ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Κοραλία Καράντη: “Έχει γίνει πια επάγγελμα η δημοσιότητα”

H ηθοποιός µιλά για τον ρόλο της στο 'Τατουάζ' και αποκαλύπτει γιατί υπήρξαν στιγµές που σκέφθηκε να αλλάξει δουλειά.

Μετά την επιτυχία του ‘Μπρούσκο’, και κυρίως με δεδομένη τη μεγάλη πορεία της στη μικρή οθόνη και στο σανίδι, η επιστροφή της Κοραλίας Καράντη στην τηλεόραση ήταν θέμα χρόνου. Ή ελάχιστων μηνών τελικά όπως αποδείχθηκε.

Εμείς μιλήσαμε μαζί της με αφορμή το ‘Τατουάζ’ που αυτή τη στιγμή είναι ο ηγέτης της τηλεοπτικής του ζώνης, αλλά τελικά είχαμε πολλά περισσότερα να πούμε.

***

Μιλήστε µας λίγο για τον ρόλο σας στη δραµατική σειρά του Alpha.

Είναι ένας ρόλος µε πολλές αντιφάσεις, οι οποίες νοµίζω ότι συνιστούν και τη γοητεία του. Μία γυναικεία προσωπικότητα µε κυρίως αντρικά χαρακτηριστικά. Μία γυναίκα-κυνηγός ερωτευµένη µε την εξουσία, ένας θηλυκός γκάνγκστερ.

Συνεργάζεστε και πάλι µε τον Ανδρέα Γεωργίου. Να υποθέσουµε ότι δεν είναι απλή σύµπτωση…

Ο Ανδρέας Γεωργίου είναι ένα ταλαντούχο, έξυπνο πλάσµα που προσπαθεί να κάνει ό,τι µπορεί στις υπάρχουσες συνθήκες. Αν δεν τον εµπιστευόµουν, δεν θα συνέχιζα µαζί του.

Αλήθεια, πώς επιλέγετε συνεργάτες;

Από τον τρόπο µε τον οποίο αντιµετωπίζει κάποιος τη δουλειά του και από το είδος ανθρώπου που αυτός είναι. Πολλές φορές αυτά τα δύο ταυτίζονται.

(Φωτογραφία: Alpha TV)

Προτιµάτε τους καλούς ή τους κακούς χαρακτήρες;

Προτιµώ απλώς τους αληθινούς χαρακτήρες. Δεν µπορώ τους γλυκερά καλούς, δεν µπορώ τους καρτουνίστικα κακούς. Κανένας πραγµατικός άνθρωπος δεν είναι µόνο καλός ή µόνο κακός. Τα σκοτάδια είναι που αναδεικνύουν το φως και το φως τα σκοτάδια.

Καταφέρνουµε να µιλήσουµε ενδιάµεσα από δύο γυρίσµατα. Αλήθεια, πόσο εξαντλητικό µπορεί να γίνει ένα τηλεοπτικό γύρισµα; 

Πώς είναι οι µηχανές που σταµατούν γιατί πρέπει να αλλαχτούν οι µπαταρίες τους; Καµία σχέση (σ.σ.: γελάει).

Θα µπορούσατε να µας περιγράψετε την εµπειρία από το πρώτο σας γύρισµα;

Είναι λίγο µπερδεµένο στο µυαλό µου. Νοµίζω ότι η πρώτη φορά  ήταν στο δεύτερο έτος µου στη Δραµατική Σχολή. Τότε, ο Πέλλος Κατσέλης, ο πολύ γνωστός δάσκαλος από τη σχολή του οποίου έχουν αποφοιτήσει πολλοί, µου ζήτησε να πάρω µέρος σε ένα αφιέρωµα για την πορεία του στην τέχνη, στην εκποµπή «Παρασκήνιο», µία εκπληκτική εκποµπή. Ηµουν µόλις 18 ετών και κλήθηκα να παίξω την Ιουλιέτα. Ηταν πολύ συγκινητική στιγµή. Η µόνη µνήµη που έχω από αυτήν είναι το καρδιοχτύπι.

Στο πρώτο σας γύρισµα κάνατε θεατρικό ρόλο.

Αυτό είναι το πολύ αστείο. Το είχα ξεχάσει, να σας πω την αλήθεια, και το θυµήθηκα αυτές τις ηµέρες, όταν πληροφορήθηκα ότι διοργανώνεται τιµητική βραδιά στον Πέλλο Κατσέλη από τον Δήµο Νέα Σµύρνης, όπου και θα ξαναπαιχτεί το εν λόγω αφιέρωµα.

(Φωτογραφία: Alpha TV)

Πώς ένας ηθοποιός καταφέρνει να ξεφύγει από την ταµπέλα του ‘τηλεοπτικού’ ηθοποιού στο θέατρο;

Οταν δεν είσαι αλεξιπτωτιστής, δεν µπερδεύεσαι στα σχοινιά του αλεξίπτωτου όταν το βγάζεις γιατί, απλώς, δεν το φοράς.

(Φωτογραφία: Alpha TV)

Σύµφωνα µε την εµπειρία σας, προς τα πού λέτε ότι θα τείνει η καινούργια τάση στην τηλεόραση;

Καµία εµπειρία και καµία φαντασία δεν µπορούν να προβλέψουν το µέλλον της ελληνικής τηλεόρασης. Μόνο να ευχηθεί µπορεί κανείς να πάψει η χώρα µας να µας στέλνει ως οικονοµικούς µετανάστες σε άλλες χώρες για να κάνουµε τη δουλειά µας και να ανοίξει τις πόρτες στις ξένες παραγωγές που ψάχνουν µανιωδώς τοπία σαν τα δικά µας.

Θα συµµετείχατε ως κριτής σε κάποιο ριάλιτι υποκριτικής;

Ελπίζω να µην είµαι ποτέ τόσο οικονοµικά απελπισµένη για να κάνω κάτι τέτοιο.

Διαχρονικά, ποια πιστεύετε ότι είναι τα λάθη της τηλεόρασης;

Δεν υπάρχει τελειωµός στα λάθη. Κριτήριο είναι το εύκολο χρήµα και ο λιγότερος κόπος. Αυτήν τη στιγµή η τηλεόραση ανθεί παγκοσµίως. Γίνονται καταπληκτικά πράγµατα στα κανάλια του κόσµου, σε όλα τα τηλεοπτικά είδη, και εµείς δεν µπορούµε να κάνουµε τίποτα.

Γιατί δεν µπορούµε;

Γιατί έχουµε πνιγεί στα τουρκικά σίριαλ και στα ριάλιτι. Γι’ αυτό.

(Φωτογραφία: Alpha TV)

Αν έπρεπε να αποµονώσετε ένα λάθος ως το σηµαντικότερο, ποιο θα ήταν αυτό;

Η έλλειψη φαντασίας. Οταν κάτι γίνεται επιτυχία σε ένα κανάλι, την επόµενη χρονιά το βλέπουµε να αναπαράγεται επί δέκα στα υπόλοιπα.

Παρακολουθείτε ξένες σειρές;

Πάρα πολλές. Έχω δει τα πάντα όλα. Πιστεύω ότι η ξένη τηλεόραση έχει υποκαταστήσει σε µεγάλο βαθµό τη σύγχρονη λογοτεχνία. Όλοι, νέοι και µεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι, ασχολούνται, βλέπουν, ρουφάνε αυτά τα προϊόντα. Γίνονται πάρα πολύ ωραία πράγµατα, είναι λογικό. Μεταφέρονται, για παράδειγµα, βιβλία στην τηλεόραση µε καταπληκτικό τρόπο.

Και εδώ έχουν γίνει κάποιες µεταφορές βιβλίων στην τηλεόραση…

Εντάξει, δεν γίνονται πάντοτε µε τον καλύτερο τρόπο. Κάποιες φορές είναι επιτυχηµένες, κάποιες όχι.

Ποια ξένη σειρά ξεχωρίζετε τόσο, ώστε να µας την προτείνετε;

Μία καταπληκτική σειρά, που πέρασε µάλιστα στο ντούκου όταν παίχτηκε και στην ελληνική τηλεόραση, ήταν το ‘Boardwalk Empire’. Μία σειρά του τηλεοπτικού καναλιού ΗΒΟ φτιαγµένη στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης, µε βιογραφικά στοιχεία και εξαιρετικό σενάριο και ηθοποιούς. Μιλάµε για ένα τέλειο πράγµα και για το πρώτο που µου ήρθε στο µυαλό. Φυσικά, υπάρχουν δεκάδες άλλες σειρές αντίστοιχου επιπέδου.

(Φωτογραφία: Alpha TV)

Η δηµοσιότητα σας έχει δηµιουργήσει ποτέ εµπόδιο στην καθηµερινότητα ή ακόµα και στην καριέρα σας;

Πριν από όχι και τόσο πολλά χρόνια, η δηµοσιότητα για τους καλλιτέχνες ήταν ένα αναγκαίο κακό και όχι διακαής πόθος. Τώρα, κλίνουµε τη λέξη σε όλες της τις πτώσεις: Η δηµοσιότητα, της δηµοσιότητας, ω δηµοσιότητα. Αν ρωτήσεις ένα παιδάκι σήµερα τι θα ήθελε να γίνει, είναι πολύ πιθανό να σου πει “διάσηµος”. Εχει γίνει επάγγελµα πια η δηµοσιότητα, αυτοσκοπός. Παρ’ όλα αυτά, ακόµα και σήµερα, την εποχή του τζέρτζελου, έχεις όση δηµοσιότητα επιθυµείς να έχεις. Δεν µπορεί να σταθεί η δηµοσιότητα εµπόδιο πουθενά. Αν δεν θέλεις, δεν θα την έχεις στα πόδια σου.

Τελικά, η τηλεόραση έχει λεφτά;

Τώρα, τότε, όποτε; Δεν είµαστε Χόλιγουντ. Πρέπει επιτέλους να το καταλάβουµε αυτό. Για να βγάλεις χρήµατα έστω και στην τηλεόραση πρέπει να δουλεύεις για µεγάλα χρονικά διαστήµατα, σταθερά, µε µεγάλους µισθούς. Πρέπει να παίρνεις ποσοστά από το έργο στο οποίο συµµετέχεις όταν επαναλαµβάνεται ή όταν παίζεται σε άλλες χώρες. Τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει, ούτε ίσχυε ποτέ στην Ελλάδα. Η καθαρή δουλειά του ηθοποιού που κάνει τηλεόραση ή θέατρο δεν φέρνει, ούτε έφερνε ποτέ πολλά χρήµατα. Αναφέροµαι µόνο στη δουλειά του ηθοποιού και όχι στις διάφορες παράπλευρες εργασίες µε τη σόουµπιζ που µπορεί αυτός να κάνει (όπως διαφηµίσεις, τηλεπαιχνίδια κ.λπ.). Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι της τηλεόρασης -και καλοί στη δουλειά τους- που έχουν αποφασίσει να αλλάξουν δουλειά για να επιβιώσουν.

Έχετε δηλώσει ότι έχετε πιεστεί και εσείς οικονοµικά. Φτάσατε ποτέ στο σηµείο να θέλετε να αλλάξετε δουλειά;

Ναι. Εχει εκπέσει το επάγγελµά µας – και όχι µόνο εξαιτίας του οικονοµικού. Είναι πάρα πολύ πικρό να βλέπεις τη δουλειά που αγαπάς τόσο πολύ να εκπίπτει και να συνειδητοποιείς ότι την κάνεις απλά και µόνο για χάρη της επιβίωσης.

*Η συνέντευξη αναμοσιέυεται από το TV Έθνος της Κυριακής, 26/11.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:

Ο Μάκης Παπαδημητρίου πείθει (και) για χαζός
H Τόνια Σωτηροπούλου θέλει μια μέρα να γίνει ο Rock