AP Photo
THE LAST DANCE

«Δεν είναι καλή δημοσιογραφία»: Βραβευμένος σκηνοθέτης εναντίον του ‘Last Dance’

Επηρεάζει θετικά την εικόνα του ο Jordan στο ‘Last Dance’ από τη θέση του παραγωγού; Ο μετρ των ντοκιμαντέρ τοποθετείται.
Το ‘Last Dance’ είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής της τηλεθέασης αυτή τη στιγμή παγκοσμίως. Τα πρώτα δύο επεισόδια της σειράς ντοκιμαντέρ έσπασαν το ρεκόρ των 3,6 εκατομμυρίων τηλεθεατών στην Αμερική που κρατούσε το ‘You Don’t Know Bo’ στο ESPN από το 2012 και όσο για τον υπόλοιπο πλανήτη, αυτός παρακολουθεί το ‘Last Dance’ μέσω του Netflix και το έχει κάνει το Νο.1 ντοκιμαντέρ στον κόσμο αυτή τη στιγμή.

Ο Ken Burns ωστόσο, διάσημος ντοκιμαντερίστας με βραβεία Emmy για τις δουλειές του στην τηλεόραση, δύο υποψηφιότητες Όσκαρ για τα ντοκιμαντέρ ‘Brooklyn Bridge’ και ‘The Statue of Liberty’ και τρομερά επιδραστικός στην κινηματογράφιση των ντοκιμαντέρ με το χαρακτηριστικό Ken Burns effect, έχει μία δομική αντίρρηση για τον τρόπο που φτιάχτηκε το ‘Last Dance’.

Σε συνέντευξή του με το Wall Street Journal, ο Burns δήλωσε ότι δεν έχει δει το ντοκιμαντέρ και ο λόγος του είναι δεοντολογικός.

Η εταιρεία παραγωγής του Michael Jordan, η Jump 23, είναι καταγεγραμμένη ως συνέταιρος της σειράς ντοκιμαντέρ και αυτό σημαίνει ότι ο διάσημος αθλητής θα μπορούσε να έχει τον έλεγχο του τρόπου που παρουσιάζεται. Ο Burns τονίζει ότι δεν θα συμφωνούσε «ποτέ, ποτέ, ποτέ» σε μια τέτοια συνεργασία γιατί έτσι θα έθετε σε κίνδυνο την αξιοπιστία του τελικού αποτελέσματος.

«Εάν επηρεάζεις το ίδιο το γεγονός ότι φτιάχνεται καν [το ντοκιμαντέρ], αυτό σημαίνει ότι πτυχές του που θα ήθελες απαραίτητα να είναι μέσα δεν θα είναι μέσα, τέλος», εξήγησε. «Και αυτός δεν είναι τρόπος για να κάνεις καλή δημοσιογραφία… σίγουρα δεν είναι τρόπος για να διαχειριστείς καλά τα ιστορικά γεγονότα που είναι η δουλειά μου».

Πρόσθεσε επίσης ότι αυτή είναι «η αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που θα έπρεπε να πηγαίνουμε» στον κόσμο της κινηματογράφισης.


Ο Ken Burns στα Peabody Awards του 2014 / AP Photo

Ο Ken Burns στα Peabody Awards του 2014

Το ‘Last Dance’ είναι μία ακόμη από τις δημιουργίες που έχουν επικριθεί για την άμεση εμπλοκή των εξεταζόμενων προσώπων τους στην ομάδα παραγωγών, με πιο πρόσφατα το οσκαρικό δράμα ‘Bohemian Rhapsody’, το μιούζικαλ ‘Rocketman’ και το υποψήφιο για Όσκαρ ‘Straight Outta Compton’ που δεν άγγιξε τη βία εναντίον γυναικών από το παρελθόν του Dr. Dre. Εκείνα κιόλας ήταν βιογραφικές ταινίες, άρα λιγότερο απασχολημένα με την ακρίβεια των ιστορικών γεγονότων σε σχέση με ένα ντοκιμαντέρ που συνήθως έχει αυτόν ακριβώς τον στόχο.

Ο Burns μετράει τέσσερις δεκαετίες στη βιομηχανία και, εκτός από τις υποψηφιότητές του για Όσκαρ, έχει κερδίσει Emmy για τη δική του αθλητική μίνι σειρά ντοκιμαντέρ ‘Baseball’, τρία ακόμη για το ‘The National Parks: America’s Best Idea’ και το ‘The Civil War’, και ένα βραβείο Peabody για το συγκλονιστικό ‘Central Park Five’ το 2012. Τα πρότζεκτ του Burns έχουν κερδίσει δύο Grammy και 15 βραβεία Emmy, ενώ το ‘Civil War’ συγκεκριμένα έχει κερδίσει συνολικά πάνω από 40 σημαντικά βραβεία της βιομηχανίας.