότερους accelerators παγκοσμίως του Startup Chile – www.startupchile.org (γράφημα 1)!

Το πρόγραμμα αυτό, τα τελευταία 6 χρόνια έχει τοποθετήσει τη Χιλή στο παγκόσμιο οικοσύστημα της καινοτομίας (γράφημα 2), καθώς δύο φορές το χρόνο λανσάρει διαγωνισμό επιλογής μέχρι 200 επιχειρήσεων από όλον τον κόσμο, τις οποίες χρηματοδοτεί με περίπου 40.000$ για να διαμείνουν 7 μήνες στη χώρα και να αναπτύξουν το προϊόν τους σε παγκόσμια κλίμακα.

Γράφημα 1: οι 10 σημαντικότεροι επιταχυντές παγκοσμίως

 

Πηγή: http://gust.com/accelerator_reports/2016/global/

Γράφημα 2: Οι top 10 χώρες στο παγκόσμιο οικοσύστημα των startups, βάσει επενδύσεων

 

Πηγή: http://gust.com/accelerator_reports/2016/global/

Η Saint Startup επιλέχθηκε, προφανώς ως η μοναδική ελληνική εταιρεία, ανάμεσα σε περίπου 800 αιτήσεις και μετά από ένα απαιτητικό σύστημα επιλογής σε 3 στάδια που περιλάμβανε πάνελς διεθνών επενδυτών, επιχειρηματιών και startupers αλλά και μια σε βάθος συνέντευξη από τον ίδιο τον φορέα Startup Chile. Μόνο το 36% των 73 startups που επιλέχθηκαν προέρχονται από τη Χιλή, το 34% από την υπόλοιπη Λατινική Αμερική και τέλος το 30% από τον υπόλοιπο κόσμο (http://www.startupchile.org/seed-results-welcome-generation-seedg20/). 

Οι Άγιοι της Saint Startup και η «ασκητική» τους

Πίσω από αυτή την εφαρμογή κρύβεται μια ομάδα 7 ανθρώπων του οικοσυστήματος της καινοτομίας σε ελληνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Γράφημα 3: η ομάδα του Saint Startup

 

• Δρ Αντώνης Λιβιεράτος, CEO

• Παναγιώτης Μαρκαντωνάτος, Business development

• Δρ Αθανάσιος Δήμας, Marketing

• Ανδρέας Μαχαίρας, CTO

• Αλέξανδρος Νούσιας, Intellectual Property

• Johan van den Bossche, Strategy advisor

• Δανιήλ Φωκά, Communication advisor

Γράφημα 4: το Advisory Board του Saint Startup

 

• Adrien Aumont, Founder & CEO KissKissBankBank | Αντριέν Ομόν, Ιδρυτής & CEO KissKissBankBank

• Natalie Novick, Research Director Startup Heatmap Europe | Νάταλι Νόβικ, Διευθύντρια Έρευνας Startup Heatmap Europe

• Georgios Monokandylos, Head of Branding and Creative Agencies et Google | Γιώργο Μονοκάνδυλος, Head of Branding and Creative Agencies et Google

Μέντορες νεοφυών επιχειρήσεων με διαφορετικά backgrounds όπως στρατηγική, μάρκετινγκ και επικοινωνία, software development, νομικά και διαχείριση πνευματικής ιδιοκτησίας, επιχειρηματίες, δημιούργησαν τη Saint Startup προσπαθώντας να λύσουν το δικό τους πρόβλημα: πώς μπορείς να καθοδηγήσεις αποτελεσματικά μια startup όταν έχεις ταυτόχρονα π.χ 10 ομάδες να συμβουλεύσεις; Με αυτό το ερώτημα στο μυαλό του ο Δρ. Αντώνης Λιβιεράτος (CEO) μετέτρεψε τη μεθοδολογία της Λιτής Επιχειρηματικής Εκκίνησης (Lean Startup) και επιχειρηματικών αρχών που όλοι αποδεχόμαστε, αρχικά σε ένα excel (γράφημα 5) που περιλάμβανε κατηγορίες (π.χ ανταγωνισμός ή διανοητική ιδιοκτησία) και βήματα που μια startup έπρεπε να καλύψει για να περάσει από μια ιδέα σε ένα προϊόν. Το excel αυτό έδινε και βαθμολογία κάθε φορά που συμπληρωνόταν ένα βήμα, προσθέτοντας τόσο στοιχεία παιχνιδιού όσο και ολοκλήρωσης ενός στόχου. Τα startups ενθουσιάστηκαν και η ομάδα άρχισε να πειραματίζεται με διαφορετικές μορφές οπτικής απεικόνισης αυτού του παιχνιδιού, για να ξεπεράσει τα στενά όρια του excel. Το demo (γράφημα 6) που προέκυψε δοκιμάστηκε από πάνω από 100 startups, τη ΘΕΑ - θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ (www.theathensincube.gr) και 2 μαθήματα επιχειρηματικότητας (στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (http://epefa.econ.uoa.gr/index.php) και το BCA.

Γράφημα 5: το excel του Saint Startup

 

Γράφημα 6: το demo του Saint Startup

 

Με αυτές τις «αποσκευές» ταξίδεψαν σε μεγάλα events για startups στο εξωτερικό θέλοντας να ελέγξουν ότι το νέο αυτό προϊόν θα είχε ενδιαφέρον και εκτός του μικρού ελληνικού οικοσυστήματος. Στο Slush στο Ελσίνκι (http://www.slush.org) και στο WebSummit (https://websummit.com) στη Λισαβόνα μίλησαν με κάποιους από τους σημαντικότερους ανθρώπους του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος, οι οποίοι του ανέδειξαν ένα ακόμη πρόβλημα: ενώ όλοι οι φορείς υποστήριξης των startups μετρούν το αποτέλεσμα (επένδυση, βιωσιμότητα, τζίρος κλπ) είναι ελάχιστοι εκείνοι που μετρούν τη διαδικασία του πώς μια startup φτάνει σε αυτό. Βάσει αυτής της πληροφορίας και την υποστήριξη της ΘΕΑ, του ΕΒΕΑ, της White και της Microsoft BizSpark (γράφημα 7), η ομάδα αναπτύσσει την τελική μορφή της Saint Startup (γράφημα 8) και τη λανσάρει τον Οκτώβριο 2018, ενώ ταυτόχρονα δουλεύει πυρετωδώς την νέα υπηρεσία Saint Startup Analytics (γράφημα 9).

Γράφημα 7: οι υποστηρικτές της Saint Startup

 

Γράφημα 8: η beta version της Saint Startup

 

Γράφημα 9: η υπηρεσία Saint Startup Analytics

 

Την ίδια στιγμή η ομάδα δουλεύει με τη Γαλλική Πρεσβεία και τυγχάνει της εξαιρετικής υποστήριξής της. Συμμετέχει στο 2ο forum Mazinnov στο Γκάζι το Νοέμβριο 2017 (φώτο 1), ταξιδεύει στο Παρίσι για το ετήσιο συνέδριο της Γαλλικής Αναπτυξιακής Τράπεζας BPI τον Οκτώβριο, συναντά μεγάλους γαλλικούς οργανισμούς για startups, δίνει συνεντεύξεις στη γαλλική τηλεόραση (https://www.youtube.com/watch?v=LK6GMeUogjw&feature=youtu.be) και τον ελληνικό τύπο.

Φώτο 1: συνέντευξη του Saint Startup στον ΑΝΤ1, στο πλαίσιο της Συνέντευξης τύπου του Mazinnov, στις 27 Οκτωβρίου 2017

 

Φωτό 2: Συνέντευξη του Saint Startup στο Plateau TV της Inno Generation της Γαλλικής Αναπτυξιακής Τράπεζας BPI

 

Share
 

24Media Network

Στο μικροσκόπιο η Βίντι

Ο Μαρίνος Ουζουνίδης έχει περάσει από "ακτινογραφία" τη Βίντι, έχει βγάλει συμπεράσματα αλλά θα περιμένει και την… αναφορά από το αποψινό (18/8) ματς με την Χόνβεντ.

Τον "στέλνουν" στην ΑΕΚ, ενώ εκείνος... παστελώνει

Ματιές στη λατινική Αμερική φέρεται να ρίχνει η ΑΕΚ, εξετάζοντας περιπτώσεις ποδοσφαιριστών που αγωνίζονται στα άκρα της επίθεσης. Ένα όνομά που κυκλοφόρησε στον ελληνικό Τύπο το πρωί του Σαββάτου, τα ξημερώματα της ίδιας ημέρας γινόταν πρωταγωνιστής σε ματσάρα με γκολ και κόκκινες.

 
PROMO
Social Man