ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι κωμικές περιπέτειες γένους θηλυκού έχουν άλλη γλύκα

Το 'Ο κατάσκοπος που με παράτησε', που προβάλλεται αυτή τη στιγμή στις αίθουσες, μας έδωσε την αφορμή που ψάχναμε για να εκθειάσουμε τη νέα τάση.

Είναι αλήθεια ότι, τα τελευταία χρόνια, το -κάποτε φοβερά υποτιμημένο- είδος της female buddy comedy έχει πάρει τα πάνω του (εδώ μια από τις αρχετυπικές ταινίες του είδους, το ‘Gentlemen Prefer Blondes’ του Howard Hawks, με τις Marilyn Monroe and Jane Russell ως -κανονικές και όχι άσπονδες- φίλες).

Όχι μόνο γιατί η εποχή (το κίνημα του #MeToo και γενικά η girl power επανάσταση) το καθιστά φουλ politically correct (εδώ το γλυκύτατο Romy and Michele’s High School Reunion του 1997, πριν δηλαδή το FBC γίνει χιπ).

Αλλά κυρίως για τον πολύ απλό -και βέρο Χολιγουντιανό- λόγο ότι μιλάμε για κωμωδίες που φέρνουν πίσω τα λεφτά τους στο δεκαπλάσιο.

Ναι, εσένα κοιτάζω -αθυρόστομο και απολαυστικό- Bridesmaids του 2011 που άγγιξες τα 300 εκ. δολάρια και ανάγκασες πολλούς executives να δώσουν χωρίς δεύτερη σκέψη πράσινο φως σε αντίστοιχα project όπως το Βachelorette με την Kirsten Dunst που κυκλοφόρησε τον αμέσως επόμενο χρόνο.

Και, πάνω από όλα, στο πρόσφατο -Αφροαμερικάνικης απόχρωσης- Girls Trip, με την περίφημη NSFW σκηνή με το grapefruit, που απογείωσε δικαίως την καριέρα της -ασυγκράτητα αστείας- Tiffany Haddish.

Αν και η αδιαφιλονίκητη βασίλισσα του συγκεκριμένου υπο-είδους είναι η τσουπωτή Melissa Mccarthy, που πρωτογνωρίσαμε από το Mike & Molly. Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνη επιστράτευσε η -εξαιρετικά επιλεκτική μετά το Όσκαρ- Sandra Bullock (που είναι πίσω και από το Ocean’s 8 που δεν είναι εντός λίστας επειδή δεν το θεωρώ κωμωδία) για το The Heat όπου υποδύονταν δυο αστυνομικίνες ή ότι συμμετείχε στο (μέτριο, εξού και τα αρνητικά σχόλια) remake του Ghostbusters με γυναικείο cast.

Προσωπικά, αν και συμπαθώ το Μελισάκι, τρέφω σε μεγαλύτερη εκτίμηση την πρωταγωνίστρια του ‘The Spy Who Dumped Me’, Mila Kunis, που έχει αποδείξει ότι το έχει -απρόσμενα- μια χαρά με τις FBC σε ταινίες όπως τα δυο ‘Bad Moms’ που απενοχοποιούν εντελώς το τι σημαίνει να είσαι μάνα.

Για την ακρίβεια η Mila, στα 35 της, μοιάζει να είναι εκείνη η καθαρόαιμη A-list star που τολμά να τσαλακωθεί περισσότερο από όλες όταν παίζει σε female buddy comedy. Κάτι που αποδεικνύει και στο ‘Ο κατάσκοπος που με παράτησε’ όπου υποδύεται μια συνηθισμένη γυναίκα που μπλέκει σε μια διεθνή συνωμοσία όταν συνειδητοποιεί ότι ο σύντροφός της που την παράτησε είναι στην πραγματικότητα κατάσκοπος.

Τα ακούς, Scarlett Johansson (εντός λίστας λόγω του Ghost World), που δεν υποτιμούμε το γεγονός ότι έκανες την δική σου τίμια προσπάθεια να τσαλακωθείς στο -αντίστοιχης λογικής με το Bridesmaids- Rough Night χωρίς, όμως, τελικά, να κερδίσεις πλήρως τις εντυπώσεις (hashtag ‘πολύ όμορφη για το καλό σου’).

Μια ταινία, το Rough Night, που κέρδισε πολλούς πόντους στην εκτίμησή μας από το πηγαίο κωμικό ταλέντο της ‘κάνει θραύση στο Saturday Night Live’ Kate McKinnon η οποία, καθόλου τυχαία, είναι συμπρωταγωνίστρια της Mila (βλέπε παίζει την καλύτερή της φίλη) και στο ‘Ο κατάσκοπος που με παράτησε’.

Εκεί που οι δυο τους αποδεικνύουν ότι διαθέτουν το σπανιότερο των προσόντων, εκείνο που όντως ανάγει μια κωμωδία θηλυκού γένους στο πάνθεον του είδους (και κάνει το κοινό, ανεξαρτήτως φύλου, να την εκτιμά), δηλαδή καλή μεταξύ τους χημεία.

Εκείνη π.χ. που εκπέμπει αβίαστα το Baby Mama. Κάτι λογικό αφού οι δυο πρωταγωνίστριές του, οι ταλαντούχες Tina Fey και Amy Poehler, είναι φίλες επί 20ετία και βάλε (βλέπει συμπληρώνει η μια τις προτάσεις της άλλης).

Εκείνη που δεν εκπέμπει σε καμία περίπτωση το Hot Pursuit παρά την ταυτόχρονη παρουσία της Sofia Vergara και της Reese Witherspoon στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Η αλήθεια είναι ότι, σε μια τέτοια λίστα, προηγούνται αναγκαστικά οι πιο πρόσφατες ταινίες που είδες, σου άρεσαν και θέλεις να τρέξεις να μοιραστείς με τους υπόλοιπους.

Αλλά δεν μπορείς να αγνοήσεις παλιότερες που έχουν εξελιχθεί σε διαχρονικές, όπως π.χ. το Mean Girls (βλέπε πιο πάνω), franchise που έχουν βάλει το δικό τους λιθαράκι στην όλη ιστορία όπως το Pitch Perfect (ειδικά οι δυο πρώτες ταινίες) ή γαμο-ταινίες που έχουν όντως πλάκα όπως το Bride Wars με τις άσπονδες νύφες  Kate Hudson και Anne Hathaway.

Στη λογική αυτή αφήσαμε για το τέλος θρυλικές ταινίες που οφείλεις να δεις (ή να ξαναδείς με φρέσκο μάτι) όπως το ‘θηλυκό θηριοτροφείο’ Stage Door με την Katharine Hepburn, το First Wives Club με τις Diane Keaton, Goldie Hawn και ‘πως θα μπορούσε να λείπει από την λίστα’ Bette Midler, το ‘φεμινιστικό πριν είναι μόδα’ 9 to 5 με τις  Jane Fonda και Dolly Parton και, τέλος, το Steel Mangolias του 1989 με τις  Sally Field, Dolly Parton και Shirley MacLaine που απογείωσε την καριέρα της Julia Roberts.

Γιατί, μεταξύ μας, δεν υπάρχει τίποτα πιο αστείο -και ταυτόχρονα δραματικό, σπάνιο και εύθραυστο- από την γυναικεία φιλία και την ειλικρινή / ωμή αποτύπωσή της επί της οθόνης.