Getty Images
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Ούτε μάχες, ούτε ερωτικές σκηνές; Πώς θα αλλάξει το Hollywood στην πανδημία

Φιλιά με CGI, αόρατα χαστούκια και οι χειραψίες κομμένες. Οι παραγωγές ετοιμάζονται να ανοίξουν, αλλά οι νέοι κανονισμοί κάνουν πολλές σκηνές αδύνατες.
«Αυτό που λέμε στους σεναριογράφους μας είναι ‘μην είστε χαζοί’», δήλωσε πρόσφατα ένα στέλεχος από στούντιο παραγωγής, μιλώντας για τις δυσκολίες που δημιουργούν σε σκηνές πλήθους και μη τα μέτρα για την πανδημία στα γυρίσματα της California που ετοιμάζονται να αρχίσουν ξανά. «Δεν θα μπορούμε να τις γυρίσουμε, οπότε μην τις γράψετε». Εύκολα δίνεις την εντολή, δύσκολα μπορείς να την εφαρμόσεις. Ειδικά σε συγκεκριμένα shows.

Ο Kenya Barris, ο δημιουργός του φρέσκου ‘Grown-ish’ που εκτυλίσσεται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε κολέγιο, φάνηκε πιο απελπισμένος στις δηλώσεις του στο Hollywood Reporter. «[To show μας] είναι κυριολεκτικά για ένα μέρος όπου συγκεντρώνονται οι άνθρωποι», εξήγησε. «Πόσα περιορισμένα bottle episodes να κάνεις πριν αρχίσει [η σειρά] να χάνει τον τόνο της και την ταυτότητά της;». Στο ίδιο άρθρο, ο Rob McElhenney του ‘Mythic Quest’ αναφέρει πως έκανε τα γυρίσματα μιας σκηνής εν μέσω του gaming συνεδρίου E3 όταν σταμάτησε η παραγωγή της σειράς του. «Υπήρχαν κυριολεκτικά χιλιάδες άνθρωποι στο κοινό και αυτό δεν πρόκειται να ξαναγίνει σύντομα, οπότε πρέπει να κάτσω να το ξαναγράψω και να το ξαναγυρίσω». Δεν είναι ο μόνος στο Hollywood που πρέπει να ανασκευάσει πλήρως τη διαδικασία του για την πανδημία.

Ο Robert και η Michelle King που προχώρησαν στο ‘Evil’ μετά το ‘Good Wife’ ήθελαν να ξεκινήσουν τη 2η σεζόν της σειράς με ένα επεισόδιο σε ένα στοιχειωμένο σταθμό του μετρό στη Νέα Υόρκη. Τώρα η πρεμιέρα τους θα αλλάξει και θα αντικατασταθεί με ένα storyline που βασίζεται περισσότερο στα ειδικά εφέ, παρά σε κάποια άδεια που θα έπρεπε να πάρουν από τις τοπικές αρχές. «Δεν θέλω να πρέπει να ξαναγράψω τα πάντα έξι φορές όσο οι κανονισμοί αλλάζουν», παραπονέθηκε και ο John Wells του ‘Shameless’.

Η πανδημία σημαίνει ότι οι σκηνές πλήθους, οι σκηνές μάχης, οι σκηνές σεξ, ακόμα και οι χειραψίες θα πρέπει να μελετηθούν ανηλεώς πριν το γύρισμα, ή ιδανικά να αποφευχθούν και τελείως. «Η χειραψία έχει τελειώσει», εξηγεί ο Jeff Schaffer του ‘Curb Your Enthusiasm’. «Είναι το VHS των χαιρετισμών πια».

Το ‘Neighbours’, η μακροβιότερη σαπουνόπερα της Αυστραλίας, πρόκειται να κάνει cuts κάθε φορά που αναμένεται κάποιο φιλί ή μπουνιά και θα αφήνει το κοινό να συμπληρώσει τα κενά. Ως άλλη τακτική σε διαφορετικά shows μελετάται η περίπτωση να γυρίζουν διαφορετικές μέρες τα πλάνα τους οι ηθοποιοί και μετά να μοντάρονται στο ίδιο καρέ, όμως αυτό προϋποθέτει τη διαθεσιμότητα και τη δέσμευσή τους για τον διπλάσιο χρόνο.

Η Sera Gamble του ‘You’ πάντως, δεν είναι έτοιμη να μη γράψει ποτέ ξανά σωματική επαφή για τους χαρακτήρες της. Και το CGI που έχει ακουστεί ως μια κάποια λύση για τέτοιες σκηνές, μάλλον δεν μπορεί να αποδώσει επαρκώς εκεί ως τεχνολογία. «Η τεχνολογία που σας δίνει δράκους και ανθρώπους να εκρήγνυνται είναι η ίδια τεχνολογία που θα φτιάξει σκηνές πλήθους σε σειρές όπου δεν αναμένεις ειδικά εφέ. Δεν είμαστε ακόμα σε σημείο το 2020 που μπορούμε να μιλήσουμε για εφέ που θα φτιάξουν ένα ψεύτικο φιλί μεταξύ του Penn Badgley και της Victoria Pedretti – είναι κάτι ξεχωριστό αυτό και είναι κάτι που πρέπει να βρούμε».

Η Jane Fonda και η Lily Tolmin στο ‘Grace and Frankie’.

«Είναι δύσκολο όταν δεν ξέρεις τι θα φέρει το μέλλον», λέει η Marta Kauffman, η συν-δημιουργός του ‘Grace and Frankie’. Η συγκεκριμένη σειρά έχει για βασικούς πρωταγωνιστές τους βετεράνους του Hollywood Jane Fonda, Lily Tomlin, Martin Sheen και Sam Waterston, όλοι τους άνω των 70 ετών, και ήταν από τις πρώτες που σταμάτησαν την παραγωγή τους στην πανδημία. «Είχαμε σκηνές σε οίκους επιβοηθούμενης διαβίωσης με κόσμο και προφανώς δεν μπορούμε να τις κάνουμε πια. Και ξέρουμε πως σίγουρα δεν μπορούμε να έχουμε ηλικιωμένους ανθρώπους να φιλιούνται».

Η ερώτηση των εκατομμυρίων πάντως είναι ίσως διαφορετική. Ακόμα και αν το Hollywood βρει τους τρόπους να ελιχθεί στα αχαρτογράφητα νερά που λέγαμε, το κοινό θα θέλει να τους δει;

Ο Robert King δεν ξέρει. Αυτό που ξέρει σίγουρα και δηλώνει κλείνοντας το άρθρο, είναι πως η λύση δεν είναι ο περιορισμός σε σκηνές των δύο ή τριών ατόμων: «Πρέπει να βρίσκεις τρόπους που είναι ενδιαφέροντες αισθητικά και εμπνευσμένοι. Αν αρχίσεις να περιορίζεις τα πράγματα, ο κόσμος θα πει, ‘Γιατί να το δω αυτό; Απλά θα περιμένω την επόμενη σειρά του Netflix που έχει γυριστεί στην Ουγγαρία ή κάπου αλλού όπου σε αφήνουν να κάτσεις στην αγκαλιά του άλλου’. Πιστεύω απλά ότι πρέπει όλα να ηρεμήσουν και να μη γράφουν με περιορισμούς στο κεφάλι – τουλάχιστον όχι ως πρωταρχική δύναμη».

* Δέκα χρόνια μετά το τέλος του ‘Lost’ και μια καραντίνα αργότερα, η ομάδα του POP για τις Δύσκολες Ώρες επιστρέφει στο Νησί. Μετά από ένα χρονικό άλμα 3 μηνών, ολοκληρώνουμε την περιήγηση στον κόσμο της θρυλικής σειράς, αναλύοντας τα κυριότερα σημεία της 6ης σεζόν και το πολυσυζητημένο φινάλε.