PLISSKEN FESTIVAL

Η μουσική της Giganta εκπέμπει στο σύμπαν

Με αφορμή το ολοκαίνουριο EP και την επικείμενη εμφάνισή της στο Plisskën μιλήσαμε με την Giganta για τα αγαπημένα της πράγματα.

H Giganta έχει σπουδάσει μουσική τεχνολογία, αρμονία, αντίστιξη, πιάνο, φλάουτο και μέχρι να αποφασίσει το 2007 να αρχίσει να φτιάχνει τα δικά της κομμάτια, έπαιζε σε μπάντες από jazz μέχρι κλασική μουσική και post rock.

Πλέον έχει βρει τον παιχνιδιάρικα ηλεκτρονικό garage ήχο της, αν και σε κάθε κυκλοφορία συνεχίζει να πειραματίζεται.

Μόλις έγινε διαθέσιμο το καινούριο της EP ‘Forever’ από το label των Black Athena και είναι έτοιμη να παίξει στο Plisskën την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου στις 22.30.

Εμείς τη βρήκαμε και τη ρωτήσαμε για αυτό, για τα videogames και για τα φώτα που τόσο αγαπάει.

*Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΟ

“Μουσική παίζω από 7 χρονών. Γύρω στα 12 γράφτηκα σε ωδείο και άρχισα να παίζω κλασική, πιάνο, μετά φλάουτο για 8 χρόνια.

Γενικά ότι είχε σχέση με τη μουσική πήγαινα και το μάθαινα.

Στις μπάντες έπαιζα πάντα synthesizer ή φλάουτο ή έκανα backing vocals. Μετά το 2007, δηλαδή πριν 10 χρόνια αποφάσισα να φτιάξω τη δική μου μουσική με το όνομα ‘Μαγνητόφωνο’”.

Maneki-nekod

“Όταν ήθελα να βγάλω μια πιο σκοτεινή πλευρά, ξεκίνησα το μουσικό πρότζεκτ ‘Maneki-nekod’.

Maneki-neko χωρίς το  ‘d’ στο τέλος που πρόσθεσα εγώ, είναι το γατάκι από την Ιαπωνία που καλοσωρίζει και φέρνει καλή τύχη γι’ αυτό το έχουν σε πολλά μαγαζιά”.

GIGANTA

“Το 2010 αποφάσισα να κάνω την Giganta. Όλα τα πρότζεκτ τα έκανα, γιατί άλλαζε ο ήχος και η φάση. Η Giganta ξεκίνησε για να παίζω σε κλαμπ, χορευτική μουσική.

Πήρα το όνομα από τη γνωστή Giganta της DC τη μόνιμη εχθρό της Wonder Woman. Κανονικά είναι επιστήμονας και ονομάζεται Dr. Doris Zeul. Μεταμορφώνεται όποτε θέλει σε γίγαντα και μπορεί να ποδοπατήσει όλη την πόλη. Επειδή είμαι μικροσκοπική όταν σκέφτηκα το όνομα άρεσε σε όλους και άρχισαν να με φωνάζουν “γίγαντα”.

VIDEOGAMES

“Έπαιζα από πάντα ηλεκτρονικά. Έπαιζα Pacman, τέτριζ, Bubble Bobble πωρωμένα.

Και συνεχίζω να παίζω. Δηλαδή θα παίξω κάθε μέρα το βράδυ πριν κοιμηθώ μία ωρίτσα. Δεν μπορώ να το κόψω.

Είμαι φανατική με το Nintendo και συνήθως παίζω παιδικά παιχνίδια, γιατί μου είναι πιο ξεκούραστο. Τα αγαπημένα μου είναι το ‘Luigi’s Mansion’, που είναι ο Luigi σε ένα στοιχειωμένο σπίτι και μαζεύει φαντάσματα με μία σκούπα. Όλα τα ‘Lego’ και ειδικά το ‘City Undercover’. To ‘Tomodachi Life’ ένα γιαπωνέζικο παιχνίδι, που φτιάχνεις προσωπικότητες από ανθρώπους που γνωρίζεις. Τους βγάζεις φωτογραφία και τους βάζεις μες στο παιχνίδι και τους φροντίζεις. Έχει και πολύ ωραίες μελωδίες και ήχους αυτό”.

“Είχα φτιάξει τη μουσική για ένα video game, αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ το παιχνίδι και δεν βγήκε η δουλειά. Δεν το ‘χω ανεβάσει πουθενά, γιατί θέλω να το χρησιμοποιήσω κάπου αλλού κάποια στιγμή.

Έχω γράψει μουσική για τα animation ‘Escape to Cuteness’ και ‘Wet’ της Margot Bowman. Έχω γράψει για παραστάσεις, ταινίες, το μόνο που μου χει ξεφύγει και θα θελα πολύ είναι το video game”.

ΣΧΕΔΙΑ

“Δουλεύω και ως interior designer και θέλω να κάνω μία σειρά με φωτιστικά, γιατί μου αρέσουν τα χρώματα, τα σχήματα. Έχω αρχίσει να σχεδιάζω. Πάντα εντυπωσιάζομαι από τον φωτισμό γιατί έχει να κάνει με τον χώρο, με τα χρώματα, με τις αντανακλάσεις πάνω σε αντικείμενα. Γενικότερα μου αρέσουν και τα έντονα και τα ατμοσφαιρικά τα πιο γήινα φώτα που έχουμε στο σπίτι”.

FOREVER

 

“Το καινούριο μου EP λέγεται ‘Forever’ και είναι διαφορετικό από όσα έχω κάνει ως τώρα ως Giganta.

Το άλμπουμ είναι φτιαγμένο και αφιερωμένο στη μητέρα μου. Και επειδή πιστεύω ότι ο ήχος του ταξιδεύει, όπως ταξιδεύουν οι αναμνήσεις, ότι θα μπορέσω κάπως έτσι να έρθω πιο κοντά της. Έχει να κάνει με την αγάπη άνευ όρων, για την πίστη, για το πώς μπορείς να πας παρακάτω, να γίνεις πιο δυνατός. Ήταν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι μου που έτσι μπόρεσα να το εκφράσω μέσω της μουσικής”.

Και σίγουρα πιστεύω ότι, όπως η μουσική είναι αόρατη και δεν μπορείς να την αγγίξεις, έχει να κάνει με τις συχνότητες που υπάρχουν στο σύμπαν, είναι ένας κώδικας επικοινωνίας για να μπορείς να πιστεύεις ότι μπορεί κάποιος να σε ακούσει.

“Το έφτιαξα πριν τρία χρόνια, εκτός από ένα κομμάτι που το άλλαξα τον τελευταίο χρόνο. Και έχει γυριστεί επίσης πριν 2-3 χρόνια ένα βίντεοκλιπ από τον Dreamer που έχει το NEON Raum και τον Ισπανό φίλο του, Jose BallerZosa”.

Γενικά δίνω χρόνο. Γιατί όταν φτιάχνεις κάτι και το ακούς συνεχόμενα και το καις, μετά από ένα σημείο δεν έχεις αίσθηση του τι κάνεις.

ΙΑΠΩΝΙΑ

“Έχω έναν φίλο από την Ιαπωνία, τον Rinne. Είχαμε γνωριστεί όταν έμενα στο Βερολίνο παλιότερα. Αυτός ο φίλος μου έκανε αργότερα μια δισκογραφική με Vocaloid. Είναι μουσική από synthesizer με φωνητικά. Δεν τραγουδάει κάποιος, πατάς πλήκτρα και προγραμματίζεις να πει τις λέξεις που θες είτε στα Γιαπωνέζικα είτε στα Αγγλικά. Και στα live οι τραγουδιστές είναι ολογράμματα.

Μία από τις πολύ γνωστές είναι η Hatsune Miku, που ήταν το θέμα της πρώτης συλλογής. Εγώ έφτιαξα τη μελωδία και τα φωνητικά για ένα κομμάτι και εκείνος το έφτιαξε στο Vocaloid. Πήγε πολύ καλά γιατί οι Γιαπωνέζοι είναι πολύ πωρωμένοι με τη μουσική και είναι και οι μόνοι που όντως αγοράζουνε.

Γενικά έχω καλή σχέση με την Ιαπωνία. Έχω βγάλει ένα EP σε ένα ελληνικό label, στον Άνθρωπο Μηχανή, το οποίο πήγε πολύ καλά στην Ιαπωνία. Ίσως σαν ήχος επειδή είμαι πιο πειραματική, είμαι πιο κατανοητή σε αυτό το κοινό”.

* Ευχαριστούμε το Spinster για τη φιλοξενία.

INFO

Giganta

1.12.17  Tunnel | 22.30

INFO ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Plisskën Festival, 1 2 Δεκεμβρίου

MAIN (Piraeus Academy) / Πειραιώς 117, Αθήνα

TUNNEL & REPUBLIC (Metallourgeion) / Πειραιώς 127, Αθήνα

AQUARIUM (Loft) / Πειραιώς 123, Αθήνα

Πόρτες: 19:00

Εισιτήριο μονοήμερο: 32 ευρώ

Διήμερο: 50 ευρώ

ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ PLISSKEN

Οι Holy Fuck θα ήθελαν να γράψουν μουσική για το ‘Μεγάλο Παζάρι’
Tosin Martyns: Το μυστικό της μουσικής βρίσκεται στην κουλτούρα σου
Η αγγελικά εξωγήινη Dednewb πιστεύει στη Χώρα του Ποτέ
Οι Black Athena, ο Thomey Bors και η Giganta μας μιλούν για τη συλλογή Tribes of Athens