AP Photo/Susan Walsh
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοφαγικό mashup v103: Τα 13 πιο σημαντικά βιβλία του 21ου αιώνα

Όλα τα λινκς, οι ειδήσεις, τα εξώφυλλα που χρειάζεται να ξέρεις αυτή τη βδομάδα από τον χώρο του βιβλίου.

Σημαντικά βιβλία του 21ου αιώνα, σημαντικά βραβεία, σημαντικές απαντήσεις σε σημαντικές ερωτήσεις, σημαντικές ταινίες και σημαντικές σειρές που προέρχονται από βιβλία και, εξίσου σημαντικό, ένας George R.R. Martin από βινύλιο. Όλα αυτή τη Δευτέρα στο Βιβλιοφαγικό mashup που μόλις ανοίξατε.

ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΜΑΣ;

Πέτυχα πριν λίγες μέρες αυτό εδώ το κείμενο του Vulture, που έχει τίτλο “Τα 100 καλύτερα βιβλία του 21ου αιώνα (μέχρι στιγμής)”, μια προσπάθεια να οριστεί το λογοτεχνικό canon του αιώνα που διανύουμε.

Για τη σύνταξη της λίστας το Vulture ρώτησε 31 προσωπικότητες από τον κόσμο του βιβλίου, όπως η κορυφαία κριτικός Michiko Kakutani, ο αρχισυντάκτης του Los Angeles Review of Books Tom Lutz, η πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Κριτικών Βιβλίου Kate Tuttle και η ποιήτρια Eileen Myles, αλλά και πολλοί άλλοι κειμενογράφοι και συγγραφείς.

Στη λίστα τα βιβλία ξεχωρίζουν σε 4 κατηγορίες: Το βιβλίο που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους και αναδείχθηκε ως το καλύτερο, τα επόμενα 12 που είχαν τουλάχιστον 3 ψήφους και βαφτίστηκαν “Νέα Κλασικά”, τα επόμενα 26 που είχαν από 2 ψήφους και όλα τα υπόλοιπα που επιλέχθηκαν από 1 μόνο άνθρωπο του πάνελ.

Επειδή τέτοιες λίστες είναι εξαιρετικές για να εκκινήσουν τη συζήτηση του τι κάνει ένα βιβλίο άξιο να βρεθεί σε αυτές, πως κρίνουμε τη λογοτεχνική σπουδαιότητα και τι σημαίνει “κλασικό”, αν και συνήθως καταλήγουν σε “δεν έχει το τάδε μέσα; αίσχος”, εγώ θα σας γράψω εδώ τα 13 βιβλία που πήραν τουλάχιστον 3 ψήφους από το πάνελ του Vulture, έτσι για να τα κρίνετε μόνοι σας.

  1. ‘The Last Samurai’ της Helen DeWitt

  2. ‘The Corrections’ του Jonathan Franzen

  3. ‘Never Let Me Go’ του Kazuo Ishiguro

  4. ‘How Should a Person Be?’ της Sheila Heti

  5. ‘The Neapolitan Novels’ της Elena Ferrante

  6. ‘The Argonauts’ της Maggie Nelson

  7. ‘2666’ του Roberto Bolaño

  8. ‘The Sellout’ του Paul Beatty

  9. ‘The Outline Trilogy’ της Rachel Cusk

  10. ‘Atonement’ του Ian McEwan

  11. ‘The Year of Magical Thinking’ της Joan Didion

  12. ‘Leaving the Atocha Station’ του Ben Lerner

  13. ‘The Flamethrowers’ της Rachel Kushner

Με κάποια θα συμφωνείτε, με άλλα όχι. Κάποια θα ξέρετε και κάποια ίσως να μην έχετε ακούσει ποτέ. Κάθε λίστα είναι ευκαιρία για συζήτηση. Ας σκεφτούμε λοιπόν, τι θα βάζαμε εμείς στο λογοτεχνικό canon του 21ου αιώνα; Ποια είναι τα βιβλία που κυκλοφόρησαν από το 2000 και μετά που θα άξιζαν τον όρο “σπουδαίο” ή “νέο κλασικό”;

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Μια ακόμη εβδομάδα που δεν έχουμε κάτι να πούμε για την εγχώρια βιβλιοπαραγωγή αλλά δεν παραπονιόμαστε, αφού υπάρχουν αρκετά βιβλία από τις νέες εκδόσεις της Αμερικής για τα οποία πρέπει να μιλήσουμε. Ας τα δούμε ένα-ένα εδώ παρακάτω.

Daemon Voices: On Stories and Storytelling’ του Philip Pullman, ένα nonfiction βιβλίο στο οποίο ο συγγραφέας της ‘His Dark Materials’ τριλογίας εξερευνά την αφήγηση κατά τη διάρκεια της ιστορίας και μιλά για τις δικές του εμπειρίες από τη συγγραφή, αλλά και τη διαδικασία που χρησιμοποιεί ο ίδιος για να γράφει, σε ένα μοναδικό ταξίδι στα μυστικά της τέχνης της αφήγησης.

Sea Prayer’ των Khaled Hosseini και Dan Williams, το σύντομο, εικονογραφημένο βιβλίο για την προσφυγική κρίση από τον Hosseini, από την οπτική γωνία ενός φοβισμένου Σύριου πατέρα που μιλά μέσω ενός γράμματος προς τον γιο του, καθώς ετοιμάζονται να ξεκινήσουν το ταξίδι τους προς την Ευρώπη, με τα έσοδα του συγγραφέα να πηγαίνουν στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Through Darkest Europe’ του Harry Turtledove, όπου ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του είδους της alternate history επιστρέφει με ένα βιβλίο που φαντάζεται τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική ως τα σταθερά, ακμαία κέντρα της παγκόσμιας οικονομίας και κουλτούρας, καθώς έντονες διαμάχες και φονταμενταλιστική βία προκαλούν συνεχείς αναταραχές στην Ευρώπη.

Washington Black’ της Esi Edugyan, που ακολουθεί έναν 11χρονο σκλάβο που ζει σε μια φυτία ζαχαρότευτλων στα Barbados, τον Wash, εκεί που αναπτύσσει μια φιλία με τον αδερφό του αφεντικού του, ο οποίος είναι εξερευνητής και υπέρμαχος της κατάργησης της δουλείας και που συστήνει στον Wash τον κόσμο της επιστήμης και της ανακάλυψης, μέχρι που μια λάθος καταδίκη θα φέρει μια αμοιβή για το κεφάλι του Wash και οι 2 τους θα πρέπει να ταξιδέψουν για να βρουν ελευθερία και καταφύγιο.

We Sold Our Souls’ του Grady Hendrix, όπου η πρώην κιθαρίστρια Kris Pulaski, μέλος της μέταλ μπάντας Dürt Würk βλέπει τα όνειρά της για καριέρα να καταρρέουν πίσω στη δεκαετία του ‘90, ανακαλύπτει τώρα πως η φήμη ως σόλο καλλιτέχνη του πρώην τραγουδιστή της μπάντας της ίσως συνδέεται με κάτι κακό και ξεκινά να τον βρει για να ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από την προδοσία.

Ο FUNKO GEORGE R.R. MARTIN

Καλέ, ο George R.R. Martin (που δήλωσε αυτές τις μέρες πως ήθελε το ‘Game of Thrones’ να κρατήσει 13 σεζόν) γίνεται Pop! από τη Funko! Βέβαια δεν είναι μόνος του, αλλά μαζί με τους David Benioff και D. B. Weiss σε ένα 3-pack ως τους δημιουργούς του ‘Game of Thrones’.

Πάντως ο Martin πρέπει να είναι ο πρώτος συγγραφέας που funkoποιείται, έστω και όχι άμεσα για τη συγγραφική του ταυτότητα, πράγμα που με κάνει να σκέφτομαι πως ίσως δούμε στο μέλλον μια σειρά Pop! Authors στα πρότυπα του Pop! Directors που μας έχει δώσει μέχρι στιγμής Guillermo del Toro, Paul Feig, Taika Waititi, Alfred Hitchcock και άλλους.

Μάλιστα, για να διευκολύνω την εταιρία έχω να προτείνω τα πρώτα 10 ονόματα που θα γινόταν φανταστικά Pop! για όλους τους βιβλιόφιλους εκεί έξω (ακούς Funko;), προσέξτε:

  • Stephen King

  • Edgar Allan Poe

  • Neil Gaiman

  • J.K. Rowling

  • J.R.R. Tolkien

  • John Green

  • Jane Austen

  • Terry Pratchett

  • Virginia Woolf

  • Agatha Christie

Παρακαλώ, Funko, δεν κάνει τίποτα. Απλά στείλε μου ένα απ’ όλα όταν τα βγάλεις, θενξ.

AND NOW, THIS

Και μιας που είπαμε για Edgar Allan Poe, ας δούμε αυτό το σύντομο βίντεο του TED-Ed που προσπαθεί να απαντήσει σε ερωτήματα όπως γιατί ακόμη και σήμερα τα έργα του συγγραφέα θεωρούνται σημαντικά για τη λογοτεχνία, γιατί προκαλούν έντονα συναισθήματα και γιατί θα ήταν καλό να τους δώσουμε μια ευκαιρία.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ #INSTAVIVLIO

Μακριά από την Ελλάδα μας φέρνουν και οι 3 επιλογές μας από την περασμένη εβδομάδα του #instavivlio. Μην ξεχνάτε, για να γίνετε κομμάτι του Βιβλιοφαγικού mashup αρκεί να προσθέσετε το χάσταγκ #instavivlio στις φωτογραφίες του Instagram σας που έχουν να κάνουν με βιβλία!

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

 

Ο Δημήτρης ρωτά, Άραγε υπάρχει πιθανότητα να κυκλοφορήσει στα ελληνικά η συνέχεια του ‘Μπαρόκ κύκλου’, πέραν του ‘Υδράργυρου’;

Υ.Γ. Είναι εσκεμμένη πολιτική άραγε των εκδοτών να αφήνουν σούπερ εξαντλημένα βιβλία χωρίς επανεκδόσεις;

Φίλε Δημήτρη, μου αρέσουν ιδιαίτερα οι πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις που όμως οδηγούν σε κάτι γενικότερο που έχει αρκετή κουβέντα, για πάμε να τα δούμε και τα 2 κομμάτια της ερώτησής σου.

Όσον αφορά τον ‘Κύκλο μπαρόκ’, να πούμε μερικά πράγματα για τους φίλους της στήλης πως ίσως να μη γνωρίζουν: Τριλογία του Neal Stephenson, συγγραφέα των ‘Snow Crash’ και ‘Cryptonomicon’, μια ιστορική περιπέτεια που διαδραματίζεται τον 17ο αιώνα, με τα 3 της βιβλία ‘Quicksilver’, ‘The Confusion’ και ‘The System of the World’ να κυκλοφορούν το 2003-2004. Το πρώτο από αυτά μεταφράστηκε το 2010 από τις Εκδόσεις Κέδρος με τον τίτλο ‘Υδράργυρος’ σε μια έκδοση 1,128 σελίδων, με την εξωφρενική αρχική τιμή των €33,31 και περιέχοντας από την περίληψη κιόλας τη λέξη “κουτσοψώλης” (μετάφραση του “half-cocked”). Κανένα από τα υπόλοιπα 2 βιβλία δεν κυκλοφόρησε ποτέ στα ελληνικά.

Και δεν πρόκειται, τουλάχιστον από τον Κέδρο μετά από τόσα χρόνια. Ίσως στο μέλλον, όταν κάποιος θα ασχοληθεί σοβαρά με το έργο του Stephenson, να επιχειρήσει και τη μετάφραση από την αρχή του ‘The Baroque Cycle’, αλλά προς το παρόν θα πρότεινα όποιος θέλει να ασχοληθεί με τον συγγραφέα να δοκιμάσει το ‘Snow Crash’ που κυκλοφόρησε πέρυσι στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Μέδουσα με τον ίδιο αγγλόφωνο τίτλο.

Για το υστερόγραφο: Όχι. Οι εκδότες δεν έχουν κανένα κέρδος στο να αφήνουν βιβλία χωρίς επανεκδόσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί είτε δεν έχουν πια τα δικαιώματα, είτε η αρχική έκδοση πήγε λιγάκι άπατη, είτε ένας συνδυασμός αυτών των 2 κατηγοριών. Αρκετά βιβλία που εμείς θεωρούμε “σούπερ” ή τέλος πάντων σημαντικό το να υπάρχουν και στα ελληνικά, όπως νομίζω πως θεωρείς τον ‘Υδράργυρο’ για τον οποίο μιλάμε, δε δικαιολόγησαν ποτέ με τις πωλήσεις τους ή το buzz τους την επένδυση των εκδοτικών τους σε αυτά. Δε γνωρίζω πόσο κόστισαν τα δικαιώματα του βιβλίου του Stephenson, η μετάφραση ενός τόσο πολυσέλιδου έργου ή το τύπωμα της αρχικής του έκδοσης, αλλά είμαι απόλυτα σίγουρος, γνωρίζοντας το buzz που κάνουν αντίστοιχα βιβλία ακόμη και σήμερα, πως ο εκδοτικός δύσκολα θα βγήκε κερδισμένος από αυτό το βιβλίο.

 

Το καλύτερο παράδειγμα που δίνω πάντα είναι το ‘Οι κήποι του φεγγαριού’ του Steven Erikson, ένα βιβλίο που κυκλοφόρησε το 2001 από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο. Το πρωτότυπο ονομάζεται ‘Gardens of the Moon’ και είναι το πρώτο μέρος μιας σπουδαίας δεκαλογίας φανταστικού που ολοκληρώθηκε το 2011. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στα ελληνικά με άσχετο, απολύτως μη-fantasy εξώφυλλο και κάκιστη μετάφραση. Σχεδόν κανείς δεν ασχολήθηκε μαζί του, η ποιότητα της έκδοσης δεν ήταν αυτό που έπρεπε και η συνέχεια της σειράς δεν εμφανίστηκε ποτέ μέχρι σήμερα. Ακόμη περιμένω τον επόμενο εκδοτικό που θα προσπαθήσει να φέρει το ‘Malazan Book of the Fallen’, όπως ονομάζεται η 10λογία, και πάλι στα ελληνικά.

Οφείλω όμως να πω και κάτι ακόμα, που δεν έχουμε συζητήσει εδώ στη στήλη ενώ θα έπρεπε. Τα τελευταία 2+ χρόνια που υπάρχει το Βιβλιοφαγικό mashup στο PopCode, έχουμε δει αρκετές επανεκδόσεις βιβλίων που βρίσκονταν για χρόνια εξαντλημένα και έλειπαν από τα ράφια της νέας γενιάς των Ελλήνων αναγνωστών. Βέβαια αυτά ανήκουν σχεδόν αποκλειστικά στη mainstream λογοτεχνία του 20ου αιώνα και είναι στην πλειοψηφία τους κομμάτι της Ευρωπαϊκής ή Αμερικανικής λογοτεχνίας, δεν πρόκειται για genre δηλαδή. Αλλά τέλος πάντων, κάτι κινείται από την πλευρά των επανεκδόσεων που συμπληρώνουν χτυπητά κενά στα ράφια της βιβλιοθήκης μας, περισσότερο ας πούμε από ό,τι μια δεκαετία πριν.

Τώρα αν αυτό συμβαίνει επειδή προτιμούμε δοκιμασμένες λύσεις που θα πουλήσουν αντί για πρωτοεμφανιζόμενα βιβλία που όμως θα είναι ρίσκο η μετάφραση και η έκδοσή τους, αυτό είναι μια νέα, μεγάλη συζήτηση που κάθε εκδότης (και κάθε αναγνώστης) κάνει για τον εαυτό του, υποθέτω.

Έχετε οποιαδήποτε ερώτηση για τα βιβλία; Ψάχνετε προτάσεις για ένα συγκεκριμένο είδος ή μια συγκεκριμένη διάθεση; Θέλετε να μάθετε κάτι για συγγραφείς ή για εκδοτικούς; Για τη λογοτεχνία γενικότερα; Θέλετε στοιχεία, αριθμούς, ονόματα, λίστες; Το βιβλιοφαγικό mashup έχει τις απαντήσεις, αρκεί να κάνετε τις ερωτήσεις.

Συμπληρώστε τη φόρμα παρακάτω και ίσως η δική σας ερώτηση να απαντηθεί σε μια από τις επόμενες Δευτέρες της στήλης μας.. Περιμένουμε τις ερωτήσεις σας!

TΟ MAN BOOKER ΕΧΕΙ SHORTLIST

Το σημαντικότερο βραβείο της αγγλόφωνης λογοτεχνίας (και, arguably πια, της παγκόσμιας λογοτεχνίας, με όλα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στο Νόμπελ) ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα τα 6 βιβλία που είναι υποψήφια για τη φετινή απονομή.

Και ακούστε κάτι, νομίζω πως αυτή η 6άδα είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες shortlists στα όσα χρόνια θυμάμαι το Man Booker Prize! Έχουμε και λέμε:

  • ‘Milkman’ της Anna Burns, ένα πειραματικό βιβλίο που μιλά για τις Ταραχές της Βόρειας Ιρλανδίας μέσα από την οπτική γωνία μιας νεαρής γυναίκας, ένα μυθιστόρημα που ασχολείται με τη δύναμη της κοινωνικής πίεσης και του κουτσομπολιού.

  • ‘Washington Black’ της Esi Edugyan, ένα βιβλίο που βασίζεται σε πραγματική ιστορία και για το οποία μιλάμε παραπάνω στη σημερινή στήλη, στο κομμάτι των νέων κυκλοφοριών της Αμερικής.

  • ‘Everything Under’ της Daisy Johnson, το μυθιστόρημα της νεότερης συγγραφέα στη ιστορία του θεσμού (η Johnson είναι μόλις 27 χρονών!), ένα βιβλίο που μεταφέρει τον Οιδίποδα του Σοφοκλή στη σύγχρονη Βρετανία, το οποίο μάλιστα μπλέκει στην πλοκή του αρκετά παραμύθια από ολόκληρη την Ευρώπη.

  • ‘The Mars Room’ της Rachel Kushner, μια σκληρή ιστορία για γυναίκες που ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας, για τη ζωή στη φυλακή, μέσα από την ιστορία της Romy που βρίσκεται στην αρχή της δις ισόβια ποινής της, ενώ ο 7χρονος γιος της Jackson ζει μαζί με τη μητέρα της, με την οποία η ίδια έχει αποξενωθεί.

  • ‘The Overstory’ του Richard Powers, ένα έργο της οικολογικής λογοτεχνίας για 9 διαφορετικούς ανθρώπους που καλούνται από τα δέντρα να σώσουν την τελευταία έκταση παρθένου δάσους της Αμερικής, μέσα από 9 ιστορίες που ενώνονται μεταξύ τους.

  • ‘The Long Take’ του Robin Robertson, ένα έμμετρο μυθιστόρημα του Σκωτσέζου ποιητή που ακολουθεί έναν βετεράνο της D-Day με μετατραυματικό στρες και μιλά για την καταστροφή από τον καπιταλισμό ως συνέχειας της καταστροφής από τον πόλεμο με άλλα μέσα, ενώ αποτελεί και ένα σπουδαίο φόρο τιμής στο σινεμά.

Δεν ξέρω πως σας φαίνονται εσάς, αλλά εγώ θέλω να διαβάσω και τα 6 αυτά βιβλία κι αν άλλαζα κάτι αυτό θα ήταν το να συμπεριλάβω σε αυτή τη (σχεδόν) τέλεια shortlist τη ‘Sabrina’ του Nick Drnaso, το μοναδικό κόμικς που βρέθηκε ποτέ σε longlist του Man Booker αλλά δυστυχώς δεν προχώρησε και στη shortlist. Στις 16 Οκτωβρίου θα ξέρουμε τον νικητή και, φυσικά, το Βιβλιοφαγικό mashup θα βρίσκεται και εκεί.

ΤΙ ΝΑ ΔΩ: THE BOOK EDITION

Έχω πετύχει τον τελευταίο καιρό αρκετά ιντερνετικά κείμενα που μιλούν για τα βιβλία που γίνονται ταινίες ή σειρές μέσα στους υπόλοιπους 3 και κάτι μήνες μέχρι το τέλος του 2018. Σκέφτηκα λοιπόν, αφού φτάνουμε και στο τέλος του Σεπτεμβρίου, να σας μιλήσω για τα 5 βιβλία που προλαβαίνετε-δεν προλαβαίνετε να διαβάσετε μέχρι να μεταφερθούν στη μεγάλη ή τη μικρή οθόνη.

  • ‘The Hate U Give’ της Angie Thomas, το young adult μυθιστόρημα που έμεινε για 50 εβδομάδες στο νο1 των bestseller των New York Times και ασχολείται με την αστυνομική βία εναντίον των μαύρων πολιτών της Αμερικής. Το βιβλίο ήταν πολύ καλό και ελπίζω η ταινία να αποδειχθεί το ίδιο δυνατή. Και μπορεί να μην υπάρχει ακόμα διανομή για την ταινία στη χώρα μας, αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για να μη διαβάσουμε το βιβλίο! (5 Οκτωβρίου στην Αμερική)

  • ‘The Haunting of Hill House’ της Shirley Jackson, που γίνεται σειρά από το Netflix. Δεν έχω ιδέα αν μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι που να δικαιώνει το βιβλίο της Jackson, μιας και η σειρά βασίζεται σε αυτό και δεν είναι απευθείας μεταφορά του, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να διαβάσουμε το έργο της συγγραφέα που θεωρείται μια από τις καλύτερες ιστορίες φαντασμάτων της λογοτεχνίας. Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά με τον τίτλο ‘Οι δαίμονες του Χιλ Χάους’ από τις Εκδόσεις Θύραθεν (12 Οκτωβρίου στο Netflix)

  • ‘Boy Erased’ του Garrard Conley, ένα memoir του συγγραφέα στο οποίο αφηγείται την παιδική του ηλικία, καθώς η συντηρητική, ακραία Χριστιανική οικογένειά του τον αναγκάζει να πάει σε μια κατασκήνωση επανορθωτικής θεραπείας για ομοφυλόφιλους. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Lucas Hedges, Nicole Kidman, Russell Crowe και ο Joel Edgerton, ο οποίος έχει ταυτόχρονα γράψει το σενάριο και σκηνοθετήσει το ‘Boy Erased’. Το memoir του Conley είναι ένα συγκλονιστικό ανάγνωσμα και απομένει να δούμε αν αυτό μεταφέρθηκε επιτυχημένα στον κινηματογράφο. (25 Οκτωβρίου στην Ελλάδα)

  • ‘My Brilliant Friend’ της Elena Ferrante, τα έχουμε ξαναπεί, η πρώτη σεζόν από τις 4 που ετοιμάζει το HBO μαζί με την Ιταλική RAI, 1 για κάθε βιβλίο της ‘Τετραλογίας της Νάπολης’. 8 επεισόδια θα έχουμε σε κάθε σεζόν κι αν δεν έχετε διαβάσει ήδη τουλάχιστον το πρώτο βιβλίο της σειράς, τρεχάτε. Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά με τον τίτλο ‘Η υπέροχη φίλη μου’ από τις Εκδόσεις Πατάκη. (18 Νοεμβρίου το πρώτο επεισόδιο στο HBO)

  • ‘If Beale Street Could Talk’ του James Baldwin, μια ερωτική ιστορία στο Χάρλεμ της δεκαετίας του ‘70 από τον Baldwin γίνεται ταινία από τον Barry Jenkins του ‘Moonlight’, δεν ξέρω τι άλλο να σας πω, το trailer που θα δείτε παρακάτω είναι φοβερό και μια ακόμη εξαιρετική ευκαιρία να ασχοληθούμε με το έργο του James Baldwin, που άφησε μια πλούσια λογοτεχνική κληρονομιά που τα τελευταία χρόνια εκτιμάται όλο και περισσότερο.

RANDOM LINKS

Ο Haruki Murakami αποσύρθηκε από τη διεκδίκηση του Βραβείου Λογοτεχνίας της Νέας Ακαδημίας, είναι αλήθεια: τα βιβλία μεγαλώνουν σε μέγεθος όσο περνάνε τα χρόνια, τα audiobooks ήρθαν για να μείνουν, οι κριτικοί των New York Times μιλούν για την αναγκαιότητα του βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας, το αρχείο του George Orwell έγινε κομμάτι του Μητρώου της Παγκόσμιας Μνήμης της UNESCO, για την πρόσκληση του να δημιουργείς νέο εξώφυλλο για ένα ξεχασμένο κλασικό βιβλίο του μοντερνισμού, η μαγεία και το μυστήριο των λογοτεχνικών χαρτών, θα πρέπει να σταματήσουμε να λέμε για “άνοδο” της Αφρικανικής επιστημονικής φαντασίας, χρησιμοποιώντας young adult μυθιστορήματα για να καταλάβουμε το κίνημα του #MeToo, θα πρέπει άραγε να εκδίδουμε ημιτελή μυθιστορήματα, ένας συγγραφέας με καταγωγή από τη Σομαλία επιστρέφει μετά από δεκαετίες στην Έκθεση Βιβλίου της Μογκαντίσου, πώς η παγκόσμια αστυνομική λογοτεχνία παρακολουθεί την άνοδο του απολυταρχισμού, οι συμμαθητές της συγγραφέα Genelle Levy της είπαν πως τα μαύρα κορίτσια δε διαβάζουν, ένα κείμενο για τον Khalil Gibran, λίγα λόγια για την ιστορία του είδους της δυστοπικής λογοτεχνίας, 4,390 βιβλία απαγορεύτηκαν στο Κουβέιτ τα τελευταία 5 χρόνια, η τηλεταινία ‘The Hobbit’ του ‘77 μας έδειξε το μέλλον της ποπ κουλτούρας, trailer για τη μεταφορά του ‘The Haunting Of Hill House’ από το Netflix, πώς να γυρίσετε το πιο βιβλιοφιλικό νησί του κόσμου, πώς να γράψεις την τέλεια πρόταση, για το θάνατο χαρακτήρων και την υπέρτατη θυσία στη λογοτεχνία του φανταστικού, κείμενο για το ταυτόχρονα πιο αναγνωρισμένο και λιγότερο διαβασμένο βιβλίο όλων των εποχών, ο Khaled Hosseini στο Late Night with Seth Meyers, 10 μυθιστορήματα που περιέχουν πραγματικούς συγγραφείς ανάμεσα στους χαρακτήρες τους, όλα τα αποδεδειγμένα οφέλη της ανάγνωσης συγκεντρωμένα μαζί, ο Ian McEwan μιλά για τη μεταφορά των δικών του βιβλίων στην οθόνη, ένας αναγνωστικός οδηγός για τα βιβλία της Madeleine L’Engle, 15 κανόνες για να δανείζετε βιβλία στους φίλους σας.