You & 1 Creative Services
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Οι 20 εμβληματικότερες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης

Από τους Απαράδεκτους μέχρι τον Σασμό, η ελληνική τηλεόραση μάς έχει δώσει κατά καιρούς αφορμές να την παινέψουμε.

Λατρεμένη μου ελληνική τηλεόραση. Πριν πέσεις να τη φας, σκέψου τις φορές που έχεις πει «Εσένα Χριστίνα μου, πώς θέλεις να στα κάνω τα κόλλυβά σου;», «Γλύκανε μωρή μην είσαι σαν κακό ψόφο να ‘χεις», «πέθανε όλο το χωριό», «ιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι», «κοκομπάγια», «νυχτεριδινό». Κάνουμε μία λίστα με τις 20 εμβληματικές σειρές που έχουμε δει στην ελληνική ιδιωτική τηλεόραση ως ένα φόρο τιμής στις ώρες που καθίσαμε καρφωμένοι στον καναπέ μπροστά από μία οθόνη. Προσθήκες (φυσικά) δεκτές.

Οι Απαράδεκτοι


Θα σου πω κάποια πράγματα. Ξεκινάω με «Οk yes, ok no». Συνεχίζω με «Πώς νιώθεις; Σαν μαλάκας. Ε, εντάξει νιώθεις». Θα προσθέσω πως «ο καλύτερός μου φίλος μου έκανε δώρο στα 33 μου, στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής μου, τσόκαρα. Πώς να πιστέψω στις ανθρώπινες σχέσεις». Μην ξεχάσω να αναφέρω «αλήτη απόψε είναι η βραδιά σου» και «άνοιξε μωρή έφερα τον Γάλλο». Για το τέλος αφήνω, ίσως το πιο σημαντικό. «Άους και τσάηχε ντες σαουσπίλε ντι στραπατσίρερ, ντι γκεστάλτ. Συγγνώμη, τι στραπατσίρε;» Οι Απαράδεκτοι όρισαν και καθόρισαν τη νεότερη ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου, δημιουργός των Απαράδεκτων, γνωριζόταν πριν από την έναρξη της σειράς με τους τρεις υπόλοιπους Απαράδεκτους. Με τον Βλάσση Μπονάτσο και τον Γιάννη Μπέζο, από θεατρική παράσταση, ενώ με τον Σπύρο Παπαδόπουλο, γνωρίστηκε αργότερα στη ραδιοφωνική εκπομπή «Κυριακή Μήτηρ Πάσης Κακίας». Αρχικά, το σενάριο δόθηκε το 1990 στον νεοσύστατο τότε ΑΝΤ1. Όμως απορρίφθηκε λόγω «ακαταλληλότητας των σεναρίων». Λίγο καιρό μετά, η Δήμητρα προσέγγισε το Mega Channel, το οποίο και, μετά από αρκετές επιφυλάξεις, δέχτηκε. Η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου του 1991. Στα πρώτα 4 επεισόδια είχε χλιαρή υποδοχή από το κοινό και πολύ μέτρια τηλεθέαση, αλλά ξαφνικά από το 5ο επεισόδιο και μετά εκτινάχθηκε σημειώνοντας εξαιρετικά υψηλά νούμερα τηλεθέασης.

Εγκλήματα

Η ιδέα για τη σειρά προήλθε από τους Κώστα Κόκλα, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Υρώ Μανέ, Καίτη Κωνσταντίνου και Μαρία Καβογιάννη οι οποίοι, συμμετέχοντας παράλληλα στην θεατρική παράσταση Αναμείνατε στο Ακουστικό Σας, πλησίασαν τον Λευτέρη Παπαπέτρου και του ζήτησαν να κάνει μία σειρά για την τηλεόραση που θα τους περιλάμβανε όλους. Αρχικά, το Mega και ο Ant1 είχαν απορρίψει τη σειρά, διότι θεώρησαν ότι είναι πολύ προχωρημένη για τα ελληνικά δεδομένα. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύκλου της σειράς, οι Χρήστος Χατζηπαναγιώτης και Υρώ Μανέ είχαν άσχημες σχέσεις, λόγω μίας έντονης διαφωνίας που προέκυψε στην πρώτη χρονιά της θεατρικής παράστασης Σεσουάρ για Δολοφόνους όπου έπαιζαν.

Τα νούμερα τηλεθέασης των πρώτων επεισοδίων ήταν απογοητευτικά και τα Εγκλήματα φλέρταραν με το πρόωρο τέλος. Το θαύμα έγινε και μετά το πέμπτο επεισόδιο οι τηλεθεατές λάτρεψαν τη μαύρη κωμωδία, σταθμό για την εποχή, του Λευτέρη Παπαπέτρου. «Tα Εγκλήματα ήταν τεράστια αποτυχία. Πρώτο επεισόδιο, δεύτερο δεν τα είδε κανείς. Είχε κάτι νούμερα ελεεινά, άθλια» είχε πει ο Αλέκος (Κώστας Κόκλας) σε συνέντευξή του. Τα Εγκλήματα είναι απ’ τα ωραιότερα πράγματα που έχουν γίνει στην ελληνική τηλεόραση και μας έχουν χαρίσει κάποιες από τις πιο φανταστικές ατάκες. «Ουφ, πλήττω», «50 ο καθένας είναι παιδιά», «Έχω γράψει κι εγώ δυο λόγια. Άντε γεια».

To Νησί

Η Victoria Hislop, συγγραφέας του βιβλίου Το Νησί, στο οποίο βασίστηκε η ομότιτλη τηλεοπτική σειρά που προβλήθηκε τη σεζόν 2010-2011, πριν αποφασίσει να συνεργαστεί με το Mega, είχε δεχθεί πρόταση για τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της από στούντιο του Hollywood. Το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στις 11 Οκτωβρίου 2010 και το τελευταίο στις 23 Μαΐου 2011. Θεωρείται μια από τις πιο ακριβές ελληνικές παραγωγές (για τηλεοπτική σειρά), με συνολικό κόστος 3.900.000 ευρώ. Το κάστινγκ της σειράς ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2008 στην Αθήνα, ενώ η όλη παραγωγή κράτησε συνολικά δύο χρόνια.

Τα γυρίσματα, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Θοδωρή Παπαδουλάκη, κράτησαν ένα χρόνο, από τον Δεκέμβριο του 2009 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 και έγιναν στην Κρήτη, στο χωριό της Πλάκας, στην Άνω Ελούντα, στον Άγιο Νικόλαο, καθώς και στην ίδια τη Σπιναλόγκα. Ο σκηνογράφος της σειράς, Αντώνης Χαλκιάς – μαζί με την ομάδα του- κατασκεύασαν ένα ολόκληρο χωριό στην περιοχή της Άνω Ελούντας. Για τις ανάγκες των γυρισμάτων κατασκευάστηκε μέχρι και ένα λιμανάκι. Τα κοστούμια που χρησιμοποιήθηκαν ξεπέρασαν τα 2000. Η σειρά σημείωσε εξαιρετικά υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, με το τελευταίο επεισόδιο να έχει σχεδόν 65% θεαματικότητα.

Σαββατογεννημένες


Ο Σάββας Κατσίκης είναι ένας ευκατάστατος εισοδηματίας ο οποίος κάνει σχέσεις με τις γυναίκες κυρίως για να περνάει καλά μιας και δεν του αρέσουν οι δεσμεύσεις. Παρ’ όλα αυτά, έχει κάνει τρεις γάμους, χωρίς όμως να είναι πιστός σε καμία από τις τρεις γυναίκες του. Ο πρώτος του γάμος ήταν με τη φιλόλογο Καίτη Τόγκα, ο δεύτερος με την ηθοποιό Μπία Μπέκου που πρωταγωνιστεί στη σαπουνόπερα Πυρκαγιά, και ο τρίτος με την επιχειρηματία Σούλα Καραγιαννίδου που διατηρεί κατάστημα τουριστικών ειδών και υπάλληλός της είναι ο Χοσέ. Χρειάζεται κάποια άλλη πληροφορία για να καταλάβεις για ποια σειρά μιλάμε;

Οι Σαββατογεννημένες προβλήθηκαν στο Mega από τις 22 Σεπτεμβρίου του 2003 έως τις 2 Ιουλίου του 2004. Το σενάριο της σειράς έγραψε ο Γιώργος Καπουτζίδης και πρωταγωνίστησαν οι Σάκης Μπουλάς, Ελένη Ράντου, Ράνια Σχίζα και Κατιάνα Μπαλανίκα. Η σειρά ήταν το πρώτο έργο του Γιώργου Καπουτζίδη που είδαμε στην τηλεόραση και προηγήθηκε της επιτυχημένης σειράς του Στο παρά 5.

Για την ιστορία η σειρά είναι η δεύτερη συγγραφική απόπειρα του Γιώργου Καπουτζίδη. Το πρώτο του σενάριο είχε απορριφθεί από το κανάλι, το οποίο ήθελε και να πραγματοποιήσει μεγάλες αλλαγές σ’ αυτό, επειδή είχε υψηλό κόστος παραγωγής. Στον ρόλο του Χοσέ είδαμε τον Γιώργο Καπουτζίδη στην πρώτη του εμφάνιση ως ηθοποιό. Αρχικά οι παραγωγοί της σειράς θεωρούσαν πως ήταν παρακινδυνευμένο να πάρει εκείνος τον ρόλο λόγω απειρίας. Για να είναι πιο σίγουρος ότι θα πάρει τον ρόλο, τα έκανε όλα πιο δύσκολα, αφού χρειαζόταν να γνωρίζει ο ηθοποιός που θα τον υποδυόταν και ισπανικά. Κατάλαβες σενιόρα Σούλα; «Δεν είχαν εμπιστοσύνη, μπορεί να σκεφτόντουσαν πως στο τρίτο επεισόδιο μπορεί να μου την έδινε και να ήθελα να κάνω τον εαυτό μου πρωταγωνιστή, από εκεί που είχα δύο σκηνές το επεισόδιο», είχε δηλώσει ο Γιώργος Καπουτζίδης σε τηλεοπτική εκπομπή για την ιστορία αυτή.

Ντόλτσε Βίτα


Το Ντόλτσε Βίτα δημιουργήθηκε από τον Αλέξανδρο Ρήγα και τον Λευτέρη Παπαπέτρου, και προβλήθηκε από το Mega τις σεζόν 1995-97. Η σειρά ήταν αρκετά προχωρημένη για την εποχή της καθώς παρουσίαζε τον απαγορευμένο έρωτα μιας ώριμης ηλικιακά χήρας, της Χριστίνας, με τον αρραβωνιαστικό της κόρης της, τον Αντώνη, καθώς και τα κωμικά μπλεξίματα που προκύπτουν προσπαθώντας να κρύψουν τη μεταξύ τους σχέση από τον περίγυρο τους. Αυτός αποτελείται από την ηλικιωμένη πεθερά της Χριστίνας, την οικονόμο του σπιτιού της, τον συνεργάτη της Χριστίνας στο οικογενειακό εργοστάσιο, καθώς και την ίδια την κόρη της. Άννα Παναγιωτοπούλου, Θανάσης Ευθυμιάδης, Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Παύλος Ορκόπουλος, Κατερίνα Ζιώγου, Γαλήνη Τσεβά και Χριστόφορος Παπακαλιάτη.

Ο πρώτος κύκλος της σειράς έκανε πρεμιέρα στις 5 Οκτωβρίου του 1995, με τον Παναγιώτη Κούτρα να σκηνοθετεί τα πρώτα πέντε επεισόδια της σειράς, ενώ από το έκτο επεισόδιο τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Αλέξανδρος Ρήγας, και ολοκληρώθηκε στη 1 Ιουλίου του 1996 σε 38 επεισόδια. Ο δεύτερος κύκλος της σειράς ξεκίνησε στις 30 Σεπτεμβρίου του 1996 και ολοκληρώθηκε οριστικά στις 26 Μαΐου του 1997 σε 32 επεισόδια, ύστερα από συνολικά 70 επεισόδια.

Τα γυρίσματα της σειράς πραγματοποιήθηκαν στο πρώην στούντιο της L.T.V. A.E., ιδιοκτησίας Λιάνας Πατέρα, στην οδό Ασλάνογλου 63 στη Καλλιθέα, όπου βρίσκονταν όλα τα πλατό της σειράς. Εμβληματικοί οι ρόλοι της Σάσας, της Ασπασίας και της γριάς Μαρκάταινας. «Κομμάτια να μου τη φέρουνε, σαν σερβίτσιο», «Ασπασία την καραμπίνα», «Βούλωστο μην την καλύπτεις, «Βράζει το κολυβοκάζανό μας Χριστίνα», «Αχ και να ‘μουνα ντομάτα», «Γιατί βρε Αντωνάκη; Επειδή βρήκες αλλού κοκό; Τόσο καιρό δηλαδή το δικό μας το κοκό σου άρεσε, τώρα σου ξινίζει. Τι καλύτερο έχει το κοκό της αλληνής;». Το κείμενο το διαβάζεις υπό τους ήχους του Αι σερβάι.

10η εντολή

Η ηλεοπτική θρίλερ σειρά 110 αυτοτελών επεισοδίων προβλήθηκε από τον Alpha επί τέσσερις τηλεοπτικές σεζόν: 2004-2005, 2005-2006, 2006-2007 και μεταγενέστερα μέσα στο 2015. Το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2004 και το τελευταίο στις 24 Νοεμβρίου 2015. Κύριο θέμα της σειράς είναι οι συνθήκες υπό τις οποίες ένας άνθρωπος μπορεί να οδηγηθεί στον φόνο. Συνδυάζει στοιχεία δράματος, αστυνομικών ιστοριών, θρίλερ και (σε ορισμένα επεισόδια) μαύρης κωμωδίας. Η μέση διάρκεια του κάθε επεισοδίου είναι 45 λεπτά και είναι σε μορφή ψυχογραφήματος. Πολλές από τις αυτοτελείς ιστορίες της σειράς είναι βασισμένες σε αληθινά εγκλήματα που απασχόλησαν την ελληνική κοινή γνώμη.

Η πλειοψηφία των επεισοδίων γράφτηκε από τους: Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρα Σακαλή, ενώ τα υπόλοιπα από τους Παναγιώτη Ιωσηφέλη, Έλενα Σολωμού, Στέλλα Βασιλαντωνάκη, Νίκο Απειρανθίτη, Δημήτρη Γιαμλόγλου και Λένα Παπαληγούρα, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Πάνου Κοκκινόπουλου.

Στους τίτλους αρχής ακούγεται η φωνή του Άκη Σακελλαρίου και το τραγούδι The Ιnvitation του συγκροτήματος The Βlack Ηeart Procession. «Μπορείς να ξεχωρίσεις τη μορφή τους μες το πλήθος, ίσως τους δεις να προσπερνάνε βιαστικά, πρόσωπα που κάτι σου θυμίζουν, πρόσωπα γνώριμα σαν να κοιτάς τον εαυτό σου σε καθρέφτη που όμως έχει σπάσει. Γιατί τα όνειρα έχουν γίνει πια εφιάλτες, και ο χρόνος κόλλησε μέσα σε μια στιγμή, μια θολή, ακαθόριστη γραμμή που δεν υπάρχει γυρισμός αν προσπεράσεις, αν παραβείς τη 10η εντολή».

Μαύρα μεσάνυχτα

Παραμένουμε στον Πάνο Κοκκινόπουλο. Τα Μαύρα Μεσάνυχτα, μαύρη κωμωδία που σημείωσε τεράστια επιτυχία έκανε πρεμιέρα στο Mega τον Ιανουάριο του 2008 και το τελευταίο επεισόδιο προβλήθηκε στις 15 Ιουνίου του 2009. Το σενάριο έγραψαν από κοινού ο Βασίλης Ρίσβας και η σύζυγός του, Δήμητρα Σακαλή. Η σειρά αποτελούνταν από 48 επεισόδια. Παγιέτες και περίστροφα, μαφία, δράση και φαμίλια, κιτς και χλιδή σε ένα από τα πιο ανατρεπτικά σενάρια που γράφτηκαν ποτέ για την τηλεόραση.

Όλα ξεκινούν όταν ο Θράσος Κουτρουμπάς, ένας φιλήσυχος βιοπαλαιστής, κληρονομεί την τεράστια περιουσία του αδερφού του, Αποστόλη Κουτρουμπά, ανθρώπου της νύχτας και ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου. Πώς αντιδρούν η διψασμένη για λούσα γυναίκα του, ο ρέμπελος γιος του, η γκοθ κόρη του και η τετραπέρατη πεθερά του; Και από την άλλη, τι υποδοχή του επιφυλάσσουν η ερωμένη του αδελφού του, Σιλβή Μπουζάνη, οι μπράβοι και ο λοιπός περίγυρος της νύχτας;

Μπορεί τα Μαύρα Μεσάνυχτα να έκαναν τεράστια επιτυχία, ωστόσο ο Πάνος Κοκκινόπουλος είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι «στο δεύτερο χρόνο του ερχόταν να αυτοκτονήσει από τη ρουτίνα». Το βασικό καστ: Στέλιος Μάινας (Θράσος Κουτρουμπάς), Παναγιώτα Βλαντή (Σιλβή, Αργυρώ Μπουζάνη), Μπέσυ Μάλφα (Λένα Κουτρουμπά), Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (Αποστόλης Κουτρουμπάς), Έρση Μαλικένζου (Αγγέλα Τσουκάτου), Γιούλικα Σκαφιδά (Πέννυ Κουτρουμπά), Παναγιώτης Καρμάτης (Βασίλης Κουτρουμπάς), Βασίλης Ρίσβας (Λάζαρος), Μάκης Παπαδημητρίου (Ζαν Κλοντ), Ράνια Παπαδάκου (Τζία), Νίκος Νίκας (Ερρίκος Γκίκας).

Σ ‘αγαπώ μ’ αγαπάς

Έλα πες μου «εγώ, πότε θα γίνω μάνα;» Η ελληνική κωμική τηλεοπτική σειρά προβάλλεται στο Mega από το 2000 έως το 2002. Πρωταγωνιστές η Δήμητρα Παπαδοπούλου στον ρόλο της Δήμητρας και ο Θοδωρής Αθερίδης στον ρόλο του Θοδωρή. Η σειρά είναι βασισμένη στην καναδική γαλλόφωνη σειρά ”Un gars, une fille”. Το σενάριο μετέφρασε η Δήμητρα Πούλκου και προσάρμοσε η Δήμητρα Παπαδοπούλου. Ο Κώστας Κόκλας έχει παραδεχθεί ότι εκείνος ήταν που είχε δεχτεί πρώτος την πρόταση να συμπρωταγωνιστήσει με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου. Μάλιστα, ο ίδιος είχε συμφωνήσει και είχε ξεκινήσει τα γυρίσματα, αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν έτσι ακριβώς όπως το περίμεναν οι συντελεστές του αρχικά. «Ήταν ένα ξένο κόνσεπτ, είχαν έρθει οι Καναδοί, είχαμε συμφωνήσει, είχαν ενθουσιαστεί, είχαμε ξεκινήσει και τα γυρίσματα.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που περίμενα να είναι, και σε συνεννόηση με την παραγωγή είπαμε τότε να το αφήσουμε λίγο να δούμε. Μετά έκλεισα κάτι άλλο σε άλλο κανάλι και όταν πια είπε η Δήμητρα και μου είπε ”έλα να το κάνουμε”, της λέω ”Δήμητρα θα το κάνεις με τον Θοδωρή γιατί εγώ δε”. Δεν έχει σημασία τώρα, είναι αυτά ιστορία. Έτσι γίνεται, αφήνεις κάποιες δουλειές, κάνεις κάποιες άλλες. Ταιριάζουμε πολύ με τη Δήμητρα, αλλά κι ο Θοδωρής ήταν πάρα πολύ καλός. Έχτισε έναν χαρακτήρα και μία τρελή επιτυχία που ακόμα τη βλέπουν». Όσο για τον ρόλο της Δήμητρας, η Εβελίνα Παπούλια ήταν η ηθοποιός που προοριζόταν να τον αναλάβει. «Θα ήμουν εγώ αντί για τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, αλλά χωρίς τον Θοδωρή Αθερίδη. Μας είχαν πει ότι μπορεί να είμαστε εγώ και ο Κώστας Κόκλας. Όταν διάβασα τα σενάρια, δεν μου άρεσαν καθόλου. Ευτυχώς, που το πήρε η Δήμητρα και ο Θοδωρής και έφτιαξαν αυτό το υπέροχο πράγμα. Το σενάριο έπασχε, δεν υπήρχε σενάριο. Η Δήμητρα το έφτιαξε και το έκανε καταπληκτικό» ανέφερε σε συνέντευξή της η ηθοποιός.

Κλείσε τα μάτια


Δραματική σειρά κοινωνικού περιεχομένου που προβλήθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega τη σεζόν 2002-2004, με τεράστια επιτυχία. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς προβλήθηκε την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2003, ενώ το τελευταίο την Δευτέρα 17 Μαΐου 2004. Το σενάριο της σειράς επιμελήθηκε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ενώ την σκηνοθεσία υπέγραφε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μαζί με τον Βασίλη Τσελεμέγκο. Το τραγούδι των τίτλων «Τράβα Σκανδάλη», ερμήνευσε η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, η οποία εμφανίστηκε και σε ένα επεισόδιο, ως ο εαυτός της. Η σειρά αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της σεζόν, σημειώνοντας υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.

Το 2003 το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης επέβαλε στο Mega πρόστιμο 100 χιλιάδων ευρώ για την προβολή μιας σκηνής που έδειχνε ένα φιλί μεταξύ των αντρών πρωταγωνιστών.Ύστερα από κάποια χρόνια το πρόστιμο ακυρώθηκε. Πρωταγωνιστές της σειράς: Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Πέμυ Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Άρης Σερβετάλης, Θάλεια Ματίκα, Κώστας Κάππας, Χρήστος Λούλης. Η Θάλεια Ματίκα σε συνέντευξή της στην εκπομπή Ευτυχείτε είχε δηλώσει: «Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έγραψε ιστορία στην ελληνική τηλεόραση. Νομίζω πως αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Όταν είχαμε κάνει το Κλείσε τα Μάτια με τον Χριστόφορο, τον χτυπούσαν εξαιρετικά. Τώρα, που έχουν περάσει τα χρόνια, λέμε που είναι αυτές οι σειρές να ξανάρθουν».

Αναστασία


«Τότε καμία σχέση. Δεν το πέρασα εύκολα. Σοκαρίστηκα. Πιο πολύ δεν με έβρισκα σ’ αυτό. Είμαι μια μικροκαμωμένη γυναίκα, δεν έχω το προφίλ της μοιραίας, και ξαφνικά έβλεπα κάτι τίτλους στα περιοδικά που έλεγα; “Μιλάνε για άλλη”» είχε πει σε συνέντευξή της η Μυρτώ Αλικάκη για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην Αναστασία. Η σειρά γνώρισε τεράστια επιτυχία και ταυτίστηκε με το μοιραίο ερωτικό πάθος. Όλα ξεκινούν από μια εκδρομή στη Μονεμβασιά. Ο Παύλος, επιτυχημένος επιχειρηματίας, πατέρας δύο παιδιών, χωρισμένος από τη γυναίκα του μετά από 23 χρόνια γάμου, κάνει τη μοιραία συνάντηση. Γνωρίζει την Αναστασία, ένα εικοσάχρονο κορίτσι, ηθοποιό και φωτομοντέλο, γεμάτο εγωισμό. Η γνωριμία αυτή θα είναι καταλυτική.

Ο έρωτας του Παύλου για την Αναστασία θα αλλάξει τη ζωή του και θα τον οδηγήσει σε μια περιπέτεια, όπου η γοητεία και η άρνηση θα σημαδέψουν ανεξίτηλα το παρόν του. Κι όταν η Αναστασία ερωτευθεί σε ένα beach party ένα εικοσάχρονο νέο, τον Αλέξανδρο, χωρίς να γνωρίζει ότι είναι ο γιος του Παύλου, τότε εκείνη η συνάντηση στη Μονεμβασιά θα γίνει απρόβλεπτα μοιραία. Η Μυρτώ Αλικάκη ήταν μόλις 20 χρόνων όταν υποδύθηκε την Αναστασία. Η τηλεθέαση είχε αγγίξει μέχρι και το 60%. Τo soundtrack, που αποτελεί ένα από τα πιο εμπορικά και γνωστά μουσικά θέματα για σειρά, έχουν γράψει ο Δημήτρης Παπαδημητρίου (μουσική) και η Λίνα Νικολακοπούλου (στίχοι). Στο τραγούδι των τίτλων ακούγεται η Ελευθερία Αρβανιτάκη.

Είσαι το ταίρι μου


«Ξέρω ότι τότε στο Είσαι το ταίρι μου δεν ψάχνανε μόνο στον χώρο των ηθοποιών αλλά ψάχνανε και μοντέλα, ήταν αναμενόμενο εφόσον ο ρόλος ήταν ενός μοντέλου. Ξέρω ότι είχαν κοιτάξει πολλές κοπέλες, την Καγιά, την Κουλιανού. Συμβαίνει πολλές φορές και είναι και θέμα συγκυρίας κάποιες φορές» είχε πει στην κυπριακή εκπομπή «Τετ α Τετ», η Κατερίνα Λέχου. «Το Είσαι το ταίρι μου ήταν μία άλλου είδους μαγική δουλειά. Θυμάμαι που γινόταν οντισιόν για το ποιος θα κάνει τον συγκάτοικό μου. Και κάποια στιγμή μπαίνει ο Άρης Σερβετάλης και κάνουμε μια σκηνή, όπου μόλις είπαμε ”στοπ” κοιταζόμασταν με τον σκηνοθέτη και τον σεναριογράφο, ήταν φανερό ότι αυτός θα ήταν ο συγκάτοικος. Πολύ προτού βγει στον αέρα του έλεγα ”Άρη, ετοιμάσου γι’ αυτό που θα ζήσεις”.

Το σπίτι του Γρηγόρη ήταν σε έναν παράλληλο δρόμο με τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και καμιά φορά όταν περνάω θυμάμαι που πάρκαρα για να πάω στα γυρίσματα», είχε αποκαλύψει ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στην εκπομπή Dot. Η Βίκυ Σταυροπούλου είχε δώσει κι αυτή μία γεύση από τα παρασκήνια. «Μία πολύ χαρακτηριστική στιγμή είναι η σκηνή στην παραλία με τον Αλέξη που αναγκάστηκα να φάω 20 βραστά αυγά και στο τέλος τα έκανα εμετό».

Το σενάριο έγραψε ο Λευτέρης Παπαπέτρου ενώ τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Αντώνης Αγγελόπουλος. Το ομώνυμο τραγούδι των τίτλων της σειράς συνέθεσε ο Στέφανος Κορκολής, ενώ ο Πασχάλης έγραψε τους στίχους και το ερμήνευσε. Η σειρά έκανε πρεμιέρα την 1η Οκτωβρίου του 2001 και ολοκληρώθηκε στις 25 Ιουνίου του 2002, έπειτα από έναν κύκλο 30 επεισοδίων και σημειώνοντας πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης.

Άγριες Μέλισσες

Οι Άγριες Μέλισσες ήταν ένα ρίσκο. Ένα πολυδάπανο ρίσκο εν μέσω πλήρους άνθησης κάθε λογής reality. Σηματοδότησε την αναγέννηση της ελληνικής μυθοπλασίας, θέτοντας τα όρια. Δεν είναι τυχαίο πως μεγάλοι ηθοποιοί μιλούν πια για την εποχή πριν και μετά τις Μέλισσες. Το τηλεοπτικό κοινό επιβράβευσε το τόλμημα και χάρισε υψηλά νούμερα τηλεθέασης σε μία καθημερινή σειρά τοποθετημένη στην prime time ζώνη του σταθμού απέναντι από τα σίγουρα χαρτιά, λέγε με MasterChef και Survivor. Η σειρά έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019, όπου το πρώτο επεισόδιο σημείωσε τηλεθέαση 27,8% στο σύνολο του κοινού.

Ο 3ος κύκλος,έκανε πρεμιέρα στις 27 Σεπτεμβρίου και προβάλλεται από τον ANT1 κάθε Δευτέρα έως Πέμπτη. Ο τελευταίος κύκλος διαδραματίζεται κατά την περίοδο της στρατιωτικής δικτατορίας στην Ελλάδα, από το 1967 έως το 1974. Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης είναι οι σεναριογράφοι των Άγριων Μελισσών κι ένα συγγραφικό δίδυμο που έβαλε ξανά σε τροχιά την ελληνική μυθοπλασία.

Σασμός

??????????????????????

Το βράδυ της Δευτέρας 6 Σεπτεμβρίου έκανε πρεμιέρα η σειρά του Alpha, «Σασμός». Όπως έχουμε ξαναγράψει το καστ των ηθοποιών είναι ένα από τα καλύτερα που έχουν υπάρξει στην ελληνική τηλεόραση τα τελευταία 20 χρόνια. Ο Σασμός δικαίως σαρώνει σε νούμερα τηλεθέασης. Μία κρητική βεντέτα αναβιώνει μέσα σε έρωτες, πάθη και έχθρα. Κορμό της ιστορίας αποτελεί το επιτυχημένο μυθιστόρημα του Σπύρου Πετρουλάκη, «Σασμός».

Το σενάριο «χτίζεται» από τον έμπειρο Β. Χ. Σπηλιόπουλο, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κώστας Κωστόπουλος ο οποίος έχει γράψει χιλιόμετρα στα πλατό με χιλιάδες επεισόδια στην πλάτη του. Δύο οικογένειες σε σύγκρουση. Ένας ατέρμονος κύκλος αίματος συνεχίζεται και η παλιά βεντέτα ξυπνά σαν εφιάλτης. Η μνήμη των νεκρών ζητά εκδίκηση. Μια ιστορία με πυκνά γεγονότα, πάθη και ανατροπές που πλησιάζουν. Ο φονιάς του Στεφανή, η καλά κρυμμένη ιστορία της Ανθούλας, ένας έρωτας που δεν βλέπει εμπόδια.

Οι στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη

Οι Στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη δημιουργήθηκε από τον Αλέξανδρο Ρήγα και τον Δημήτρη Αποστόλου και προβλήθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό ANT1 από τις 28 Οκτωβρίου του 2002 μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου του 2004. Τη σκηνοθεσία της σειράς επιμελήθηκε ο Αλέξανδρος Ρήγας. Η σειρά διαδραματίζεται σε ένα πρωτότυπο σωφρονιστικό κατάστημα με γυναίκες κρατούμενες, στο οποίο ο διευθυντής και μία εκ των κρατουμένων ερωτεύονται παράφορα και προσπαθούν να ζήσουν τον έρωτά τους. Οι Στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη προβλήθηκαν για δύο τηλεοπτικές σεζόν και αποτελούνται συνολικά από 36 επεισόδια.

Ο πρώτος κύκλος της σειράς ολοκληρώθηκε στις 23 Μαΐου του 2003 σε 21 επεισόδια. Ενώ αρχικά η σειρά επρόκειτο να ολοκληρωθεί μετά το τέλος του πρώτου κύκλου, δόθηκε το πράσινο φως για την παραγωγή και δημιουργία δεύτερου κύκλου επεισοδίων. Ο δεύτερος κύκλος έκανε πρεμιέρα στις 22 Σεπτεμβρίου του 2003. Στη δεύτερη σεζόν της σειράς υπήρξαν αρκετές αποχωρήσεις βασικών πρωταγωνιστών, όπως η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, η Μαρία Λεκάκη και η Πηνελόπη Πιτσούλη, εξαιτίας της καθυστέρησης της απόφασης για την παραγωγή της.

Στις 30 Σεπτεμβρίου του 2003, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης επέβαλε πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 για τις βωμολοχίες που περιέχουν οι διάλογοι της σειράς. Μετά την ένσταση που υπέβαλε ο σταθμός στο ΕΣΡ, το πρόστιμο μειώθηκε στα 200.000 ευρώ. «Είχαμε περάσει πάρα πολύ ωραία στους στάβλους και πολύ δύσκολα. Δύο – τρεις φορές είχε κινδυνέψει το σήριαλ να κοπεί, δεν είχε την πρέπουσα τηλεθέαση και δικαιώθηκε εκ των υστέρων, ο Αλέξανδρος. Θυμάμαι μερικές φορές που έκλαιγε, ήταν στεναχωρημένος αφάνταστα και όλοι γύρω του, γιατί δεν ξέραμε τι μας ξημερώνει, θα το συνεχίσουμε, δεν θα το συνεχίσουμε. Εκείνη την εποχή ήταν το πιο ακριβό σήριαλ στην τηλεόραση», είχε δηλώσει ο Γιάννης Μποστατζόγλου ή αλλιώς Χρόνης Μπατσινίλας. Οι Στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη είναι μία από τις πιο έξυπνες και ατακαδόρικες σειρές που έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση.

Ψίθυροι καρδιάς


Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλώντας στην εκπομπή «Πάμε Δανάη» για τα γυρίσματα της σειράς Ψίθυροι καρδιάς είχε αναφέρει: «Οι Ψίθυροι Καρδιάς είχαν ξεπεράσει το 76% στην τηλεθέαση, αλλά εμείς δεν το βιώναμε, μας το μετέφερε ο Μανούσος Μανουσάκης που πανηγύριζε στα γυρίσματα. Περάσαν χρόνια για να καταλάβω τι σημαίνει αυτό το νούμερο. Θυμάμαι ότι σε ένα γύρισμα όπου έπρεπε να είμαστε με λίγα ρούχα σε μία σπηλιά και έκανε πολύ κρύο, ο Μανούσος Μανουσάκης γδύθηκε κι αυτός για να μας στηρίξει. Η σειρά είχε πάρα πολλές δύσκολες σκηνές. Θυμάμαι το κρύο, τα δύσβατα μέρη και εμένα να προχωράω συνέχεια ξυπόλητη σε αυτά τα γυρίσματα.

Χρειάστηκε αρκετές φορές να μας φυγαδεύσουν λόγω του κόσμου. Μια φορά ήμασταν σε ένα διαμέρισμα στην Αθήνα και είχε μαζευτεί πάρα πολύς κόσμος που φώναζε τα πραγματικά ονόματά μας. Η μεγάλη επιτυχία της σειράς οφείλεται στο σενάριο, τους χώρους των γυρισμάτων που ήταν πραγματικοί και τη χημεία μεταξύ μας. Η σκηνή που η Ερατώ κοιτιέται γυμνή από τη μέση και πάνω στον καθρέφτη προκάλεσε μούτρα στα κορίτσια στα Λιόσια που κάναμε τα γυρίσματα. Για να μην αισθάνονται προσβεβλημένες το διορθώσαμε».

Το σενάριο της σειράς έγραψαν ο Σταύρος Αβδούλος και η Ειρήνη Ριτσώνη, ενώ τη σκηνοθεσία της σειράς επιμελήθηκε ο Μανούσος Μανουσάκης. Πολύ μεγάλη επιτυχία είχε και το ομώνυμο τραγούδι τίτλων της σειράς, που το ερμήνευσε ο Δημήτρης Μπάσης, σε μουσική Χρήστου Νικολόπουλου, με το CD να γίνεται χρυσό μέσα σε λίγες εβδομάδες. Η ιστορία της σειράς περιγράφει τον απαγορευμένο έρωτα ενός νεαρού αρχιτέκτονα και μίας τσιγγάνας, καθώς και τα εμπόδια και τις διαφορές των δύο αυτών κόσμων. Τον ρόλο του αρχιτέκτονα Αντώνη Μαυράκη ερμήνευσε ο Απόστολος Γκλέτσος, ενώ τον ρόλο της νεαρής τσιγγάνας η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Το υπόλοιπο πρωταγωνιστικό καστ συμπληρώνουν οι Γιάννης Βόγλης, Φαίη Κοκκινοπούλου, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Καίτη Παπανίκα και ο Αντώνης Αντωνίου.

Άγγιγμα ψυχής

Στους Ψίθυρους Καρδιάς έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο, σε έναν μικρό ρόλο, η Θεοφανία Παπαθωμά, η οποία τη σεζόν 1998-1999 πρωταγωνίστησε στην επόμενη σειρά του Μανούσου Μανουσάκη, στο Άγγιγμα ψυχής. Η σειρά προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 και σημείωσε τεράστια επιτυχία, με αποκορύφωμα σε τηλεθέαση το τελευταίο επεισόδιο, που προσέγγισε το 70%. Έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 1998 και ολοκληρώθηκε σε 31 επεισόδια διάρκειας 45 λεπτών το καθένα.

Αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα τηλεοπτικά προγράμματα της ελληνικής τηλεόρασης όλων των εποχών. Χαρακτηρίστηκε ως «σειρά φαινόμενο» αφού κάθε επεισόδιο τον καιρό της προβολής της σημείωνε εξαιρετικά υψηλή θεαματικότητα, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 2 εκατομμύρια τηλεθεατές. Η ιστορία του «απαγορευμένου» έρωτα της νεαρής αγιογράφου Δέσποινας Απέργη και του πατέρα Ιωάννη Μεγαπάνου (Σταύρος Ζαλμάς αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το τηλεοπτικό κοινό. Για την ιστορία οι αντιδράσεις για τη σειρά ήταν πολλές. Ο εκκλησιαστικός σύλλογος «Άγιος Παύλος» είχε στείλει τότε ανοιχτή επιστολή στον Μανούσο Μανουσάκη ζητώντας του να μην «προβάλλονται σκηνές που σκανδαλίζουν το ποίμνιο» και τον παρακαλούσαν να μην δώσει καλό τέλος στους πρωταγωνιστές.

Δέκα μικροί Μήτσοι

«Οι Δέκα Μικροί Μήτσοι προήλθαν τυχαία. Ήμουν σε έναν γιατρό, είχε ανέβει η πίεση μου και του έλεγα πως δεν μπορώ να μπω στο θέατρο. Μου λέει γιατί δεν πας στην τηλεόραση που, άμα στη δίνει, θα ανοίγεις την πόρτα και θα βγαίνεις έξω. Βγήκα λοιπόν έξω με αυτή την πληροφορία. Πήγα σπίτι μου και ξαφνικά, επειδή τον πατέρα μου τον έλεγαν Μήτσο και είδα τους Δέκα Μικρούς Νέγρους, συνδύασα αυτά και λέω Δέκα Μικροί Μήτσοι. θα αρχίσω να τους φτιάχνω. Μου αρέσει ο τρόπος που φτιάχνεις έναν ρόλο, κυρίως ως προς τη φωνή. Στη μάνα, ας πούμε είχα άγχος γιατί ήταν η πρώτη φορά που θα έπαιζα γυναικείο ρόλο. Δεν είχα περιθώριο να φαίνεται πως το κοροϊδεύω, έπρεπε να είναι μια αληθινή μάνα. Έτσι, έκανα ένα δάνειο από τη Σαπφώ Νοταρά» είχε πει ο Λάκης Λαζόπουλος στο «Καλό Μεσημεράκι» για τη γέννηση των Μήτσων.

Οι Μήτσοι παίζονταν από το 1992 έως το 2003, σε αραιά διαστήματα προβολής, έως και ετήσια, με συνολικά 44 επεισόδια, και ξανά από τις 31 Μαρτίου έως τις 2 Ιουνίου 2018 με 5 νέα επεισόδια. Η πρώτη εκδοχή τους αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ιδιωτικής τηλεόρασης, καθώς η αρχική τηλεθέαση της παραγωγής άγγιξε μέχρι και το 50%. Μέσα από 20 συνολικά βασικούς χαρακτήρες, που υποδυόταν ο ίδιος ο Λάκης Λαζόπουλος, η σειρά αυτή επιχείρησε και κατάφερε να σατιρίσει και να σχολιάσει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας εκείνης της εποχής. Αν υποψιαστώ ότι δεν έχεις δει Μήτσος, θα πεθάνω.

Μην αρχίζεις τη μουρμούρα


Η Μουρμούρα αποτελεί τη μακροβιότερη ελληνική κωμική τηλεοπτική σειρά. Τη συγγραφική ομάδα των επεισοδίων αποτελούν διάφοροι σεναριογράφοι σε κάθε κύκλο, ανάμεσά τους οι Έλενα Σολωμού, Κωνσταντίνα Γιαχαλή, Βίκυ Αλεξοπούλου, Κωστής Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Χριστόπουλος, Φώφη Κώττη, Νίκος Σταθόπουλος, Βίκυ Κουκούτση, Φωτεινή Αθερίδου, Θέμης Γκυρτής, Γιάννης Διακάκης, Σάρα Γανωτή, Χριστιάνα Αρτεμίου, Αντρέας Αριστοτέλους και άλλοι, ενώ τη σκηνοθεσία ανέλαβαν οι Αντώνης Αγγελόπουλος και Διονύσης Φερεντίνος για την Ελλάδα και οι Στάμος Τσάμης, Θοδωρής Νικολαΐδης και Ναστάζια Χριστοδούλου για την Κύπρο. Το τραγούδι τίτλων της σειράς είναι διασκευή του τραγουδιού «Η γυναίκα μου η Μουρμούρα» από το συγκρότημα Imam Baildi.

Η αυθεντική ενορχήστρωση ανήκει στον Βασίλη Τσιτσάνη και το ερμήνευσε πρώτος ο Μανώλης Αγγελόπουλος το 1966. Το βασικό καστ της σειράς ξεκίνησε με τους Αντώνη Αντωνίου, Πάνο Βλάχο, Ελένη Κοκκίδου, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Δάφνη Λαμπρόγιαννη και Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, με τους Βλάχο και Τριανταφυλλίδου να αποχωρούν από τη σειρά στο μέσο του τρίτου κύκλου. Τον ρόλο του αγοριού για το νέο ζευγάρι που μπήκε στη σειρά πήρε ο Γιάννης Τσιμιτσέλης και του κοριτσιού η Δανάη Επιθυμιάδη.

Στον τέταρτο κύκλο προστέθηκαν δύο νέα ζευγάρια τα οποία αποτελούσαν η Νάντια Κοντογεώργη με τον Γιώργο Χρυσοστόμου και η Φωτεινή Αθερίδου με τον Κωνσταντίνο Πλεμμένο. Στον πέμπτο κύκλο αντικαταστάθηκαν από τους Σπύρο Τσεκούρα και Άννα Κουτσαφτίκη και τους Σπύρο Χατζηαγγελάκη και Μαρία Χάνου. Μετά το τέλος του πέμπτου κύκλου, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη η οποία αποτελούσε μέλος του καστ από τον πρώτο κύκλο, αποχώρησε από τη σειρά για προσωπικούς λόγους. Η Κλέλια Ρένεση έγινε το νέο αμόρε του κυρ Ηλία με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Το 10

Το 10 προβλήθηκε από τον Alpha την περίοδο 2007 – 2008. Η σειρά, που ήταν η τηλεοπτική μεταφορά του (ανολοκλήρωτου) ομώνυμου μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση, θεωρήθηκε από τις επιτυχημένες και άρτιες παραγωγής της ιδιωτικής τηλεόρασης. Το 10 είναι μία σειρά από αυτές που σπάνια γυρίζονταν έως τότε στην τηλεόραση. Από τη μία το εξαιρετικό κείμενο βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση, από την άλλη τα προσεγμένα γυρίσματα, η σκηνοθεσία (Πηγή Δημητρακοπούλου) και σκηνογραφία (Κώστας Παππάς), οι εξαιρετικές ερμηνείες, η ατμοσφαιρική μουσική (Ελένη Καραΐνδρου) συνιστούν ένα τηλεοπτικό προϊόν υψηλής αισθητικής και μοναδικό στο είδος του.

Η σειρά απέσπασε συνολικά 11 βραβεία, στα «Πρόσωπα 2008» που οργάνωνε τότε το ένθετο της εφημερίδας Έθνος με κυριότερα τα βραβεία καλύτερης παραγωγής, σκηνοθεσίας, δραματικής σειράς, σκηνογραφίας, πρωτότυπης ελληνικής μουσικής, πρώτου ανδρικού ρόλου στον Δημήτρη Καταλειφό, πρώτου γυναικείου ρόλου στη Ρένη Πιττακή και δεύτερου ανδρικού ρόλου στον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Το παλιό εργοστάσιο της ΧΡΩΠΕΙ ήταν ο τόπος που γυρίστηκαν τα επεισόδια της σειράς. Ο χώρος του εργοστασίου μεταμορφώθηκε από την σκηνογραφική ομάδα, με επικεφαλής τον Κώστα Παππά, στη φτωχογειτονιά του Πειραιά, που βρισκόταν το παλιό οινοποιείο και νυν πολυκατοικία του Αναστάση Καλογερά, στην οδό Παρασάγγη 10. Η σκηνογραφία πιστή στο ύφος της δεκαετίας του 1950, χρησιμοποίησε μάλιστα αυθεντικά παλιά αντικείμενα.

Στο παρά 5


«Καλέ τρελάθηκα όταν το διάβασα. Ακύρωσα πράγματα που είχα συμφωνήσει να κάνω για εκείνη τη σεζόν. Τρελάθηκα. Διάβασα δηλαδή το σενάριο και είπα στον άνθρωπο με τον οποίο θα συμφωνούσα για τα χρήματα που θα έπαιρνα: ”Μην τη χαλάσεις αυτή τη δουλειά”. Και πήρα και λιγότερα χρήματα από τη δουλειά που είχα κλείσει και τελικά ακύρωσα. Πίστευα ότι θα πάει καλά και μου άρεσε πάρα πολύ το σενάριο. Μόνο δρόμους μου άνοιξε η Ντάλια του Παρά Πέντε. Αγαπάω πάρα πολύ και τη σειρά και τον ρόλο που έκανα εκεί. Μου αρέσει πάρα πολύ που μου συνέβη. Μου άρεσε πάρα πολύ το σενάριο. Είναι πώς καμιά φορά διαβάζεις κάτι και λες ”αυτό ξέρω πώς παίζεται”» ανέφερε η Σμαράγδα Καρύδη σε συνέντευξή της στην Ελένη Μενεγάκη.

«Είχαμε σκεφτεί με τον Γιώργο τότε να κάνουμε σκάντζα τους ρόλους μας, απλά επειδή εγώ είχα κάνει τον Λαζάρου τον αγαθούλη στις Σαββατογεννημένες και ο Γιώργος είχε κάνει τον Χοσέ τον τσαμπουκαλή, λέει ο Γιώργος να τα κάνουμε αντίστροφα. Και τελευταία στιγμή αλλάξαμε ρόλους. Πίστευα ότι θα πάει καλά η δουλειά, αλλά δεν φανταζόμουν αυτό που ήρθε. Δεν μπορούσα να το φανταστώ γιατί δεν είχα και την πείρα», είχε είπε ο Αργύρης Αγγέλου στην Ελεονώρα Μελέτη

Και μία αποκάλυψη από την Ελένη Ράντου. «Όταν τελείωσαν οι Σαββατογεννημένες, μας είχε ζητήσει ο Γιώργος Καπουτζίδης και στις τρεις, να κάνουμε και οι τρεις μαζί τον ρόλο της Μακρυπούλια. Ουσιαστικά, ένα πνεύμα. Γιατί μου λέει: ”Κάθομαι να γράψω το καινούριο και μου έρχεται απευθείας η δική σας εικόνα”. Τον είχα συμβουλεύσει να ξεκολλήσει από τη δική μας εικόνα και στην καινούρια του δουλειά να πάει με καινούρια συστατικά, με καινούργια υλικά». Σύμφωνα με τον Γιώργο Καπουτζίδη οδηγός για τη δημιουργία των πέντε πρωταγωνιστών αποτέλεσαν οι διαφορετικές πιθανές αντιδράσεις στον φόβο.

Ο καθένας ανάλογα με τον χαρακτήρα του αντιδρά ή δεν αντιδρά διαφορετικά στις δύσκολες καταστάσεις. Αυτό το στοιχείο είναι που βοήθησε καθοριστικά τους Πέντε στην εξιχνίαση του μυστηρίου. Για την ιστορία ο αρχικός ρόλος της Ντάλιας ήταν μια γυναίκα ηλικίας 50-55 ετών που θα υποδύονταν η Κάτια Δανδουλάκη, η οποία όμως είχε κλείσει στον ίδιο σταθμό την καθημερινή σειρά Βέρα στο δεξί. Οι πρώτοι τίτλοι της σειράς ήταν: Τα μάτια σας δεκατέσσερα, Πού μπλέξαμε…, Και τώρα τρέξτε, ώσπου να καταλήξει ο ηθοποιός Αργύρης Αγγέλου στον τελικό τίτλο.