ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τι κάνει η χήρα Kate Beckinsale στην άγρια ζούγκλα;

Στο Widow, τη νέα σειρά μυστηρίου με φόντο τη μαύρη ήπειρο, η 45χρονη Καιτούλα, μάς θυμίζει ότι το έχει ακόμη όλο το πακέτο.

Τι κάνεις όταν σου μπαίνουν ψύλλοι στα αυτιά ότι ο -υπάλληλος σε ανθρωπιστική οργάνωση- σύζυγός σου, εκείνος που υποτίθεται ότι είναι νεκρός εδώ και τρία χρόνια λόγω της συντριβής ενός αεροπλάνου στο Κονγκό, είναι ακόμη ζωντανός;

Αν είσαι η ήδη χαροκαμένη -SPOILER No1- (λόγω αιφνίδιου θανάτου του μωρού σου) Georgia Wells, πρώην αξιωματικός στο βρετανικό στρατό (εξού και την έχεις μια ευχέρεια με τα όπλα), η λύση είναι μια. Μπαίνεις στο πρώτο αεροπλάνο για Κινσάσα και τρέχεις να τον βρεις.

Προσοχή. Το Widow δεν είναι σε καμία περίπτωση φάση ‘ξερή δράση με ένα πασάλειμμα πλοκής’ Blood Diamond. Στο επίκεντρο εδώ, πέρα από μια ενδιαφέρουσα ζιγκ ζαγκ πλοκή που έχει να κάνει ΚΑΙ με τον σπάνιο ορυκτό πλούτο της περιοχής, είναι βασικά η διαφθορά και το αυθεντικό συναίσθημα.

Αυτό είναι, που, στο τέλος της ημέρας, σε κερδίζει, σε κάνει να θέλεις να δει τι θα συμβεί στο επόμενο από τα οχτώ συνολικά επεισόδια μιας σειράς που αξίζει όντως να ανακαλύψεις.

Το γεγονός δηλαδή ότι όλοι οι χαρακτήρες, ξεκινώντας από αυτόν της Beckinsale και καταλήγοντας ακόμη και στον τελευταίο τροχό της αμάξης (π.χ. ο β’ βοηθός κακού, η διευθύντρια της ανθρωπιστικής οργάνωσης κτλ) είναι καλογραμμένοι και φουλ ρεαλιστικοί.

Κάτι λογικό αν σκεφτείς ότι πίσω από την όλη ιστορία βρίσκονται οι αδελφοί Williams των The Missing, Liar και Rellik που έχουν πάντοτε ποιότητα και ουσία σε ότι μας σερβίρουν.

Σκέψου ότι ακόμη και ο αρχικακός εδώ, -SPOILER No2- ένας αξιωματικός δηλαδή της κονγκολέζικης αεροπορίας με φάτσα από εκείνες που στοιχειώνουν τα όνειρα (όπως το Σομαλό παλικαράκι στο Captain Phillips), δεν είναι γραφικός, τύπου James Bond, αλλά κουβαλάει επίσης τα δικά του -πολλά- φαντάσματα.

Άσε που το όλο project αποπνέει φουλ ρεαλισμό, αφού τα γυρίσματα έγιναν όντως (πέρα από την Μεγάλη Βρετανία και το Ρότερνταμ) και στην Αφρική.

Εντάξει, όχι εντός της Κονγκολέζικης ζούγκλας, αλλά λίγο πιο πέρα, στη Νότια Αφρική (λόγω θεμάτων ασφαλείας). Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι συνθήκες ήταν δύσκολες. Ρώτα και την Beckinsale που ταλαιπωρήθηκε φουλ (βλέπε εξάντληση κτλ) κατά τη διάρκειά τους.

Δεν πειράζει, όμως. Γιατί το αποτέλεσμα και άξιζε τον κόπο (το κορίτσι λάμπει σε κάθε σκηνή, μας θυμίζει γιατί την αγαπήσαμε ιν δε φερστ πλεις) και την έκανε και πάλι επίκαιρη και ανταγωνιστική.

Το μοναδικό ντεφό σε όλη την ιστορία είναι μια υπο-πλοκή που δεν δουλεύει καθόλου (με δυο τυφλούς στην Ολλανδία) και το γεγονός ότι, παρότι η σειρά φιλοδοξεί να μιλήσει και για την στρεβλή κατάσταση στην Αφρική, καταλήγει να είναι one woman show.

Οπότε, όταν αυτή η γυναίκα είναι και λευκή, όπως η Kate, τα σχόλια περί σύνδρομο white savior (όπως συνέβη και με το Green Book) είναι λογικό και νομοτελειακό να ακολουθήσουν.

Ποτέ δεν είπαμε, όμως ότι το Widow είναι ντοκιμαντέρ. Είναι μια καθαρόαιμη σειρά μυστηρίου, με εξωτικό φόντο και πρωταγωνίστρια που καθηλώνει. Διαφέρει και ξεχωρίζει. Με λίγα λόγια, δες το ντε.