ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Jennifer Lopez ήταν πάντοτε καλή ηθοποιός

Με αφορμή το Oscar buzz της για το 'Hustlers', παραθέτουμε 9 λόγους που δεν έπρεπε να είχες υποτιμήσει την Jenny from the Block.

“Ήμουν μια χορεύτρια που ήθελε να γίνει ηθοποιός και μετά μία ηθοποιός που ήθελε να γίνει τραγουδίστρια”. Αυτή ήταν η περιγραφή που έδινε κάποτε η Jennifer Lopez στις καταιγιστικές συνεντεύξεις που άρχισαν να έρχονται μετά το πρώτο Νο.1 χιτ της στα μουσικά τσαρτ, ‘If You Had My Love’.

Η Lopez μεγάλωσε στο κακόφημο Bronx. Αντί όμως για τα ναρκωτικά που έχει δηλώσει ότι έκαναν άλλα παιδιά στο διπλανό της σπίτι, εκείνη προτίμησε τα μαθήματα χορού. Όταν πήρε την απόφαση να ακολουθήσει τον χορό επαγγελματικά – και αφού η μητέρα της τής είπε ότι δεν έχει θέση στο σπίτι της αν επιλέξει τέτοιον δρόμο – βρέθηκε να δουλεύει ως backup dancer για τους New Kids on the Block και τη Janet Jackson. Ήταν το ‘In Living Color’ όμως που της έδωσε την ιδέα της υποκριτικής για πρώτη φορά. Βρισκόταν στη κωμική σειρά ως ένα από τα Fly Girls των χορευτικών που πλαισίωναν το σόου, αλλά δεν άργησε τελικά να κυνηγήσει την ηθοποιία ως βασική της απασχόληση.

Από τα μέσα των ‘90s και μετά, τα υπόλοιπα άρχισε αργά αλλά σταθερά να τα γράφει η ιστορία και η οθόνη σου. Τόσο στη μουσική όσο και στην υποκριτική, την παρουσίαση, την παραγωγή, τις επιχειρήσεις, η Lopez έχει επιδείξει τρομερή στάμινα. Κι αν της έχει μείνει κάτι ακόμα να ονειρευτεί, θα ήταν μια κληρονομιά χωρίς ταμπέλες. Όπως είπε πολύ συγκινημένη στη διάρκεια της ομιλίας της για το βραβείο Video Vanguard που της χάρισε αργοπορημένα πέρσι το MTV, όταν οι περισσότερες φωνές τής έλεγαν ότι έπρεπε να βρει έναν μονάχα δρόμο και να τον ακολουθήσει σωστά, ότι παραέκανε πολλά, δεν ήθελε να υποκύψει. «Γιατί όχι;».

Γιατί όχι και στα Όσκαρ, λοιπόν; Δεν θα ήταν η πρώτη φορά που μπαίνει στην κουβέντα. Αυτή είχε έρθει με το ‘Selena’ που θα δεις λίγο παρακάτω. Ίσως η διαφορά εδώ όμως είναι πως όταν το Oscar hype ξεκινά από κάποιο φεστιβάλ, όπως ας πούμε συνέβη με την Emma Stone για το ‘La La Land’ στη Βενετία ή την Glenn Close πέρσι στο Τορόντο για το ‘The Wife’, οι ηθοποιοί δεν έχουν άλλες 100 ανοιχτές δουλειές να προμοτάρουν σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, κι έτσι δεν καίνε τη συζήτηση πριν καν εδραιωθεί ως σκέψη. Από τη στιγμή όμως που το ‘Hustlers’ έκανε πρεμιέρα στο Τορόντο, η Lopez έχει ερωτηθεί σχετικά σε ό,τι μέσο έχει επισκεφθεί στο πλαίσιο προώθησης της ταινίας. «Πώς νιώθεις που έχεις Oscar buzz;». «Χαίρομαι και μόνο που είμαι στη συζήτηση», ομολογεί συχνά μέσα σε δάκρυα. Μέχρι να ανακοινωθούν οι υποψηφιότητες στις 13 του ερχόμενου Γενάρη θα έχει ερωτηθεί άλλο τόσο, την ίδια στιγμή που τα live της, ο πανικός του Super Bowl, η υψηλού προφίλ σχέση της με τον A-Rod, η όλη περσόνα της Jenny from the Block θα θυμίζει στην Ακαδημία ότι δεν είναι ακριβώς ‘δικιά’ της.

Για τους λόγους που θα βρεις αμέσως τώρα όμως, εμείς είμαστε ήδη μαζί της:

SELENA

Ο ρόλος της Selena δεν ήταν η πρώτη υψηλού προφίλ δουλειά της ηθοποιού – είχε προηγηθεί το ‘Blood and Wine’ με τον Jack Nicholson – ήταν όμως ο πρώτος της πρωταγωνιστικός ρόλος. Η Lopez έγινε εμμονική με την ερμηνεία της στην ταινία, εν μέρει γιατί ήταν και η ίδια φαν της εκλιπούσας Βασίλισσας της Tejano, μια από τις εμβληματικές φιγούρες της λάτιν μουσικής, αλλά και επειδή η Selena είχε δολοφονηθεί μόλις έναν χρόνο πριν αναλάβει τον ρόλο της. Η ευθύνη ήταν μεγάλη. Οι κόποι της απέδωσαν καρπούς και της έδωσαν μία υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία Καλύτερης Ηθοποιού σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ, ενώ ως τώρα δεν έχει περάσει κανένα live show της χωρίς να τραγουδήσει κάποιο τραγούδι της ως φόρο τιμής.

BLOOD & WINE

Το ‘Blood & Wine’ δεν στάθηκε πάντα ισάξια του καστ του (Jack Nicholson, Michael Caine, Judy Davis, Jennifer Lopez), όμως όπως συμβαίνει με όλες τα καλά crime movies, οι ανήθικοι χαρακτήρες του ήταν αυτό που ήταν και αυτό που ήταν κινούσε την πλοκή, αντί να συμβαίνει το αντίστροφο. Όταν η Lopez, Κουβανή νταντά μπλεγμένη με τον Nicholson που θέλει να ληστέψει την περιουσία των αφεντικών της, είναι ρομαντική και αφελής στη σχέση της με τον απατεώνα, την πιστεύεις. Και όταν αναγκάζεται να διαλέξει μεταξύ του άντρα που αγαπάει και του άντρα που έχει αρχίσει να αγαπάει, σε πείθει για το δίλημμα. Δεν μπορείς πραγματικά να ξέρεις πού θα καταλήξει.

OUT OF SIGHT

Έναν χρόνο μετά τo ‘Selena’, η Lopez πρωταγωνίστησε στο ‘Out of Sight’ του Steven Soderbergh μαζί με τον George Clooney και έγινε η πρώτη Λατίνα ηθοποιός που έλαβε 1 εκατομμύριο ευρώ για τη δουλειά της. Η ταινία απέκτησε – εκτός από καλές κριτικές – και ένα cult στάτους ως ένα από τα πιο σέξι heist φιλμ που έχουμε δει ποτέ. Αυτό οφείλεται κυρίως στη Lopez. Όχι επειδή η ίδια είναι αναμφισβήτητα σέξι, αλλά επειδή έφερε στον ρόλο της τόση πρόκληση και πειρασμό, όσο έφερε και κότσια. Η σκληρά εργαζόμενη οπλοφορούσα hot παρουσία δεν μεταφράζεται πάντα σωστά απ’ το χαρτί στην οθόνη, αλλά η Lopez το έκανε να φαίνεται πανεύκολο.

THE CELL

Το ‘Cell’ του Tarsem Singh μας είχε προσφέρει καθηλωτικά, σκληρά visuals περισσότερο απ’ ότι μας είχε προσφέρει μια δεμένη πλοκή, αλλά τελικά αποδείχτηκε ότι είχε γερά πόδια. Καλό αυτό γιατί σε όσους περισσότερους φτάνει η ταινία, τόσοι περισσότεροι είναι κι αυτοί που θα δουν τη Jennifer Lopez να γλιστράει αβίαστα από τη θέση της γαλήνιας, σοβαρής ψυχιάτρου σε κυριολεκτικό αντικείμενο φαντασίωσης. Η ηθοποιός καταλαμβάνει απόλυτα το οπτικό υπερόραμα του Singh και, μέσα στην εξτραβαγκάντσα του, είναι από μόνο του κατόρθωμα.

ANGEL EYES

Δυστυχώς το ‘Angel Eyes’ δεν δίνει ποτέ αυτά που υπόσχεται στο πρώτο του, πολύ ενδιαφέρον μέρος, πριν δηλαδή γίνει ένα ακόμα γλυκανάλατο ρομάντσο, αλλά η ίδια η Lopez δίνει μία από τις καλύτερες ερμηνείες της ως σκληροτράχηλη, μοναχική, ευάλωτη ταυτόχρονα αστυνομικός που έχει παραγκωνιστεί από την οικογένειά της και τώρα αναζητά τη σύνδεση με τον κόσμο που υπάρχει έξω από τον δικό της.

SHADES OF BLUE

Στο ‘Shades of Blue’ φόρεσε ξανά τη στολή της αστυνομικού, αυτή τη φορά ως ντετέκτιβ που έχει διαφθαρεί παρά τις καλές της προθέσεις. Η Lopez έβαλε την υπογραφή της και ως executive producer στη σειρά που είχε δώσει στο NBC τα καλύτερα νούμερα που είχε δει ποτέ στη δύσκολη ζώνη του. Παραήταν δύσκολη και η σειρά παραέγινε μέτρια για να επιβιώσει, όμως αυτή σίγουρα επιβίωσε ήταν η Lopez που αναδείχθηκε ως «το πιο αξιόπιστο στοιχείο της σειράς» από τους κριτικούς. Δεν υπήρχε κανένα ίχνος της σούπερσταρ στη διχασμένη Harlee.

ENOUGH

Η ενδοοικογενειακή βία δεν είναι η πιο συχνή θεματική της μεγάλης οθόνης. Όταν μάλιστα κυκλοφόρησε το 2002, πριν την τωρινή Peak TV, εμφανιζόταν ακόμα σπανιότερα. Η Lopez το αντιμετώπισε με σοβαρότητα στο ‘Enough’, μετατρέποντάς το σε μια ιστορία εκδίκησης και προσωπικής ενδυνάμωσης. Η ίδια λέει ότι υπάρχουν και σήμερα γυναίκες που την πλησιάζουν για να την ευχαριστήσουν για το μήνυμα της ταινίας.

MAID IN MANHATTAN

Το ‘Maid in Manhattan’ είναι η πιο τυποποιημένη μορφή ρομαντικής κομεντί που μπορείς να φανταστείς. Είναι ουσιαστικά ένα retelling της Σταχτοπούτας χωρίς καμία ιδιαίτερη έκπληξη. Από όλες όμως τις ρομαντικές κομεντί που έχει κάνει η Lopez, αυτή είναι η αγαπημένη της. Φαίνεται. Ως ταπεινή αλλά φιλόδοξη Marisa, έχει μια αυθεντικότητα που, παρέα με τον πηγαίο της it factor, σε κάνει υποστηρικτή της από την πρώτη στιγμή που τη βλέπεις στην οθόνη. Η ταινία είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της ηθοποιού στο box office μέχρι στιγμής, με 155 εκατομμύρια έσοδα παγκοσμίως. Άλλη μια απόδειξη ότι το παραμύθι της Σταχτοπούτας δε θα γίνει ποτέ, μα ποτέ, ξεπερασμένο.

HUSTLERS

Όλες οι απόπειρες για διεφθαρμένους (Shades of Blue), γκρίζους (Blood & Wine), εξαντλημένους απ’ τη ζωή (Lila & Eve) χαρακτήρες σε μισοψημένες δουλειές, έφεραν τη Lopez στο ‘Hustlers’. Στο φιλμ της Lorena Scafaria υποδύεται μια εμπνευσμένη από πραγματικό πρόσωπο στρίπερ που, μαζί με προστατευόμενές της, αποφασίζουν να ληστέψουν χρηματιστές της Wall Street που γονάτισαν τη χώρα στην οικονομική κρίση του 2008 στην Αμερική, χωρίς καμία επίπτωση. Η Lopez δίνει μια σωματική ερμηνεία ως Ramona – από τη στιγμή που λικνίζεται στη σκηνή του κλαμπ για πρώτη φορά ξέρεις ακριβώς ποια είνα. Καταβροχθίζει την κάμερα όπως καταβροχθίζει τα θύματά της. Είναι ήλιος. Σε καίει όταν την πλησιάζεις επικίνδυνα και αφήνει το σκοτάδι να σε καταπιεί όταν κρύβεται πάλι στις σκιές.  Το ‘Hustlers’ είναι μία συλλογικά καλή δουλειά, μία ψυχαγωγική, φεμινιστική ταινία κομπίνας από την οπτική γωνία ενός κόσμου που συνήθως βολεύεται στο background, όμως η Lopez είναι ο βασικότερος λόγος για να τη δεις.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:

Η Jennifer Lopez μάς μιλά για τη γυναικοκρατία του ‘Hustlers’. Εμείς ακούμε και προσκυνάμε

***

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2016 και ανανεώθηκε με αφορμή το ‘Hustlers’. Το ‘Hustlers’ θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες από την Odeon.

Και μην ξεχνάς! Αν κι εσύ δεν έχεις βγει ακόμα από το μυαλό του John Malkovich, άκου το POP για τις Δύσκολες Ώρες με καλεσμένο τον ίδιο τον θρυλικό ηθοποιό.