24Media Creative Team
ΛΙΣΤΕΣ

Τα 25 καλύτερα murder mysteries για τον ντετέκτιβ που κρύβεις μέσα σου

Ταινίες τρόμου, ιστορίες ντετέκτιβ, σάτιρες και κωμωδίες, καθαρόαιμα νουάρ και ψυχοδράματα.

Ένα καλό μυστήριο δολοφονίας μπορεί να βρει τον δρόμο του σε πολλά είδη κινηματογράφου και αφήγησης. Σε ντετέκτιβ ιστορίες, σε ταινίες τρόμου, σε σάτιρες και κωμωδίες, σε καθαρόαιμα νουάρ και σε ψυχοδράματα.

Εμείς συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα murder mysteries που τόσο έχει διαχρονικά τιμήσει το Hollywood, για να εξασκήσεις τον ντετέκτιβ που κρύβεις μέσα σου:

The Ninth Guest (1934)

Το φιλμ του Roy William Neill διασκευάζει το ομώνυμο βιβλίο που πιθανότατα επηρέασε το And Then There Was None της Agatha Christie. Πρόκειται για ένα ασπρόμαυρο whodunit, με έξυπνο τέλος, ηλεκτροπληξίες, και ειδικό ενδιαφέρον για το πώς έμοιαζαν τα murder mysteries στο Hollywood πριν υιοθετηθεί ο αυστηρός Κώδικας του Χέιζ.

Το μυστήριο: Οκτώ άγνωστοι αποδέχονται την πρόσκληση ενός ανώνυμου οικοδεσπότη για μία συγκέντρωση σε ένα ρετιρέ όπου ακόμα και οι υπηρέτες δεν γνωρίζουν ποιος τους προσέλαβε. Μετά την υποδοχή και το δείπνο, μία φωνή από ένα τρανζίστορ θα τους εξηγήσει πως πρόκειται να δολοφονηθούν, εκτός αν καταφέρουν να ξεγελάσουν τον ένατο καλεσμένο – τον Θάνατο.

The Maltese Falcon (1941)


Photo by Silver Screen Connection/Getty Images

Ο σεναριογράφος τότε John Huston κάνει εδώ το σκηνοθετικό του ντεμπούτο καθορίζει το νουάρ με το πρώτο του detective classic.

Το μυστήριο: Ο ντετέκτιβ Sam Spade (Humphrey Bogart) αναλαμβάνει μία υπόθεση που του φέρνει στο τραπέζι μία όμορφη, αλλά μυστικοπαθής γυναίκα (Mary Astor). Μόλις εμφανίζεται η κυρία Wonderly, ο συνεργάτης του Sam δολοφονείται και ο Sam προσεγγίζεται από έναν άντρα (Peter Lorre) που απαιτεί από αυτόν να βρει ένα αγαλματίδιο μεγάλης αξίας.

The Big Sleep (1946)

Ο τέλειος γάμος σεναρίου (William Faulkner, Leigh Brackett, Jules Furthman), σκηνοθέτη (Howard Hawks) και πρωταγωνιστή (Humphrey Bogart). Μία σπουδαία νουάρ συμφωνία που κρατά ζωντανή τη φωνή του βιβλίου του Raymond Chandler, απόμακρη μεν, αλλά καυστική, αστεία και τρυφερή, με έμφαση στον διάλογο.

Το μυστήριο: Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Philip Marlowe (Bogart) προσλαμβάνεται από τον στρατηγό Sternwood για να επιλύσει τα χρέη που έχει κάνει η ανεξέλεγκτη μικρότερη κόρη του από τον τζόγο, Carmen (Martha Vickers). Η μεγαλύτερή του κόρη, Vivian (Lauren Bacall), τον βοηθά όταν υπονοεί πως η υπόθεση είναι πιο περίπλοκη, και περιλαμβάνει έναν ιδιοκτήτη καζίνο (John Ridgely) και ένα προσφάτως εξαφανισμένο πρόσωπο. Όταν άνθρωποι που σχετίζονται με τους Sternwoods αρχίζουν να δολοφονούνται, ο Marlowe θα έχει τα χέρια του γεμάτα.

Rear Window (1954)

Το πιο αλληγορικά πυκνό από τα αριστουργήματα του Hitchcock κινείται από την ψυχολογία, στο σύστημα αξιών, στο θεολογικό και τη σχέση του χρόνου με την ηθική τάξη. Είναι επίσης καινοτόμο στην αφηγηματική του τεχνική, αντικαθιστώντας τη γραμμική αφήγηση με γεγονότα που συνδέονται θεματικά με τη βοήθεια της αίσθησης πραγματικού χρόνου που δημιουργούν τα οπτικά εφέ και η επαναστατική μουσική του επένδυση

Το μυστήριο: Ένας φωτογράφος που έχει περιοριστεί σε αναπηρική καρέκλα λόγω του σπασμένου του ποδιού αρχίζει να παρακολουθεί τους γείτονες στα απέναντι διαμερίσματα και πείθεται με τον καιρό ότι ένας από αυτούς έχει διαπράξει δολοφονία.

Diabolique (1955)

Πριν το Psycho, υπήρχε το Diabolique. Το φιλμ του Henri-Georges Clouzot που ενέπνευσε τον Hitchcock είχε ήδη ξεφορτωθεί την απαραίτητα συμπαθή πρωταγωνίστρια κάποια χρόνια πριν, είχε μετατρέψει ένα καλοφωτισμένο μπάνιο σε εφιάλτη, και ξάφνιασε το κοινό με ένα φινάλε που δεν θα περίμενε ποτέ. Ο Hitchcock είχε επιπλέον εμπιστευτεί την τακτική του Γάλλου μάστερ του σασπένς κατά την κυκλοφορία του Psycho, ζητώντας από το κοινό να μην αποκαλύψουν το τέλος και απαγορεύοντας στους θεατές να περάσουν στην αίθουσα εάν είχε ήδη ξεκινήσει η ταινία. Οι εκπαιδευμένοι ίσως δεν θα πάθουν σοκ με το φινάλε, το εμβληματικό φιλμ όμως αξίζει τουλάχιστον μία προβολή ακόμα και αν δεν σε αφήσει έκπληκτο.

Το μυστήριο: Η ταινία ξεκινά με δύο γυναίκες που έχουν φτάσει σε αδιέξοδο: Η μία είναι γυναίκα ενός κακοποιητικού άντρα, η άλλη η ερωμένη του. Μαζί θα συνωμοτήσουν να τον βγάλουν από τη μέση, το πλάνο του όμως δεν θα μπορούσε να πάει χειρότερα.

Psycho (1960)


Photo by Bettmann via Getty Images

«Δεν ήταν κάποιο μήνυμα που τάραξε το κοινό, ούτε κάποια τρομερή ερμηνεία», είχε πει κάποτε ο Hitchcock στον Francois Truffaut. «Τους κέντρισε αμιγώς η κινηματογράφηση». Το Psycho είναι μία από τις σπουδαιότερες ταινίες που δημιουργήθηκαν ποτέ. Περιβόητη για τη σκηνή στο ντουζ, αθάνατη για τη συμβολή της στο είδος του τρόμου.

Το μυστήριο: Η Marion Crane, μία γραμματέας από το Phoenix, κλέβει 40.000 δολάρια από το αφεντικό της για να το σκάσει με τον σύντροφό της. Αποκαμωμένη, καταφεύγει σε μία μικρή πανσιόν όπου βρέθηκε αποφεύγοντας τις κεντρικές αρτηρίες λόγω της αστυνομίας, και γνωρίζει εκεί τον ιδιοκτήτη της, Norman Bates. Η διανυκτέρευσή της θα πάρει μία αναπάντεχη τροπή που με τη σειρά της οδηγήσει στο εμβληματικό φινάλε της ταινίας.

Charade (1963)


Photo by Sunset Boulevard/Corbis via Getty Images

Αποκαλείται «η καλύτερη ταινία που δεν έκανε ο Alfred Hitchcock» και είναι ένα κράμα μυστηρίου, ρομάντσου και κωμωδίας που υπερηφανεύεται περισσότερο για τα επιμέρους κομμάτια της απ’ ότι για το τελικό παζλ, με μία ηλεκτρική χημεία μεταξύ Cary Grant και Audrey Hepburn που ενισχύει κάθε στιγμή χορογραφημένου χάους.

Το μυστήριο: Αφού η Regina Lambert (Hepburn) ερωτεύεται τον Peter Joshua (Grant) κατά τη διάρκεια διακοπών στις Άλπεις, ανακαλύπτει πως ο άντρας της έχει δολοφονηθεί.

The Last of Sheila (1973)

Ο Stephen Sondheim και ο Anthony Perkins ήταν γνωστοί στον κύκλο τους για τα διασκεδαστικά murder mystery παιχνίδια που έστηναν. Όταν οι φίλοι τους τούς παρακίνησαν να κάνουν σενάριο την αδυναμία τους για μία καλή ιστορία μυστηρίου, οι δυο τους εμπνεύστηκαν το The Last of Sheila. Το μοναδικό τους σεναριακό εγχείρημα.

Το μυστήριο: Ένας παραγωγός του Hollywood (James Coburn) βρίσκεται στο σκάφος του με έξι φίλους του (Richard Benjamin, Dyan Cannon, Joan Hackett, James Mason, Raquel Welch, Ian McShane) που υποπτεύεται ότι μπορεί να σκότωσαν τη γυναίκα του. Στη διάρκεια των ολιγοήμερων διακοπών, η παρέα θα παίξει κάποια παιχνίδια κατά τα οποία όλοι τους θα αναλάβουν ταυτότητες που θα αντικατοπτρίζουν την πιο σκοτεινή πλευρά του εαυτού τους. Ποιος σκότωσε τη Sheila;

Murder on the Orient Express (1974)


Photo by EMI Film Distributors/Paramount/Sunset Boulevard/Corbis via Getty Images

Η μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου από τον Sidney Lumet είναι πάντοτε απολαυστική και η εγκράτεια που επιδεικνύει ο δημιουργός όσο αφήνει τα στοιχεία να παρουσιάζονται από την all-star ομάδα του εντυπωσιακή.

Το μυστήριο: Ο θρυλικός Ηρακλής Πουαρό (Albert Finney) της Agatha Christie καλείται να λύσει το μυστήριο ενός φόνου που λαμβάνει χώρα σε ένα τρένο. Ο δολοφόνος πρέπει υποχρεωτικά να βρίσκεται ανάμεσα στους επιβαίνοντες: Lauren Bacall, Martin Balsam, Jacqueline Bisset, Vanessa Redgrave και Ingrid Bergman στην τρίτη οσκαρική της ερμηνεία.

Chinatown (1974)

Το συγκεκριμένο μυστήριο είναι τόσο κυνικό, όσο η δεκαετία που μας το έδωσε. Είναι επίσης ένα σχεδόν αψεγάδιαστο παράδειγμα φροντισμένης κινηματογραφικής σύνθεσης, με πρωταγωνιστή το πανέξυπνο σενάριο του Robert Towne.

Το μυστήριο: Όταν ο ιδιωτικός ντετέκτιβ J.J. “Jake” Gittes (Jack Nicholson) προσλαμβάνεται από την Evelyn Mulwray για να ερευνήσει τη δραστηριότητα του συζύγου της, πιστεύει ότι πρόκειται απλώς για άλλη μία περίπτωση απιστίας. Σύντομα όμως θα συναντήσει την αληθινή Mulwray (Faye Dunaway) και θα συνειδητοποιήσει ότι είχε προσληφθεί από μία απατεώνισσα. Ο θάνατος του συζύγου της θα οδηγήσει τον Gittes σε ένα μονοπάτι διαφθοράς, δόλου και σκοτεινών οικογενειακών μυστικών.

Death on the Nile (1978)

Η επιτυχία του Murder on the Orient Express οδήγησε σε sequel, νέο σκηνοθέτη (John Guillermin) και νέο Πουαρό (Peter Ustinov). Ηπιότερος ρυθμός, απαστράπτον καστ και μία απολαυστική τρίτη πράξη-μονόλογος αποκαλύψεων που καταφέρνει να μη γίνει βαρετή. Βλέπουμε τους Bette Davis, Mia Farrow, Jane Birkin, Angela Lansbury, Maggie Smith, Jack Warden, David Niven, Lois Chiles και Olivia Hussey.

Το μυστήριο: Όταν μία πλούσια κληρονόμος και κάποιοι ακόμη επιβάτες ενός πλοίου δολοφονούνται, ο Ηρακλής Πουαρό θα πρέπει να ανακαλύψει τον δολοφόνο πριν φτάσουν στο λιμάνι.

Clue (1985)

Βασισμένη στο ομώνυμο επιτραπέζιο, η μαύρη κωμωδία δεν είχε τύχει θερμής υποδοχής από τους κριτικούς όταν είχε κυκλοφορήσει το 1985 και αυτό επηρέασε το box office της, με τα χρόνια όμως απέκτησε καλτ στάτους. Φιλτράρει το whodunit ενός φόνου στα βασικά του συστατικά – ποιος το έκανε, πού το έκανε, με τι όπλο το έκανε. Ο Tim Curry ως πολυλογάς μπάτλερ συντονίζεται απόλυτα με τη μανιακή ενέργεια της ταινίας και, εν τέλει, την κλέβει.

Το μυστήριο: Η ταινία ξεκινά σε ένα δείπνο όπου ο οικοδεσπότης Mr. Boddy (Lee Ving) παραδέχεται ότι εκβιάζει τους καλεσμένους του, οι οποίοι έχουν ο καθένας αναλάβει κάποιο ψευδώνυμο. Όταν ο Boddy δολοφονείται, είναι όλοι τους ύποπτοι.

The Usual Suspects (1995)


Photo by Gramercy Pictures/Getty Images

Το σουξέ του Bryan Singer βγήκε μέσα από το φυτώριο του Φεστιβάλ Sundance, έστρωσε την καριέρα σκηνοθέτη, σεναριογράφου και καστ, και κέρδισε δύο Όσκαρ – Β΄Ανδρικού για τον Kevin Spacey και Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου για τον Christopher McQuarrie. Το Usual Suspects έχει ένα από τα πιο ανατρεπτικά φινάλε σε ταινία μυστηρίου και εγκλήματος, η αξία του όμως δεν περιορίζεται εκεί, ούτε ξεφτίζει μετά από πολλαπλές προβολές. Ένα καθαρόαιμο crowd-pleaser.

Το μυστήριο: Πέντε επαγγελματίες στο έγκλημα συγκεντρώνονται για μία αναγνωριστική παράταξη υπόπτων σε ένα αστυνομικό τμήμα της Νέας Υόρκης. Μετά την αποφυλάκισή τους, αποφασίζουν να πάρουν εκδίκηση εκτελώντας μία ληστεία κοσμημάτων αξίας τριών εκατομμυρίων. Το σχέδιο αυτό θα τραβήξει την προσοχή ενός μεγαλοβαρόνου του εγκλήματος που με τα χρόνια έχει μετατραπεί σε αστικό μύθο, και που θα τους αναγκάσει να δουλέψουν γι’ αυτόν. Ποιος είναι ο Keyser Söze;

Se7en (1995)

Το Se7en δεν έχει τίποτα αν όχι ευρηματική, αποτρόπαιη φαντασία. Θαμπώνει μετά από πολλαπλές προβολές, αλλά μπορείς να διακρίνεις εύκολα μέσα του τον σταρ-σκηνοθέτη που θα γινόταν ο David Fincher. Δίκαιη υποψηφιότητα Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ, δίκαιη καριέρα για τον Fincher που ορθοπόδησε μετά την υποδοχή του Alien 3 που είχε προηγηθεί.

Το μυστήριο: Δύο ντετέκτιβ της Νέας Υόρκης (Brad Pitt, Morgan Freeman) ακολουθούν τα ίχνη ενός αδίστακτου κατά συρροή δολοφόνου που διαλέγει τα θύματά του σύμφωνα με τις επτά θανάσιμες αμαρτίες.

Fargo (1996)

Το Fargo κάνει στην εντέλεια αυτό που κανείς άλλος δεν μπορεί να κάνει ακριβώς όπως οι Αδερφοί Coen. Να καταγράψουν την αθόρυβη απόγνωση και τις απλές απολαύσεις της καθημερινότητας στις μεσοδυτικές πολιτείες, τους ανόητους τρόπους που χρησιμοποιούμε οι άνθρωποι για να κουκουλώσουμε τα συναισθηματικά και πνευματικά κενά μας, και την εναλλαγή της ματαιότητας της ανθρώπινης ύπαρξης με την ομορφιά της. Για τον θεατή δεν είναι murder mystery, για την υπέροχη Marge Gunderson της Frances McDormand ωστόσο, γίνεται.

Το μυστήριο: Στη Μινεσότα του 1987, ο Jerry Lundegaard (William H. Macy) ψάχνει τρόπο να απαλλαγεί από τα χρέη του. Απεγνωσμένος να βρει χρήματα προσλαμβάνει δύο εγκληματίες, τον Steve Buscemi και τον Peter Stormare, για να απαγάγουν την ίδια του τη γυναίκα με σκοπό να πάρει τα λύτρα από τον πλούσιο πατέρα της (Harve Presnell). Όταν όμως οι δύο άντρες πυροβολούν έναν αστυνομικό τα σχέδιά τους θα εκτροχιαστούν εντελώς.

L.A. Confidential (1997)


Photo by Warner Brothers/Getty Images

Ο Curtis Hanson φτιάχνει ένα ακαταμάχητο crime drama, με τόσα twists και αξιομνημόνευτους χαρακτήρες που θα έδιναν καύσιμο σε άλλες τρεις-τέσσερις ταινίες. Εννέα υποψηφιότητες για Όσκαρ συνολικά και δύο βραβεία στη μεγάλη βραδιά – Β΄Γυναικείο για την Kim Basinger και Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο για τον Hanson και τον Brian Helgeland.

Το μυστήριο: Τοποθετημένο στο Λος Άντζελες των 1950s, το L.A. Confidential ακολουθεί τρεις αστυνομικούς που ερευνούν μία σειρά φόνων. Τι κρύβει ο καυτός ήλιος της Καλιφόρνια;

Memento (2000)

Παρότι δεν είναι κάποιο μυστήριο του sci-fi ή της φαντασίας, το Memento δεν απέχει και τόσο από τις σημερινές αναζητήσεις του Christopher Nolan. Το ανεξάρτητο θρίλερ, η δεύτερη μόλις ταινία του δημιουργού, παίζει και αυτή με τον χρόνο και χρησιμοποιεί έναν αναξιόπιστο αφηγητή για να μας κρατά στο σκοτάδι. Έδωσε τεράστια ώθηση στην καριέρα του Nolan και είναι πανεύκολο να καταλάβει κανείς γιατί.

Το μυστήριο: Ο Leonard (Guy Pearce) προσπαθεί να βρει τον άνθρωπο που βίασε και δολοφόνησε τη γυναίκα του. Η δυσκολία στην επίτευξη του στόχου του είναι, ανάμεσα σε άλλα, η σπάνια, μη θεραπεύσιμη μορφή απώλειας μνήμης από την οποία πάσχει. Ο Leonard δεν μπορεί να θυμηθεί τι συνέβη πριν ένα τέταρτο, πού πηγαίνει και γιατί. Ποιος σκότωσε τη σύζυγό του και πώς θα καταφέρει να τον ανακαλύψει;

Gosford Park (2001)

Ο Robert Altman ταξιδεύει για πρώτη φορά τις ιστορίες του στη Μεγάλη Βρετανία, συγκεντρώνει το μεγαλύτερο σε μέγεθος καστ που έχουμε δει ποτέ σε whodunit και μας αφήνει να αράξουμε μαζί τους μέχρι να πέσει το πτώμα, σχεδόν μισή ταινία μετά. Όπως έχεις μάθει πια να περιμένεις από τα ιστορικά δράματα του Julian Fellowes που εδώ γράφει το σενάριο, τα προσωπικά δράματα και τα ταξικά ζητήματα είναι φυσικά μέρος του παιχνιδιού. Το καστ είναι φανταστικό: Michael Gambon, Helen Mirren, Maggie Smith, Richard E. Grant, Kristin Scott Thomas, Emily Watson, Ryan Phillippe, Kelly Macdonald, Clive Owen, Balaban και Stephen Fry σε ρόλο αντι-Πουαρό.

Το μυστήριο: Επιδεικτικοί και διάσημοι πάμπλουτοι άνθρωποι της Αγγλίας των 1930s καταφθάνουν σε ένα θέρετρο κυνηγιού για να περάσουν ένα διήμερο. Ένας φόνος όμως θα τους μετατρέψει όλους σε υπόπτους.

Mystic River (2003)

Σκυθρωπό δράμα δύο Όσκαρ και έξι συνολικά υποψηφιοτήτων από τον Clint Eastwood.

Το μυστήριο: Όταν η κόρη του πρώην κατάδικου Jimmy Marcus (Sean Penn) δολοφονείται, δύο από τους παιδικούς του φίλους στη γειτονιά εμπλέκονται με την ιστορία. Ο Dave (Tim Robbins) που ήταν ο τελευταίος που την είδε ζωντανή και ο αστυνομικός Sean (Kevin Bacon) που αναλαμβάνει επικεφαλής της υπόθεσης.

Gone Baby Gone (2007)

Νεο-νουάρ δράμα και πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Affleck που έπεισε τον κόσμο – και κυρίως τη βιομηχανία – ότι είχε μπει στη μετα-Gigli εποχή του. Ο ηθοποιός δεν εμφανίζεται μπροστά στην κάμερα αλλά αποσπά πολύ καλές ερμηνείες από τους Casey Affleck, Morgan Freeman, Ed Harris και Amy Ryan. Η τελευταία μάλιστα βρέθηκε υποψήφια για Όσκαρ Β΄Γυναικείου.

Το μυστήριο: Ένα μικρό κορίτσι εξαφανίζεται. Η έρευνα για την υπόθεσή της θα πέσει πάνω σε έναν λαβύρινθο από διαφθορά και μυστικά, και θα προχωρήσει μέχρι την αναπάντεχη απόφαση ενός ανθρώπου σε έναν κόσμο όπου το σωστό και το λάθος δεν έχουν πάντα διακριτά όρια.

Zodiac (2007)

Ο Fincher δεν είχε ικανοποιήσει τους πιστούς του Fight Club και του Se7en με το Panic Room, αλλά έκανε απόσβεση πέντε χρόνια αργότερα με το Zodiac. Βασισμένο στον ομώνυμο κατά συρροή δολοφόνο και το ανθρωποκυνηγητό που προκάλεσε η αναζήτησή του, το Zodiac είναι ένα αθόρυβο, εγκεφαλικό θρίλερ που μπολιάζει κάθε του σκηνή με υπόκωφο, εσωτερικό άγχος, ασχολείται περισσότερο με λεπτομέρειες που αναβιώνουν πειστικά τα ‘70s παρά τα αποτροπιαστικά φονικά, και αποδίδει με το εκλεκτό του καστ (Jake Gyllenhaal, Robert Downey Jr., Mark Ruffalo, Chloë Sevigny) δύο εμμονές του ίδιου νομίσματος: την επιθυμία ενός άνδρα να σκοτώνει και την εκστρατεία ενός άλλου για την εύρεση της αλήθειας.

Το μυστήριο: Βασισμένο στα πραγματικά αρχεία της αστυνομικής έρευνας, το φιλμ ακολουθεί τους ντετέκτιβ με δικαιοδοσία σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές της Bay Area του San Francisco, στην προσπάθειά τους να αποκωδικοποιήσουν τα γράμματα του διάσημου κατά συρροή δολοφόνου Zodiac ώστε να τον συλλάβουν.

Shutter Island (2010)

Ο Martin Scorsese φτιάχνει εδώ έναν υποτιμημένο ολοζώντανο εφιάλτη, με τιμητικές αναφορές στο κλασικό νουάρ και μία διάχυτη κομψότητα.

Το μυστήριο: Το Shutter Island είναι η ιστορία δύο αστυνομικών, του Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) και του Chuck Aule (Mark Ruffalo), που καλούνται σε ένα άγονο και απομακρυσμένο νησί στις ακτές της Μασαχουσέτης όπου φιλοξενείται ένα ίδρυμα για ψυχικά ασθενείς. Η αποστολή τους είναι να ερευνήσουν τη μυστηριώδη εξαφάνιση μίας φόνισσας που βρισκόταν εκεί ως ασθενής.

Gone Girl (2014)

Κλινικά ακριβές, κοφτερό, σέξι και απολύτως υπνωτικό ως μυστήριο και μελόδραμα μαζί, το Gone Girl είναι η πιο διεστραμμένη ταινία του David Fincher.

Το μυστήριο: Ανήμερα της πέμπτης γαμήλιας επετείου του, ο Nick Dunne (Ben Affleck) αναφέρει στην αστυνομία ότι η σύζυγός του, Amy (Rosamund Pike), έχει εξαφανιστεί. Κάτω από την πίεση των αρχών και των media, η εικόνα του τέλειου γάμου που είχε καλλιεργήσει το ζευγάρι αρχίζει να καταρρέει και η ερώτηση πλέον γίνεται μία: Σκότωσε ο Nick την Amy;

Game Night (2018)

Ο σεναριογράφος του Horrible Bosses, Mark Perez, γράφει ένα από τα πιο σφιχτά κωμικά κείμενα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ένα υβρίδιο διαφορετικών ταινιών που δεν γίνεται ποτέ βαρετά οικείο, έχει έξυπνα twists και εκμεταλλεύεται φανταστικά την απρόσμενη χημεία του Jason Bateman με τη Rachel McAdams που εδώ δίνει ρέστα.

Το μυστήριο: Μία παρέα που βρίσκεται συχνά για game nights μπλέκει σε ένα ιδιόρρυθμο murder mystery πάρτι, με απώτερο στόχο τη διάσωση του αδελφού του Jason Bateman από μαφιόζους.

A Simple Favor (2018)


/ Courtesy of Lionsgate

Η Emily Nelson θα τα πήγαινε εξαιρετικά με την Amy Dunne του Gone Girl. Η Blake Lively, επίσης, θα άξιζε και αυτή όπως η Pike να είχε φτάσει μέχρι τα Όσκαρ για την ερμηνεία της εδώ. Ο Paul Feig (Freaks & Geeks, Bridesmaids) φτιάχνει εδώ το δικό του murder mystery και βρίσκει εύκολα πώς να ισορροπήσει όλα τα υλικά του.

Το μυστήριο: Η Stephanie (Anna Kendrick) είναι μία χήρα και μητέρα ενός μικρού παιδιού που εργάζεται ως mommy vlogger. Η νέα κολλητή φίλη που αποκτά, η Emily (Lively), μοιάζει να έχει τα πάντα – την καριέρα, τα χρήματα, τον αφοσιωμένο άντρα (Henry Golding). Όταν μια μέρα η Emily εξαφανίζεται, η Stephanie θα πάρει την κατάσταση στα χέρια της για να τη βρει και σιγά-σιγά θα ανακαλύψει μυστικά από το παρελθόν που η φίλη της θα προτιμούσε να είχαν μείνει θαμμένα.

Knives Out (2019)


Μετά το The Last Jedi, ο Rian Johnson επέστρεψε πέρσι στις ρίζες που τον έβαλαν κάποτε στο ραντάρ της βιομηχανίας. Τα whodunnit που είδαμε να πιάνει πρώτα με το Brick του 2005, ένα μυστήριο δολοφονίας με τον Joseph Gordon-Levitt σε ρόλο ερασιτέχνη ντετέκτιβ, που ακόμη ξεχωρίζει για τη γλώσσα του. Το Knives Out συστήνει έναν δικό του Ηρακλή Πουαρό – τον πιο κεφάτο Daniel Craig που έχεις δει ποτέ στην οθόνη – έχει κοινωνική συνείδηση, χιούμορ και απρόβλεπτες στροφές ακόμα κι όταν νιώθεις ότι έχεις προβλέψει τα πάντα. Κυρίως τότε.

Το μυστήριο: Ένας διάσημος συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων βρίσκεται νεκρός στην έπαυλή του, λίγο μετά τα 85α του γενέθλια. Ο Benoit Black είναι ο ιδιωτικός ντετέκτιβ που θα κληθεί να διαλευκάνει τον θάνατό του, με τη δυσλειτουργική οικογένεια του ηλικιωμένου και το προσωπικό της έπαυλης να θεωρούνται όλοι ύποπτοι.