EMMY AWARDS

Emmys ‘16: Το Δράμα αλλάζει με νέες εισαγωγές και δράκους που σπάνε ρεκόρ

Λίγες μέρες πριν τα βραβεία της τηλεόρασης, σχολιάζουμε τις ευχάριστες αλλαγές που φαίνονται στον ορίζοντα της μεγάλης κατηγορίας του event.

Τι είναι αυτό που βλέπω εκεί στο βάθος; Αλλαγές στα Emmy μου; Αμέ αμέ.

Τις οποίες και έχουμε ήδη γιορτάσει ως PopCode μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, μαζί με διακαείς πόθους και προβλέψεις – που σε κάποιες περιπτώσεις πάνε κόντρα στους πόθους, αλλά παραήμασταν χαρούμενοι για την επόμενη σελίδα των βραβείων για να ξεράσουμε φανατίλα και καρδούλες – και με τη δέουσα σημασία στο 25% των Αφροαμερικανών, Ασιατών Αμερικανών και Λατίνων που είναι υποψήφιοι φέτος (#OscarsSoWhite, κοίτα τι θα κάνεις), αλλά και στον αέρα του φρέσκου που συνεπήρε την Ακαδημία.

Πρώτη μεγάλη νίκη είναι αυτή της υποψηφιότητας του ‘Americans’. Όχι, δεν κάνουμε πρόβλεψη για κανονική νίκη, αυτή θαρρούμε την έχει το ‘Game of Thrones’. Το ‘Americans’ όμως είχε τόσο έντονη στήριξη από το φανατικό του κοινό και τους τηλεοπτικούς κριτικούς – και τη δική μας – που η ατμόσφαιρα γύρω από τη γιγαντώδη παράλειψή του είχε αρχίσει να προσανατολίζεται σε έντονη αμφισβήτηση του θεσμού. Δε μπορούσες να διαβάσεις αρθρογραφία για το ‘Americans’ πριν και μετά την award season και να μη δεις εμβρόντητους σχολιαστές. Η εξιλέωση ήρθε για την 4η και καλύτερη σεζόν της σειράς, ανοίγοντας μία κουβέντα για κάτι που δε θα ονομάσουμε πρωτόγνωρο, αλλά σπάνιο για την Ακαδημία Τηλεόρασης. Την αναγνώριση παραγκωνισμένων σειρών – ή σε περιπτώσεις όπως του ‘Breaking Bad’ τη βράβευσή τους μετά από πολλά χρόνια υποψηφιοτήτων- σε συνάρτηση με την ημερομηνία λήξης τους.

Η κουβέντα θα μπορούσε να είχε αρχίσει με το ‘LOST’ το 2008 ή το 2009, οπότε και η σειρά είχε μπει στην Κατηγορία του Καλύτερου Δράματος λίγο πριν τους τίτλους τέλους. Δεν έγινε όμως γιατί παρά τη γενικότερη γκρίνια που έβρισκες διάχυτη online για τη θέση της σειράς στην απ’ έξω της συγκεκριμένης κατηγορίας, είχαμε και έχουμε όλοι γενικώς πια παραδοθεί στην άρνηση της Ακαδημίας να συμπεριλάβει genre σειρές, συνήθως με sci-fi ή fantasy στοιχεία. Η γκίνια όμως είχε σπάσει τότε για λίγο κι ας μην κατάφερε η σειρά να προσπεράσει τον κεραυνοβόλο έρωτα των ψηφοφόρων για το τότε πρωτοεμφανιζόμενο ‘Mad Men’, αλλά άνοιξε τον δρόμο για τη νίκη του ‘Game of Thrones’ που παραείναι το φαινόμενο της εποχής για να σφυρίξουν αδιάφορα.

Η ίδια κουβέντα βέβαια δεν είχε ανοίξει ούτε όταν το ‘Friday Night Lights’ είχε την πρώτη του υποψηφιότητα Καλύτερου Δράματος για τον 5ο και τελευταίο κύκλο του. Η σειρά δεν κατάφερε να αποτινάξει εγκαίρως τον χαρακτηρισμό του teen show για να μη γίνει ακόμα ένα θύμα του 4 φορές βραβευμένου ‘Mad Men’ κι έτσι έφυγε με τα βραβεία Καλύτερου Σεναρίου και Καλύτερου Α΄Ανδρικού για τον Kyle Chandler.

Τώρα όμως η συζήτηση έχει επισήμως ανοίξει. Με το ποδαρικό που έκανε το 2ο Emmy που έχει ήδη δοθεί στη Margo Martindale για τον ρόλο της ως guest star και κυρίως τις τελευταίες δύο σεζόν του ‘Americans’ να έχουν ανακοινωθεί λίγους μήνες πριν τις υποψηφιότητες, η Ακαδημία φαίνεται ότι θέλει να προλάβει καταστάσεις τύπου ‘Wire’ που τελείωσε έχοντας 2 μονάχα υποψηφιότητες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πιθανότητες για νίκη στο μέλλον της αυξάνονται, όπως συνέβη και με το ‘Breaking Bad’ που όσο πλησίαζε προς το τέλος τόσο περισσότερα βραβεία μάζευε.

Όλο αυτό έχει σίγουρα να κάνει με το γεγονός ότι τα δράματα πλέον δε γυρίζονται για να κρατήσουν επ’ άπειρον. Ξεκινούν με ολοκληρωμένο όραμα, έχουν αρχή, μέση και τέλος, και τα Emmy το έχουν πάρει πια είδηση και προσπαθούν να πράξουν αναλόγως. Όχι τίποτα άλλο, για να σταματήσουμε και όλοι να κάνουμε πως δε βλέπουμε ότι οι Χρυσές Σφαίρες που αγαπάμε να παρακολουθούμε πια κυρίως για τους σταρ που έχουν κάνει κεφάλι μετά την πρώτη ώρα, έχουν διαχρονικά υπάρξει γενικώς πολύ καλύτερες στο να βραβεύουν καλή τηλεόραση.

Και φτάνουμε στο σαρωτικό ‘Game of Thrones’ που έχει ήδη το ρεκόρ 23 υποψηφιοτήτων για φέτος, το ρεκόρ περισσότερων βραβείων για δράμα (35) και βρίσκεται ένα βήμα πριν το σπάσιμο και του ρεκόρ της κωμωδίας ‘Frasier’ που το κρατάει μέχρι σήμερα με 37 νίκες. Τρεις νίκες δηλαδή να έχει αυτήν την Κυριακή από τις εννιά του υποψηφιότητες και το ‘Frasier’ θα είναι άλλος ένας βασιλιάς που θα πεθάνει στον βωμό του Σιδερένιου Θρόνου. Πέραν της κατηγορίας Καλύτερου Δράματος, η σειρά είναι στο παιχνίδι με Peter Dinklage και Kit Harington για Β΄Ανδρικό, Emilia Clarke και Lena Headey και Maisie Williams για Β΄Γυναικείο, Miguel Sapochnik και Jack Bender για Καλύτερη Σκηνοθεσία για ‘Battle of the Bastards’ και ‘The Door’ αντίστοιχα, και D.B. Weiss με David Benioff για Καλύτερο Σενάριο με το ‘Battle of the Bastards’. Ε, δε γίνεται. Τρία χρειάζεται μόνο.

Μετά θα μένει μόνο το ρεκόρ του ‘Saturday Night Live’ με τις 44 του νίκες, αλλά με τον ρυθμό που βάζει πλέον στην τσέπη τις υποψηφιότητες κάθε χρόνο η σειρά, στον έναν χρόνο που της απομένει (για τα βραβεία του ’17 η σειρά δε θα είναι επιλέξιμη μιας που θα ξεκινήσει αργότερα) μάλλον δε θα δυσκολευτεί να το κατεδαφίσει κι αυτό.

Δε γίνεται φυσικά ένας θεσμός να βάλει τα ρούχα του αλλιώς μέσα σε μια χρονιά, οπότε πρέπει να έχουμε και τους δεινόσαυρους ‘Homeland’ και ‘Downton Abbey’ και για φέτος στον ρόλο του Κολλήματος. Επειδή όμως έχουμε συνηθίσει να ικανοποιούμαστε μ’ αυτά που έχουμε, ας χαρούμε πλέον για τα πολλά μέχρι να ακολουθήσουν και τα λίγα.